Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 17:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 paź 2014, 22:55 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Dzięki wielkie za link.
Licytacja wrzucona zobaczymy czy uda się kupić :rogal:
Z góry przepraszam za stos pytań ale czy do niej nie będę potrzebował łącznika z silnikiem? Czy rurę podłącza się do posiadanego przeze mnie tłumika?

EDIT
----------------
Rura rezonansowa zakupiona...teraz pozostaje czekać na przesyłkę.
Ciekawe kiedy przyjdzie z Kazachstanu. :jajcarz:

Swoją drogą czy może mi ktoś podać jej wymiary oraz sposób montażu?
Dzięki tej informacji będę mógł przygotować dedykowane miejsce na nią oraz dalej pracować na łódeczką :rogal:

Pozdr
sE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2014, 13:08 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Cześć - forum jest po to, aby wymieniać się doświadczeniem, więc pytaj.
Jeśli zakupiłeś zestaw, to na załączonej płycie opisu budowy modelu, znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, także na Twoje ostatnie dot. połączenia rury z silnikiem. Poczytaj opis uważnie, popatrz na zdjęcia ( fot 51 - 83 ), porównaj je z opisem.

Zaglądaj też tutaj - viewtopic.php?f=12&t=1556 , tam znajdziesz kolejne odpowiedzi.

J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2014, 23:00 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 01 sie 2011, 17:50
Posty: 19
Lokalizacja: Gdansk
Ja "zajezdzilem" dwa takie silniki jak kupiles. Nie ma z nimi zadnych problemow dopoki swieca nie peknie do cylindra :/
Podpowiedziec moge tyle, ze fabryczne ustawienia igly low speed to ustawienie sruby na rowni z obudowa i wkrecenie 1/2 obrotu, natomiast ustawenia igly high speed to 2 (ew 2,5 - w zaleznosci od PDFa) obroty od pelnego zamkniecia.
Polecam uwazac na glowki srub od plaszcza wodnego - lubia sie wyrobic i trzeba dremelkowac ;)

T.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2014, 22:26 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
Teraz masz czas na inne prace -bo rura przyjdzie najwcześniej za około 18 dni :palacz: Co do wymiarów to znalazłem jeden z rysunków który popełniłem w ramach konsultacji z Panem Janeczkiem :oczko: Tutaj są wszystkie wymiary. W mojej relacji możesz podejrzeć co nieco. Łódeczka przeżyła już dwa tłumiki z czego ostatni na którym pływam to ten od MDS.
Pozdrawiam Piotrek :tak:


Załączniki:
Komentarz: Mały szkic rury od rosyjskiego MDS 3,5
Rura do Ajaksa-Model.jpg
Rura do Ajaksa-Model.jpg [ 155.98 KiB | Przeglądane 10624 razy ]

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2014, 22:57 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Wielkie dzięki za rysunek.
Szukam jeszcze kolanka łączącego które będzie pasować do os'a. Z tego co wyczytałem to powinno pasować kolanko od ASP więc mam większe pole do poszukiwań, choć muszę przyznać że nie jest to i tak prosta sprawa.
Zastanawiam się czy laminować ją później czy wystarczy że polakieruje jak element samochodowy :zdziwko:
Choć to zmartwienia na później, na razie trzeba zmontować wszystko.

Pozdr
sE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2014, 08:49 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Rura rezonansowa przyszła.
Mam do was pytanie czy ten kolektor http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 31&alt=web będzie pasował?
Niestety nie mogę znaleźć nic bliżej aby mieć to szybciej :zzz: bo mam konceptu kilka dni wolnych i chciałem trochę podgonić z budową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2014, 13:37 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Cześć - wysłałem wiadomość na PW

J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2014, 23:57 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Prace powoli idą do przodu.
Szkielet sklejony, wyszlifowany i przygotowany do przyklejenia dolnego poszycia.
Zgodnie z opisem dodałem balsowe wzmocnienia na dziobie
Obrazek Obrazek

Poszycie dna przygotowane do przyklejenia. Oznaczyłem miejsce naniesienia żywicy oraz przeniosłem na zewnętrzną stronę punkty umieszczenia redanów.
Obrazek

Jutro jeszcze przed przyklejeniem poszycia przygotuję górne oraz boczne poszycie i biorę się za przyklejenie dolnej części.
Czas wybrać się na małe zakupy niezbędne do dalszej pracy, czyli wał, ster, materiały pod budowy podstawki modelu. :rogal:
Zastanawiam się nad wykonaniem podstawki połączonej ze skrzynką startową.
Może ma ktoś plany sprawdzonej skrzynki? Znalazłem w sieci kilka planów ale nie do końca się orientuję którą wybrać. :zzz:

Model zaczyna nabierać kształtów i przestaje wyglądać jak drewno na rozpałkę. :palacz:

Pozdr
sE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2014, 00:18 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
Do ustawienia układu napędowego przyda Ci się jeszcze taka mała przejściówka :wink: Ja taką dorobiłem pod ASP, może średnica wału napędowego Twojego silnika jest taka sama. Przy okazji rysunek ośki steru :palacz:


Załączniki:
Komentarz: Ośka do steru i element do centrowania układu napędowego :)
prz plus ośka.jpg
prz plus ośka.jpg [ 30.83 KiB | Przeglądane 10555 razy ]

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2014, 16:18 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Dawno nic nie zamieściłem ze względu na brak chroniczny brak czasu wynikający wykończaniem i przeprowadzką do nowego mieszkania.
Plus jest taki że będę miał modelarnię praktycznie pod ręką :mrgreen:
Nie oznacza to że nic się nie zmieniło w budowie Ajaksa, małymi krokami idę do przodu.

Przykleiłem poszycie
Obrazek

Obrazek

Zostaje mi teraz szlifowanie poszycia i na razie pracę nad modelem będą wstrzymane do czasu zebrania niezbędnych części do zespołu napędowego:
- kolektor do układu wydechowego
- wał wraz z potrzebnymi gratami
- ster

W między czasie pracuję nad podstawką pod model. Tutaj idę krok dalej i kończę rysowanie planów połączenia skrzynki startowej z podstawką pod model.
Szkopuł w całym projekcie jest taki że skrzynka będzie modułowa, będzie składała się z bazy oraz 2 modułów - paliwowego i elektrycznego. Do tego będzie na niej mocowany moduł podstawki modelu. Jako że w moich zainteresowaniach mam również inne modele w tym latające chcę aby skrzynka była możliwie jak najbardziej elastyczna pod kątem użytkowania. Przez co rozumiem że jeśli idę latać elektrykiem to nie potrzebuję ze sobą tachać "spalinowych gratów" :palacz:

Przejrzałem sporo relacji z budowy start boxów oraz różnorodności modeli dostępnych na rynku i każdy w sobie coś ma czego nie ma inny.
A że ja nie przepadam chodzić na kompromisy i lubię mieć po swojemu stwierdziłem że sam sobie coś zbuduję.
jak tylko skończę etap planowania i przejdę do realizacji nie omieszkam wrzucić relację z postępów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2014, 18:31 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ładnie i czysto Ci ta łódka wychodzi
Piszesz o wale, sterze itp... moim zdaniem warto pokusić się o zrobienie tych detali we własnym zakresie. Wał, to kawałek rurki , nawet mosiężnej z przylutowanym mocowaniem do kadłuba. kupisz w każdym OBI albo innym markecie Mocowanie to kawałek śruby M4 bez łepka. Proste i bezawaryjne rozwiązanie. Po wklejeniu do modelu i tak wypełnisz przestrzeń pod kadłubem jakąś masą z żywicy, a to już całkowicie wzmocni Twój wał. Obsada steru podobnie. Ta sama mosiężna rurka przylutowana do kawałka blaszki 1mm staje się bardzo dobra obsadą steru. I ile kasy zaoszczędzisz :D Panewki wytoczy, któryś z kolegów, na tym forum , czy innym. Wystarczy poprosić. Sprzęgło ja Ci zrobię, jeżeli jeszcze nie masz i po problemie.Buduj :D
Tu masz odnośnik jak wygląda taki wał: viewtopic.php?f=12&t=559&start=15 n zdjęciach wszystko jest pokazane
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 sty 2017, 23:48 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Witam po baaaardzo długiej przerwie...cholera minęły w sumie 2 lata jak patrzę po datach postów.
Niestety i prace stanęły wraz z moim milczeniem z przyczyn życiowych , ale jak to się mówi "I'm Back!".

Nowy rok, nowe miejsce (w sensie zbudowałem sobie nową modelarnię) ale zapał ten sam. Plan ukończenia w stosunku do tego zadeklarowanego w pierwszym poście zmienia się o jedną cyferkę na końcu z 5 będzie 7 :rogal:

Zmiany jakie zaszły od stanu poprzedniego to że dorobiłem jedynie podstawkę pod model i zaczynam kompletować kolejne graty niezbędne do budowy czyli:
- łoże pod silnik http://allegro.pl/loze-pod-silnik-do-sl ... 81474.html
- wał http://www.modele.sklep.pl/pl/Produkt/W ... ienie.html
- sprzęgło http://modelemax.pl/pl/sprzegla/9514-ps ... -1szt.html
- kolektory wydechowy
- ster kierunku

Przeglądając dostępność części okazało się że nie wszystko jest na wyciągnięcie ręki i będzie trzeba wykonać je osobiście (z czego bardzo się cieszę bo to więcej radości później patrząc na efekt finalny).
To z co praktycznie jest aktualnie nie do znalezienia jako "gotowiec" to kolektor wydechowy, ster kierunku i właśnie te elementy będę chciał wykonać osobiście (oczywiście w granicach możliwości bo nie mam niestety dostępu na przykład do tokarki).
Ale po kolei.
kolektor wydechowy
W palnik i "wylewkę kranu" już się zaopatrzyłem, to czego mi brakuje do szczęścia to kawałek płytki mosiężnej/miedzianej grubości min. 4mm o wymiarach jak na schemacie poniżej
Obrazek
Może ktoś z Was znalazłby taki skrawek (najlepiej 2) i mógłby się podzielić oczywiście za odpowiednią rekompensatą?
W sieci znalazłem płytki o wymiarach 10cm x 20 cm x 4 mm ale ich cena to ~60-70zł, co nie do końca ma dla mnie sens ponieważ 80% płytki nie zostanie wykorzystane.
Zastanawiałem się również skąd można by pozyskać takiej grubości płytkę drogą odzysku ale nic mi nie przychodzi do głowy niestety :placzek:

Ster kierunku
Blaszka mosiężna gr 1-2mm + pręt o średnicy 4mm nie są wielkim problemem.
Schodki się zaczynają przy dławicy oraz panewek które Pan Andrzej wytoczył osobiście (viewtopic.php?f=12&t=559&start=35) a ja niestety nie mam takich możliwości.
I pozostaje jeszcze wymiar łopaty bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki powinien być...

W internetach znalazłem kilka modeli
- http://rc-team.pl/stery-kierunku-do-lod ... 3066.html#
- http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/L ... udder.html
ale nie wiem czy będą pasować zarówno pod kątem wielkości jak i samego montażu.

Co jesteście w stanie mnie jakoś wspomóc za co będę dozgonnie wdzięczny :rogal:


Ostatnio edytowano 06 sty 2017, 18:21 przez Xeo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 sty 2017, 23:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
A może odpuść sobie ten kolektor i na początku zastosuj fabryczny tłumik? Co do reszty potrzebnych detali zgłoś się na priw.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 sty 2017, 17:54 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
AndrzejC napisał(a):
A może odpuść sobie ten kolektor i na początku zastosuj fabryczny tłumik?


Też już o tym myślałem ale problem jest w tym że fabryczny tłumik nie jest za krótki na kolektorze przez co nie wchodzi w miejsce przewidziane na rurę rezonansową.
Wykorzystanie jego wiązałoby się z przeróbkami specjalnie pod tłumik co jak dla mnie moja się z celem.

Płytkę tak czy owak zdobędę i przygotuje dedykowany kolektor. :rogal:

Będę pisał o postępach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sty 2017, 11:29 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jak już się upierasz przy własnym kolektorze, to zamiast płaskownika mosiężnego możesz użyć kawałka blachy stalowej o grubości 2 lub 3mm. Taki łącznik z blachy może być nawet lepszy w eksploatacji i co ważne nie zdeformuje się podczas lutowania na twardo i wybacza błędy w lutowaniu. Po prostu ciężej taką blachę nadtopić, czy stopić podczas grzania. I zdobycie blachy stalowej jest o wiele łatwiejsze. Ja tak zrobiłem w swoim kolektorze do MVVSa i działa mi to parę lat bez awarii i jest szczelne. użyłem kawałka blachy ogr 2mm.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL