Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 23:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zestaw Ajaks
PostNapisane: 02 gru 2013, 00:23 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 23 lis 2013, 19:48
Posty: 10
Witam wszystkich,

Jestem tu nowy.
Po analizie paru wątków postanowiłem zbudować dla własnej i dzieci uciechy Ajaksa.
Nie mam doświadczenia w modelarstwie tego typu.

Kupiłem zestaw Ajaksa i moje pytanko i wątpliwość jest taka, że nie da rady zbudować ściśle trzymając się etapów instrukcji tak jak zaleca Konstruktor łódki, gdyż na kartonowym rysunku wręgi sa tak zaznaczone że nie pasują do wcięć w podłużnicach.

Czy ktoś z Kolegów też tak miał czy może ja coś źle robię?

Pozdrawiam wszystkich z tego ciekawego i pozytywnego forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2013, 10:20 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Rysunek na kartonie dołączonym do zestawu faktycznie jest trochę niedokładny. Błąd powstał na etapie drukowania, o czym nie wiedzieliśmy. Nie wydaje mi się jednak, żeby to był jakiś wielki problem ponieważ sam szkielet wykonany jest bardzo dokładnie. Można skorzystać z wycięć w podłużnicach i wg nich ustawić wręgi na desce. Rysunek na kartonie powinien być traktowany jako pomocniczy tylko do tego, aby wręgi ustawione zostały równolegle do linii na rysunku.W następnych partiach zestawów ten błąd zostanie poprawiony. Po ustawieniu szkieletu na desce wymiary nie zmienią się, i listwy wklejamy wg wycięć na wręgach.
W razie jakichś wątpliwości proszę pytać. Odpowiedź zostanie na pewno udzielona. Jeżeli to możliwe proszę o zamieszczanie zdjęć. łatwiej będzie rozwiązać problem.
Życzę przyjemnej pracy przy budowie AJAKSA :D . Tym bardziej, że po ukończeniu budowy, ta łódka sprawia dużo frajdy podczas pływania :D
A.C.