Od jakiegoś czasu nic się nie dzieje w temacie budowy naszych łódek (a nic lepiej nie rozrusza towarzystwa jak dyskusja na temat interesujący i do tego nie polityczny
), więc trzeba to zmienić
W związku z tym, że właśnie zacząłem budowę nowego STD więc przy okazji jako,że mam chęć więc wykonam kilka zdjęć...
Kadłub: Pięknie "wyklepany" w węglu leciutki ORION. Łódka sprawdzona w bojach i moim zdaniem najlepsza do STD.
Silnik: NOVAROSSI BONITO. Moim zdaniem za mocny i za szybki do STD. Ale, że łódka powstaje na zamówienie więc będzie tak jak chce inwestor
Detale: W całości zaprojektowane i prawie w całości wykonane tymi moimi rękami
Wiem,że paru kolegów będzie chciało zbudować swoje ORIONY, więc może ten opis pomoże w budowie innych łódek. ( Sam także mam zamiar zbudować jedną łodkę dla siebie z uwagi na to, że zostałem wyzwany na pomost przez kolegów z Czech. Szykuje elitarna edycja międzynarodowego pucharu STD. Ale o tym będzie w innym wątku)
Założenie jest takie ,że ta łódka ma powstać szybko ponieważ w kolejce czekają następne.
____________________________
Zaczynamy jak zwykle od łoża silnika.
Ja sobie zaprojektowałem uniwersalne łoża do każdego rodzaju silników. Różnią się między sobą wymiarami.
Wykonane z blachy nierdzewnej grubości 1,5mm wycięte laserem
Łoża mocne, proste i sprawdzone w kilku modelach.
Jak to wygląda widać na zdjęciach.
Wprzypadku silników NOWAROSSI z uwagi na ich wymiary łoże musi być odpowiednio wygięte, co jest pewnym utrudnieniem, ale niezbyt dużym.
Silnik ustawiony jest na gumowych poduszkach.
Przy montażu otwory w łożu gwintujemy gwintem M3. Przy ostatecznym montażu silnika zabezpieczamy nakrętkami M3 od spodu.
Silnik łatwiej jest później wyjmować z modelu z całym łożem, więc te nakrętki nie przeszkadzają
Stan budowy po pierwszym dniu poniżej
A.C.