Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 18:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 mar 2010, 17:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W budowie znowu drobny postęp. Zrobiłem całkowite mocowanie wszystkich serw, wykonałem cięgno steru, a także ujście zbędnej wody z kadłuba. zastosowałem do tego elementy które widać na zdjęciach. jest to jakby rodzaj zaworka działającego w jedną stronę. Ujście wody jest moim zdaniem konieczne w tej łódce, ponieważ jest ona zakryta od góry dość szczelną osłoną i woda nie którędy wydostać się z kadłuba. Tradycyjnie stosowany sposób w postaci otworu z boku kadłuba ,także w przypadku offshora nie zdaje egzaminu, ponieważ,łódka ta nie robi zbyt ostrych zakrętów i nie zadziała tu siła odśrodkowa, tak jak w przypadku V-ek. zaworki te dostałem ,dzięki uprzejmości Franka Wernera, i za które bardzo dziękuję :tak: . Zastosowałem dla pewności dwa takie ujścia po obu stronach wału.
Popychacz steru wykonany jest z pręta stalowego o śr. 3 mm odpowiednio wygiętego.
Jest on na tyle sztywny, że działa bardzo precyzyjnie, a jednocześnie będzie w miejscu wygięcia, pewnym zabezpieczeniem przed uszkodzeniem serwa. Całość wykonałem tak jak to widać na fotografiach. Wszystko jest bardzo dokładnie uszczelnione za pomocą gumowego przepustu, który zapobiega dostaniu się wody do kadłuba. Przez ten przepust przechodzi rurka plastikowa uszczelniona gumką elastyczną, która całkowicie zapobiega dostaniu się wody do kokpitu. Mogę ewentualnie dołożyć jeszcze jedną taką gumkę w środku kokpitu ale wydaje mi się to zbędne.
rurkę na końcu podgrzałem i zrobiłem lekkie zgrubienie, co całkowicie uniemożliwia zsunięcie się gumy z rurki. Grubszy popychacz na końcu połączyłem za pomocą stalowej złączki z nieco cieńszym popychaczem o gr 2mm po to ,żeby było jakieś zabezpieczenie przed wyłamaniem orczyka steru w przypadku kolizji, uważam,że cieńszy pręt wygnie się nie robiąc większych szkód. Jest także możliwość rozmontowania mechanizmu sterowego na czas transportu. całość pracuje bardzo dobrze i bez oporów. Cały kokpit wykonany jest w taki sposób,że mogę go łatwo wyjąć z łódki wraz z zawartością i wszystkimi cięgnami, a jednocześnie wszystko jest bardzo szczelne.
Wszystko widać
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
odprowadzenie wody.jpg
odprowadzenie wody.jpg [ 91.48 KiB | Przeglądane 11836 razy ]
odprowadzenie wody 2.jpg
odprowadzenie wody 2.jpg [ 99.86 KiB | Przeglądane 11833 razy ]
odprowadzenie wody 3.jpg
odprowadzenie wody 3.jpg [ 83.48 KiB | Przeglądane 11835 razy ]
mechanizm steru.jpg
mechanizm steru.jpg [ 113.2 KiB | Przeglądane 11834 razy ]
mechanizm steru 2.jpg
mechanizm steru 2.jpg [ 85.2 KiB | Przeglądane 11823 razy ]
mechanizm steru 3.jpg
mechanizm steru 3.jpg [ 95.15 KiB | Przeglądane 11827 razy ]
mechanizm steru.4.jpg
mechanizm steru.4.jpg [ 103.66 KiB | Przeglądane 11820 razy ]
mechanizm steru.5.jpg
mechanizm steru.5.jpg [ 101.95 KiB | Przeglądane 12113 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2010, 19:44 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
Andrzej,
Montage dla Foto !!!


Załączniki:
Ventil.JPG
Ventil.JPG [ 13.51 KiB | Przeglądane 11778 razy ]

_________________
Frank
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2010, 14:50 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Powolutku robota przy tej łódce zbliża się do końca. Wykonałem instalację paliwową. paliwo będzie podawane do silnika w następujący sposób. Do prawego zbiornika zostanie doprowadzone ciśnienie z rury. z tego zbiornika paliwo będzie pompowane do zbiornika lewego. z lewego poprzez wężyk z filtrem popłynie do zbiornika wyrównawczego .
Zrobiłem też zbiorniczek do oleju który będzie smarował wał napędowy. wykonałem go ze strzykawki lekarskiej odpowiednio dociętej na wymiar. Wałek giętki zamierzam smarować za pomocą smaru gęstego. o tym jeszcze będzie ,gdy będę dopasowywał wszystkie elementy wirujące wału.
W najbliższym czasie będę się zajmował się wizualizacją tej łódeczki.
Będzie ona oklejona folią, po uprzednim pomalowaniu jej cienką warstwą bezbarwnego lakieru akrylowego.
odnośnie odpływów wody to oczywiście zostaną one wklejone tak jak radzi Frank. Muszę z tym poczekać do oklejenia kadłuba folią, co nastąpi już wkrótce.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
instalacjia paliwowa.jpg
instalacjia paliwowa.jpg [ 103.16 KiB | Przeglądane 11614 razy ]
instalacjia paliwowa2.jpg
instalacjia paliwowa2.jpg [ 121.61 KiB | Przeglądane 11851 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2010, 22:13 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W budowie doszedłem do układu wydechowego. W konstrukcji łódek V i O są pewne różnice w ustawieniu silnika. W tej łódce motor jest ułożony pod minimalnym kątem w stosunku do linii dna.
i to rodzi pewne utrudnienia. Oryginalny kolektor wydechowy nie może być użyty w tej konstrukcji , ze względu na to ,ze kąt jest za duży. i z tym fabrycznym kolektorem wykonanie układu wydechowego jest niemożliwe. No i trzeba było wykonać nowy kolektor wydechowy, żeby ułożenie rury w kadłubie było możliwe. Z pomocą pospieszył kol. Piotr i już mamy nowy kolektorek . Kąt idealny i teraz już tylko można będzie zamocować precyzyjnie rurę w kadłubie.
Kolektor wykonany przez Piotra jest praktycznie niezniszczalny. Wykonany z jednej bryły materiału Aluminium PA6 odpornego na wszelkie naprężenia. Jakość wykonania jest IDEALNA.
Takie kolektory mam we wszystkich naszych łódkach.
I niedługo będzie koniec tej roboty. Pozostanie tylko nauka pływania :D
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
kolektor.jpg
kolektor.jpg [ 122.74 KiB | Przeglądane 11448 razy ]
kolektor.2.jpg
kolektor.2.jpg [ 92.16 KiB | Przeglądane 11445 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2010, 22:42 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
śpiesz się , czasu już mało, a pierwszy O-7.5 junior pływa już dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2010, 23:09 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Krzysiek, Śpieszymy się ale i tak na początku mogą być problemy, bo na razie nie mamy odpowiednich śrub. Lecz nad tym pracuję, I w odpowiednim czasie wszystko co potrzebne będziemy mieli.I bójcie się bo będziemy rywalizować :D :jajcarz: :tak: :kalach: :kalach:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 kwi 2010, 13:43 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Niedługo będzie koniec prac warsztatowych, i trzeba będzie nauczyć łódeczkę pływać, lecz zanim to nastąpi, trzeba nadać jej odpowiedni wygląd. Można stateczek pomalować na różne sposoby, można też nadać mu wygląd poprzez zastosowanie barwionej żywicy. Ja od jakiegoś czasu przestałem malować nowo budowane łódki. Od dłuższego już czasu oklejam moje stateczki folią akrylową. na początku oklejanie foliami może stanowić pewną trudność, ale przy odrobinie wprawy staje się dosyć proste. I co ważne jest mało pracochłonne. Można przy tym osiągnąć ciekawe efekty kolorystyczne bez użycia kompresora ,pistoletu i farb akrylowych. jest to także sposób dosyć tani, ponieważ do oklejania naszych łódek potrzebne są niewielkie kawałki folii. Można je znaleźć w firmach które profesjonalnie oklejają samochody. Ja także okleiłem tą łódeczkę, używając w zasadzie tylko ścinków, które pozostały mi właśnie po oklejeniu aut.
Nie każda folia nadaje się do oklejania łódek. Nie może to byś folia "zwykła" taka jakiej używa się do wycinania napisów. Do tego celu musi być użyta folia tzw " wylewana"
W tym przypadku użyłem foli Oracal serii 851 i nowszej 951. Paleta barw jest bardzo duża mamy do wyboru 146 kolorów. Także wiele barw typu "metalik" ( Trzeba je zamawiać wcześniej ale efekt jest murowany). Plusem foliowania jest także to ,ze można sobie nadrukować na ploterze solwentowym dowolny wzór, nawet fotografię.
Ja nadrukowałem sobie teksturę włókna węglowego. Takie nadruki dają bardzo ciekawe efekty. Do tego typu nadruków używana jest wylewana folia do druku orajet. Druk solwentowy nie jest niestety odporny na paliwo, więc należy go zabezpieczyć natryskując warstwę lakieru akrylowego tzw klaru. Jest to pewna trudność ,ale można sobie z tym poradzić zamawiając lakier w aerozolu. Musi to być lakier DWUSKŁADNIKOWY.. Ma on krótką żywotność i należy go kupić bezpośrednio przed malowaniem. Nie wolno do tego celu stosować zwykłych lakierów w aerozolach. Do tego celu nie nadają się.
Przed przystąpieniem do oklejania Należy bardzo dokładnie umyć powierzchnię oklejaną. Najpierw gorącą wodą z mydłem, a później organicznym rozpuszczalnikiem nitro albo acetonem. Powierzchnia powinna być lekko zmatowiona drobnym papierem ściernym. Przed oklejeniem można całą łódkę pomalować lakierem którym zabezpieczyliśmy powierzchnie drukowane. Ale nie jest to konieczne. do lakierowanej powierzchni folia przykleja się lepiej, lecz trudniej takie powierzchnie się okleja, ze względu, właśnie na dobre przyleganie folii.
Na początku, w celu nabrania doświadczenia w klejeniu należy okleić proste powierzchnie np burty. przed oklejeniem powierzchnię oklejaną dobrze jest zwilżyć wodą za pomocą rozpylacza, znacznie ułatwia to oklejanie. prace należy przeprowadzać powoli i uważać, żeby pod folią nie pozostały bąble powietrza. Traci na tym jakość oklejania. Bąble te znikają po jakimś czasie same, ale trwa to czas jakiś.
Należy także unikać załamania folii bo niektóre z nich nie znikną same. Folia wylewana idealnie nadaje się do oklejania skomplikowanych powierzchni min takich jakie są w naszych kadłubach.
Do oklejania potrzebne są też narzędzia. Filcowa i plastikowa rakla do rozprowadzania i dociskania foli. Ostre nożyki. ja używam noży firmy OLFA . Ostrza a nożykach koniecznie muszą być czarne. pomocne jest także specjalne ostrze do nacinani folii na powierzchni oklejanej ,które nacina tylko folię,nie rysując powierzchni pod folią.
Do ustalania linii łączenia między foliami przydatna jest wąska tasma lakiernicza służąca właśnie do tego celu. Dobrze jest zlecić w firmie reklamowej nacięcie na ploterze cienkich pasków z tej samej folii którą będziemy oklejać łódkę. Pozwala to na późniejsze uzyskanie idealnie równych przejść na łączeniach poszczególnych kolorów.
Przed właściwym oklejaniem , dobrze jest poćwiczyć na jakiejś powierzchni i troszkę się tego oklejania nauczyć. Efekt można uzyskać bardzo szybko i co ważne ta samą łódkę można oklejać wielokrotnie na różne sposoby, bez uszczerbku na na jakości powierzchni oklejanej. Przy odrobinie wprawy robi się to bardzo szybko. Czasem szybciej trwa oklejanie , niż usuwanie starej folii. Nie bez znaczenia jest także, ciężar samej folii. Na pewno jest on o wiele mniejszy, niż ciężar farby użytej do malowania.
Przy tym oklejaniu aktywnie uczestniczył właściel łódki. Efekty tej pracy widoczne będą na zawodach.
Teraz pozostało nam złożenie łódki, tak jak składa się nowo nabyty w sklepie zestawik.
Wszystkie elementy już mamy. Jeszcze parę fotografii z tych prac wstawię.
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
oklejanie.jpg
oklejanie.jpg [ 115.26 KiB | Przeglądane 11270 razy ]
oklejanie. 2.jpg
oklejanie. 2.jpg [ 102.74 KiB | Przeglądane 11262 razy ]
oklejanie.3.jpg
oklejanie.3.jpg [ 88.36 KiB | Przeglądane 11261 razy ]
oklejanie 4.jpg
oklejanie 4.jpg [ 116.55 KiB | Przeglądane 11262 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2010, 21:29 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
ŁÓDKA JEST SKONCZONA .Wszystko zostało dopracowane i wszystko działa jak należy.
Po oklejeniu, nastąpił montaż końcowy. Jest to dość przyjemna część pracy nad nowym stateczkiem. Wszystkie(prawie) elementy są przygotowane wcześniej i pozostaje tylko dokładne ich dopasowanie.
Z uwagi na to,że mam doświadczenia z budowy poprzednich konstrukcji to ten etap jest tylko przyjemnością.
W końcowych pracach wykonałem smarowanie wałka giętkiego. Będzie on smarowany smarem stałym o bardzo dobrych parametrach. Koszt zakupu tego smaru był taki ,że lepiej nie mówić :zlosc:
sposób pokazałem na fotografii
Zamontowałem także antenę, ponieważ używamy tradycyjnej częstotliwości 40MHz i antena zewnętrzna jest konieczna. Wykonałem ją z tej samej rurki w której poprowadzone są cięgła gazu i paliwa. oryginalny drucik od anteny odbiornika jest w środku tej plastikowej rurki. do kadłuba zmontowałem anteną za pomocą fabrycznej złączki od pneumatyki.
Musiałem także zmocować rurę rezonansową. Jest ona mocowana na poduszkach gumowych przykręcana do pokrywy radia. Nie jest to najlepszy sposób, ale w tym przypadku najbardziej optymalny .Rura mocowana jest za pomocą fabryczne obejmy.
Zamocowałem płetwę z prawej strony kadłuba, która ułatwia skręcanie w prawą stronę. wykonałem także mocowanie pokrywy do kadłuba. Wykorzystałem sposób od dawna stosowany w samochodzikach. żeby nie szukać zawleczek, przywiązałem je do kadłuba cienkim mocnym sznureczkiem. Warunek: wszystko trzeba wykonać bardzo dokładnie.
Ostatnią pracą przy budowie tej łódki było wykonanie wyprowadzenia wody chłodzącej silnik i kolektor wydechowy. Od dawna robię to za pomocą nitonakrętek ,z tym że przepusty wkręcam w kadłubie sposób prosty i co najważniejsze szybki.
W związku z tym, że do tej łódki otrzymałem do testowania kilka serwomechanizmów firmy ALTURN musiałem nieco zmienić podstawki pod serwa więc zajęło mi to troszkę czasu.
O serwach które testujemy napiszę szerzej w innym miejscu.
Tak czy inaczej nasz OFFSHORE 7,5 został ukończony w dniu 8.04.2010
teraz czeka nas nauka pływania.
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
smarowanie.jpg
smarowanie.jpg [ 116.47 KiB | Przeglądane 11053 razy ]
antena.jpg
antena.jpg [ 107.92 KiB | Przeglądane 11052 razy ]
mocowanie rury.jpg
mocowanie rury.jpg [ 92.23 KiB | Przeglądane 11052 razy ]
mocowanie pokrywy.jpg
mocowanie pokrywy.jpg [ 118.03 KiB | Przeglądane 11055 razy ]
wyprowadzenie wody.jpg
wyprowadzenie wody.jpg [ 71.22 KiB | Przeglądane 11055 razy ]
sewa.jpg
sewa.jpg [ 94.29 KiB | Przeglądane 11050 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 10:11 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nasz offshore popłynął po raz pierwszy w dn 9.04.10r. Wszystkie zespoly działaja bardzo dobrze.
Sprawdza się idealnie zespół napędowy, z krótkim wałkiem giętkim. instalacja paliwowa dziala bez zarzutu. Paliwo jest wysysane ze zbiorników do ostatniej kropli. W przedziale radia całkowity brak wody.
łódka płynie prawidłowo i jest bardzo podatna na regulacje wału i klap stabilizujących. Dużym problemem jet brak odpowiednich śrub. Na początku próbowaliśmy zamontować śruby plastikowe trzyłopatowe o śr 58mm. łodka pływała dosyć szybko ale krótko ponieważ przy takiej mocy silnika plastikowa śruba nie wytrzymuje i po prostu się rozlatuje. Na śrubie metalowej łodka zaczęła pływać dłużej. I szybciej.
Jak szybko?, to okaże się na zawodache. Na razie czekamy na odpowiednie śruby które już niedługo dostaniemy
c.d.n.
A.C.


Załączniki:
nauka pływania.jpg
nauka pływania.jpg [ 127.1 KiB | Przeglądane 10514 razy ]
nauka pływania 2.jpg
nauka pływania 2.jpg [ 138.13 KiB | Przeglądane 10514 razy ]
nauka pływania 3.jpg
nauka pływania 3.jpg [ 235.05 KiB | Przeglądane 10514 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 12:12 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Andrzej.

Może jakiś film z pływania ?

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sty 2016, 12:47 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
takie zdjęcie znalazłem w archiwum. Ta łodeczka uzyskała nowe zycie i w tym sezonie wypłynie :D
A.C.


Załączniki:
oFFshorre.jpg
oFFshorre.jpg [ 312.64 KiB | Przeglądane 9996 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL