Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 11:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lis 2008, 13:52 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 lut 2006, 23:13
Posty: 167
Wymagania stawiane organizatorom zawodów FSR VHO

I. Wymagania, które muszą byś spełnione przez organizatora:

1. Odpowiedni akwen do rozegrania zawodów (akwen powinien być osłonięty od wiatru i stosunkowo nieduży).
2. Pomost startowy musi być zbudowany według wymiarów zamieszczonych w Przepisach Zawodów Modeli Sterowanych Radiem w kategoriach FSR-V i H(zamieszczonych w Internecie pkt. 3.3.7 ).
3. Obsługa wyławiająca powinna być przeszkolona w zakresie wyławiania modeli. Obsługa podczas pracy bezwzględnie musi mieć założone kapoki i kaski ochronne.
4. Organizator musi zapewnić dwie łodzie do wyławiania modeli – min. 1 szt. w czasie biegu (druga jako łódź zapasowa).
5. W czasie rozgrywania zawodów na terenie miejsca startów powinna znajdować się obsługa medyczna, która w razie potrzeby udzieli pierwszej pomocy (np. pielęgniarka, ratownik medyczny lub osoba posiadająca uprawnienia w zakresie udzielania pierwszej pomocy.)
6. Brzegi akwenu powinny być zabezpieczone przed możliwością wyskoczenia modelu na brzeg (szczególnie lewa dolna strona).
7. Organizator musi zapewnić w miejscu startów prąd o napięciu 230V do obsługi zawodów (komputery, nagłośnienie itp.)
8. Dojazd do miejsca startów powinien być oznaczony widocznymi tabliczkami.
9. Organizator zabezpiecza miejsca sanitarne, (jeśli brak stałych toalet należy zapewnić toalety przenośne typu toi toi).
10. Organizator umieszcza a internecie na min. 2 tygodnie przed rozpoczęciem zawodów jego ramowy i godzinowy plan, który będzie bezwzględnie przestrzegany w tracie trwania zawodów.
11. Organizator musi opracować informator zawodów i zamieścić go w Internecie. (muszą być tam zawarte informacje o miejscu zakwaterowania (hotele, internaty campingi)., wyżywienie (mała gastronomia lub restauracje) oraz informacje o dojazdach (numery dróg, zjazdy z autostrady, współrzędne GPS).
12. Organizator wyznacza nieprzekraczalny termin zgłaszania się zawodników do wzięcia udziału w zawodach (podział na grupy, ustalenie kwarców oraz numerów transponderów).
13. Boje muszą być wykonane według wytycznych zamieszczonych w Przepisach Zawodów Modeli Sterowanych Radiem w kategoriach FSR-V i H(zamieszczonych w Internecie pkt. 3.3.6 ).
14. Osoby sędziujące zawody muszą być przeszkolone i zatwierdzone przez zarząd sekcji by wyeliminować sędziowanie przez osoby nieznające przepisów klas FSR i zasad rozgrywania zawodów.
15. Sędziowie oprócz zapisu komputerowego muszą prowadzić zapis ręczny. Końcowe wyniki są ogłaszane po sprawdzeniu obu systemów liczących.
16. Organizator zapewnia, że na miejscu startów będzie znajdował się zegar do rozegrania klasy FSR- H. Zegar ten może być zainstalowany na wodzie lub na pomoście.
17. Organizator zapewnia paliwo do klasy standard. 15% oleju rycynowego 85% metanolu lub 20% oleju rycynowego i 80% metanolu.
18. Na każdych zawodach musi się znajdować system komputerowego liczenia okrążeń.
19. Po każdych zawodach w Internecie będą zamieszczane opinie zarządu FSR, zawodników, sędziów, organizatorów na temat rozegranej imprezy.
20. Organizator zapewni rozstawienie trasy do klasy FSR-H
21. Zainstalowanie nagłośnienia w celu ułatwienia komunikacji leży po stronie organizatora

II. Wymagania, które powinny byś spełnione przez organizatora:

1. Jeśli na akwenie może występować duża fala, organizator powinien zapewnić 2 trasy o tym samym obwodzie w miejscu gdzie fala jest najmniejsza.
2. Jeśli organizator dysponuje miejscem kampingowym w strefie startów musi zapewnić tam prąd 230V, sanitariaty i w miarę możliwości bieżącą wodę.
3. W porozumieniu z zarządem sekcji i w miarę możliwości organizator zainstaluje system liczenia okrążeń AMB.
4. Organizator w miarę możliwości zapewnia radiotelefony do kontaktu z łodziami wyławiającymi modele.


Proszę organizatorów poszczególnych rund o kontaktowanie się ze mną w celu wyjaśnienia jakichkolwiek nieścisłości lub pytań.Proponowane jest aby z 6 rund 4 liczyły się do klasyfikacji plus Mistrzostwa Polski razy 35%.We Wrocławiu Puchar Polski były by to zawody międzynarodowe z możliwością rozegrania biegu 2 lub 3 godz.dla klasy FSR V 15.Macioej Szymański.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2008, 18:19 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Maciek czyli będzie 7 imprez z czego będzie się liczyć 5. Czy nie można zrobić aby się liczyły 7/4 ? Nie każdego bedzie stac na tyle wyjazdów a to może spowodować że będzie nas mniej na zawodach a o to nam nie chodzi? Proszę o opinie innych zawodników.
Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2008, 20:29 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 lut 2006, 23:13
Posty: 167
Meniu.Jeżeli chodzi o ilość rund branych do punktacji ,było to przegłosowane na zebraniu Zarządu Sekcji FSR.Maciej Szymański.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2008, 23:16 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Dzięki Mały za wyczerpującą odpowiedź, a czy coś jeszcze zostało przeglosowane? Można wiedzieć czy ktoś poza Wami w zarządzie wiedział co będzie głosowane? Bo reszta modelarzy nic nie wie.
Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2008, 23:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Meniu parę spraw zostało omówione. I przegłosowane w atmosferze wzajemnego zrozumienia i współpracy. Myślę,że troszeczkę sie zmieni na lepsze. Pomalutku, wszystko bedzie wiadome. Tu nie ma żadnych tajemnic ani sensacji. Trzeba dograć i domówic jeszcze pewne procedury i już będziesz wszystko wiedział. Na razie tak czy siak na ME jedziesz :D :D :D i się szykuj.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 00:00 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 17 lis 2006, 16:28
Posty: 195
Ubawiłem się po pachy czytając wasze życzenia i tak myślę sobie że zarząd nie wie co uchwala. Ale co tam dobry organizator poradzi sobie z tymi wymaganiami,tylko zastanawiam się czy was będzie stać na startowe aby pokryć koszty za te wszystkie wymagania.Pozdrawiam Władek :lol: :shock:
Do boju rebiata kryzysu światowego u nas niet. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 07:29 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
Hallo Maciej,

"7. Organizator musi zapewnić w miejscu startów prąd o napięciu 230V do obsługi zawodów (komputery, nagłośnienie itp.)" ---

UPS baterii zapasowej do komputera i AMB-Box jest bardzo ważne (Chaos / problemów we Włoszech + Schwedt)



Frank


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 11:54 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 lut 2006, 23:13
Posty: 167
Władziu.Nasze ,to znaczy modelarskie życzenia co do organizacji zawodów wcale nie są wygórowane. My chcemy po prostu normalności na zawodach oraz bezpieczństwa.Zawody w Jaworze stoją na tak wysokim poziomie ,że na pewno nie będzie najmniejszych problemów aby zostały spełnione wszystkie stawiane wymagania.Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek problemy z organizacją to Ja w imieniu Zarządy Sekcji FSR obiecuję wszelką pomoc jaka będzie potrzebna.Pomoc tą otrzymają równierz wszyscy organizatorzy zawodów , którzy będą jej potrzebowali.Władziu idzie nowe.Maciej Szymański.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 12:37 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 17 lis 2006, 16:28
Posty: 195
Witam po pierwsze nie chciałbym aby moja pisanina odebrana została jako atak na nowy zarząd. Pisząc to mam jakieś 30 letnie doświadczenie w organizacji zawodów i bardzo sprawnych kolegów współpracójących Maciek włącznie z Tobą. Więc wiemy oboje że są tam punkty nie do zaakceptowania przez organizatora takiego jak my a co dopiero dla tych którzy chcą zorganizować zawody po raz pierwszy koszty początkowe ich przerosną.Podaje przykład- organizator zapewnia paliwo do klasy standart pomijam deklaracje waszą co do klasy,bo nie oto chodzi,uzyskanie oficjalnego zezwolenia na zakup metanolu, sam zakup,i brak środków finasowych na taki cel już stawia sprawę pod znakiem zapytania. Organizator musi mieć na wszystko papiery.Druga sprawa sam zegar do klasy hydro,system AMB i wiele jeszcze spraw. według mnie to zarząd powinien bardzo szybko pomyśleć nad kompletnym swoim wyposarzeniem i osobami je obsługójącymi wtedy będzie to normalne.Bo na przykład my się nie zgodzimy brać odpowiedzialnosć za system i instalację tak jak było do tej pory.Na razie to tyle mam nadzieje że zacznie się normalna wymiana zdań na te tematy w celu ich zaakceptowania.Władek

Witaj Frank pozdrawiam i cieszę się że jesteś z nami.Władek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 16:16 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 lut 2006, 23:13
Posty: 167
Władziu.Masz całkowitą rację.Jest parę punktów ,które są trudne do zrealizowania ale nie niemożliwe.Znając organizację zawodów w Jaworze,która jest na bardzo wysokim poziomie,to spełnienie wszystkich punktów nie powinno sprawić większych kłopotów.Parę punktów z którymi mogą być problemy tak,jak paliwo do standartów ,zegar do FSR H, tablica do liczenia okrążeń , system AMB są pod szczególną uwagą Zarząd Sekcji FSR (wszczególności moją,odpowiadam w tym zarządzie za organizację zawodów).Mamy jeszcze ponad pół roku aby wspólnie z organizatorami poszczególnych rund załatwić wszystkie trudne punkty.Ja osobiście obiecuję ,że dołoże wszelkich starań aby pomóc wszystkjm ,którzy będą tego potrzebować , a z drugiej strony będę rozliczał za zgodą zarządu stan przygotowań do relizacji zawodów.Mam nadzeję ,że te konkretne posunięcia spowodują iż przy dobrej woli i zainteresowaniu paru ludzi uda nam się spowodować ,że modelarze chętnie będą uczestniczyć w zawodach.Maciej Szymański.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 16:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Władek, wg mnie Maciek ma rację. Jezeli chcemy miec dobre zawody to musimy je tak robić,żeby były dobre, bo to zależy od nas samych. Wszystkie punkty tego programu już dawno były opisane w regulaminie,tylko nie mial kto tego dopilnować. Myślę ,że to sie teraz zmieni. Jeżeli chodzi o paliwo do standardów( bo to jest akurat jedna z moich "działek" w zarządzie), to po prostu rozrobi się paliwo dla wszystkich i będzie po problemie. Nie jest to drogie paliwo, a w tym sezonie wystarczyło ,że zrobiłem 10 litrów na wszystkie zawody i jeszcze zostało go dużo. Te łodki potrzebują tak mało tego paliwa ,że w przyszłym sezonie sam je zrobię w czynie społecznym i rozdawane będzie bezplatnie do wyścigów :) . Jeżeli będzie kiedyś z tym problem to będziemy o tym mysleć i szukać rozwiązania.
Na razie są większe problemy takie jak bezpieczeńswo na zawodach itp i tego Maciek wraz zarządem będzie pilnował. Niektóre nasze imprezy nie spełniają warunków bezpieczeństwa i innych i to trzeba zmienić. Wyposażenie już kompletujemy i być może niedługo będzie taki zestaw w całości jeżdził na każde zawody.
Wystarczy trochę chęci i wszystko da się załatwić. Kolega Sekretarz na pewno nam w tym pomoże... :jajcarz: :jajcarz: :wink: :D :D
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2008, 23:36 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 lut 2006, 23:13
Posty: 167
Proszę o bardzo pilne skontaktowanie sie wszytskich organizatorów poszczegolnych rund ze mną pod numerem 609-470-677.
Sprawa naprawdę pilna.
Maciej Szymanski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2009, 23:59 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 19 wrz 2008, 20:21
Posty: 135
Witam , do Macieja Szymańskiego !!!
Maciej , dużo się mówiło w roku ubiegłym o zbyt późnej porze zakończenia Naszych zawodów modelarskich , co wiązało się z bardzo póżnym powrotem zawodników do domu.
Rozciągnięto ramowy program zawodów do trzech dni , tak aby już w piątki rozpocząć starty w klasach Hydro i Standart , a od 8.00 rano w sobotę - na wzór imprez zagranicznych , rozpocząć starty w klasach V.
Koledzy ze Żnina jak sam napisałeś przygotowali się profesjonalnie do przygotowania imprezy ,
natomiast już w Wilczynie Leśnym w programie, - rozpoczęcie w sobotę o godzinie 10.00 , zakończenie w niedzielę do 16.30 czyli tak naprawdę zawodnicy rozjadą się ok. 18.00.
Czy nie warto się zastanowić nad tym problemem i przedyskutować tę sprawę z organzatorami Naszych imprez o czsie ich rozpoczęcia i zakończenia???

Pozdrawiam
Ryszard Dziergwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2009, 08:03 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Przyłączam się Rysiu do Twojego postu. Jest Nas dwóch. S.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, 15:45 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Witam.
To jest wersja wstępna programu. Dokładny rozkład godzinowy zostanie ustalony do 24 kwietnia-tak jak w informatorze jest podane.


Pozdrawiam.AndrzejD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL