Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 17:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 mar 2010, 21:50 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Przy tak malym koncie między walem śruby a walem w modelu,czy nie zastosować rosyjskiego sprzęgla z zaokrąglonym sześciokątem zamiast walka giętkiego.
Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2010, 18:31 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Relacji ciąg dalszy: jestem dziwnie spokojny, że to moje chłodzenie z dna na pewno będzie działać. A jak nie to jest jaszcze chłodzenie ze steru. Profilaktycznie poprowadziłem przewody chłodzące tak ,żeby działało to w każdy możliwy sposób. Jak je poprowadziłem, to widać na zdjęciach. Do mocowania ich w kadłubie użyłem plastikowych mocowań służących do mcowania przewodów w urządzeniach i np na ścianach. uchwyciki te są proste i bardzo mocne. Wstępnie zamocowałem do kadłuba wszystkie (prawie) elementy takie jak ster, klapy chłodzenie. zostały jeszcze stabilizatory pionowe które także zamontuję. na razie jest mocowanie prowizoryczne. W ostatecznym złożeniu wszystkich elementów zastosowane zostaną śruby i nakrętki nierdzewne.
Zrobiłem jeszcze parę elementów ,ale za wcześnie o nich pisać. szczegóły na fotografiach
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
chłodzenie 1.jpg
chłodzenie 1.jpg [ 79.33 KiB | Przeglądane 10899 razy ]
chłodzenie 4.jpg
chłodzenie 4.jpg [ 132.09 KiB | Przeglądane 10901 razy ]
chłodzenie 2.jpg
chłodzenie 2.jpg [ 120.27 KiB | Przeglądane 10901 razy ]
chłodzenie 3.jpg
chłodzenie 3.jpg [ 108.26 KiB | Przeglądane 10900 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 mar 2010, 22:40 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
Andrzej,

Problem Foto "orginal" - Foto A.C.


Załączniki:
AC-China-Kopie.jpg
AC-China-Kopie.jpg [ 107.73 KiB | Przeglądane 10750 razy ]
O-7,5-1xx.JPG
O-7,5-1xx.JPG [ 44.15 KiB | Przeglądane 9514 razy ]
O-7,5-2xx.JPG
O-7,5-2xx.JPG [ 73.4 KiB | Przeglądane 9512 razy ]

_________________
Frank
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 mar 2010, 00:10 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Frank.Tak, tak wszystko zrozumialem. I wszystko jest kontrolowane. Poczekaj jakdo tego dojdziemy
Ja, ja, verstand ich alles. Und alles wird kontrolliert Warten Sie, wie wir dahin kommen :jajcarz:
Andrzej

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 14:15 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Prace posnęły się do przodu. Tak mi się jakoś wydaje, że rasowy offshore powinien mieć podłużnice. I nasz także będzie je miał. Co prawda symboliczne i o znaczeniu pomocniczym, ale będzie. Wykonałem je z laminatu epoksydowego o gr. 1,5mm Mają one za zadanie mocowanie zbiornika do kadłuba, do nich są przykręcone przepusty do rurek od chłodzenia, a także będą podtrzymywały na miejscu wypełniacze z pianki które będą w burtach. Nie mają one większego znaczenia jako elementy konstrukcyjne, ponieważ sama skorupa kałuba jest bardzo sztywna. Więc wykonałem je w taki sposób,żeby były jak najbardziej lekkie , lecz żeby spełniały swoje zadanie. Powycinałem z laminatu gr. 1mm elementy kokpitu, czyli pudelka w ktorym będą serwa i elektronika, następnie posklejałem je i wyszło z tego lekkie, a mocne pudełko. będzie ono mocowane do kadłuba w czterech miejscach do których jest dobry dostęp. Kokpit musi być wyjmowalny, ponieważ potrzebny jest dostęp do elementów wału o tym już było powyzej.
Z góry wszystko będzie uszczelnione pokrywą z poliwęglanu gr 3mm i uszczelką z neoprenu. Pokrywa jest przykręcona do ramki z laminatu o gr 3mm. Jest to sposób tradycyjnie stosowany w łódkach i spełnia dobrze swoje zadanie. Muszę przyznać ,że nieco nie pomyślałem wcześniej i nie przewidziałem tego że będę musiał jakoś zamocować zbiorniki paliwa. Mogłem pomyśleć i te dodatkowe elementy nie byłyby potrzebne. Zbiorniki będą ustalane w kadłubie za pomocą wygiętej w odpowiedni sposób blachy aluminiowej o gr 1 mm. Ma być ona przykręcona do kadłuba od góry dwoma dłuższymi śrubkami M4 . Miejsce wkręcenia na wale można było zrobić wcześniej i te nitonakrętki zacisnąć w elementach ,które już wkleiłem i z którymi już nic nie mogę zrobić. Szczegóły na fotografiach.
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
podłuznice1.jpg
podłuznice1.jpg [ 122.91 KiB | Przeglądane 10592 razy ]
podłuznice2.jpg
podłuznice2.jpg [ 120.59 KiB | Przeglądane 10595 razy ]
podłuznice3.jpg
podłuznice3.jpg [ 108.76 KiB | Przeglądane 10588 razy ]
kokpit1.jpg
kokpit1.jpg [ 77.44 KiB | Przeglądane 10581 razy ]
kokpit2.jpg
kokpit2.jpg [ 102.53 KiB | Przeglądane 10587 razy ]
podłuznice4.jpg
podłuznice4.jpg [ 107.36 KiB | Przeglądane 11001 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 16:45 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
:?: :?: :?: Andrzej, :?: :?: :?:

stary model - 0mm
nowy model - 30mm - balance 100% (orginal Foto AC/Brieselang!!!)


Załączniki:
o-7,5-fw.JPG
o-7,5-fw.JPG [ 60.54 KiB | Przeglądane 9521 razy ]

_________________
Frank
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 17:21 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nie mogę przesunąć radia do przodu, bo mi się zbiorniki nie zmieszczą. Mój kokpit jest bardzo lekki i mam nadzieję ,że takie ustawienie będzie ok.

Ich kann mich nicht bewegen uns auf das Radio, weil ich nicht passen, die Tank. Mein Cockpit ist sehr leicht, und ich hoffe, dass diese Einstellung etwa werden.
Andrzej

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 21:26 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Andrzej, nie przejmuj sie tym przesunieciem. Lepiej miec SC troszeczke w tyle. Pozniej mozna zawsze przod troche dociazyc, lub spuscic klapy.
Trudniej jest SC przesunac do tylu, jezeli model jest juz gotowy.
Tak inaczej, to podoba mi sie twoja praca. Tylko tak dalej!

Chcialbym tutaj rowniez odpowiedziec na propozycje Piotrka odnosnie ruskiego sprzegla.
Oczywiscie ze mozna sprobowac. Trzeba miec tylko na uwadze to, aby ten zaokraglony szesciokat byl dokladnie w punkcie obrotu napedu tylnego- osi (musi byc zachowana mozliwosc poruszania- nastawienia napedu).
Dotychczas wszystkie offy maja wal gietki od silnika az po srube, wiec niema problemu z dodatkowymi sprzeglami.
Taki uklad- silnik, sprzeglo, wal sztywny, sprzeglo, wal gietki, sruba, jest ukladem moim (nie chwalac sie), w celu wyeliminowania niepotrzebnych tarc. To sprawdzilem juz na moim FSR 35 i doszedlem do wniosku ze uzyskalem przez to okolo 15- 20% wzrostu mocy silnika, a to nie jest bagatelna sprawa.
Wiec Piotrek pomysl troche, sprawa jest do zrealizowania. Do odwaznych swiat nalezy.
AdamC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 21:28 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Adam masz racje osie przegubu i walu śruby muszą się pokrywać,zastanawiam się czy do 26 cm sześciokąt 6 czy 8 .Sześciokąt zewnętrzny frezowal bym na wale śruby.

Pozdrawiam Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 11:07 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Adam, jak napisałes: każdy buduje jak umie. Często na zawodach widuje się modele zbudowane tak jak to sobie wyobraża ich wykonawca, czyli nie do końca dobrze i często nawet mało estetycznie. Pomyślałem sobie więc, Już wcześniej jak zaczynałem budowę V-ki, żeby pokazać mój sposób budowania łódek. I to nie było skierowane do fachowców i starych wyjadaczy bo oni tak samo dobrze budują te nasze okręciki jak ja, albo i lepiej. Dlatego te relacje są umieszczone w tym właśnie dziale. Bo tu zagląda najwięcej tych, którzy chcą się czegoś nauczyć. I myślę ,że spełniło to swoje zdanie. Ilośc wejść na relację o budowie FSRa 7,5 wynosi prawie 20 tyś. Wydaję się więc że to był dobry krok. Buduję te swoje łodki od tak dawna ,że ta robota dawno już mi się nudzi, więc przy każdej kolejnej budowie staram się nieco ruszyć głową i stosować jakieś drobne nowinki techniczne. daje mi to drobną satysfakcję z tego co robię. Od jakiegoś czasu staram się budować te moje modele estetycznie i staram się estetykę pokazywać (choć Tobie Adam, na razie w tym nie dorównuję :( ) I myślę,że jeżeli młodsi stażem koledzy popatrzą sobie i poczytają to co tu pokazuję, a także poczytają wypowiedzi fachowców którzy tu piszą to będzie to z pożytkiem dla nas wszystkich.

Piotr , ja osobiście mam nie najlepsze doświadczenia ze sprzęgłami sześciokątnymi. Zastosowałem je kiedyś w łodce i zdrzało się kilka razy ,że ten sześciokąt zaczynał się robić bardziej kulisty, i sprzęgło obracało się w obudowie. Moim zdaniem to nie jest najlepszy pomysł.
----------------
W budowie Offshora nastąpił etap wyposażania łódki w osprzęt, czyli cięgła uchwyty itd. Przyznam się ,że to w budowie lubię najbardziej :)
Wykonane zostały podstawki pod serwa, a także kompletne cięgła do sterowania gaźnikiem. Zastosowałem do tego linkę stalową o sr.1.35mm.Pasuje ona idealnie do otworu wewnętrznego przewodu pneumatycznego z 2/4mm. Ten przewód umieściłem w większym o śr 6/4 mm po to żeby usztywnić całe cięgno. Taki sposób powoduje ,że linka bardzo precyzyjnie i bez oporów przemieszcza się w przewodzie i można dokładnie sterować dźwigniami paliwa. Do mocowania linki na orczykach serw użyłem specjalnych elementów które nabyłem w sklepie modelarskim. Przy gaźniku zastosowałem przeguby w wykonani firmy Profil Service. Połączyłem je z linką za pomocą przejściówek które sam wykonuję i które są zaciskane na lince bez zbędnego lutowania. Wszelkie grzanie tej cienkiej linki bardzo ją osłabia i powoduje, że może ona być narażona na pęknięcie w miejscu grzania. Całość jest wykonana w taki sposób,że by można było łatwo wszystko wyjąć z łódki razem z kokpitem. Myślę,że to mi się udało. Jako podstawek pod serwa ,użyłem płaskownika aluminiowego z PA6 o gr 5 mm odpowiednio wyfrezowanego (w moim przypadku) ale można ty obyć się bez frezarki i wykonać za pomocą ręcznych narzędzi.Podstawki będą przykręcane od spod śrubami M2,5. Także serwa są do nich przykręcane za pomocą tych śrubek. Szczegóły jak zwykle na fotografiach
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
popychacze.jpg
popychacze.jpg [ 89.05 KiB | Przeglądane 10309 razy ]
popychacze2.jpg
popychacze2.jpg [ 121.7 KiB | Przeglądane 10317 razy ]
popychacze3.jpg
popychacze3.jpg [ 84.55 KiB | Przeglądane 10300 razy ]
popychacze4.jpg
popychacze4.jpg [ 84.74 KiB | Przeglądane 10710 razy ]
popychacze.5.jpg
popychacze.5.jpg [ 107.34 KiB | Przeglądane 10316 razy ]
popychacze6.jpg
popychacze6.jpg [ 93.66 KiB | Przeglądane 10309 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 13:04 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
na popychaczach masz serwa hiteca, dlaczego nie alturny ?
o ile pamiętam to polecałeś te nowe serwa i pływałeś na nich, czy wiesz coś o nich niedobrego, ja właśnie kombinuję z alturnami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 14:17 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
D-7 napisał(a):
Andrzej,
Problem Foto "orginal" - Foto A.C.

O co chodzi z tym "speedmasterem" z fotografii?
Zakladam ze za tym elementem bedzie powstawalo podcisnienie i para. Czyli na lopaty sruby bedzie kierowana woda wymieszana z gazem (para). Myle sie?

Robilem podobne eksperymenty w standarcie tankowanym nitromentanem i pomagalo. Model plywal szybciej bo moglem zakladac wieksze sruby. Nawet 42mm

Swoja droga fajna relacja z budowy. Ech... Pozazdroscic tylko parku maszynowego by te wszyskie elementy wykonac.

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 18:17 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2007, 10:34
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Gdzie można kupić elementy cięgieł widoczne na foto?

_________________
Pozdrawiam Michał Tur
POL-457


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2010, 21:12 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Z tym speedmasterem chodzi o to też, ale także chodzi o to żeby łódka tzw "kręćków" nie robiła.Taka płetwa może także powodować ,że łódka będzie lepiej skręcać. Ale w jednym modelu może to działać, a w innym nie. Ja się do tego przygotuję i sprawdzę w praktyce czy nam to będzie potrzebne czy nie. Jeszcze o tym napiszę. Jeżeli chodzi o dodatkowe smarowanie, to zamierzam to zrobić nieco inaczej. Jak będę "dopieszczał" łódeczkę, to napiszę jak.
Michał, ja te elementy od pneumatyki kupuję w "Pneumacie" na ul. Paprotnej (we Wrocławiu), ale można to kupić w innych miejscach. W Panoramie Firm jest dużo adresów.
Krzysiek serwa Alturna mam zamontowane w V-kach, a do testów dostałem tylko dwa. Jak będę miał ich więcej to na pewno je tu zastosuję. Noszę się z zamiarem zastosowania do steru tego serwa: ADS-962HTG. Parametry ma bardzo dobre.
W budowie drobne postępy Wyposażam,dalej kokpit. Wykonałem mocowanie wyłącznika, wskaźnika napięcia prądu a także zamocowałem transponder, który będzie potrzebny na zawodach w których stosowany jest elektroniczny system liczenia, a na MS będzie potrzebny na pewno. Nie ma co rozpisywać się jak to zrobiłem, bo widać to wszystko na zdjęciach. Podstawkę pod transponder wykonałem z plastikowego kątowniczka. nie potrzeba tu jakichś mocnych materiałow. Plastik w zupełności wystarczy. Sam transponder będzie mocowany za pomocą zwykłego rzepa z klejem. Mam za mało transponderów i będę musiał jeden przekładać z łódki do łódki. Wszystkie te elementy które wykonałem, są zrobione z lekkich materiałow i nie dzialają na nie żadne większe siły, co nie znaczy ,ze nalezy je robić byle jak. Zastosowałem duży wyłącznik Graupnera moim zdaniem niezawodny. Uważam ,że nie doceniamy roli tych elementów. Moim zdaniem wyłącznik aparatury jest jednym z najważniejszych detali w łódce. I jako taki musi być najwyższej jakości. Wyczynowy model to nie jest zabawka, i może krzywdę zrobić. Z doświadczenia wiem ,że wyłącznik radia jest detalem często ulegającym defektom i należy w tym przypadku stosować jak najlepsze, albo nie stosować ich w ogóle, co niektórzy czynią podpinając zasilanie bezpośrednio do odbiornika. Też o tym myslałem ,ale pokrywa jest przykręcana do kokpitu na zbyt dużą ilość śrubek, więc zrezygnowałem. Szczegóły na fotografiach.
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
wyłącznik.jpg
wyłącznik.jpg [ 102.08 KiB | Przeglądane 10076 razy ]
wyłącznik2.jpg
wyłącznik2.jpg [ 110.25 KiB | Przeglądane 10386 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 18:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
AndrzejC napisał(a):
Z tym speedmasterem chodzi o to też, ale także chodzi o to żeby łódka tzw "kręćków" nie robiła.Taka płetwa może także powodować ,że łódka będzie lepiej skręcać. Ale w jednym modelu może to działać, a w innym nie. Ja się do tego przygotuję i sprawdzę w praktyce czy nam to będzie potrzebne czy nie. Jeszcze o tym napiszę. Jeżeli chodzi o dodatkowe smarowanie, to zamierzam to zrobić nieco inaczej. Jak będę "dopieszczał" łódeczkę, to napiszę jak.

Wlasnie troche dziwnie wyglada ta pletwa. Jest scieta z tylu i przeplyw wody wokol nie bedzie laminarny. Bedzie sie za nia ciagnal strumien pary prosto na lopaty sruby...

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL