Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 13:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 08 mar 2010, 18:21 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
Witam. Na wstępie pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
Swojego czasu popełniłem taką łódkę, wszelkie szczegóły konstrukcyjne przedstawiają załączone zdjęcia. Dane techniczne łodzi to:
-Długość 93 cm
-Waga około 4 - 4 .5kg
- Napęd stanowi silnik wodny ENYA 35 ( 5,9 ccm) z rurą rezonansową
-Wał wykonany z wałka giętkiego z podkaszarki
-Osprzęt aluminiowy wykonałem sam
-Środek ciężkości wypada w około 1/3 długości kadłuba od rufy
Dodam też że łódka wcześniej posiadała wał wyprowadzony pod kadłubem ( miejsca szpachlowane na zdjęciu to zalaminowane otwory po wale i sterze ) w tej postaci z tym silnikiem (bez rury) na srubie X 37,5 rzekomo pływała ale tego nie wiem gdyż ja przerobiłem ją do stanu obecnego.
A teraz do rzeczy. Problem polega na tym, że łódka bardzo wolno pływa mimo iż silnik kręci się na max obrotach, po prostu śruba mieli wodę. Do pewnego momentu otwarcia przepustnicy powoli płynie a gdy gaz jest na max prawie stoi w miejscu i mieli wodę. Niestety śruby jakie posiadam to tylko plastiki takie jak na zdjęciach. Oznaczenia ich to X37.5 X45 i X50 skoku nie znam. Na wszystkich te same rezultaty.
Czy wina tkwi tylko w śrubie, czy silnik nie daje rady napędzić łódki.
Jeśli bym zakupił na ebay’u śrubę OCTURA X450 lub inny rozmiar to rozwiąże to sprawę.
Proszę o pomoc.Dziękuje.


Załączniki:
DSCN2156.JPG
DSCN2156.JPG [ 740.76 KiB | Przeglądane 5596 razy ]
DSCN2154.JPG
DSCN2154.JPG [ 436.55 KiB | Przeglądane 5598 razy ]
DSCN2152.JPG
DSCN2152.JPG [ 741.23 KiB | Przeglądane 5594 razy ]
DSCN2149.JPG
DSCN2149.JPG [ 573.59 KiB | Przeglądane 5596 razy ]
DSCN2148.JPG
DSCN2148.JPG [ 352.16 KiB | Przeglądane 5595 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 18:37 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
Pozostałe zdjęcia.


Załączniki:
DSCN2150.JPG
DSCN2150.JPG [ 856 KiB | Przeglądane 5594 razy ]
DSCN2163.JPG
DSCN2163.JPG [ 756.33 KiB | Przeglądane 5594 razy ]
DSCN2159.JPG
DSCN2159.JPG [ 454.18 KiB | Przeglądane 5595 razy ]
DSCN2153.JPG
DSCN2153.JPG [ 800.68 KiB | Przeglądane 5595 razy ]
DSCN2157.JPG
DSCN2157.JPG [ 547.05 KiB | Przeglądane 5594 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 18:43 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
Hallo,

normalnego rozmiaru jest Offshore 7,5ccm ---- ~ 110 cm + Trim Taps

Trim Taps - zobacz zdjęcie

minimalne prawa turnfin


Załączniki:
BLR-7,5-3.jpg
BLR-7,5-3.jpg [ 91.05 KiB | Przeglądane 5595 razy ]

_________________
Frank
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 19:00 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Czesc Grzesiek, w pierwszym rzedzie te sruby, ktore uzywasz, sa przeznaczone do modeli z sruba pelnozanuzona.
Poniewaz naped twoj jest "wyciagniety" do tylu, wiec jest to naped polzanuzony. Do takiego napedu potrzebujesz sruby (polzanuzone) o wiekszym skoku. Sa to sruby do klas FSR-H, i oczywiscie sruby do klas FSR-O.
Sruba z takim napedem dziala 1/2 na 1/2. To znaczy tylko jedna lopata jest zanuzona w wodzie i nadaje predkosc lodce, natomiast druga lopata jest w powietrzu. W takim ukladzie silnik potrafi sie wykreci (wejsc na wyzsze obroty). Ale jak juz pisalem musisz miec srube o wiekszym skoku.
Jeszcze lepszym rozwiazaniem jest sruba 3-lopatowa. Jej sprawnosc- wykorzystanie w modelu jest lepsze ob sruby 2- lopatowej.
Jaka srube potrzebujesz, nie moge ci powiedziec, nie znam twojego silnika i jego parametrow.
Musisz sie orientowac w kierunku srub dla Offshore 7,5, lub hydro 7,5.

Pozdrowienia AdamC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 19:22 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
Witam AdamC.
Silnik który znajduje się w łódce to ENYA 35 jej pojemność to 5,9 ccm, mocy nie znam, ale ten sam model bez wodnej głowicy
występuje jako lotniczy.
Tak więc czy śruba OCTURY o oznaczeniach X445 - 45mm, X447-47mm lub x450-50mm się nada?
Co do silnika to chodzi on dobrze ładnie wkręca się na obroty, nie chce tą łódką bić rekordów ale może dać sobie spokój
z tym silnikiem i zainwestować w coś lepszego. Jakie polecałbyś silniki 46 (7,5ccm) w rozsądnej cenie?
Pozdrawiam Grzesiek28.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 19:47 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Te śrubki o masz to sa o skoku 1,2 lub 1,4 razy średnica. Poszukaj coś więcej lub o więkrzej średnicy - ok 55 mm powinno być lepiej. A o śruby 3 łopaty pytaj sie chłopaków z Tych. Tania sruba o duzym skoku to 50 lub 52,5 gaupnera. Masz tam skok: średnica x 1,6. Co do silnika to on ma małe obroty i chyba moc coś ok 1 PS. Z tanich silników 7,5 nie ma chyba nic, no może poza ASP 46 ale ciężko je dostać. Jeśłi nie chcesz pływać w zawodach to może lepszy byłby jakiś motorek 4,6 ccm z samochodu (SH, Go)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 21:25 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Z tymi srubami musisz sprobowac.
Te Octury ktore podales maja skok 1,4. Od czegos trzeba zaczac, wiec sprobuj z tymi 3 srubami. Twoj naped musisz ustawic na 0°, i zacznij od najmniejszej sruby X445.
Twoj kadlub nie jest tez najlepszy. Ma za duze V.
Ale coz, poczatki sa ciezkie, ale czlowiek nabiera doswiadczen. Wiec nie zalamuj sie i probuj, cos napewno z tego wyjdzie.
Aha, Frank napisal ze powinienes miec z prawej strony tzw. turnfin, taki jak ma on na fotografii. Jest to pomocne w czasie zakretow.
AdamC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 21:30 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
To że się tak zachowuje to napewno sróba,Ale tez zmień kont wału czasem pomaga z takimi zwykłymi śróbami ale cieżko to w slizg wprowadzić.
POZDRAWIAM ARTUR

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 22:00 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
Witam. Jestem wdzięczny za wszelkie wskazówki. A co do śruby czy ta 3-łopatowa 50mm skok 68mm,
ewentualnie 45mm skok 65mm z tej strony była by ok http://patryk.sudecka.net/sruby-frame.html?
Interesuje mnie czy ktoś morze widział podobny kadłub lub wie w jakim układzie mógł być napędzany?
Sam kadłub jest bardzo solidny jego grubość dochodzi do 4mm.

Dziękuje i pozdrawiam Grzesiek28.


Załączniki:
trojlopatowe propelery 003.jpg
trojlopatowe propelery 003.jpg [ 89.24 KiB | Przeglądane 5594 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 22:38 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Myśle ze 50 powinna być ok. Jak chcesz to mam plastykowe srubki 3 łopaty 55 mm i 52 mm o skoku 1,4x średnica (ta dopiero jak sprawdze w mojej V 7,5). Mogę ci je sprezentowac. Będziesz miał poglad na wielkość śruby jaką potrzebujesz.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 22:58 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, 20:55
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Do mono elektrycznych stosuję się sruby półzanużeniowe "K".

_________________
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 23:12 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
Bartek napisał(a):
Myśle ze 50 powinna być ok. Jak chcesz to mam plastykowe srubki 3 łopaty 55 mm i 52 mm o skoku 1,4x średnica (ta dopiero jak sprawdze w mojej V 7,5). Mogę ci je sprezentowac. Będziesz miał poglad na wielkość śruby jaką potrzebujesz.

Super, naprawdę mógł byś mi je sprezentować? Byłbym Ci dozgonnie wdzięczny.
Dziękuje Bartek i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 23:13 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Grzesiek, a mi podoba się ta Twoja robota. Rozumiem ,że tą skorupę nabyłeś gdzieś i próbujesz coś z nią zrobić.Lecz jeżeli chodzi o resztę, bo jak myslę elementy wykonałeś sam, to uwazam ,że zrobiłeś to bardzo profesjonalnie. Myślę,ze jeszcze będziemy mieli okazję spotkać się na jakichś zawodach :D Coś mi się zdaje ,że wsiąkłeś Chłopie na dobre.
Co do łodki to wg mnie, ten Twój motorek nie bardzo nadaje się do tej łodki i w ogóle do do tej kategorii, ale jak napisał Adam : od czegoś trzeba zacząć, a On wie co mówi :jajcarz:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 10:23 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Jak się uczyć na błedach to lepiej minimalizowac koszta. Tak mogę, bo Chińczyk przysłal mi zamiast 4x fi 47 cały komplet śrub od 47 do 57, więc jak mają leżeć to niech komuś sie przydadzą, na PW wyślij mi swój adres to wyśle ci tą srubę fi 55, a po testach w 7,5 ta srubkę 52

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 11:30 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 08 mar 2010, 16:57
Posty: 7
Lokalizacja: Annopol
AndrzejC napisał(a):
Grzesiek, a mi podoba się ta Twoja robota. Rozumiem ,że tą skorupę nabyłeś gdzieś i próbujesz coś z nią zrobić.Lecz jeżeli chodzi o resztę, bo jak myslę elementy wykonałeś sam, to uwazam ,że zrobiłeś to bardzo profesjonalnie. Myślę,ze jeszcze będziemy mieli okazję spotkać się na jakichś zawodach :D Coś mi się zdaje ,że wsiąkłeś Chłopie na dobre.
Co do łodki to wg mnie, ten Twój motorek nie bardzo nadaje się do tej łodki i w ogóle do do tej kategorii, ale jak napisał Adam : od czegoś trzeba zacząć, a On wie co mówi :jajcarz:
A.C.


AndrzejC dziękuje za słowa uznania. Masz rację tą skorupę razem z silnikiem kupiłem bardzo okazyjnie na giełdzie przebudowałem napęd całkowicie dorobiłem osprzęt i takie coś wyszło.
Chciałbym wierzyć że moje problemy skończą się po wymianie śruby ale zobaczymy.
Na zawody bardzo chciałbym pojechać oczywiście na razie w roli obserwatora.
A czy wsiąkłem, oczywiście że tak modelarstwo RC to moja pasja tylko brak czasu zawsze stawał na przeszkodzie.

AdamC napisał(a):
Aha, Frank napisal ze powinienes miec z prawej strony tzw. turnfin, taki jak ma on na fotografii. Jest to pomocne w czasie zakretow.
AdamC.


Co do turnfin’u i klapek trymujących to są one w panach, zamontuje je zaraz po tym jak uda mi się rozpędzić łódkę.

Pozdrawiam Grzesiek28.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL