Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 22:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 paź 2010, 15:58 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Czy jeżeli miałoby się wybrać pomiędzy dwoma silnikami:

- pierwszy ma dwa razy mniejsze obroty w porównaniu z drugim lecz dwa razy większą moc - to w przypadku offshore - który lepiej silnik wybrać ?

P.S. Na razie są to tylko rozważania teoretyczne :D .

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2010, 00:03 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Czesc,
takie dane o silnikach nie wystarczaja do odpowiedniego doboru.
Jezeli to silniki o mniejszej pojemnosci (3,5 lub 7,5), to potrzebujesz przekladnie, co raczej wskazuje na wybor silnika o wyzszych obrotach.
Silniki o poj. 15 , 26 , 35 pracuja bez przekladni. Ze wzgledu na to ze sa to modele ze sruba polzanuzona, i silniki latwiej wchodza w obroty, to lepiej wybrac silnik o wyzszych obrotach. W mysl zasady "z obrotami wzrasta moc".
Silniki z wiekszym momentem potrzebujesz do modeli V, tzn. ze sruba calkowicie zanuzona.
Chyba logiczne.
Pozdrowienia
Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2010, 11:26 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Dziękuję Adam za wstępne wyjaśnienia.
Moje nieprecyzyjne pytanie się wzięło w sumie stąd, iż zobaczyłem w sieci na zdjęciach w offshorach z silnikami benzynowymi ( a więc > =26ccm ) przekładnię zwiększającą obroty. Jak pamiętam z modelarstwa lotniczego zwykły silnik benzynowy ma obroty do 8000 rpm.
Czy wersje wodne dużo szybciej kręcą ( żarowe to wiem na pewno, że tak ) ?
Bo jeżeli tak - to zastanawiam się, czy ta przekładnia coś jeszcze polepszy ?

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2010, 18:57 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Cześć Piotrek.
Oczywiście że o wiele szybciej :shock:
Masz tu na przykład:
http://www.quickdrawengines.com/Page_9.html

Pozdrawiam

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lis 2010, 09:56 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 11 maja 2007, 18:51
Posty: 225
Kazda przekladnia odbiera moc slnika, a zwiekszajaca obroty to o wiele wiecej. W FSRV z malymi motorkami zakladaja ja z koniecznosci, bo wpelni zanuzona sruba nie dziala efektywnie na obrotach 35 000 (gdzie moc takiego silnika jest najwieksza). Kazdy silnik jak i sruba maja swoje najefektywniejsze obroty, na to trzeba uwazac i tylko z wielkiej koniecznosci uzywac przekladnie. Tak sobie pomyslalem... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lis 2010, 21:09 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Dobrze rasowane silniki benzynowe (26 ccm) moga osiagnac nawet do 21000 obr/min.
Takie silniki bez przekladni sa uzywane w offach (jak wyzej juz pialem sruba polzanuzona lepiej wchodzi w obroty), dlatego taki silnik ma wykorzystanie w tej klasie.
Silniki 26 ccm z przekladnia widzialem rowniez, ale nie w klasie O, tylko w klasie V. Tam wykorzystany jest duzy moment obrotowy silnika co pozwala na zastosowanie przekladni zwiekszajacej obroty.
Takie modele startuja w Holandii, lecz w klasie V 35 pokazywaly srednie wyniki. Od przyszlego roku wchodzi jednak klasa 27 ccm, i moim zdaniem te modele beda mialy wieksze powodzenie w swojej klasie (ale chodzi tylko o klase V).
W offach, jak juz pisalem, niewidzialem takiego zastosowania.

Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2010, 10:40 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Tak się zastanawiam, czym konstrukcyjnie się różnią silniki benzynowe od siebie ( tego samego producenta, ten sam model tylko jeden wersja dla samolotów, drugi do łódek ), że jeden kręci tylko 8 tyś, drugi zaś co najmniej dwa razy tyle ?

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2010, 15:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
A jaka firma robi motorki do samolotów i łodek?. Seryjne, najtańsze zenoah kreca ok 12-14 tys obrotów. Oczywiście jak dasz duże śmiglo to kręci 8000. Jak włożysz duża srube to pod obciażeniem też tak będziek ręcił. Poza tym w łodkach używamy rur rezonasowych, w samolotach uzywaja zazwyczaj zwykłe tłumiki.
A kolejna sprawa producenci często gęsto maja bujna wyobraźnię. Np novarossi 3 porty ten sam wał i cała reszta do łodki i samochodu: w samochodowej wersji ma 2 ps a w wodnej 2,7 oczywiście wg danych producenta, bo na hamownii ma pewnie z 1,3 ps - kiedyś były testy na stronie abmods.com. Ogólnie moim zdaniem tańsze silniki benzynowe mają doś mało mocy i niskie obroty niezależnie od wersji, dopiero w rękach doświadczonych modelarzy pokazują coś więcej (wystarczy popatrzeć jak pływają modele RTR made in China z silnikami benzynowymi - zazwyczaj wolniej od fsr std 3,5)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL