Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
Mój nowy-stary Offshore 15 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1270 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndrzejC [ 11 paź 2010, 12:58 ] | |||
Tytuł: | Mój nowy-stary Offshore 15 | |||
Po doświadczeniach zdobytych podczas budowy i stratów OFF 7,5, łódki której użytkownikiem jest syn mój, Franek, Postanowiłem zbudować taki "stateczek" także dla siebie. Wybór padł na topową łódkę "DELTA FROCE". Do napędu zastosowany będzie motor (wstępnie) CMB RS91, a docelowo, być może nowy motorek CMB, który wkrótce podobno ma się ukazać na rynku. Wymiary kadłuba: 1200x 340 mm Odbitka wykonana z epoksydu z tkaniny szklanej i kewlarowo węglowej. W związku z tym że dość szczegółowo opisałem budowę OFFSHORA w tym wątku: viewtopic.php?f=12&t=1057 ,więc nie będę opisywał budowy tej łódki z detalami, ponieważ sposób wykonania będzie bardzo podobny. Oczywiście będą różnice w budowie tej i poprzedniej łódki, I te różnice w wykonaniu będę się starał pokazywać. jak zwykle zachęcam do dyskusji nad budową. Zachęcam także do zaglądania do tego wątku: viewtopic.php?f=12&t=505 Tu także można znależć coś dla siebie . Z racji tego ,że wielu kolegów pyta na priwie, co jak wykonać ,więc polecam przeczytanie powyższych tematów. Ten wątek będzie uzupełnieniem dwóch poprzednich ,wskazanych tematów A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 12 paź 2010, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 |
Z zawodów w Kutach przywiozłem dwie "skorupy". Jedna z nich była do zbycia... Była, bo już nie jest Błyskawicznie znalazł się nabywca. Grautluję szybkości decyzji. W przyszłym sezonie wypłynie na wodę we Wrocławiu jeszcze jeden nowy OFFSHORE. W razie jakby ,ktoś jeszcze chciał zbudować sobie OFFa15 lub 27 ,to nic nie stoi na przeszkodzie nowe skorupki się dorobi . Zważyłem moją łódkę. Cała odbitka waży 1800 gram. I przy tej masie jest bardzo sztywna. obydwie części zostały sklejone w formie, co bardzo ułatwi mi pracę przy budowie. A.C. |
Autor: | AdamC [ 19 paź 2010, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 |
Czesc, zaczne od zbiornikow paliwa. Bardzo latwo obliczyc ile paliwa potrzebujesz na bieg finalowy. Trwa on 12 min., Wiec zakladajac, ze potrzebujesz troszeczke rezerwy, to potrzebujesz paliwa na 15 min. jazdy. To z kolei jest polowa biegu finalowego w V-kach. A wiec gdzie jest problem? Jezeli w FSR-ach na pol godziny potrzebujesz 4-ro litrowy zbiornik, to w offach powinienes miec 2 litry. To jednak wydaje mi sie za duzo. Chyba powinien starczyc tobie 1,5 litrowy zbiornik. Do tego dochodzi inny styl jazdy, tzn. nie lecisz caly bieg na pelnym gwizdku. Na owalach musisz zejsc z gazu, co przyczynia sie do szanowania paliwa. Odnosnie steru to wydaje mi sie on faktycznie za krotki. Tych 120 mm to chyba calkowita dlugosc steru. Ty powinienes miec okolo 130-140mm od rufy do poczatku steru. Glebokosc 160 jest OK. Jak chcesz zrobic wal? Czy znowu z walkiem sztywnym a pozniej krotki wal gietki, lub chcesz pociagnac caly wal gietki przez model? Na razie tyle, zapowiada sie znowu ciekawy opis budowy. Tylko tak dalej. Pozdrowienia Adam. |
Autor: | AndrzejC [ 20 paź 2010, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 |
Zbiorniki faktycznie wydają mi się troszkę za duże,ale te butelki są mocne i sztywne i lekkie. Jak znajdę inne mniejsze to je zastosuję. Ster na pewno będzie dłuższy. A wał będzie identycznie zrobiony jak w 7,5. uważam ,że jet to najlepsze rozwiązanie jakie można zastosować w Offshorach. W miarę postępów w budowie będą krótkie relacje. A.C. |
Autor: | AndrzejC [ 18 sty 2011, 12:04 ] |
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 |
Prace nad moją łódką posuwają się powoli do przodu. Na razie pogłębiam swoją wiedzę na temat kl. Offshore. Znalazłem min taką oto relację. http://picasaweb.google.com/r.koban/OFFSHORE# Można z tego coś podpatrzeć dla siebie. A.C. |
Autor: | AndrzejC [ 31 mar 2011, 11:40 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 | ||||||
Miała być relacja z budowy i będzie. Tylko nieco później (cała dokumentacja fotograficzna jest). Na razie zaczęliśmy sezon pierwszym w tym roku pływaniem na naszej "zatoczce". Pływaliśmy z synkiem naszymi Offshorami. Nowa łódka pływa bardzo szybko. Wymaga jednak dopracowania, co niedługo zostanie zrobione. Muszę przyznac, że kierowanie szybkim offshorem daje bardzo dużo frajdy. Zdjęcia wykonał p. Janeczek obecny na pierwszym pływaniu wraz z p. Krysią. A.C.
|
Autor: | AndrzejD [ 25 kwi 2011, 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 |
A po ok.2 tygodniach było tak: http://www.youtube.com/user/AndrzejD567 |
Autor: | AndrzejC [ 15 sty 2013, 23:43 ] | ||||
Tytuł: | Re: Mój nowy Offshore 15 | ||||
Odświeżamy wątek Łodka pływa już dwa sezony i i w zeszłym sezonie Franek wypływał na niej mistrzostwo Polski. W zasadzie wszystkie zastosowane w niej rozwiązania sprawdziły się z małymi wyjątkami, ale to były drobnostki Nie będę się rozpisywał za dużo. Będzie więcej zdjęć. Na razie łoże z silnikiem. Taki układ słupków pozwala na bardzo niskie umocowanie silnika w kadłubie A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 16 sty 2013, 22:59 ] | |||||
Tytuł: | Re: Mój nowy-stary Offshore 15 | |||||
Jako,że klapy, a raczej stabilizatory z tych "kupnych" nie bardzo mi pasowały więc postanowiłem wtedy zrobić swoje "autorskie". Z dużego kątownika aluminiowego zrobiłem prostą formę i wyszło to co na zdjęciach. Działa idealnie już dwa sezony, czyli sprawdzone w praktyce:D I ten MÓJ patencik będę stosował już we wszystkich następnych łódkach które ewentualnie będziemy budować. Szczegóły poniżej. A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 20 sty 2013, 13:19 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Mój nowy-stary Offshore 15 | ||||||
Dalej będzie o łożu silnika. W tej łódce silnik miał być zamontowany najniżej jak się da. Nawet łoże trzeba było podpiłować żeby było nisko.Trzeba było zastosować inny sposób mocowania łapek. Trochę się bałem,że to co na zdjęciach będzie mało sztywne. W praktyce okazało się ,że wszystko działa prawidłowo. Zrobiłem też wręgę przed silnikiem.Tak jak to się robi w FSR V. W offshorach raczej takich wręg (nie wiem dlaczego?), nie stosują. Moim zdaniem uszczelniony przód kadłuba bardzo dobrze spełnia swoją rolę. Nawet jakby w wyniku kolizji dostała się tam woda to i tak łódka nie zatonie, bo co innego będzie ją trzymać na powierzchni. O tym później. Do wręgi będzie przymocowany zbiornik wyrównawczy.C. Nadmieniam, że te zdjęcia były robione dwa lata temu i to co tu pokazuję, pięknie działa już dwa sezony A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 23 sty 2013, 18:52 ] | |||||||
Tytuł: | Re: Mój nowy-stary Offshore 15 | |||||||
Z uwagi na to że nie podoba mi się powszechnie stosowane w Offshorach mocowanie wszystkiego na tych drewnianych podłużnicach, wiec w mojej łódce z nich zrezygnowałem. To rozwiązanie wydaje mi się mało praktyczne. Kadłub sam w sobie jest na tyle sztywny ,że te drewniane elementy są w moim przekonaniu całkowicie zbędne. Zanim wszytko zostało wklejone, przygotowywałem stopniowo wszystkie elementy napędu. Na zdjęciach poniżej, pokazane są części ,które wykonałem do tej łódki. Eksperymentalnie zastosowałem wtedy zamiast powszechnie stosowanej dławicy metalowej, rurkę z włókna węglowego, którą nabyłem w sklepie modelarskim. Do jej mocowania użyłem elementów wykonanych z profilu duralowego odpowiednio obrobionego. Rurka węglowa o śr 10x8 wydała mi się odpowiednia i nie dlatego,że jest lekka (jak nie którzy piszą ), tylko dlatego,że chciałem sprawdzić czy wytrzyma w tak dużej łódce. I jak się okazało, wytrzymała Patent sprawdzony przez dwa sezony i jak widzę zaczyna być stosowany warunkiem prawidłowej pracy całego układu jest zastosowanie sztywnego, i co najważniejsze: PROSTEGO i twardego wału. Bardzo ważną czynnością jest także wzmocnienie rufy od środka przed zamontowaniem obsady wału, steru klap itp. Należy to zrobić bezwzględnie. Jako ,że nie jestem zwolennikiem stosowania drewna przy budowie łódek, więc użyłem płyty laminatowej gr1,5mm po sklejeniu jej z kadłubem rufa została bardzo wzmocniona. wkleić wzmocnienie można w chwili mocowania wszystkich części na stałe. c.d.n... A.C.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |