Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 08:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sie 2010, 14:09 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam , jestem Wojtek i jestem z koszalina
od tygodnia posiadam poniższy ślizg. ostatni raz pływałem nim na zawodach w makowie mazowieckim w 1992 roku,( pod koniec lat 80 na tych kadłubach zdobywano mistrzostwo polski-tak mi prawił ojciec modelarz)teraz ślizg wrócił do mnie, silnik Webra 20 był odpalany w tamtym tygodniu chodzi bez zarzutów.
Zdaję sobie sprawę że szału teraz nim nie zrobię ale może do klasy std byłby dobry., człowiek by pojeździł na zawody popatrzył na teraźniejsze fsrki i może by zbudował jakiegoś (ale to przyszłość).
Niestety mieszkam w koszalinie a tutaj z modelarstwem krucho, spotkałem paru lotników ale nie słyszeli aby ktoś zajmował się ślizgami.
Wiem że ślizg wymaga drobnych poprawek na razie popływam na tym motorku a następny rok przed zawodami moze asp lub ten
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=7972
l na pewno wymiana wału na wiosnę ze smarowaniem.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem taki ster do niego: http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=9913.
posiadana aparatura sanwa rd 6000
do steru mam zamiar zamówić serwo ok. 4kg chyba wystarczy,
do gazu 2 kilo
Ale teraz zaczynają sie dla mnie schody :(
- zapewne wypada zbiornik kupić (bo stary to był jeszcze z blachy) ale w sklepach modelarskich typowych do fsr nie ma a nie mogę znaleźć gdzie to kupić(poza anglią)
- zbiornik wyrównawczy do paliwa chciałbym założyć ale nie wiem gdzie można kupić kiedyś takie zbiorniczki miał pan Bohdan( przewertowałem cały wątek o std) ale teraz nie wiem czy firma ta istnieje i czy posiada takowe sprawy( na modeles.. widziałem kadłub jego dzieła ale akcesoriów potrzebnych mi poza sterem nie ma)
- myślałem na wr-em, na nawet widziałem na jednym zdjęciu ale gdzie kupić znowu klops
- myślałem nad wymianą kardanu ale nie wiem czy te z modeleskle będą pasować?o może dać sprzegła takie jka proponował pan Bohdan ale gdzie to kupić( nie mam możliwości toczenia bo nie ma sprzętu zresztą jestem humanistą z wykształcenia, a w pobliży też nikogo takiego nie ma)
- a i jeszcze płytka laminatowa na osprzęt też problem z zakupem na allego nie ma w sklepach nie znalazłem(może to być taka jak do układów elektronicznych http://elkom-serwis.com.pl/138-plytki---laminat)
W związku z tym będę wdzięczny jeżeli ktoś z forumowiczów udzieli mi odpowiedzi na te pytania i da jakieś rady a może przy okazji będzie miał do odsprzedania zbiornik i zbiorniczek wyrównawczy do paliwa chętnie kupię.
Pozdrawiam Wojtek Koszalin


Załączniki:
fsr5.jpg
fsr5.jpg [ 222.03 KiB | Przeglądane 7346 razy ]
fsr4.jpg
fsr4.jpg [ 236.67 KiB | Przeglądane 7347 razy ]
fsr 3.jpg
fsr 3.jpg [ 263.79 KiB | Przeglądane 7348 razy ]
fsr2.jpg
fsr2.jpg [ 278.66 KiB | Przeglądane 7346 razy ]
fsr 1.jpg
fsr 1.jpg [ 256.6 KiB | Przeglądane 7346 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2010, 23:47 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Bardzo podoba mi się sposób w jaki napisałeś ten post. Piszesz co wiesz i co nie, a najważniejsze skąd jesteś i w takim razie kto w okolicy mógłby pomóc.
Na razie podaje linka do imprezy na której znajdziesz wiele odpowiedzi i możesz kupić interesujące cie części. Jeżeli nie możesz przyjechać ze swoim okręcikiem i wystartować to napisz a znajdziemy rozwiązanie.
Marek

_________________
Prezes Związku Sportowego Modelarstwa Wodnego w Polsce
http://fsrpolska.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2010, 08:52 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Jeżeli chodzi o przyjazd do Pabianic to nie dam rady w tym roku niestety :( , ale na pewno przyjadę do Bornego Sulinowa w dniach 25-26 wrzesień.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 08:55 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam
dzięki za pomoc.
Widzę, że jesteście zajęci innymi sprawami, (typowo polskimi - kłótniami).
Poradziłem sobie jakoś, części zamówiłem.
Kiedyś na forum przeczytałem takie coś "wróciłbym do fsrów ale dziwna tam atmosfera"
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 11:02 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Się , Kolego nie denerwuj. :D Twoja łodka idealnie nadaje się do klasy Standard.
Zadałeś parę pytań na ktore, jeżeli poszukasz , to odpowiedzi na nie zostaly już dawno udzielone. Poczytaj dokładnie to co zostało napisane i pooglądaj fotografie ktore są w dzialach "pierwsze kroki" i "mechanika". Jeżeli wgryziesz się w tematy i przeanalizujesz to wszystko będziesz wiedzial.
Jednak moim zdaniem nic nie zastąpi kontaktów osobistych na zawodach.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 11:12 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
między Twoimi postami jest kilka dni różnicy, a dokładnie w tych dniach wszyscy byli lub jechali na najważniejszą naszą imprezę

na pytania , które zadałeś masz odpowiedzi na forum, wystarczy tylko trochę poczytać

kłótnie w mniejszym lub większym stopniu są wszędzie, nie musisz w nich brać udziału a miejsce na pomoście wbrew pozorom w fajnej atmosferze jest zawsze

adresy sklepów masz w linkach

jeśli te zdjęcia nie przekłamują, to kup lepiej mniej lub bardziej kompletną łódeczkę od jakiegoś zawodnika, bo ta którą pokazałeś ma lata świetności za sobą

a jeśli chcesz koniecznie ją dalej robić , to przyjedż na zawody i pokaż ją komuś, napewno ktoś Ci doradzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 11:27 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam
czasami trzeba sprowokować:)
(wiem że były MP dlatego czekałem do dzisiaj)
Cytuj:
jeśli te zdjęcia nie przekłamują, to kup lepiej mniej lub bardziej kompletną łódeczkę od jakiegoś zawodnika, bo ta którą pokazałeś ma lata świetności za sobą

myślę że nie ma sensu kupowanie nowej łódki do std, że ta łódka popływa chyba w tej klasie?
Mam problem że zbiornikiem paliwa (bo wymiary są ograniczone a lotnicze są za duże o pojemności0,5 litra), czy ktoś może mi podać kontakt od kogo mógł bym nabyć taki zbiornik( widziałem na zdjęciach takie prostokątne niskie) , resztę rzeczy kupiłem u p. Stasiaka.
A teraz jeszcze kwestia silnika- który asp czy ten drugi co podałem linka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 13:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
Twoja łódeczka popływa w standartach, tylko że będziesz musiał sporo w niej pogrzebać, to Twoja decyzja czy wolisz "grzebać czy więcej pływać"

Jeśli zaczynasz kadłub lepszy jest używany, sprawdzony

o ASP nie wiem nic, to nie moja klasa

nie szukaj zbiorników, kup zestaw rurek do budowy zbiornika /do 10 zł/ i butelkę z polietylenu przezroczystego lub inną dowolną , a zawartość oddaj żonie - największy problem to przekonać ją że jest jej to niezbędne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 14:09 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Ok dzięki za zbiornik
ten kadłub jest sprawdzony bo pływałem nim, wiadomo że lifting będzie potrzebny, za chwilę wymienię kardan na bardziej ludzki, chłodzenie na kolano, zbiorniczek wyrównawczy, nowy ster, płytka laminatowa na elektronikę- na wiosnę wymienię cały wał ze smarowaniem(bo jeszcze w tym roku chce trochę popływać) zedrę stary lakier i pomaluję.
Co jeszcze proponujesz w niej ulepszyć- czekam na propozycję.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 15:28 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, 02:33
Posty: 102
Lokalizacja: TYCHY
a powiedz kolego ile wazy ta skorupka

_________________
pozdrawiem AdamM POL-593

Modelarnia TYCHY, FSR Team Tychy

<---- Wino słodkie jak ja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 17:03 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Ta webra całkowicie powinna starczyć a na pewno będzie lepsza od tego silnika z linka. Ten os ma moc ale przy za wysokich obrotach.
co do zbiornika to faktycznie nożna zrobić z byle butelki ale trzeba króćce itd.
Tu masz linka http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 0-ml-kavan
ten zbiornik powinien być idealny, jest płaski to wejdzie. Nie widzę dokładnie ale po przegubie powinieneś mieć łożysko na wale wymień je i załóż sprzęgło od Darka ( z trzema bolcami) i nowy wał dopasuj do nowej długości. Wiatrak też od Darka tzw SPEED (on wie o co chodzi).
Płytkę "elektroniki' zrób z blachy alu. Tam nic nic trzeba odizolowywać by był konieczny laminat.
I jeszcze ten pobór wody za wałem. Jeżeli już wyregulujesz silnik trzymając go odpalonego w wodzie i zacznie pływać to obetnij ten hamulec do długości od dna od 0 do 3mm (pod skosem) w czasie płynięcia będzie działał.
Czas wykonania (bez czekania na części) 3 godziny. Spokojnie zdążysz potrenować i do Bornego zaliczyć start.
Pozdrawiam Marek

_________________
Prezes Związku Sportowego Modelarstwa Wodnego w Polsce
http://fsrpolska.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 17:28 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Cytuj:
Wiatrak też od Darka tzw SPEED (on wie o co chodzi).

a możesz wyjaśnić o co chodzi z tym czymś bo dzwoniłem do p. Darka i przeczytałem mu to ale on nie wie o co chodzi.
jezeli chodzi o kardan to będzie sprzęgło jumbo, bo tego trzy punktowego nie da rady założyć bo koło zamachowe jest z kołnierzem a sprzęgło jest za szerokie.wał jest łożyskowany to białe to zatyczka łożyska z teflonu.
nie wiem ile waży, jutro go zważę to napiszę :D
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 19:17 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
To jest wiatrak (śruba) o średnicy 35mm bez żadnego opisu Bogdan ją zrobił właśnie do "mocniejszej" wersji ASP. W sobotę porozmawiam z Darkiem. Zapomniałem przedtem - dołóż też komorę pływakową (100x łatwiej się reguluje) i filterek przed nią.
Marek

_________________
Prezes Związku Sportowego Modelarstwa Wodnego w Polsce
http://fsrpolska.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 19:53 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
jak brałem prysznic to właśnie tak pomyślałem że chyba ci chodziło o śrubę :oops:
komora pływakowa to zbiorniczek wyrównawczy? - zamówiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 wrz 2010, 20:29 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
Ja w modelu mojego syna mam dwa zbiorniki 220ml
http://riku.pl/#product_cat:82|1275
Działają super
pozdrawiam Tomasz Ostrowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL