Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 07:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 paź 2010, 21:32 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Mam kadłub do offshora 85 cm ,silnik 3,5ccm NowaRossi i mam kilka pytań?
Czy konieczna jest przekładnia do tej wielkości kadłuba,proszę o linki związane z tą pojemnością silnika.

Pozdrawiam
Piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2010, 17:10 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Przekładnia na pewno ułatwi życie. No i łatwiej będzie dobrać śrubę. Ja bym zastosował.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2010, 20:24 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Chińczycy do takich modeli (delta force 33) stosowali przekładnie 1:1,5

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2010, 07:20 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
do przekładni kadłub powinien być większy lub silnik słabszy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2010, 09:03 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Kadłub ma dokładnie 84cm i 25cm szerokości,czy są jakieś wyliczenia w jakiej odległości ma być silnik od rufy modelu i czy silnik można mocować jak w vałkach (offshory mają specjalne wręgi ze sklejki do mocowania łoża silnika).

Pozdrawiam Piotr558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 paź 2010, 22:54 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Czesc,
w offach liczy sie tylko srodek ciezkosci ktory powinien byc miedzy 28 do 30 % liczac od rufy.
Mocowanie silnika jest obojetne, moze byc jak i w V-kach. Te specjalne wregi ze sklejki sluza nietylko do mocowania silnika, lecz rowniez do stabilizacji dna modelu. Jezeli kadlub jest dostatecznie sztywny , to ich niepotrzebujesz.
Ale biorac pod uwage ze kadluby offshorow nie posiadaja zadnych wreg, to takie podluzne usztywnienie nie szkodzi, a raczej pomaga.

Pozdrowienia Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 paź 2010, 23:47 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Dzięki Adam wiedziałem od Bohdana że jesteś specem od offshorów i nie tylko.
Mam parę pytań do ciebie.
Jakie śruby stosować
Silnik z przekładnią czy bez (Nowarossi 3portowy)
Pobór wody sterem czy w dnie
wyjście rury nad pokład czy w rufie (kadłub jest dosyć wysoki

Pozdrawiam Piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2010, 19:17 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Czesc,
zbudowanie modelu offa jest znacznie "prostsze" niz V-ki. Wiekszy problem stwaza oplywanie modelu i optymalne nastawienie stringera i klap, jak rowniez srodka ciezkosci.
Dlatego dobranie odpowiedniej sruby trzeba dopasowac (w zaleznosci od silnika, przekladni, wody itd.).
Odnosnie przekladni to tak samo jak w V. Plywajac na wprost musisz zalozyc mniejsza srube, model jest wolniejszy w akceleracji.
Z przekladnia silnik lepiej sie wykreca. A wiadomo ze z wzrostem obrotow wzrasta i moc. Oprocz tego masz mozliwosc dopasowania zebatek (stosunek przelozenia) co powoduje odpowiedni dobor obrotow na srubie.
Wybor nalezy do ciebie. Ale ja zastosowalbym, w modelach 3,5 jak rowniez 7,5, przekladnie. 15-ki i 35-ki jak rowniez nowa klasa 27 budowane sa z napedem bezposrednim. Te silniki maja dostateczny moment obrotowy jak i obroty wiec poradza sobie z bezposrednim napedem.
Odnosnie poboru wody, to zdania sa podzielone. Dotychczas "bralem" wode z dna, i nie mialem zadnego problemu. W takim ukladzie pobor musi byc na samym koncu modelu, tuz przed rufa.
Jezeli masz ster z poborem wody to mozesz go zastosowac. Aktualnie buduje nowy model 27 ccm i bede probowal pierwszy raz pobor ze steru.
Ze wzgledu na to ze modele wchodza w slizg, i kadlub wychodzi calkowicie z wody, jest wskazane aby srodek ciezkosci byl jak najnizej ulozony. Logicznie prosi sie spuszczenie rury do modelu. Jest oczywiscie niebezpieczenstwo, ze w razie zatrzymania silnika na wodzie, model tonie.
Dlatego trzeba pamietac o wypelnieniu kadluba pianka wodoodporna, by zapobiec calkowitemu utopieniu modelu.
Oczywiscie wyprowadzenie rury na gore rowniez zdaje egzamin.

Pozdrowienia Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL