Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 15:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mds 10
PostNapisane: 08 kwi 2006, 01:23 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Irek, mam prośbę czy mógłbyś mi podać metode obliczenia średnicy dyszy gażnika obwodowego do 3,5. :?:Kurde bo F1 na takim gażniczku to nieżle zamiata.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 kwi 2006, 10:24 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Witam

Elwis ja nie mam pojęcia jak to się robi.
Tylko domyślam się co to jest gaźnik obwodowy choć tego do końca nie jestem pewien.
W tej materii raczej nie pomogę.

Pozdrawiam
Ireneusz Kurka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 kwi 2006, 11:00 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Do Elwisa Pytam o to dla tego że ja w moich motorkach nie docieram tego az tak miałem w rękach motory najlepszych zwodników na swiecie! i w żadnym z tych motorów nie było czegoś takiego jak samoczynne opadanie tłoka! wręcz przeciwnie! sam widziałem jak Maestro Dave wkładał przed biegiem finałowym nowy garnitur! sam też zauważylem że jak włóze nowy komplet to motor lepiej gada! a docieram to wszystko bardzo krótko! Tu raczej powinno chodzić o wyeliminowanie wewnętrznych oporów w motorze. niektórzy koledzy sobie to lekceważą bo myślą ze jak motror mocny to wszystko pociągnieja też tak kiedys myslałem!trzeba tak robić żeby pozbyc się wszystkich oporów tak w silniku jak i w całym zespole napędowym! najnowsze motorki są tak zrobione ze nie wymagają większego docierania.materiały po wielu latach prób są już tak dobrane że to wszystko pięknie pracuje od samego początku.przynajmniej jezeli chodzi o R S i nieco wcześniejsze Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 kwi 2006, 11:38 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
AndrzejC napisał(a):
Do Elwisa Pytam o to dla tego że ja w moich motorkach nie docieram tego az tak miałem w rękach motory najlepszych zwodników na swiecie! i w żadnym z tych motorów nie było czegoś takiego jak samoczynne opadanie tłoka! wręcz przeciwnie! sam widziałem jak Maestro Dave wkładał przed biegiem finałowym nowy garnitur! sam też zauważylem że jak włóze nowy komplet to motor lepiej gada! a docieram to wszystko bardzo krótko! Tu raczej powinno chodzić o wyeliminowanie wewnętrznych oporów w motorze. niektórzy koledzy sobie to lekceważą bo myślą ze jak motror mocny to wszystko pociągnieja też tak kiedys myslałem!trzeba tak robić żeby pozbyc się wszystkich oporów tak w silniku jak i w całym zespole napędowym! najnowsze motorki są tak zrobione ze nie wymagają większego docierania.materiały po wielu latach prób są już tak dobrane że to wszystko pięknie pracuje od samego początku.przynajmniej jezeli chodzi o R S i nieco wcześniejsze Andrzej

Panie Andrzeju, skąd pan wiesz ze to był "swieży garnitur" a nie wczesniej dotarty, bo ja na miejscu Marlesa bym tak zrobił.
Być może to co pisałem wcześniej niedotyczy RS w pojemnościach 7.5 i 15(ja z nimi nie miałem doczynienia), choć słyszałem tezę że tłok 15tki musi po dotarciu przejśc przez tuleje na wylot- no ale mniejsza z tym.
Każdy silnik jest inny, skoro krótko pan dociera i długo chodza ,tzn że motorki te są wstępnie docierane(jak będzie pan chciał wiedzieć jak to kiedys panu opowiem) przez fabrykę exemplum OSmax.Ale pan przypomni sobie jak 2002 na zgrupowaniu, docierał pan krótko KALISTRATOWA i zachciało się panu ganiać pana Stacha G. no i.. korbę szlag trafił, bo tuleja przyłapała tłok i stopka korby pękła. :!:
Oczywiście ze należy się pozbyć wszytkich oporów,ot wypolerować kanały dysze, słowem to co Boston zrobił w MDS, ale takze tak by tuleja nie łapała tłoka w górnym punkcie zwrotnym
Prosze spróbowac, przekrecić wałem zimny nasmarowany paliwem silnik (zamontowany w modelu), do górnego położenia i zobacz Pan czy tłok opada na dół pod wpływem kompresji, jak tak , to znaczy ze gilza go w górnym punkcie nie "łapie"
Tak dociera Rudek Piecha i inni samochodziarze :wink:
Ps Lepiej niech pan nie pyta, jaki był mój EXR przed dotarciem :twisted:


Irku, pomogę ci obwodowy gażnik to identyczny gaznik jak do uwiezi wielka dziura +rozpylacz i nic więcej i ma wywiniete brzegi dyszy tak że całosć wygląda jak grzyb KURKA Smile Może jakbyś mógł pogadać z panem Rajmundem to coś by wiedział,ja niestety do wielu lat niewidziałem go na samochodowych zawodach i niestety niemam z nim kontaktu


Edytowany przez admin : Następnym razem proszę użyć funkcji "Zmień", zamiast umieszczać dwa posty.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 kwi 2006, 23:19 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, 23:58
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Ślaska
Witam

Dzieki za wszystkie wypowiedzi.
Elwis pan Rajmund działa teraz w sekcji samochodów RC
Zerknij w Modelarzu jest kalendarz imprez na ten rok i w Rudzie Śląskiej są organizowane zawody samochodów RC.
Te zawody są organizowane właśnie przez pana Rajmunda i jego syna Krzysztofa.

Pozdrawiam.
Ireneusz Kurka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mds
PostNapisane: 08 kwi 2006, 23:27 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
O to świetnie :D

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 kwi 2006, 23:39 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Elwis ja do Ciebie kumplu z sercem a Ty mnie po worach :wink: pisze Ci o moich doswiadczeniach z motorami i nie myśl że się na nich nie znam. im więcej będziesz miał wiedzy w tym temacie tym lepiej! Jeżeli je negujesz to Twoja sprawa. być moze Twój motorek kręci się najlepiej na świecie. mi nic do tego I daj Ci Boże żebys został Mistrzem Świata,.a przynajmniej Mistrzem Polski. czego Ci jak najbardziej życze!Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: MDS
PostNapisane: 09 kwi 2006, 00:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
O rety Panie Andrzeju ja wcale pana nie krytykuje,pan chyba żeczywiscie zbytnio bieze sobie, do serca :( . Proszę przeczytać to jeszcze raz ,a przekona się pan że podając Kalistratowa za przykład, chciałem uczulić tych któży to czytają by się nie sugerowali tym że dana marka silnika sie szybko dociera,docierając inne, każdy jest inny ba.. nawet egzemplarz tej samej Marki może się różnić czasem docierania od drugiego :wink: A jeśli chodzi o MP to sam pan wie wszystko rozbija się o pieniądze,ja to trakuje jako hobby, i może to zabrzmi dziwnie ale Chciałbym, przyjechac na strefę i choć raz powalczyc jak równy z równym w 3,5 z Meniem i innymi,ale tak jak kiedyś kiedy w zakręty wchodziliśmy na centymetry :!: No ale do tego to po pierwsze pieniądz, no i drugi garnitur(a najlepiej silnik- jóż wcześniej dotarty, tak na wszelki wypadek).
Być może niepotrzebnie przytoczyłem tu okoliczności(sciganie z panem Stachem),poprostu myślałem że może pan niepamiętać tego.
Nom jedyna szansą (narazie) jest śmiganie w standart bo bez nitra i żeczywiście moze być ciekawie i tłoczno na torze :)A wiedzę nabyłem od WAS!!Od pana od Krzycha Tomasiewicza, Rajmunda ,Marka Walczaka, i innych i choć trza było śmigać po gulgule :lol: To nieżałuje, radochę człek ma jak junior prowadzony przez niego przyjeżdza na strefę pierwszy raz i śmiga po torze jak po sznurku, w efekcie stajac na podium.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09 kwi 2006, 10:33 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Co do Maestra to wiem co wkładał, rozmawiałem z nim o tym, umiem patrzeć, i wiedziałem na co patrze. mówiąc Ci o moich doświadzczeniach nie wiedziałem jaki masz motor, myślalem ze CMBuuuu... :wink: w tych motorkach tak trzeba było robić bardzo dawno temu. pierwsze cmb zaczynały normalnie pracować po min 2 godz pracy. Sam kiedyś normalnie wkładałem tłok w tokarke i docierałem go papierem. do tej pory jeszcze te ganitury pracują u moich kolegów.teraz gdybym coś takiego zrobil w 7,5 albo w 15 to mógłbym sobie taki garnitur abc w szafie na wieszaku powiesić bo do silnika już by sie nie nadawał :lol: Jezeli chodzi o motorki Kalistratowa to nie rozpadały się one z powodu tulei braku docierania tylko zupełnie z innego powodu, i nie miało znaczenia czy motor był dotarty czy nie. raz motorek rozlecial mi sie przy pierwszym odpaleniu. tam była sprawa lozyska na korbowodzie. teraz to Gienadij poprawił i wszystko jest ok, widziałem nowe motorki wykonanie jest po prostu SUPER! co do docierania K40 to postępowałem tak samo jak z RS i to były zalecenia producenta.być może Twoj Pikuś potrzebuje takiego docierania nie widziałem go to nie wiem, ja na pewno nie docierałbym tłoka z tuleją ręcznie , ani nawet na smigle. jezeli ma pracować w wodzie to i na wodzie powiniwn być docierany. co innego pozostałe zespoły tu jest pole do popisu, ale też bez przesady, jeżeli masz jeden motor to ja na Twoim miejscu nie ingerował bym w rozrząd bo można przedobrzyc i po motorku,wpadnij na zawodach to pogadamy o tym.Pozdrowionka Andrzej pS pytałeś wcześniej o gaznik obwodowy. ja bym zrobił kilka o róznej średnicy dyszy i wypróbował każdy z po kolei, można by to jakoś obliczyć, ale z tym prosze do Inzyniera Wasiola :wink: szkolił się ma kalkulator to pewnie Ci to wszystko pięknie powylicza :lol: :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2006, 19:35 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
witam coś na temat gażników .nie znam się na liczeniu średnic ale zasada jest prosta jeżeli zależy nam na tym żeby silnik był oszcędny w zużyciu paliwa a nie zależy nam na wyśrubowanych osiągach dysza musi być długa i miec małą średnicę gardzieli,i odwrotnie gdy zależy nam na osiągach jak najkrótsza dysza i duży przekrój gardzieli. pozdrawiam marek ż :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Mds 10
PostNapisane: 10 kwi 2006, 21:43 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Mój silniczek to jest właśnie z tych twardych, któy zaczął pracować jak należy dopiero po 3 godzinach docierania na wodzie, był tak ciasno spasowany ze mieliśmy do wyboru albo tłok papierem popieścić albo tuleję chonować, wybraliśmy to drugie gdyż tłok miał b. cienką ściankę. I z chonowaliśmy specjalymi do tego zrobionymi docierakami na tokarce.A póżniej no cóż rozrósznik ze zmniejszonymi obrotami, olej w gażnik i w głowice, a potem 20min na śmigle, na końcu na wodę, i cześć. :) Dziękuje za rade, ale myślałem o wykombinawaniu skąś wzorów na obliczenie gażniczka i zastanawiam się, czy wykonać rozpylacz (tak jak Chinczycy), w formie rurki tuż prz sciance dyszy czy rozpylacz, lejący paliwo obwodowo tj wokół scianek dyszy.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL