Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 10:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2010, 11:26 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Piotr, głębokość kwadratu w łączniku to ok. 15mm w zupełności wystarczy. W moim przypadku śruba nie ma możliwości wypaść wraz z trzpieniem, ponieważ trzpień w miejscu łączenia wału jest grubszy od otworow panewek i wszystko razem musiało by się wysunąć, ale panewki są mocno wciśnięte w dławicę. Więc nie przewiduję takiego przypadku. jeżeli coś się stanie z trzpieniem ( skrzywi się lub pęknie, to cały e3lement zostanie wymieniony, ale do tego trzeba będzie odkręcić całą obudowę wału giętkiego.
Odnośnie łączenia stalego wałka giętkiego z trzpieniem, to jeszcze nie wiem jaki sposób zastosuję. Kupiłem sobie klej JB WELD który podobno jest najlepszy do tego celu, ale byc może zastosuję sposób jaki zademonstrował Adam. Co do tego kleju JB WELD,to słyszałem o nim dobre opinie. Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia w klejeniu tym klejem?
-------------------------------------
W pracach na łódką drgnęło. Wykonałem elementy chłodzenia silnika i rury.
Jakoś te otworki w sterze służące jako wloty wody mnie nie przekonują, ( choć jako alternatywę zastosuję chłodzenie ze steru, także) wloty wody umiejscowiłem pod dnem w sposób podobny jak u ADAMA. zastosowałem do tego celu elementy pneumatyki, które nieco zmodyfikowałem. Wloty wody wyfrezowałem sobie na frezarce. Wyszło jak na fotografiach, widać. Rurki w których popłynie woda do silnika są z plastiku, odpornego na chemię. W tym przypadku jest poliuretan, ale dostępne są także przewody z poliamidu i z teflonu. Są one jednak nieco sztywniejsze, i trudniej się układaja na dnie. wloty wody, na stałe, wkleję do kadłuba nieco później.
Szczegóły na fotografiach
c.d.n..
A.C.


Załączniki:
chlłodzenie elementy.jpg
chlłodzenie elementy.jpg [ 94.03 KiB | Przeglądane 10979 razy ]
chłodzenie 2.jpg
chłodzenie 2.jpg [ 106.15 KiB | Przeglądane 10980 razy ]
chłodzenie 3.jpg
chłodzenie 3.jpg [ 131.17 KiB | Przeglądane 10979 razy ]
chłodzenie 4.jpg
chłodzenie 4.jpg [ 108.21 KiB | Przeglądane 10977 razy ]
chłodzenie 5.jpg
chłodzenie 5.jpg [ 89.24 KiB | Przeglądane 10983 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 16:23 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Moim zdaniem w tych miejscach będzie licho wode brała łódka. Zrobiłem tak w jednym mono i usmazyłem całe wyposarzenie. Wloty na mój gust powinny byc bliżej osi kadłuba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 16:36 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
mike217 napisał(a):
Moim zdaniem w tych miejscach będzie licho wode brała łódka. Zrobiłem tak w jednym mono i usmazyłem całe wyposarzenie. Wloty na mój gust powinny byc bliżej osi kadłuba.

Hej,
ten będzie głeboko zanurzony, albo bedzie sie kiwał na boki i da radę.
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 17:52 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Pobor wody w tych miejscach powinien tez dzialac, ale jak pisze mike 217, byloby lepiej gdyby pobor wody znajdowal sie wiecej przy osi kadluba.
Dla porownania......

Obrazek

........ ten aluminiowy profil ma przekroj 8x8 mm.
Odleglosc miedzy 2 "poborami" wynosi okolo 40 mm, a to jest model O-35 z wiekszym zanuzeniem kadluba.

Pozdrowienia AdamC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 18:15 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Jak będzie się kiwać na boki to : dupa a nie łódka , na byle fali sie kiwnie i beczke zrobi. Powinna iśc maksymalnie płasko, bez przechyleń na którąś ze stron. To takie większe nasze mono.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 18:21 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Mike ,
dokładnie tak jak mówisz to była przenośnia z tym kiwaniem
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 21:36 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
jaki powinien być wymiar otworu kwadratowego pod wal giętki fi 6,35 mm

Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, 23:23 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
U mnie wal gietki ma przekroj 5,05x 5,05 mm. Czyli przekroj w tuleji powinien byc 5,1x 5,1 mm.
AdamC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2010, 09:59 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Adam jaki jest kąt między walem śruby a walem pośrednim który jest w modelu.

Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2010, 10:59 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Ten kat powinien byc jak najmniejszy (czym wiekszy kat, tym wieksze opory, spowodowane tarciem). To jest dane umocowaniem silnika w modelu.
Trzeba wychodzic z zalozenia, ze wal sruby powinien wychodzic z tylnego zwierciadla modelu (takie sa przepisy), i mozliwie jak najnizej. Jego os powinna byc rownolegla do dna modelu.
Nastepnie trzeba dopasowac silnik, by po wlozeniu wszystkich komponentow SC znajdowal sie mniej-wiecej w granicach 30 % liczac od tylu. Silnik probujemy ulozac jak najnizej, przez co zmniejszamy kat walow.

AdamC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2010, 13:02 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Zależy w jakim modelu. U mnei w 3,5 dzieki niskiej przekladnii mam kąt nie wiecej niż 2 stopnie

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2010, 20:03 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanie. Ile powinien ważyć typowy Of z silnikiem Zenka 26 ccm. Kompletny bez paliwa. Z góry dziękuję. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2010, 00:02 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Stasiek, czyzby i ciebie skusilo na budowe offa?
Jezeli chodzi o ciezar, to i tutaj, tak samo jak i w FSR-ach, panuje regula, im lzejszy tym lepiej. Kazdy dodatkowy gram musisz pchac do przodu sila silnika, i kazdy dodatkowy gram jest przyciagany w kierunku srodka ziemi co powoduje tarcie i straty na powierzchni kadluba.
Te problemy mozna czesciowo usunac poprzez moc silnika i poprzez powierzchnie modelu.
Tylko porownywalnie mozna kierowac sie ciezarem modelu, co nie znaczy ze to jest jakas odnosnia do wszystkich modeli.
Dla porownania, moj zeszloroczny model wazyl z paliwem 0,5 l 7,5 kg, i osiagnalem z nim predkosc 82 km/h.
Sa tez modele lzejsze, okolo 6-6,5 kg ktore sa wprawdzie szybsze, ale i niestabilne na wodzie. Rowniez widzialem modele wieksze ktore potrafily zrobic tez 85 km/h.
W klasie off rowniez mozna twierdzic, ze nie najszybsze modele wygrywaja, lecz te ktore dojada do konca.Trzeba samemu zwazyc co chcemy miec.
AdamC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2010, 00:46 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Adam czy wal śruby ma być równolegly do dna modelu czy do lustra wody,podczas plywania dziób lódki unsi się o jakiś kót.Wal śruby powinien być równo z lustrem wody czy poniżej a jeśli poniżej to na jaką wartość % powinna być zanużona śruba.

pozdrawiam Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2010, 14:24 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Na pierwsze plywanie wal ustawia sie na 0°, tzn. wal jest rownolegly do dna lodzi. I w tym ustawieniu testuje sie rozne dostepne nam sruby. Podczas takiego testu trzeba obserwowac zachowanie lodki na prostej, w zakretach, i jezeli ma sie ta mozliwosc odczytywac predkosc (GPS). Rozne sruby maja rozny tzw. "Lift" tzn. jedna bedzie podnosila dziob do gory, a inna bedzie go pchala na dol.
I tu jest wlasnie cala sztuka nastawienia modelu. Majac po probach pewna charakterystyke sruby, mozna zaczac zmieniac kat walu i probowac czy zmiany oddzialywuja pozytywnie lub negatywnie.
Tak jak pisalem, regul niema, trzeba samemu znalezc najlepsze polozenie walu, i odpowiednia srube do danego modelu i silnika.
AdamC.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL