AndrzejC napisał(a):
Do Elwisa Pytam o to dla tego że ja w moich motorkach nie docieram tego az tak miałem w rękach motory najlepszych zwodników na swiecie! i w żadnym z tych motorów nie było czegoś takiego jak samoczynne opadanie tłoka! wręcz przeciwnie! sam widziałem jak Maestro Dave wkładał przed biegiem finałowym nowy garnitur! sam też zauważylem że jak włóze nowy komplet to motor lepiej gada! a docieram to wszystko bardzo krótko! Tu raczej powinno chodzić o wyeliminowanie wewnętrznych oporów w motorze. niektórzy koledzy sobie to lekceważą bo myślą ze jak motror mocny to wszystko pociągnieja też tak kiedys myslałem!trzeba tak robić żeby pozbyc się wszystkich oporów tak w silniku jak i w całym zespole napędowym! najnowsze motorki są tak zrobione ze nie wymagają większego docierania.materiały po wielu latach prób są już tak dobrane że to wszystko pięknie pracuje od samego początku.przynajmniej jezeli chodzi o R S i nieco wcześniejsze Andrzej
Panie Andrzeju, skąd pan wiesz ze to był "swieży garnitur" a nie wczesniej dotarty, bo ja na miejscu Marlesa bym tak zrobił.
Być może to co pisałem wcześniej niedotyczy RS w pojemnościach 7.5 i 15(ja z nimi nie miałem doczynienia), choć słyszałem tezę że tłok 15tki musi po dotarciu przejśc przez tuleje na wylot- no ale mniejsza z tym.
Każdy silnik jest inny, skoro krótko pan dociera i długo chodza ,tzn że motorki te są wstępnie docierane(jak będzie pan chciał wiedzieć jak to kiedys panu opowiem) przez fabrykę exemplum OSmax.Ale pan przypomni sobie jak 2002 na zgrupowaniu, docierał pan krótko KALISTRATOWA i zachciało się panu ganiać pana Stacha G. no i.. korbę szlag trafił, bo tuleja przyłapała tłok i stopka korby pękła.
Oczywiście ze należy się pozbyć wszytkich oporów,ot wypolerować kanały dysze, słowem to co Boston zrobił w MDS, ale takze tak by tuleja nie łapała tłoka w górnym punkcie zwrotnym
Prosze spróbowac, przekrecić wałem zimny nasmarowany paliwem silnik (zamontowany w modelu), do górnego położenia i zobacz Pan czy tłok opada na dół pod wpływem kompresji, jak tak , to znaczy ze gilza go w górnym punkcie nie "łapie"
Tak dociera Rudek Piecha i inni samochodziarze
Ps Lepiej niech pan nie pyta, jaki był mój EXR przed dotarciem
Irku, pomogę ci obwodowy gażnik to identyczny gaznik jak do uwiezi wielka dziura +rozpylacz i nic więcej i ma wywiniete brzegi dyszy tak że całosć wygląda jak grzyb KURKA Smile Może jakbyś mógł pogadać z panem Rajmundem to coś by wiedział,ja niestety do wielu lat niewidziałem go na samochodowych zawodach i niestety niemam z nim kontaktu
Edytowany przez admin : Następnym razem proszę użyć funkcji "Zmień", zamiast umieszczać dwa posty.