Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 kwi 2024, 01:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 05 lut 2008, 23:47 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
NO i udało się.Niniejszym informuję w imieniu Zrządu Sekcji FSR V ,że rusza edycja Pucharu sponsorawanego przez firmę PPG w klasie FSR V Standard.
Na razie przedstawiam regulamin zatwiedzony przez Zarząd Głowny LOK, a przedtem opracowany przez Kolegów Jana Sewerniaka z Wrocławia i Mariana Wyrzykowskiego z Białej Podlaskiej i zaopinioawny przez Zarząd naszej sekcji
Poniżej przedstawiam jego treść. Z radością muszę zakomunikować,że znalazł się sponsor który chce wyłożyć pieniądze na rozwój klasy FSR w Polsce. Mam nadzieję ,że będzie to początek owocnej wspópracy. Do rozdziału jest ok 40 silników 3,5 cm3 do każdego motorka dołączony będzie korbowód i świeca.Sprzęt będzie przydzielany nieodpłatnie
Pierszeństwo w przydziale silników będą miały oczywiście kluby a w dalszej kolejności zawodnicy niezrzeszeni w modelarniach. Sposób rozdziału motorków określi specjalnie powolana do tego komisja przy Zarządzie Głównym LOK w Warszawie, która będzie działała pod nadzorem członków zarządu naszej sekcji. Tam tez należy składać wnioski
Oto treść regulaminu i przepisów startowych: REGULAMIN ZAWODÓW MODELI PŁYWAJĄCYCH KLASY FSR V 3,5 standard
O PUCHAR PPG - PROWET

1. Organizator
Zarząd Główny Ligi Obrony Kraju

2. Sponsor
Sponsorem tytularnym klasy FSR V-Standard jest PPG INDUSTRIES INC oraz PROWET Sp. Z o. o.
Cykl zawodów w klasie FSR V 3,5 Standard przybiera nazwę „PUCHAR PPG – PROWET w klasie FSR 3,5 Standard”. .
3. Cel zawodów
3.1 Upowszechnianie modelarstwa pływającego FSR V, ze szczególnym uwzględnieniem udziału dzieci i młodzieży
3.2 Rozwijanie działalności zawodniczej i sportowej
3.3 Wymiana doświadczeń modelarskich w zakresie budowy, oraz startów modelami klas FSR
3.4 Integracja środowisk modelarskich klubów z różnych stron kraju

4. Uczestnicy
4.1 Zawodnicy dzielą się na dwie grupy wiekowe - juniorów i seniorów.
Junior, to zawodnik, który nie ma więcej jak 18 lat w roku, w którym odbywają się zawody,
4.2 Zawodnicy - juniorzy i seniorzy startują w biegach eliminacyjnych , jak i w finale razem.
Wyniki końcowe podawane są osobno dla obu grup wiekowych.
4.3 Zawodnicy, którzy zajęli w wyścigu FSR-V-3,5 standard junior / senior trzy pierwsze miejsca, nagrodzeni zostaną pucharami ufundowanymi przez sponsora tej klasy oraz dyplomami
4.4 W zawodach nie mogą startować seniorzy, którzy w roku poprzednim zajęli 1-3 miejsce w Mistrzostwach Polski klas FSR-V 3,5-15
4.5 Warunkiem udziału w pucharze jest wykupienie licencji sportowej w danym roku.
5. Miejsce zawodów
Zawody w klasie Standard zostaną rozegrane równolegle z cyklem rozgrywek o mistrzostwa polski

6. Termin zawodów
Terminy wg. kalendarza imprez modelarskich na rok 2008

7. PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR- V 3,5 STANDARD:
7.1 Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące kryteria:
- pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5cm³;
- zapłon wyłącznie żarowy;
7.2 Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej;
7.3 Dozwolone jest stosowanie sprzęgieł dowolnego rodzaju (gumowe, kłowe itp.)
7.4 Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt i rodzaj tłumiku jest dowolny (tłumiki lotnicze, rury rezonansowe z komorą wyciszające itp.)
7.5 Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standartowe tzn. alkohol metylowy i rycyna, w stosunku 20% rycyny i 80% metanolu. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa;
7.6 Dopuszcza się stosowanie regulatorów paliwa umiejscowionych w dowolnym miejscu w modelu;
7.7 Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk
7.8 Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane statycznie;
7.9 Dozwolone są wszelkiego rodzaju spoilery na górze kadłuba;
7.10 Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody;
7.11 Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba;
7.12 Do uruchamiania silnika wolno stosować rozruszniki elektryczne;
7.13 Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.)
Pozostałe przepisy budowy zostają bez zmian

8. PRZEPISY REGATOWE KLASY FSR- V 3,5 STANDARD
8.1 Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR – V dopuszczalne jest rozegranie wyścigu na trasie krótszej (trasa dla modeli FSR – E21). W przypadku zmiany trasy powinno to być podany do wiadomości w informatorze zawodów.
8.2 Przy dużej ilości zawodników zawody będą rozgrywane w następujący sposób
- z biegiem finałowym+ dwie eliminacje do finału
W przypadku mniejszej ilości zostaną rozegrane 2 wyścigi po 20 minut, przy czym do wyniku końcowego będzie zaliczany jeden lepszy wyścig zawodnika.
Rodzaj wyścigów musi być podany przed rozpoczęciem zawodów
8.3 Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi:
- eliminacje 15 minut
- finał 20 minut
Przy czym każdy zawodnik bierze udział w dwóch eliminacjach na jednych zawodach.
W przypadku gdy do finału zakwalifikuje się większa ilość seniorów to odbędą się dwa biegi finałowe osobno dla seniorów i juniorów. Jako górną granicę ustala się ilość 6 zawodników
8.4 W każdym biegu eliminacyjnym może brać udział maksimum 8 zawodników.
8.5 Do finału zostaje dopuszczonych 10 zawodników, którzy uzyskali najlepsze wyniki w biegach eliminacyjnych
8.6 Paliwo potrzebne do startów na poszczególnych zawodach dostarcza sponsor pucharu lub organizator w porozumieniu ze sponsorem.
8.7 Pozostałe przepisy regatowe są takie same jak dla innych klas FSR- V

Zapoznajcie się z tymi przepisami i zgłaszjcie swoje potrzeby co do rozdziału sprzętu ilość silników jest ograniczona
Wszelkich informacji szczególowych chętnie udzielę pytajcie o wszystko.
czlonek zarządu sekcji FSR
Andrzej Ciechański
Wrocław


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2008, 22:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Sponsor wywiązuje się z umowy i przekazał pierwszą partię silników :lol:
Nastepne juz niedługo. Te silniki zostaną przekazane do ZG do rozdzielenia dla tych którzy udkumentują zasadność przydziału.
A.C.


Załączniki:
motorki.jpg
motorki.jpg [ 97.36 KiB | Przeglądane 3314 razy ]
motorki2.jpg
motorki2.jpg [ 92.64 KiB | Przeglądane 3308 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2008, 10:01 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to informuję,ze w Zarzadzie Głównym LOK w Warszawie są silniki ASP i mozna sie o nie starać. Informacji udziela kol. sekretarz pan Zbigniew
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL