Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

ABC pływania
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1489
Strona 1 z 2

Autor:  AndrzejD [ 07 lip 2011, 21:52 ]
Tytuł:  ABC pływania

Witam.
Bardzo częsta sytuacja na zawodach,więc można to przybliżyć i trochę opisać,bo niby wiadomo jaka jest kolejność,to jednak dochodzi tu "niepisane prawo"w takiej sytuacji jak na foto.

#czerwona-wolniejsza
#czarna-szybsza
#boja-dolna lewa
Pytanie:
Jak ma się zachować zawodnik płynący czerwoną-wolniejszą?
Jak ma się zachować zawodnik płynący czarną-szybszą?
Czerwona dopłynęła jako pierwsza na odległość 5 długości łódki,czyli ok.5 m do bojki.

Załączniki:
IMG_0005.JPG
IMG_0005.JPG [ 49.67 KiB | Przeglądane 10747 razy ]
IMG_0008.JPG
IMG_0008.JPG [ 50.66 KiB | Przeglądane 10747 razy ]
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG [ 37.88 KiB | Przeglądane 10747 razy ]

Autor:  AndrzejC [ 07 lip 2011, 22:56 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

A kto odpowiada, jak najedzie z tyłu na samochód? Policja nie ma z tym żadnych problemów. Walnij w tego który przed Tobą a sam się przekonasz ( boleśnie). Na wodzie nie ma pasów drogowych...
A.C.

Autor:  AndrzejD [ 07 lip 2011, 23:15 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Nie ma pasów ani policji też :)
Przepisy mówią że czerwona ma pierwszeństwo,ale dochodzi tu takie "prawo" że powinien puścić szybszą i nie zamykać go w zakręcie,albo jest dublowany i też powinien puścić.
Czyli przez grzeczność,uprzejmość może tylko tak zrobić,tylko też walczy i może też o 1 miejsce,bo ten dublujący go, może się przecież zatrzymać np.na bojce :lol:
Zakładam że płyniesz tą czerwoną,spróbuj nie puścić w Tychach :lol:
Tak naprawdę jest to ważne,i trzeba często o tym mówić.

Autor:  AndrzejC [ 08 lip 2011, 23:23 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Policja w pewnym sensie jest w postaci sędziów. Nie licz na to,ze ktoś Cię puści, bo jesteś szybszy. Może to zrobić doświadczony zawodnik, który wie co się dzieje w danym wyścigu , i który pływa bezpiecznie i z głowa. I przeważnie tez od razu Ci nie nie zrobi " uliczki" tylko się z Tobą pobawi. Na tych, którzy z desperacją trzymają się drążków, i jeszcze do tego, mają "luzy na tych drążkach"-ja bym specjalnie nie liczył, że cię puszczą bo jesteś szybszy.
Pływać należy tak, żeby dopłynąć do końca wyścigu bez kraksy. Zawsze ten który najedzie na model przed swoją łódką jest winny. O etyce nie ma co tu dywagować, ponieważ każdy kto przyjeżdża na zawody chce je wygrać. I tyle.
A.C.

Autor:  AndrzejD [ 09 lip 2011, 09:18 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

A.C.pisze:
"Zawsze ten który najedzie na model przed swoją łódką jest winny"
Prawo o Ruchu Drogowym nie przekłada się tak do końca na FSR. :) Np.wolniejszą łódkę możesz wyprzedzać po lewej jak i po prawej.
Również płynący wolniejszą łódką przed łódką szybszą która się zbliża nie powinien robić gwałtownych manewrów powodując kolizję-bo tu on jest winny,ale mając strefę 5m przed bojką ma pierwszeństwo,i może zacieśnić zakręt,a zbliżająca się szybsza musi zwolnić.

Załączniki:
IMG_0012.JPG
IMG_0012.JPG [ 1.76 MiB | Przeglądane 10687 razy ]

Autor:  adam [ 09 lip 2011, 09:52 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Andrzej,
tutaj masz zatwierdzone zasady
http://www.naviga.org/wp-content/upload ... -rules.pdf

Meniu

Autor:  AndrzejD [ 09 lip 2011, 10:31 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Dzięki Robert,ale to wiem,tylko to wszystko mało.Dlatego dobrze to przedstawiać po polsku jakby.Niezbyt tam jest to przedstawione,i nie każdy nowy zawodnik to zrozumie.
Wałkuje te tematy z przyznawaniem punktów,pływaniem aby niektórym ten temat przybliżyć,
i piszę to wszystko nie dlatego że tego nie znam.
Odpowiedz może na tą sytuację,którą przedstawiam na załączniku,kto jest winny?
Pozdrawiam

Autor:  AndrzejC [ 09 lip 2011, 10:55 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Jeżeli odległość między łódkami jest wiesza niż dwie, trzy długości modelu, to łódka z tyłu moim zdaniem powinna puścić model przed sobą. tak jest w sytuacji nr 5 Wszystkie inne. rysunki pokazują sytuacje kiedy łódki jednocześnie dopływają do boi. I w takim przypadku łódka najbliżej boi jest"na prawie". Ale w przypadku kolizji i tak nic nie zmieni faktu ,że stanąłeś i masz przegrany wyścig. Jeżeli czujesz się na siłach i ryzykujesz taką kolizję, to jest to tylko i wyłącznie Twój problem i Twoja decyzja. I nie możesz mieć pretensji do tego którego właśnie chciałeś prześcignąć. Dlaczego dobrzy zawodnicy nigdy albo bardzo rzadko nie mają takich problemów na wodzie? BO PRZEWIDUJĄ! Jest tyle sposobów i możliwości prześcignięcia wolniejszego modelu,ze wcale nie trzeba ryzykować kolizji przy boi. Z moich obserwacji wynika,że nawet doświadczeni sędziowie nie wtrącają się w sposób pływania zawodników poszczególnych. Chyba, że pływają w sposób rażąco niezgodny z przepisami, np pod prąd, albo "zygzakiem". Wtedy sędzia powinien, a nawet musi zareagować.
A.C.,

Autor:  AndrzejD [ 09 lip 2011, 11:47 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

http://www.fsrvho.pl/pliki/2011_fsr_pl_2.pdf

Kary 8.4 punkt 6 na czym ma polegać to "wyjąć łódkę z wody".Pogadać z nią,jak się zachowuje,że tak blisko przepływa łodzi ratunkowej?Nie jest podane więcej szczegółów,wiec zawodnik podpływa,mechanik podnosi na wysokość paru centymetrów i wypuszcza.Prawda?Gorzej jak jest bez mechanika.Jednocześnie ma odjęte jedno kółko,czy tylko żółtą kartkę?

Autor:  D-7 [ 13 lip 2011, 18:08 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

no comment

Załączniki:
Boje.JPG
Boje.JPG [ 26.06 KiB | Przeglądane 10577 razy ]

Autor:  AndrzejD [ 13 lip 2011, 20:05 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

was Sie sagen, Frank?
Ihre.

Autor:  adam [ 13 lip 2011, 22:20 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Frank,
w jakiej klasie tak pływają (pływali) v7,5? :palacz:

Meniu

Autor:  AndrzejC [ 13 lip 2011, 22:59 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Meniu, tak pływają w każdej klasie :placzek: . zwłaszcza na naszych zawodach. U mnie takie pływanie nazywa się" korektą" :D cokolwiek by to znaczyło :jezyk:+Odnośnie pit-stopu, to po otrzymaniu informacji od sędziego, należy jak najszybciej dopłynąć do pomostu, wyłączyć motor, postawić łódkę na podstawce i znów ją uruchomić. Po odpaleniu silnika można znowu płynąc. W danym wyścigu można otrzymać karę dwóch pit stopów. Trzeci oznacza DSQ w tym biegu. Za każdym razem sędzia pokazuje zawodnikowi żółtą kartkę i informuje mechanika o otrzymanej karze. Nie zawsze jest to stop&go może to być także zabranie okrążenia, lub tylko słowne ostrzeżenie, w zależności od stopnia przewinienia. Jedno jest pewne: dyskusji z sędzią nie przewiduje się, i za to można dość szybko uzyskać DSQ, i z czego niektórzy zawodnicy ( mechanicy) nie do końca zdają sobie sprawę.
A.C.

Autor:  AndrzejD [ 13 lip 2011, 23:07 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Tylko to się może tak kończyć:
http://www.youtube.com/user/AndrzejD567 ... yK1zUHCA5A :shock:

Autor:  henvis [ 14 lip 2011, 07:39 ]
Tytuł:  Re: ABC pływania

Cytuj:
Tylko to się może tak kończyć:


to wyczyn godny kamikadze...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/