Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

FSR-O15
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=2015
Strona 2 z 3

Autor:  traksio [ 14 sty 2013, 21:40 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

W dniu dzisiejszym wywierciłem otwór na rufie ;) i to by było na tyle na dziś
Obrazek
Obrazek

I teraz mam pytanie do Was Koledzy,bo sprawa ma się tak że mam dwa struty do dyspozycji i nie wiem który wybrać :(
Pierwszy strut na podwójnych łożyskach długość 105mm wał w nim kręci się leciutko i bardzo fajnie ma regulowany kąt.
Drugi zalecany przez DM do Sigmy 70mm na łożyskach ślizgowych wał kreci się z oporem.Dodam że ster mam odległość od rufy 145mm do płetwy.
Obrazek

Autor:  adam [ 14 sty 2013, 23:13 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Witaj kolego,
Nie powinien otwór być jak najniżej?
Meniu

Autor:  traksio [ 14 sty 2013, 23:19 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Witam, jest najniżej jak się da. wew już dno a z zew tak widać bo grubość dna dochodzi do krawędzi otworu jest 5,5mm
Możliwe że aparat w telefonie tak przekłamuje.
wzorowałem sie na foto DM z tego info:http://www.prestwich.ndirect.co.uk/sigma_instructions.htm
Obrazek
Obrazek

Autor:  adam [ 14 sty 2013, 23:35 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

OK,
To dobrze , powodzenia w budowie i zabawie łódeczką.

Meniu

Autor:  traksio [ 14 sty 2013, 23:43 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Dziękuję bardzo. Zobaczę może jeszcze przed wlaminowaniem o mm da się opuścić jak podszlifuje pilnikiem nadmiar żywicy.

Autor:  Zbigniew50S [ 15 sty 2013, 00:43 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Łożyska igiełkowe w pierwszym strucie /jeśli to chińczyk/są bardzo marnej jakości.Nam rozsypały się po 20min pływania urywając wał.Przy okazji na dno poszła śruba.Ten sam strut z panewkami sprawdza się dobrze.
Dobrym sposobem na rozmieszczenie elementów steru,, wału klap ,jest oklejenie rufy np szeroką taśmą malarską i naniesienie osi poziomych i pionowych względem których będziesz je rozmieszczał i wiercił otwory .
Pozdrawiam Zbigniew S

Autor:  traksio [ 15 sty 2013, 00:59 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Zbigniew50S napisał(a):
Łożyska igiełkowe w pierwszym strucie /jeśli to chińczyk/są bardzo marnej jakości.Nam rozsypały się po 20min pływania urywając wał.Przy okazji na dno poszła śruba.Ten sam strut z panewkami sprawdza się dobrze.
Pozdrawiam Zbigniew S


O i takich odpowiedzi mi trzeba :D dziękuje bardzo ;)
Tak strut to chińczyk z Promise Hobby.
Wiec chyba nie mam co się zastanawiać i wybiorę strut na panewkach

Autor:  AndrzejC [ 15 sty 2013, 19:00 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Ten twój "strut" wg mojej oceny za delikatny jest, i za krótki. Używam tego ,który masz do o 7,5 i uważam, ze do Twojej łódki,O15 lepszy będzie ten ze zdjęcia. tez mozna je kupić dość łatwo na Ebayu. I jeden i drugi trzeba troszkę przerobić. To pokażę Ci na zdjęciach.
Zbigniew50S napisał(a):
Łożyska igiełkowe w pierwszym strucie /jeśli to chińczyk/są bardzo marnej jakości.Nam rozsypały się po 20min pływania urywając wał.Przy okazji na dno poszła śruba.Ten sam strut z panewkami sprawdza się dobrze.
Zbigniew S

Zbyszek, to nie łożyska są złe. ja używam łożysk igiełkowych w moich "srutach" i nic mi sie nie rozsypuje. Trzeba dać dwa łożyska , lub dwie panewki oddalone od siebie. I wszystko będzie pracowało jak należy. Na jednej panewce czy łożysku cały system nie będzie działał, zwłaszcza przy giętkim wale.
A.C.

Załączniki:
hstinger11.jpg
hstinger11.jpg [ 28.87 KiB | Przeglądane 8714 razy ]

Autor:  Zbigniew50S [ 15 sty 2013, 20:26 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Andrzeju wiem jak lekko i bez oporów kręcą się twoje''struty'' tylko pozazdrościć . W strucie ze zdjęcia kolegi są dwa łożyska /obudowa z blachy+igły/ lecz mają spory luz jak są nowe ,stąd moja uwaga o ich słabej jakości. Tym bardziej obroty tego wału przy CMB będą dwukrotnie wyższe niż benzyny więc i efekt będzie podobny jak u nas .Strut z twojego zdjęcia jest naprawdę dobry i można go spokojnie polecić.Tak z ciekawości Mistrz D.M rzeczywiście zaleca ten krótki strut ale jak to się ma do założeń 8-9% długości kadłuba a ten ma 1300mm
Pozdrawiam Zbigniew S

Autor:  AC LAZER [ 15 sty 2013, 21:26 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Witam.

W tym sklepie możesz kupić co potrzebujesz.

http://www.rcimport.nl

Pozdrawiam.

Autor:  traksio [ 15 sty 2013, 22:46 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

AndrzejC napisał(a):
Ten twój "strut" wg mojej oceny za delikatny jest, i za krótki. Używam tego ,który masz do o 7,5 i uważam, ze do Twojej łódki,O15 lepszy będzie ten ze zdjęcia. tez mozna je kupić dość łatwo na Ebayu. I jeden i drugi trzeba troszkę przerobić. To pokażę Ci na zdjęciach.


Ja myślę że starczy taki bo dostałem rade mała jeszcze poza forum ze ster musi byc kilka % za srubą i taka zależność zachodzi u mnie przy tym strucie i tym sterze.

Zbigniew50S napisał(a):
Tak z ciekawości Mistrz D.M rzeczywiście zaleca ten krótki strut ale jak to się ma do założeń 8-9% długości kadłuba a ten ma 1300mm


DM podaje ze strut może mieć długość od 65mm do100mm.

Jeżeli trzymamy się tego 8-9% z długości kadłuba to 8% wychodzi 104mm wiec mój strut jest wystarczajacy.
Przetestuje te łożyska igiełkowe i sie zobaczy będzie problem trudno.Mi sie podoba jak w nim się wałek obraca pięknie,a jak jeszcze dojdzie olej :D

AC LAZER napisał(a):
Witam.

W tym sklepie możesz kupić co potrzebujesz.

http://www.rcimport.nl

Pozdrawiam.


Witam dzięki badzo ale drogo troche, drożej niż w wiekszości sklepów.

Autor:  AndrzejC [ 15 sty 2013, 23:14 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Łożyska muszą być od siebie odsunięte dość znacznie. Taki rozstaw powoduje to, że luzy poprzeczne są wyeliminowane i wał kręci się lekko i bez oporów. I łożyska wcale mnie muszą być jakiejś super jakości tu są zastosowane 10x6. To samo można zrobić z panewkami ze samosmaru, ale łożyska wg mnie są lepsze. I tak samo trwałe. Na pierwszym zdjęciu jest część dławicy właśnie od Twojego struta. Na drugim od mojej O15. Ten drugi ma tą zaletę ,że możesz regulować długość wału. W naszym nowym O7,5 który będzie budowany,na pewno zastosuję ten dłuższy
A.C

Załączniki:
strut2.jpg
strut2.jpg [ 44.49 KiB | Przeglądane 8679 razy ]
strut.jpg
strut.jpg [ 47.92 KiB | Przeglądane 8679 razy ]

Autor:  AndrzejC [ 15 sty 2013, 23:26 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Tomek, albo Ty chcesz ,tych porad, albo nie. Jak Ci piszę,że ta Twoja obsada jest za delikatna to weż to za pewnik. A jeżeli uważasz,że będzie dobra to ją sobie zastosuj. Mam dużo zdjęć z budowy mojego Offshora 15. Mają już dwa lata, ale się nie zestarzały :jajcarz: Myślę,że nadszedł czas ,żeby je pokazać. Ostatnio na O-ffy idą żniwa, to może co niektórym się przydadzą. Ale zamieszczał je będę w swoim wątku :D
A.C.

Autor:  traksio [ 15 sty 2013, 23:51 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

AndrzejC napisał(a):
Tomek, albo Ty chcesz ,tych porad, albo nie. Jak Ci piszę,że ta Twoja obsada jest za delikatna to weż to za pewnik. A jeżeli uważasz,że będzie dobra to ją sobie zastosuj. Mam dużo zdjęć z budowy mojego Offshora 15. Mają już dwa lata, ale się nie zestarzały :jajcarz: Myślę,że nadszedł czas ,żeby je pokazać. Ostatnio na O-ffy idą żniwa, to może co niektórym się przydadzą. Ale zamieszczał je będę w swoim wątku :D
A.C.


Rady zawsze się przydadzą ,spojrzenie z kilku innych stron moim zdaniem jest najlepsza z możliwych dróg początkującego FSRowca,
Ja zbieram informacje wszystkie do jakich mam dostęp i wtedy rozważam wszystkie możliwości i rady.
A zdjęcia bardzo się przydadzą bo w polskojęzycznych źródłach jest tego niewiele.

Autor:  Zbigniew50S [ 16 sty 2013, 01:03 ]
Tytuł:  Re: FSR-O15

Ostatni zakup to strut z poniższego zdjęcia. Solidnie wykonany ,sporo możliwości regulacji ,łożyska,oś wału z przejściem na kwadrat 5x5.zobaczymy jak będzie się spisywał w nowym sezonie
Pozdrawiam ZbigniewS

Załączniki:
635stingerv33.jpg
635stingerv33.jpg [ 19.75 KiB | Przeglądane 8663 razy ]

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/