Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 19:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lut 2006, 00:10 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Witam serdecznie.
Mam kilka pytań dotyczących zbiornika wyrównawczego.
Jak wykonać taki zbiornik(dokładnie chodzi mi o budowę, pojemność, sposób zamocowania końcówek-może jakis schemat)?
Czy taki zbiornik powinien mieć odpowietrzenie i gdzie?
Jakie przekroję przewodów paliwowych najlepiej nadają się do modelu FSR?
Dodam, że jestem początkujący i prosiłbym o bardzo dokładne zobrazowanie tematu.
Dziękuje i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 04 mar 2006, 00:48 przez boston, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 13:32 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Najlepszy ędzie pojemnik po tabletkach "Centrum", odpowietrzenie musi być bezwzględnie, no i odpoiwedni zaworek który będzie zamykany przez pływak-tego jóż nie jestem w stanie ci powiedzieć, ale może Pan panie Staszku ?? No i rzecz zamocowania zbiornika, poziom paliwa musisz miec na poziomie (wysokości) z dolną krawedzią dyszy powietrza w gażniku(W żadnym wypadku równo z dyszą rozpylacza paliwa!!_ Silnik ma paliwo ssać A nie się zalewać!! :) )Lodówa tak ma i jest oki.
A przekroje przewodów, takie same jak stosuje sie do silników 3,5 czy 7,5 itd, przekrój zależy od pojemności

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 16:51 
:idea:


Ostatnio edytowano 31 gru 2006, 03:12 przez meniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Zbiornik
PostNapisane: 02 mar 2006, 17:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Mój drogi Meniu,gdyby tak było to wszystkie gażniki w silnikach urzytkowych miały by usytuowane zbiorniki wyrównawcze(vel komory pływakowe),obok ,bądż wyżej niż dysza powietrza. :) WR jest między innymi jak dzwigienka ssania w silnikach użytkowych, zwiększa bądz zmniejsza objętość paliwa przewływajacego na daną jednostke czasu-Tak??
Wiesz co się dzieje gdy pływak się zatnie w komorze pływakowej no chodżby w WSK, Gdy odwijasz gwałtownie gaz, silnik sie krztusi i gaśnie i nic tu niepomoże Zadna regulacja składu paliwa.Sam sprawdz jak niewierzysz, podnieś zbiornik wyrównawczy ponad dyszę gaznika i odpal silnik i zwróć uwagę na jego pracę i reakcje na "odwijanie" gazu.
Myślę że Marek stwierdziłby to samo!
Pozdrawiam!!
Adrian Malinowski

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 19:01 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Panowie, a czy nie jest tak, że gaźnik pobiera paliwo ze zbiornika wyrównawczego w takiej ilości jak w danej chwili potrzebuje i bez ciśniena ze zbiorników głównych??
Z Waszych wypowiedzi wnioskuję, ze zbiornik wyrównawczy bywa czasami pod ciśnieniem.
Zawór się zamyka, ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym rośnie, a do gaźnika podawane jest paliwo o zwiększonym ciśnieniu.
Może Ktoś podeśle jakiś schemacik?
Troszkę tego nie rozumię.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:17 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Boston. z tym pobieraniem paliwa to nie jest tak do końca jak napisałem u Marka. To był skrót. motor bierze tyle paliwa ile mu pozwolimy wziąść, po to jest regulator paliwa. on jest za zbiorniczkiem. Zbiorniczek po prostu ulatwia regulację wsposób zasadniczy. myslę że schemat i może parę zdjęć któryś z kolegów Ci wyśle. poczekaj. Ja nie mogę wszystkiego robić. Może Eksperci się wypowiedzą :Stasiu Cz. i Ryszard Dz. Oni to wiedzą najlepiej.Pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:22 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Mam nadzieję że taki schemacik mi się trafi.
Do wiosny niedaleko a mam jeszcze parę pomysłów na wyposażenie mojej łódki.
Czekam cierpliwie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zbiornik
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:24 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
[quote="boston"]Panowie, a czy nie jest tak, że gaźnik pobiera paliwo ze zbiornika wyrównawczego w takiej ilości jak w danej chwili potrzebuje i bez ciśniena ze zbiorników głównych??
Z Waszych wypowiedzi wnioskuję, ze zbiornik wyrównawczy bywa czasami pod ciśnieniem.Jest dokładnie tak jak myślisz,i bywa pod ciśnieniem jezeli modelarz stosuje ciśnienie gazów pobieranych z rury rezonansowej, doprowadzając je do zbiornika paliwa, w celu tłoczenia paliwa do silnika.Ale stosuje się to w ściśle określonych przypadkach

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ale Ty szybki jesteś :wink:(to do Bostona)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:31 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Elwis.Koleżko!Bez instalacji ciśnieniowej do zbiornika z paliwem ten system byłby bez sensu. zbiorniczek wyrównawczy działa w ciśnieniu atmosferycznym . Nie mieszaj :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:32 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Elvis nie do końca rozumię.
Czy gazyz rury to jedyne rozwiązanie na doprowadzenie paliwa do silnika?
Z wypowiedzi wynika że jest inne rozwiązanie.

Andrzej jak to pracuje w ciśnieniu atmosferycznym?
Wydaje mi się że nie zawsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Zawsze.Zbiornik wyrównawczy ma odpowietrzenie inaczej system by nie działal!


Ciśnienie doprowadza się z rury do zbiornika paliwowego bo to najprostszy sposób. można też karteru ale to niezbyt dobry sposób i nikt tego nie stosuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:41 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Tak ale jak sie zamknie zaworek to zbiornik jest pod ciśnieniem.
Czy ma to wpływ na działanie systemu?
A tak z drugiej strony to chyba wszyscy stosują te rozwiązanie no i działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:47 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
I żeby bylo jasne zbiornik paliwowy , to ten w którym jest paliwo na caly wyścig. a zbiorniczek wyrównawczy to mały pojemnik blisko silnika i to on ma odpowietrzenie. czy to jasne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2006, 23:55 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Pardon!ma pan racje panie Andrzeju,zapomniałem się( bo przecie zbiornik w vałach jest na poziomie silnika a nie wyżej). :)
A co do CIŚNIENIA Z KARTERU(czy też ze skrzyni korbowej jak to woli),to jest pan w Błedzie!! Owszem stosują, exemplum Andrzej Rachwał w swoich Prędkościówkach!! Jest to ciśnienie nieporównywalnie wyższe niż te co uzyskujemy z wydechu,i wymaga reduktora,ale i z tym pan Rachwał sobie poradził! MOże to niegłupi pomysł wykorzystać jak sadzicie??Tymbardziej że sa rysunki i opis jak to wykonać w którejś z polskich stron modelartskich- niestety niepamiętam jaka(napewno o o profilu lotniczym)

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL