Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1245
Strona 1 z 2

Autor:  cezarnation [ 05 wrz 2010, 17:18 ]
Tytuł:  Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Witam.
Modelarstwem zajmuje się od niedawna. Wszystko zaczęło się od modelu elektrycznego Typu China Racing Boat. Niedawno kupiłem używanego Sunstorma i po skompletowaniu zestawu oraz ustawieniu serw wybrałem się nad wodę uzbrojony w wiedzę teoretyczną na temat odpalania. Niestety wypad okazał się klapą, łódź nie odpaliła. Nie zraziłem się tym w końcu silnik miał 15 stopni, więc miał prawo nie odpalić. Dziś już od rana w słoneczku zabrałem się za pracę temperatura silnika 22 stopnie paliwo, świeca mieszanka, sprężanie jest ok. I ze trzy razy na kilkanaście procedur startowych silnik zapalił na około sekundę i zgasł :zly:. Co ciekawe zapłon występował po przetrzymaniu grzałki na świecy koło 30 sekund. Spaliny w wydechu po takim zapłonie są. Jeżeli ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić to proszę o pomoc. I jeżeli ktoś jest ze Szczecina lub okolic i pływa łódkami RC to też proszę o kontakt.

Autor:  Bartek [ 05 wrz 2010, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

A silnik nowy czy używany? Warto dobrze go przepłukać paliwem i potem je całkowicie wylać z silnika. Rozumiem, że odpalasz go szarpanką.

Autor:  cezarnation [ 05 wrz 2010, 23:57 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Silnik używany. Przepłukałem już go paliwem. I na koniec dałem olej after run żeby wywalić resztki paliwa i zmniejszyć tarcie w silniku. Silnik ma kompresje ssanie też wydaje się ok. Mieszanka ustawiona wg instrukcji. Troszkę ją wzbogacałem i zubożałem i dalej nic. Silnik czasem odpala ale zaraz gaśnie. Przepustnica otwarta na maxa. Jestem człowiekiem upartym więc zanim rozbiorę silnik to chcę wypróbować wszystkie sposoby. Pływać chcę rekreacyjnie. Chociaż ślizgi wydają się fajną zabawą. Ale puki co chcę Sunstorma na wodzie :wink:. Tak silnik odpalany szarpanką.

Autor:  Pitt [ 06 wrz 2010, 09:28 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Nie odpala się silnika z przepustnicą na maksa, ja ustawiam na ok. pół. A olej afterrun, jak jego nazwa wskazuje, używam PO pływaniu :)
Sprawdź zasilanie świecy, wykręć ją i podłącz do zasilacza, musi się zauważalnie żarzyć. Na początek odkręć iglicę paliwa ok.1,5 obrotu. Wykręć świecę, otwórz przepustnicę na maksa i kręć dotąd, aż z otworu zacznie pryskać paliwo (uważaj na oczy, szmata się przyda). Jeśli paliwo nie zacznie pryskać, to znaczy, że albo jest za mało odkręcone, albo z jakiegoś innego powodu nie dopływa. Trzeba spowodować, żeby zaczęło pryskać... :) Wtedy zamknij przepustnicę, najlepiej jeszcze palcami zaciśnij wężyk dolotowy i kręć dotąd, aż motorek wypluje nadmiar paliwa i prawie nie będzie pryskał. Teraz masz motorek przepłukany. Wkręć świecę, ustaw przepustnicę na ok. pół, załóż zasilanie świecy i pal. Jeżeli silnik będzie zaskakiwał i gasł, po troszku (1/8 obrotu) odkręcaj paliwko, aż zacznie pracować dłużej. Pamiętaj, że za dużo paliwa to też źle, więc odkręcaj delikatnie. Jeżeli już zacznie chodzić na połówce przepustnicy i trochę się podgrzeje, dodaj gazu na maksa.Jeśli wejdzie na wysokie obroty i zgaśnie, tzn. że paliwa jest za mało. Jeśli nie będzie chciał się wkręcić, to znaczy, ze za dużo i wtedy na pełnym otwarciu powolutku skręcaj paliwo, aż się wkręci. Nie trzymaj go tylko długo na tych obrotach, bo będziesz musiał kupić nowy... :) Jak skręcisz za dużo, to po włożeniu do wody będzie gasł... To dopiero początek... :D Powodzenia, opisz doświadczenia...

Pozdrówka.

Autor:  Bartek [ 06 wrz 2010, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

GXR to tak naprawdę silnik samochodowy. W autkach kyosho odpala on na minimalnym gazie (z szarpanką) maxymalnie na 1/4 gazu. Reszta tak jak mówi Pitt. Wypłucz dobrze afterrun oil paliwem. Zassaj paliwo albo troszkę wstrzyknij strzykawką do ganzika. Sprawdź czy grzałka dobrze grzeje i świeca jasno się świeci. i powinien odpalić na ustawieniach fabrycznych. W razie problemu zrób to na balkonie wcześniej podgrzewając silnik suszarką.

A tak przyszłościowo : kup rozrusznik

Autor:  AndrzejC [ 06 wrz 2010, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

A najlepiej, zakoleguj się z jakimś FSRowcem, we dwóch zawsze raźniej :D
W Szczecinie jest paru fachowców. Będą w na zawodach w Bornym Sulinowie. Daleko nie masz. Może ktoś ze Szczecina Ci pomoże?
A.C.

Autor:  cezarnation [ 06 wrz 2010, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Dzięki za wsparcie. Z modelarzami RC w Szczecinie jest tak, że wszyscy wiedzą, że są ale ich nigdzie nie widać. Jak odpalę to napisze co zdało egzamin. I jeszcze jedno pytanie. Przy jakiej najniższej temperaturze udało się Wam odpalić silnik? Pozdrawiam.

Autor:  Pitt [ 06 wrz 2010, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Ok.8-10 stopni przy silnym wietrze (zimnym oczywiście) :) Nie przejmuj się tak tą temperaturą, pływamy aktualnie i jeszcze trochę popływamy i nie mamy problemów z odpalaniem... To jeszcze nie zima.
Pozdrówka.

Autor:  Bartek [ 07 wrz 2010, 08:27 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

W autku RC przy -10 ale wcześniej musiałem podgrzać silnik ;p

Autor:  cezarnation [ 12 wrz 2010, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Niestety, znów porażka. Silnik wypłukany, paliwo radośnie pryska. Świca ładnie się żarzy. Iglica biegu jałowego ustawiona na fabrycznych. Paliwo odkręcone. Znów to samo, krótki start i dalej nic. Przestawiałem iglice biegu jałowego, podkręcałem paliwo i pupa :( . Jedyne co mi się rzuciło w oczy to, że po tak krótkim starcie w wężyku paliwa przed gaźnikiem pojawiały się pęcherzyki powietrza tak jakby powietrze z gaźnika szło w przewód paliwowy. Przewód przed startem jest wolny od powietrza. Zawody w bornym odpadają niestety. Co robić dalej?
Pozdrawiam.

Autor:  Andrzej343 [ 12 wrz 2010, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Czy ten silnik odpalasz szarpanką ?,a może kręcisz go nie we właściwą stronę.

Autor:  cezarnation [ 12 wrz 2010, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Szarpanką. I raczej jak odpala na chwilę to we właściwą stronę :roll:

Autor:  Maruś [ 12 wrz 2010, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Nigdzie nie wyczytałem jakiego typu masz instalację paliwową to znaczy czy masz wypychanie paliwa ze zbiornika przez doprowadzenie ciśnienia z rury wydechowej czy może tylko silnik ssie ze zbiornika. może być tak, że nie potrafi zassać bo za długi i za duża średnica przewodu do gaźnika albo pomyliłeś króćce w zbiorniku (mam takie doświadczenie).
1 Nalej zbiornik po korek.
2 Rurkę od gaźnika daj najkrótsza i najmniejszy rozmiar jaki najdzie ale dobrze by miała grube ścianki.
A dalej to odkręć iglice ( tę blisko wężyka) o jeszcze jeden obrót niż dotąd i postępuj jak pisał PIT, tylko z tą uwagą że wkręcamy najwyżej 1/4 obrotu iglicy i palimy motorek.
Jeżeli da jakikolwiek sygnał że pali to znaczy że temperatura mu wystarcza.
A na samym początku to wykręć iglicę i przedmuchaj gaźnik.

A jeżeli masz instalację paliwową ciśnieniową (wężyk idzie z rury do zbiornika) to sprawdź jej szczelność.

Autor:  krzysiek [ 13 wrz 2010, 08:54 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

silnik jest z drugiej ręki, czy rozbierałeś go ?
obowiążkowo jedz do Bornego.

Autor:  cezarnation [ 13 wrz 2010, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Kyosho Sunstorm 1000 problem z silnikiem GXR-28MR

Borne odpada. Praca. Maruś dobrze kombinuje. Rzeczywiście jest wężyk od rury wydechowej. Na początku myślałem, że to tylko punkt mocowania rurki żeby nie latała :oops: Przed chwilą sprawdziłem jest tam dziurka :idea: I w niedzielę chyba jej nie podłączyłem :krzywy: Co ciekawe przez tą samą rurkę tankuje zbiornik paliwa bo nie mam na nim wlewu. Przewody paliwowe oryginalne, filtr paliwa czysty. Silnika nie rozbierałem. Plan jest taki najpierw popływam, a później na warsztat zimowy. Będę relacjonował postępy. I dzięki za wsparcie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/