Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 22:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 wrz 2007, 22:20 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Tchnięty postem Kolegi Marusia o "Zarazie"rozpocząłem budowę modelu FSR V7,5 -nazwę go "Epidemia"
Będę tutaj relacjonował postępy z jej budowy...
Na razie kupiłem wał, ster, sprzęgło itp... Oczekuję na przesyłkę z silnikiem, rurą i kolektorem.
Poszukuję formy tochę nowszej niż ta którą udało mi się dopaść.
Jest to model z 2003 roku, a wiem że współczesne CMB są trochę mocniejsze niż te z 2003 roku.
Jeżeli któryś z Panów dysponowałby taką formą to proszę mnie poratować.
Jeśli nie, spróbuje zmodyfikować to dno którego forme posiadam.

cdn...

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2007, 08:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli masz "tą" formę :wink: którą masz to możesz smiało budować łódkę. To jest kadłub który podoła Twojemu motorkowi. Klep łodkę i nie przejmuj się niczym :lol: :lol: :lol:
I zdawaj relację, To jest wspaniały sposób ; jak mozna się nauczyć budowy
stateczka :D Bądż ambitny i nie zniechęcaj się w zdawniu relacji z postępów w budowie. :lol: :lol:
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2007, 18:22 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 21 kwi 2007, 21:08
Posty: 31
Lokalizacja: Wałbrzych
I tak dobrze że CMB... a nie 15 letni OPS. No ale co poradzić zawsze sie jakos zaczyna :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2007, 21:54 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Dno gotowe.
Laminat ma następującą strukturę:
1.Interglass 80g/qm
2.Interglass 163g/qm
3.Roving węglowy tex 3200
4.Węgiel-Aramid 165g/qm
5.Interglass 163g/qm
6.Interglass 163g/qm

Żywica: Epidian 52+Z1

Obrazek

Obrazek



Pierwszy test wytrzymałości... :arrow: pozytywnie!

Obrazek

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2007, 22:52 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
"rupiecie" do Epidemii
Obrazek



Wykonałem odpowiednie wycięcia na wał i ster.
Obrazek

Obrazek


1mm "prześwit" nad śrubą 52mm.
Obrazek


Kolejny test wytrzymałości :wink: :wink:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2007, 09:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ster Masz nie od tej łodki. Twoją płetwa steru jest za duża i bardziej pasuje do 15-stki. Taki kształt steru sprawdił się w "Dirkachu" Do Twojego kadłuba musiśz zastosować mniejszy ster i o innym kształcie. "Profil Serwice" ma takie stery w ofercie. Jezeli jeszcze takiego nie masz to pogadaj z Ludkiem.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2007, 22:34 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 01 lis 2006, 13:47
Posty: 75
Lokalizacja: RASZYN/WARSZAWA
Witaj kolego Login

mała uwaga co do panewki ślizgowej wału , proponuje Ci ją odrazu wymienić ponieważ są jakie są a gwarantuje Ci ,że po kilku okrążeniach naszego toru będzie ''wybita'' - znam to z autopsji
Dobrym materiałem na panewki ślizgowe lub podkładki oporowe jest
''KETRON PEEK HPV'' lub ''ERTALITE TX''
Poniżej masz link gdzie to można dostać i co to jest


http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstru ... alyte-pet/
http://www.kaprolan.pl/wysokogatunkowe- ... tron-peek/

_________________
Pozdrawiam bobert73
PL- 453


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2007, 22:43 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Silnik przed pierwszym uruchomieniem należy bezwzględnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej... :!:

Aż strach pomyśleć co by było gdybym uruchomił silnik przed tym zabiegiem... :roll: :?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2007, 23:16 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Bobert co do panewek to wg mnie teflon z brązem jest bardzo dobry i nie ma potrzeby uzywac drogiego peeka. Nie wiem dlaczego wał wybijał Ci panewki. U mnie się to nie zdarza. Chyba mówilem Ci jak należy robić ? Jeżeli nie to powiem jeszcze raz. Ja swoje panewki docieram w takiej samej rurce jak dlawica walu. jezeli dopasujesz średnice to nic nie ma prawa się wybijać. Chyba , że robisz waly z krzywych prętów, ale w takim przypadku nic nie pomoże i panewka ,zawsze będzie wybijana.
Login, muszę stwierdzić, że fabryka całkowicie stracila markę :lol: :lol: . Ja na Twoim miejscu zarządałbym zwrotu pieniędzyi na znak protestu zamontował do łódki rosyjską "Kometę" Tam towarzysze radzieccy tyle wiórów nie zostawiali :lol: :lol: :wink: ! I jakość wykonania byla nieporównywalna :lol: :shock: . Jeżeli ja w swoim motorku zobaczę coś takiego to przejdę na Komety. Taniej będzie bo mam ich kilka w zapasie :lol: :lol: Za duzo nie kombinuj z tym motorkiem, jeszcze masz czas :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, 00:21 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Nie należy wyciągać zbyt pochopnych wniosków.
Twierdzenie że firma straciła markę jest chyba przesadą!
Wióry są stalowe...
Nie pochodzą więc z obróbki karteru, głowicy czy pokryw.
Ich obecność należy traktować jako "wypadek przy pracy".
Dostały się do silnika juz po jego montażu, czyli po myciu i zabezpieczaniu antykorozyjnym.
Widziałem takie przypadki w poważnych zakładach, przy których CMB to manufakturka.
Może poprostu pakowanie nie odbyło się w odpowiednich warunkach...

Po wstępnych oględzinach stwierdzam że jakość wykonania jak i materiały są raczej dobrej jakości. Kolor i struktura tłoka świadczy o dużej zawartości Si w stopie z którego jest wykonany. Chrom na tulei także nie wykazuje objawów "błędów w sztuce" opisywanych w innym wątku (ale jeżeli istnieją... to "wyjdą w praniu).
Gaźnik wykonany starannie, rozpylacz bez rażących nierówności.
Ogólnie silnik jest super! Co nie umniejsza faktu że po kilku zabiegach będzie jeszcze bardziej super... :wink:
Jakich? To pozostanie na razie tajemnicą... :lol: :wink:

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, 07:39 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 01 lis 2006, 13:47
Posty: 75
Lokalizacja: RASZYN/WARSZAWA
Witaj Andrzejku

każdy ma prawo decydowania co włoży do swojej łódki , ja doświadczyłem co znaczy ''brązteflonowy'' jako panewka. Najbardziej zużywa się na stojaku kiedy grzejemy motorek - uważam że jest za miękki.
Co do wału to przed włożeniem do pochwy wału sprawdzam czujnikiem zegarowym na tokarce jakie ma bicie.
To prawda , że PEEK jest droższy , mb. o średnicy 10 mm kosztuje 125 zł , ale właściwości ślizgowe i odporność na ścieranie ma nieporównywalnie większe niż ''brązteflonowy'' a dobry tokarz z 1mb zrobi ok 80 tulejk

_________________
Pozdrawiam bobert73
PL- 453


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, 10:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ja drogi Bobercie do niczego Cię nie zamuszam :shock: Wkładaj sobie co tam tylko chcesz. Powtarzam jeszcze raz, prawidlowo wykonana dławica i prosty wał nie powodują wybijania panewek ani łożysk tak z tylu jak i z przodu. Oczywiste jest że zuzywają się one w trakcie eksploatacji w sposob naturalny i dość często nalezy je wymieniać, ale rodzaj materiału z którego zostały wykonane ma mniejsze znaczenie. To warunki ekstremalne w których pracują powodują zużycie. Wystarczy jedna kolizja i panewka oraz wał idzie do wymiany. :( zdarza się to bardzo często więc uważam ,że tańszy materiał jest w tym przypadku wskazany. parametry ma podobne jezeli nie takie same więc problemu nie widzę.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, 23:38 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Pokład gotowy.
Obrazek

Obrazek

Motorek poskładany.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, 07:42 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
Mam pytanie widzac motorek w przekladni zastanawiam sie w ktora strone on sie kreci?i albo kreci sie jak kazdy w lewo wtedy śruba musi byc prawo obrotowa (gdzie takowa kupic?)albo kreci sie w prawo i śruba jest ze standartowym skokiem.
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, 08:43 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Silnik pracuje w prawo - patrząc od strony wydechu.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL