Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sie 2010, 21:52 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymałem taką oto informację od organizatorów zawodów w Schwedt:
"Hallo Andrzej,
Wir beabsichtigen in Schwedt-Passow auch FSR-V3,5std zu fahren. Für diese Klasse ist das Startgeld 0,00 €!!
Bitte gib das im Forum Wroclaw bekannt.
Witaj Andrzej
Zamierzamy w Schwedt-Passow również FSR-V 3,5 std do pracy. Dla tej klasy, opłata wstępna jest 0,00 €!Podaj Forum w nieznane Wrocławiu.
Hugo"
No i nastapiła chwila, kiedy Standardy przekroczyły granicę kraju. Moim zdaniem to jest wspaniała wiadomość.
Jak widać pomysl z kategorią STD nie tylko Polakom wydaje się trafiony :tak: :bravo:
Myślę ,że paru chętnych z Polski wystaruje, gorąco zachęcam. Będzie to historyczna chwila. Może kiedyś STD będzie klasą navigowską :D .
Wszystkim tego życzę, i myslę,ze kiedyś tak się stanie.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 wrz 2010, 07:57 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
WITAM
Andrzej ,na jakim paliwie pływają nasi koledzy z Niemiec.

Pozdrawiam Piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 wrz 2010, 21:06 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Paliwo oczywiście standardowe bez nitrometanu. Każdy zawodnik zapewnia sobie sam paliwo. Koledzy z Niemiec w całości przestrzegają naszych przepisów co do klasy STD i wszystko to co obowiązuje nas ,obowiązuje także i u Nich.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 wrz 2010, 21:39 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Andrzej napisz w jakim terminie są te zawody może pojadę do Schwedt.

Piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 19:58 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Informator zawodów:
Internationaler FSR – V Wettbewerb
Veranstalter : SMC Schwedt/Oder
Ort : 16306 Passow, Am Kieswerk, GPS 53°08’N 14°07’E
Zeit : 01. – 03. Oktober 2010
Klassen : FSR-V 3,5 – 7,5 – 15 – 35; FSR-V3,5 std.; FSR-V2,11
Registrierung : 01.10.2010 16:00 bis 18:00 Uhr
02.10.2010 07:00 bis 08:00 Uhr
Regeln : NAVIGA-Regelwerk (max. 80 dB!)
Rundenzählung : Transponderzählung AMBrc-V3.xx-System, keine Leihtransponder !
Tranpondernummer angeben!!
Frequenzen : 27 und 40 MHz + 2,4 GHz, nur in Deutschland zugelassene
Frequenzen !! Frequenzen oder/und Kanäle
Meldung : nur über Meldeformular bei www.smc-schwedt-oder.de "IWS Race 2010"
Meldeschluß : 20.09.2010
Startgebühr : Senioren 15 € , Junioren 7,50 € je Klasse
Nachmeldung (wenn möglich) + 5,00 €
Überweisung bis Meldeschluss auf Konto: SPK Barnim Kto.-Nr.: 300 003 1315,
BLZ: 17052000
Bestätigung : Jeder Teilnehmer, der fristgerecht gemeldet und bis
Meldeschluss bezahlt hat, erhält eine Meldebestätigung per Email,
sonst keine Zulassung!!
Proteste : € 30,00
Preise : Pokale und Urkunden für die Plätze 1 - 3
Sonstiges : Teamrennen, 2 Fahrer, 2 Boote, 2 Stunden
Verpflegung : Imbiss - Versorgung an der Wettkampfstrecke
Unterkunft : Camping am Wettkampfgelände gesamt 10,00 €
(bitte bei Meldung angeben) !! Weitere Unterkünfte über
Fremdenverkehrsamt Schwedt und Pinnow
Alle Informationen zum Wettkampf, Meldungen, Zeitplan, Gruppeneinteilung u.a., sind auf der
Webseite des SMC Schwedt-Oder zu finden (www.smc-schwedt-oder.de) über den Button "IWS Race
2010" erreichbar.
SMC Schwedt-Oder
gez. Hartmut Jankowsky

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2010, 10:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Informacja od organizatorów: Wszystkie zgłoszenia z Polski potwierdzone. W klasie STD obowiązuje paliwo bez Nitrometanu, kolor paliwa musi być żółty
Paliwo będzie sprawdzane testerem na zawartość nitratów. Zgłosiło się 11 zawodników. Więcej informacji tu: http://www.smc-schwedt-oder.de
(Race IWS 2010)
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2010, 11:52 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W klasie STD w Schwedt, Polacy górą :tak: Basia pierwsze miejsce a Piotr drugie :D . W innych klasach słabiej nieco: 3 miejsce w FSR 15 Stanisław Górka. No i nasi juniorzy w swoich kategoriach pokazali ,że bardzo niewiele odstępują seniorom nie tylko polskim. Poziom Ich startów był bardzo wysoki.
A.C.


Załączniki:
schwedt 15.jpg
schwedt 15.jpg [ 224.83 KiB | Przeglądane 6382 razy ]
schwedt 7,5.jpg
schwedt 7,5.jpg [ 209.94 KiB | Przeglądane 6383 razy ]
juniorzy w Schwedt.jpg
juniorzy w Schwedt.jpg [ 274.1 KiB | Przeglądane 6384 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2010, 19:46 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Podczas jazdy do Schwed miałem kilka godzin do myślenia (kierował Marek nowy zawodnik z Łodzi) po co Niemcom jeszcze dodatkowa klasa Standart, kiedy mają klase 2,11 .Dojechaliśmy na miejsce przeczytałem listy starowe i dopiero mnie olśniło na 88 zawodników było tylko 10ciu juniorów, w tym 5ciu Polaków.Doszedłem do wniosku że klasą Standart chcą zachęcić do brania udziału w zawodach młodych zawodników .Muszą mieć klase tanią (ok,250 eu z aparaturą) i prostą w obsłudze ( Standarty ) ,klasa 2,11 nie spełniła tego zadania ponieważ jest klasą drogą sama przekładnia około 120eu nie licząc silnika i paliwa.

Pozdrawiam Piotr 558
\Ps.
Szkoda że nie dojechało więcej zawodników z polski do standartów była by większa rywalizacja. Dzięki ADI za podpowiedż żeby wydłużyć rurę w moim stndarcie .Dodam jeszcze że klasa Standart w Schwed była bezpłatna .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2010, 20:28 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Pierwsze Międzynarodowe Zawody w Klasie standard bardzo dobrze sędziował Adrian. Dał Basi upomnienie za przejechanie blisko pomostu ( w pasie wydzielonym fioletowymi bojami) przejechała, należało się.
Ale mam pytanie:
cy tam nie można wpływać w ogóle czy tylko gdy spływasz.
czy może można, tylko że powoli lub w jakiej sytuacji jeszcze.

Ten pas "ochronny" i przepisy z nim związane to nowość więc jeżeli można to proszę przybliżyć ten temat.

_________________
Prezes Związku Sportowego Modelarstwa Wodnego w Polsce
http://fsrpolska.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 paź 2010, 09:16 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Marek generalnie w obszar zamknięty przed pomostem możesz wpłynąć wyłącznie w momencie spływania, chyba, że nie ma innej możliwości aby ominąć jakąś sytuację zaistniałą przed pomostem. Wtedy należy zdjąć gaz i powoli przepłynąć przez strefę zamkniętą. Tak to mniej więcej wytłumaczył mi sędzia główny zeszłorocznych ME w Oroshazie.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 paź 2010, 17:21 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Rozstawianie bojek pomocniczych jest wg mnie bardzo dobrym pomysłem. Nie pozostawia dowolności oceny sędziów w kwestii bliskiego przepływania obok pomostu. Uważam ,że takie bojki powinny być rozstawiane obowiązkowo na każdych zawodach. Nie stanowią one żadnego niebezpieczeństwa dla zawodników i nie przeszkadzają w startach. Wydaje mi się,że polski przedstawiciel na zebraniu team liderów na następnych MS powinien zgłosić wniosek w sprawie obowiązku stosowania tych bojek. Będzie to z korzyścią dla zawodników, ponieważ sędzia startowy będzie się musiał mocno zastanowić zanim ukaże zawodnika. Teraz w tej kwestii jest wiele sporów i pełna dowolność interpretacji, przeważnie na niekorzyść zawodnika, ponieważ tak na prawdę nikt nie jest w stanie określić jaka ta odległość od pomostu jest bezpieczna. bojki załatwią sprawę raz na zawsze. Na zawodach we Wrocławiu także oznaczyliśmy bojkami miejsce przy pomoście i nie było ani jednej kary za bliskie przepłynięcie obok pomostu. Zobliguje to także sędziów prowadzących dany wyścig, żeby stali na pomoście razem z zawodnikami, co często było przez niektórych sędziów omijane .Ewidentny przykład to zawody w Lińsku i w Tychach!!! Sędzia ma obowiązek być na pomoście w trakcie wyścigu, prowadzenie startów w odległości 15-20 metrów od pomostu jest moim zdaniem NIEDOPUSZCZALNE.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2011, 16:18 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Polecam zajrzeć tu: http://www.smc-schwedt-oder.de/index.ph ... ndard.html
Koledzy ze Schwedt bardzo poważnie podchodzą do rozwoju klasy STANDARD za naszą zachodnią granicą. Małymi kroczkami , konkurencja się rozwija i dawno już przeszła granice Polski. w przyszłym sezonie dojdzie nam nowy ośrodek w Duchcowie w Czechach , który zorganizuje zawody w tej klasie. Mam nadzieję ,że zestaw AJAKS projektu JANA SEWERNIAKA jeszcze bardziej przyczyni się do rozwoju kategorii STD, która staje się powoli klasą międzynarodową :D
Puchar STD w sezonie 2011 wzbudził duże zainteresowanie. W przyszłym sezonie na pewno będzie powtórzony i mam nadzieję,że weźmie w nim udział więcej zawodników niż w tym sezonie który mija.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2011, 13:07 
Offline
Kozak
Kozak

Dołączył(a): 10 sie 2009, 20:55
Posty: 596
Gratulacje dla kolegów z Wrocławia szczególnie dla P. Janeczka S. i kol. Andrzeja C.
Na pewno zestaw taki przyczyni się do rozwoju nie tylko klasy STANDARD.
Wierzę że następne stateczki te o większych osiągach będą budowane przez tych modelarzy którzy wykonają ten model.

Waldek Wilczyński Pol 530 pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL