Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 08:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2011, 22:37 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Po dyskusjach z P. Schaftem , jeżeli modele wykonały te same okrążenia liczy się czas w którym zostały wykonane tak jak w przepisach , których nikt nie czyta , Ja także.

Par 3.3.11 pkt

(6) If boats stopped before the end of final, the last passing from the finish line is the

finishing time.

Example:

Boat 1 have 68 Laps 30.12.1.

Boat 2 have 66 Laps 28.36.3.

Boat 3 have 66 Laps 29.12.8.

Boat 2 have the second place (better time) and boat 3 have place three.

The time should be measured to a 0,01 second.



Par 3.3.11 pkt

(6) Jeżeli model łodzi zatrzymał się przed końcem biegu, ostatnie przejście przez linię

mety będzie wynikiem w wyścigu.

Przykład:

Łódź 1 ma 68 okrążeń 30.12.1.

Łódź 2 mają 66 okrążeń 28.36.3.

Łódź 3 mają 66 okrążeń 29.12.8.

Łódź 2 ma drugie miejsce (lepszy czas) i łódź 3 ma miejsce trzecie.

Czas powinien być mierzony do 0,01 sekundy.



Pozdrawiam

Marek

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Ostatnio edytowano 24 lip 2011, 22:50 przez marko52, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2011, 22:49 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Przepisy zostały zmienione na propozycję SŁOWAKÓW i dyskutowane na spotkaniu NAVIGA na WĘGRZECH na M. Ś. 2010
Poniżej propozycja Słowaków ,która została uwzględniona w przepisach FSR wydanych w 2011 r:
Proposal Slowakia
Modify lap counting Point 6.7
1. At present rules we are requied to register laps and time delay (extra time over20/30 min.) If
some boats stop before the end of the heat, the time delay is 0. In this case we cannot decide
about positions for those boats because they have equal result.
2. I would recommend to register the last valid passing through the end-line and the position is
done by:
a: number of valid laps
b: time of last passing,where the shorter time is better result for equal laps number
All computerized lap counting can register last passing (AMBrc lap counting included),there
is no technical problem.My opinion is,that at present there is no non-computerized lap
counting.
Example:
Old scoring:
1. 68 Laps 12.1 s
2. 66 Laps 0.0 s
3. 66 Laps 0.0 s
In this case you cannot decide about the 2’ and 3’ position.
New scoring
1. 68 Laps 30.12.1
2. 66 Laps 28.36.3
3. 66 Laps 29.12.8
The boat on 2’ position has stopped before the end of final heat,so the boat on 3’ position
did it.
But boat on 2’ position passed his 66th lap in a better time,than boat on 3’ position.
Mayby we can discuss this topic in Oroshaza on the section meeting.
FSR representative Slowakia
Lubomir Szabados


Pozdrawiam
Marek

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2011, 08:36 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Jest:
New scoring
1. 68 Laps 30.12.1
2. 66 Laps 28.36.3
3. 66 Laps 29.12.8
Tu widać że do 1/10sek.
Jeżeli do 1/100 to powinno być:
1. 68 Laps 30.12.01
2. 66 Laps 28.36.03
3. 66 Laps 29.12.08
-------------------------------------
Jeszcze taka sprawa:

cyt:
"Łódź 1 ma 68 okrążeń 30.12.1.

Łódź 2 mają 66 okrążeń 28.36.3.

Łódź 3 mają 66 okrążeń 29.12.8.

Łódź 2 ma drugie miejsce (lepszy czas) i łódź 3 ma miejsce trzecie."

A w takiej sytuacji?

Na 5 min przed końcem wyścigu system ulegnie awarii,i przechodzi się na liczenie ręczne.Łódka nr 3 wyprzedzi łódkę nr 2 i prowadzi przez 4 min.Następnie obie zatrzymują się na 1 min przed końcem wyścigu,mając tę samą liczbę kółek?Lub kończą ten wyścig w takiej kolejności? Pozostaje ostatni zapis AMB?

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2011, 11:32 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 11 maja 2007, 18:51
Posty: 225
W kazdym wypadku kiedy liczba okrazen jest jednakowa liczy sie czas. Dla tych co wyscig ukonczyli to 0-30sek. Dla innych to czas kiedy model stanal. Im czas mniejszy - rezultat wyzszy. W najgorszym wypadku moze byc ze dwa modele zderzyli sie po ukonczeniu 30minut i nie staneli na mecie... trza patrzec wtedy ktory plywa blizej mety! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2011, 20:37 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
dwa lata temu, na zawodach w Jaworze dwóch zawodników zrobiło te same kółka, zwycięścą zostal nie ten który dalej zapłynął a ten który w pierwszym biegu nakręcił kilka kolek wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2011, 19:32 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Dwa lata temu nie było zawodów w Jaworze - to tak dla porządku.

J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2011, 09:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Czyli p. P.S. potwierdził to, co napisałem wyżej. TYLKO 12. I to jest ważne. I czas także jest ważny. Z tą samą ilością okrążeń, najważniejszym kryterium jest jednak czas ( wygrywa ten który przepłynął w krótszym czasie, nawet wtedy kiedy suma okrążeń jest taka sama.. I tego będziemy się trzymać przy ustalaniu grup finałowych.
Adam, przykład Haarlemu, nie jest najlepszym przykładem, bo oni tam ustalili sobie swoje przepisy ( na co zawodnicy się zgodzili). Lepszym przykładem jest impreza w Stuttgarcie, gdzie także są finały A i B. Tam z półfinałów kwalifikuje się 9 zawodników, a trzech pozostałych z finału B. Ale zawsze w finale A startuje 12 zawodników.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2011, 22:31 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Czesc, przyklady z Harlemu lub ze Sztutgartu sa mozliwe tylko na towarzyskich zawodach. Na oficjalnych zawodach -ME lub MS takie "dopasowanie " przepisow nie jest mozliwe.
A ten 13 zawodnik w finale jest mozliwy, i z tym sie trzeba liczyc, jezeli wejdzie ten wspomniany przypadek 1 : 1000000 :lol: :lol: :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2011, 14:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
andrzej wydaje mi się celowe takie zmodyfikowanie przepsów które pozwalałoby na start do 15 zawodników .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2011, 20:01 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nie sądzę ,żeby się to udało. Trzeba wziąć pod uwagę klasy o największych pojemnościach. Tam czasem i trzech to za dużo :jajcarz: . W eliminacjach często zdarza się, że startuje wiecej niż 12 zawodników, ale też statystycznie rzadko kiedy zdarza się ,żeby więcej niż 12 pływalo. Z doświadczenia wiem ,że więcej niż 12 to już tłok.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 sie 2011, 22:47 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Przykład:

Zawodnik A wystartował ,ale nie wykonał żadnego okrążenia i dostał karę jednego okrążenia i w wyniku jest -1

Zawodnik B wystartował ,ale wykonał 1 okrążenie i dostał karę dwóch okrążeń i w wyniku jest -1

PYTANIE:

Jaka jest kolejność zawodników i czy zawodnicy powinni być klasyfikowani w danym biegu

Pozdrawiam
Marek

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 sie 2011, 16:52 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Odpowiedź P. Schafta na pytanie z poprzedniego postu :

Those competitors will not classified in this run.

Ci zawodnicy nie będą sklasyfikowani w tym biegu.

Pozdrawiam
Marek

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 sie 2011, 23:06 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nie chciałem tego pisać wczesniej , bo niektórzy mogliby zajadów ze śmiechu dostać ale myślałem , podobnie jak P.S. Jeżeli zawodnik popełnił w czasie wyścigu wykroczenie, i to takie jak napisał Marek, to powinien dostać DSQ. Chyba,że wystartuje ponownie w tym biegu. A wtedy -1 lub -2 nie będzie możliwe
Wszystkie te problemy opisywane są po to,żeby nasz program doprowadzić do perfekcji, co niniejszym jest czynione :D
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL