Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 11:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 02:24 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 lut 2006, 22:04
Posty: 7
Hello

Ja bym najpierw poradzil Panu nauke obsługi internetu, w szczególności www.google.pl , a dopiero potem bym się brał za budowę czegokolwiek.

Jestem w trakcie budowy standarda 3,5. Z dostępem do informacji nie bylo problemu, ze zdobyciem skorupy oraz motorka także. Wystarczy zapytać modelarzy z regionu jak to mountain454 sugerowal, no ale takiemu wybitnemu znawcy modelarstwa nie wypada.

Według mnie żaden z Pana fachowiec

A na forum Alexa każdy słodzi każdemu nieważne jakie gówno zrobił. Przynajmniej tutaj jest obiektywna krytyka

T.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 02:33 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Olen,masz rację a oto przykład ich żeczowych rozmów,ino tylko nieprzewróć sie ze śmiechu jak będziesz to czytać :!:

Fragment rozmowy z forum Alexa:

Cytuj:
Witam
Dzisiaj dokopałem się do mojego silniczka celem dokonania sekcji (mycie). Zauważyłem, że w momencie gdy tłok znajduje się w maksymalnym górnym położeniu wyczuwalny jest minimalny luz na śmigle. Czy to jest poprawny objaw ?. Silnik przepracował może ok. 20-30 godz.
_________________
Pozdrowienia Andrzej


motyl
sądze że to jest bardzo zły objaw luiz na korbowodzie spowoduje (o ile nie już spowodował) trudności w regulacji, później zmniejszenie mocy aż wreszcie klapa. J amam silnik HYPE który zachował sie podobnie po 10h lotów.
N awolnych obrotach musiałem go troszke przelewać żeby było sprężania na wyższych się zalewał itp. ogółnie proponował bym remont
_________________
Marcin Pindor <MotyL> GG 466325


Marek
Minimalny luz w GPZ jest zjawiskiem normalnym. Nie ma sie czym przejmowac tylko latac.
_________________
Pozdrawiam
Marek Jankowski


AndW
Dzięki za pomoc. Twoja wypowiedź była jak balsam dla ciała
_________________
Pozdrowienia Andrzej


AndW
Zrobiłem właśnie generalne próby, silnik działa jak „rakieta” , a póki działa trzeba latać.
_________________
Pozdrowienia Andrzej


RysiuM
Acha, mam cie (to do siebie). Dzieki, juz wiem jak sie nazywa to miejsce ktore znalem tylko jak TDC Rozumie, ze BDC po naszemu jest DPZ, prawda?
Wracajac do tematu, to na zimnym silniku ABC i tym podobnej konstrukcji (bez pierscieni) ten "klik" zawsze bedzie wyczuwalny. Jak go nie ma to jest zle. Chodzi o to, ze w takich slinikach cylinder jest w ksztalcie scietego stozka - crednica w gornej czesci jest mniejsza niz na dole. W czasie pracy gorna czesc cylindra sie bardziej rozszeza (tam jast najcieplej) i dlatego w czasie pracy cylinder sie "prostuje". Na zimno, tlok czasami potrafi sie nawet zakleszczyc w gornym polozeniu. Dlatego wrecz niewskazane jest krecenie zimnum silnikiem przez GPZ 'tak sobie dla zabawy", a zwlaszcza w wypadku silnikow nowych jeszcze niedotartych. Niektore silniki sa tak ciasne, ze w ogole nie chce sie dac przekrecic bez podgrzania (np Norvel, Magnum 52XLS).
Z tego powodu "wyczuwalny luz" zawsze bedzie. Oczywiscie w granicach rozsadku.
To rozwazanie nie dotyczy silnikow z pierscieniami, bo piercienie sprezynujac same sie dopasowuja do aktualnej srednicy cylindra.
_________________
RysiuM


AndW
Ryszard, te TDC i BDC, oraz te DPZ nie mówiąc o ABC są szokujące. Ale silnik działa jak ta lala. ( Zupełnie jak bym czytał kod źródłowy programu )
_________________
Pozdrowienia Andrzej


RysiuM
Dla wyjasnienia wiec:

TDC = Top Dead Center = GPZ = Gorny Punkt Zwrotny
BDC = Bottom Dead Center = DPZ = Dolny Punkt Zwrotny.
Chyba nic nie pokrecilem (mam nadzieje).
Zeby bylo jeszcze smieszniej np w silnikach z zaplone iskrowym podaje sie kat wyprzedzenia w stopniach BTDC (Before TDC)
_________________
RysiuM


sbruski
Jeszcze :
GMP - górny martwy punkt
DMP - dolny martwy punkt

_________________
Pozdrawiam
Staszek

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 19:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
i już można budować rakietę marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 19:27 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 21 mar 2006, 19:17
Posty: 57
Lokalizacja: Olsztyn
bylem pewien czas na tym forum napisalem kilka pm nie dostalem odpowiedzi a czytajac posty to raczej wprowadzily mi mentlik niz jakie kolwiek wyjasnienia.

Pozdrawiam A.R.

_________________
GG: 3461200
Jestem poczatkujacy i co z tego, kazdy kiedys zaczynal...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 19:57 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
Dlaczego się nie spotkacie,byłoby juz po mordobiciu,przecież mieliśmy robić WSZYSTKO żeby było nas więcej,a Wam w głowie pyskówki(chociaż facet sam zaczął).Trzeba chłopu pomóc nawet jeśli jest troszkę nerwowy.Pozdrawiam S.Cz.

_________________
Czy potrafisz patrzeć nie po to by widzieć, ale po to by dostrzec?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 20:02 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Pomagamy, Stasiu! pomagamy :wink: Gość nerwowy jest to fakt, ale pomoc konkretną już dostaje! pozdrowionka I dzięki za zdjęcia nie wiedziałem że moje łódki są takie fotogeniczne :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 22:09 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
przewija się tu ..forum alexsa.. może adres :?: chcę tam zajrzeć :shock: marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 22:36 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 21 mar 2006, 19:17
Posty: 57
Lokalizacja: Olsztyn
prosze bardzo link i forum

A.R.
Pozdrawiam

_________________
GG: 3461200
Jestem poczatkujacy i co z tego, kazdy kiedys zaczynal...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 20:39 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 mar 2006, 21:07
Posty: 25
Lokalizacja: Tychy
Hej Profil a z kim się kontaktowałeś ze śląska odnośnie FSRów?? bo jakoś w Tychach cię nei było, jakoś cie nei widziałem, jakoś nei pytałeś co gdzie dostać, co u kogo najlepiej kupić, nie pytałeś co jak zrobić i jakoś tak ogólnie nic.......

zapraszam do Tychów, masz blisko a konkretne fachowe porady otrzymasz :twisted: jest nas kupa luda :atak: tak więc jak ci się z jednym nei podoba gadać to wal do drugiego

_________________
\m/-_-\m/ Bad Boy :twisted:

FSR-V 15

www.bractwo-suzuki.pl
kom 501749941
GG 1439556


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL