NO i udało się.Niniejszym informuję w imieniu Zrządu Sekcji FSR V ,że rusza edycja Pucharu sponsorawanego przez firmę PPG w klasie FSR V Standard. Na razie przedstawiam regulamin zatwiedzony przez Zarząd Głowny LOK, a przedtem opracowany przez Kolegów Jana Sewerniaka z Wrocławia i Mariana Wyrzykowskiego z Białej Podlaskiej i zaopinioawny przez Zarząd naszej sekcji Poniżej przedstawiam jego treść. Z radością muszę zakomunikować,że znalazł się sponsor który chce wyłożyć pieniądze na rozwój klasy FSR w Polsce. Mam nadzieję ,że będzie to początek owocnej wspópracy. Do rozdziału jest ok 40 silników 3,5 cm3 do każdego motorka dołączony będzie korbowód i świeca.Sprzęt będzie przydzielany nieodpłatnie Pierszeństwo w przydziale silników będą miały oczywiście kluby a w dalszej kolejności zawodnicy niezrzeszeni w modelarniach. Sposób rozdziału motorków określi specjalnie powolana do tego komisja przy Zarządzie Głównym LOK w Warszawie, która będzie działała pod nadzorem członków zarządu naszej sekcji. Tam tez należy składać wnioski Oto treść regulaminu i przepisów startowych: REGULAMIN ZAWODÓW MODELI PŁYWAJĄCYCH KLASY FSR V 3,5 standard O PUCHAR PPG - PROWET
1. Organizator Zarząd Główny Ligi Obrony Kraju
2. Sponsor Sponsorem tytularnym klasy FSR V-Standard jest PPG INDUSTRIES INC oraz PROWET Sp. Z o. o. Cykl zawodów w klasie FSR V 3,5 Standard przybiera nazwę „PUCHAR PPG – PROWET w klasie FSR 3,5 Standard”. . 3. Cel zawodów 3.1 Upowszechnianie modelarstwa pływającego FSR V, ze szczególnym uwzględnieniem udziału dzieci i młodzieży 3.2 Rozwijanie działalności zawodniczej i sportowej 3.3 Wymiana doświadczeń modelarskich w zakresie budowy, oraz startów modelami klas FSR 3.4 Integracja środowisk modelarskich klubów z różnych stron kraju
4. Uczestnicy 4.1 Zawodnicy dzielą się na dwie grupy wiekowe - juniorów i seniorów. Junior, to zawodnik, który nie ma więcej jak 18 lat w roku, w którym odbywają się zawody, 4.2 Zawodnicy - juniorzy i seniorzy startują w biegach eliminacyjnych , jak i w finale razem. Wyniki końcowe podawane są osobno dla obu grup wiekowych. 4.3 Zawodnicy, którzy zajęli w wyścigu FSR-V-3,5 standard junior / senior trzy pierwsze miejsca, nagrodzeni zostaną pucharami ufundowanymi przez sponsora tej klasy oraz dyplomami 4.4 W zawodach nie mogą startować seniorzy, którzy w roku poprzednim zajęli 1-3 miejsce w Mistrzostwach Polski klas FSR-V 3,5-15 4.5 Warunkiem udziału w pucharze jest wykupienie licencji sportowej w danym roku. 5. Miejsce zawodów Zawody w klasie Standard zostaną rozegrane równolegle z cyklem rozgrywek o mistrzostwa polski
6. Termin zawodów Terminy wg. kalendarza imprez modelarskich na rok 2008
7. PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR- V 3,5 STANDARD: 7.1 Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące kryteria: - pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5cm³; - zapłon wyłącznie żarowy; 7.2 Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej; 7.3 Dozwolone jest stosowanie sprzęgieł dowolnego rodzaju (gumowe, kłowe itp.) 7.4 Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt i rodzaj tłumiku jest dowolny (tłumiki lotnicze, rury rezonansowe z komorą wyciszające itp.) 7.5 Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standartowe tzn. alkohol metylowy i rycyna, w stosunku 20% rycyny i 80% metanolu. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa; 7.6 Dopuszcza się stosowanie regulatorów paliwa umiejscowionych w dowolnym miejscu w modelu; 7.7 Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk 7.8 Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane statycznie; 7.9 Dozwolone są wszelkiego rodzaju spoilery na górze kadłuba; 7.10 Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody; 7.11 Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba; 7.12 Do uruchamiania silnika wolno stosować rozruszniki elektryczne; 7.13 Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.) Pozostałe przepisy budowy zostają bez zmian
8. PRZEPISY REGATOWE KLASY FSR- V 3,5 STANDARD 8.1 Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR – V dopuszczalne jest rozegranie wyścigu na trasie krótszej (trasa dla modeli FSR – E21). W przypadku zmiany trasy powinno to być podany do wiadomości w informatorze zawodów. 8.2 Przy dużej ilości zawodników zawody będą rozgrywane w następujący sposób - z biegiem finałowym+ dwie eliminacje do finału W przypadku mniejszej ilości zostaną rozegrane 2 wyścigi po 20 minut, przy czym do wyniku końcowego będzie zaliczany jeden lepszy wyścig zawodnika. Rodzaj wyścigów musi być podany przed rozpoczęciem zawodów 8.3 Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi: - eliminacje 15 minut - finał 20 minut Przy czym każdy zawodnik bierze udział w dwóch eliminacjach na jednych zawodach. W przypadku gdy do finału zakwalifikuje się większa ilość seniorów to odbędą się dwa biegi finałowe osobno dla seniorów i juniorów. Jako górną granicę ustala się ilość 6 zawodników 8.4 W każdym biegu eliminacyjnym może brać udział maksimum 8 zawodników. 8.5 Do finału zostaje dopuszczonych 10 zawodników, którzy uzyskali najlepsze wyniki w biegach eliminacyjnych 8.6 Paliwo potrzebne do startów na poszczególnych zawodach dostarcza sponsor pucharu lub organizator w porozumieniu ze sponsorem. 8.7 Pozostałe przepisy regatowe są takie same jak dla innych klas FSR- V
Zapoznajcie się z tymi przepisami i zgłaszjcie swoje potrzeby co do rozdziału sprzętu ilość silników jest ograniczona Wszelkich informacji szczególowych chętnie udzielę pytajcie o wszystko. czlonek zarządu sekcji FSR Andrzej Ciechański Wrocław
|