Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 mar 2006, 20:02 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Jak byłem młody to też byłem uparty,z wiekiem przeszło :!:

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, 18:38 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Wcale Ci nie przeszło. S.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, 18:41 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Ja mówię tylko o MDS :!:

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, 18:43 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
A chyba że tak. S.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, 20:12 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Witam.
Koledzy mam takie pytanie.
Co było powodem, że motorki MDS nie zdały egzaminu?
Wsród ludzi mających dobrą opinię jest wielu modelarzy lotniczych i kołowych.
Mam tu w Rudzie Śląskiej znajomego który latami sartował w samochodach prędkich.
Wyobraźcie sobie że gość zjadł zęby na MDS-ach.
Motorek został poddany modernizacji i chodził nawet pięć sezonów( niktóre pracują do dziś).
Jak wiadomo silniki pracowały w modelach w których chłodzenie było bardzo ograniczone, a mimo to chodziły.
Raz tylko widziałem jak rozpadł się silnik podczas startu ( Mistrzostwa Polski Toruń 93) był to wtedy silnik ze stajni OPS.
Dodam że model jest budowany tylko do nauki pływania.

Pozdrawiam
Ireneusz Kurka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2006, 00:58 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 08 sty 2006, 22:23
Posty: 137
Aktualnie jestem w trakcie budowy modelu trójwymiarowego silnika MDS 3,5 i jedno co musze stwierdzić to to, że jest on bardzo niestarannie wykonany. Podczas wyciągania wału łożysko wyszło razem z nim :idea: po zmierzeniu wartości okazalo się, że lożysko ma wymiar 24mm a gniazdo 24,16mm. To był tylko przykład, a takich udziwnień jest trochę. Przyczyny wadliwego działania tych oto motorków poszukiwałbym w niechlujności wykonania oraz jak już wspomniał Pan Stasiek w doborze materiałów.

Pozdrowienia
Admin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2006, 21:22 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
witam
z mds 3,5 miałem do czynienia raz i jest to jak mówią lotnicy o niektórych samolocikach "NIELOT".ale go rozebrałem, popatrzyłem ,wstawiłem wał, korbę.sworzeń oraz łożysko główne od cmbiczki(miałem dużo części dla syna)coś tam trzeba było podtoczyć,i już motorek fajnie chodził.tyle że prościej było kupić cmb .pozdrawiam mż :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2006, 01:15 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Panowie zgadzam się z Wami.
MDS to żaden cud techniki.
Za motorek zapłaciłem 100 zł, a CMB kosztuje koło 350 euro.
Ja osobiście twierdzę,że do CMB trzeba dorosnąć.
Nikt rozsądny nie wlezie do mercedesa jak jeździć nieumie.
Prawdopodobieństwo rozwalenia CMB przez takiego laika jak ja jest tak wysokie że głowa boli.
Wprowadziłem parę zmian w motorku (wszystkie kanały zostały wypolerowane, zabudowałem gaźnik Webry, powiększyłem płaszcz wodny,
wprowadziłem wyższy cylindar, nowy korbowód wykonany z aluminium PA-9, wykonałem dodatkowe kanały smarujące korbowód).
Myślę,że te zmiany pozwolą coś osiągnąć.
Dotej pory wiele się nauczyłem choć pozostało jeszcze troszkę.
Gdy kupię silnik CMB to chciałbym zbudować nową łudkę ale do tego czasu muszę się nauczyć pływać i obsługiwać to co posiadam obecnie.
Mam nadzieję,że uzyskam trochę pomocy z Waszej strony gdy rozpocznie się budowa?

Pozdrawiam
Ireneusz Kurka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2006, 20:56 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
jeszcze tak gwoli prawdy , przypomniałem sobie że miałem też mds-a 10 ,nie używałem go ale za to rozebrałem go i jak sobie przypominam to jest to wypisz -wymaluj webra 61,aczkolwiek są tam jakieś różnice w wyglądzie :lol: .a weberki wspominam i myślę że nie tylko ja z wielkim sentymentem.kolega z aeroklubu (www.modlot.prv.pl) próbował z takim motorkiem walczyć i dał sobie spokój :lol: .pozdrawiam marek mż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2006, 23:17 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dajcie Bostonowi spokój. niech się Chłopina uczy, jak dostanie w d... i się nie zniechęci to bedziemy mieli nowego kumpla. ja zaczynałem od meteora, palce miałem obtarte wszystkie bez wyjątku! ale się nauczyłem :lol: więc niech Boston i inni Adepci się uczą na żęchach jak przez to przejdą to tylko lepiej dla nich będzie!!bo to taniej. Na Mdsie nikt mistrzem nie zostanie dla nich została stworzona klasa standard.Ja myślę że Asiory pomogą! pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2006, 16:31 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
andrzej ale zgodzisz się że mądrych ludzi :oops: :wink: trzeba posłuchać.a druga sprawa że lepiej uczyć sięna cudzych błędach .pozdrawiam marek mż :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2006, 03:13 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 lut 2006, 23:34
Posty: 115
Ja bardzo milo wspominam MDS-y. Co prawda mialem ich cale wiadro i opanoalem technike udoskonalenia tak aby wytrzymywaly nawet cale zawody. Z mniej przyjemnych rzeczy pamietam, ze potrzebiowaly ze 40 % nitra po przerobce zeby sie wkrecaly, ale bylo ok. MDS 10 w kadlubie 6,5 (wtedy byla taka pojemnosc) to jeden z moich najszybszych modeli ale plywal 10 min. i ... korba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2006, 19:22 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
boston patrz żebyś nie przesadził z chłodzeniem ,jeśli przy tym mds-ie był płaszcz wodny to lepiej zostaw tak jak było napewno się nie przegrzeje.marek mż :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2006, 20:17 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Witam
A z czystej ciekawości zapytam dlaczego??
Myśląłem że jak zwiększy się chłodzenie to z lepszym skutkiem dla silnika.

Pozdrawiam
Ireneusz Kurka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2006, 21:41 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
krótko i zwiężle :twisted: .motor musi mieć temperaturę :wink: marek mż :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL