Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 09 maja 2024, 23:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 00:02 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 13 lut 2006, 23:50
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Piękny zbiorniczek, pływaczek mam identyczny tylko zaworek chciałbym wiedzieć czy jest dostępny w handlu? Sosuje od PF 126p, ale ten na foto coś mi przypomina i jest bardziej finezyjny od zaworka w PF 126p.Meniu masz rację, trzeba to myć po zawodach bo nitro wyżera mosiądz. Co do dławnicy i całego ustrojswa mocowania wału to jestem pełen podziwu. Chcialbym cos skrytykować ale nie wiem czy to wypada, no i ten gwint-majserszyk.( trzeba trochę czasu na tokarce).
Pozdrawiam
Mechanik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 01:50 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziśiaj też sobie popracowałem :D
Skleiłem na gotowo górę z dołem kadłuba. Wreszcie :lol: .
Tej operacji najbardziej nie lubię i długo ją odwlekałem. Jest to jedna z najważniejszych prac przy budowie. Trzeba to zrobić mocno i starannie bo ta operacja ma wpływ tak na plywlność łódki jak i trwałość.
Zamówiłem u Havla taśmy do laminowania i dziś je zastosowałem. Do tego laminowania są idealne. do sklejenia użyłem czterech warstw taśmy. Wg mnie połączenie będzie wystarczające. taśma ma gramaturę 120g więc powinno wystarczyć. Szczególy widać na zdjęciach. Przed laminowaniem okleiłem taśmą malarską cały kadłub żeby póżniej nie myć go ze śladów żywicy. Samo laminowanie jest dość "upierdliwe" i zajęło mi cały wieczór. Porobiłem sobie parę róznych pędzelków na długich drutach ,żeby wejść w każdy zakamarek, i wreszcie mam to z głowy :lol: :lol:
c.d.n....
_________________________________________________________

Co do zbiorniczka to nie wiem na jakiej podstawie twierdzicie ,że trzeba go ciągle rozbierać :shock: Ja nie tylko go za często nie rozkładam,ale nawet nie spuszczam z niego paliwa. I nic mi się z pływakami nie dzieje! Kiedy paliwo jest w zbiorniczku na stałe to otwory nie zatykają się zastygłym olejem a pływak zanurzony w paliwie nie ulega korozji.
Rękaw ma zadanie profilaktyczne bo samo pasowanie góry z "solniczką" jest mocne i przez zastosowanie uszczelki idealnie szczelne.
Plywak może być od malucha lub od poloneza.w tym rozwiązaniu nie trzeba go pomniejszać , co jet plusem tego rozwiązania. pomysłodawcą odwróconego pojemniczka po slaidach jest Krzysiek O. Ja to rozwiązanie zastosowałemu siebie. Zaworek można kupić w sklepie z częściami domotorowerów ten ma zastosowanie w gażniku od" Jawki"czeskiej można też zastosować inne zaworki ale ten pasuje idealnie.
Kol.Mechanik krytykuj sobie do woli i w tym temacie wszystko wypada :lol:
Będę się bronił :lol: :lol:
A.C.


Załączniki:
taśma.jpg
taśma.jpg [ 99.12 KiB | Przeglądane 6343 razy ]
oklejenie.jpg
oklejenie.jpg [ 90.81 KiB | Przeglądane 6343 razy ]
klejenie.jpg
klejenie.jpg [ 92.02 KiB | Przeglądane 6341 razy ]
klejenie2.jpg
klejenie2.jpg [ 92.03 KiB | Przeglądane 6341 razy ]
klejenie3.jpg
klejenie3.jpg [ 93.5 KiB | Przeglądane 6341 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 18:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Panowie co ma krytyka do podawania imienia i nazwiska? Odnośnie plywaka moze ty Andrzej plywasz na paliwie bez nitra :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 18:40 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 01 lis 2006, 13:47
Posty: 75
Lokalizacja: RASZYN/WARSZAWA
Bardzo podoba mi się sposób budowy i rozwiązania techniczne zastosowane przy budowie tej łódki przez Pana Andrzeja Ciechańskiego , z wielką ciekawością śledzę ten temat.
Zawsze to od mądrej głowy można się coś ciekawego dowiedzieć.
Myślę że z tak zrobioną łódką jak ta w Leno będzie pudło.

Pozdrawiam i życzę sukcesów przy budowie łódki i w opływaniu jej
Robert Mross

_________________
Pozdrawiam bobert73
PL- 453


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 19:31 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Bobert , a coś Ty taki oficjalny się zrobił :lol: :lol: . Nie pamietam ,żebyśmy sobie "panowali". Dzięki za pochwałę,ale do pudła droga daleka. :lol:
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 20:13 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Andrzejku, Ty mnie nie strasz! Chyba chciałeś napisać: ",ale NA pudło droga daleka." :shock:
J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, 22:59 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
piotrj napisał(a):
Meniu
Zdradzę Tobie tajemnicę. Andrzej ma wyścigowe paliwo:80%metanol 20%olej rycynowy dlatego nie demontuje zbiorniczka.
Piotr Jarząbek
Podawanie imienia i nazwiska przy polemice na ten temat ma znaczenie,ponieważ głos może zabierać np.chłopak nie mający absolutne pojęcia o budowie wyczynowego modelu,a co dopiero o jego krytyce.
Piotr Jarząbek

Piotrek dzieki za tajemnice, ja myslalem ze plywa 50%metanol / 50% nitrometan ale sie mylilem 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2008, 01:59 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziś też sobie nieco popracowałem :lol:
Zrobiłem dwie rzeczy. Pierwsza to wklejenie tulejki z gwintem M3 w dziobie a druga to zamocowanie zbiornika wyrównawczego na przedniej wrędze.
Ta wkręcona śrubka M3 w dziobie nie ma zadnego wpływu na pływalność łodki. Ona służy tylko i wyłącznie jako zaczep przy wyławianiu łodki z wody na treningu (jeśli zatrzyma się z dalaod brzegu) Wiadomo jak wyławiamy łodki : rzut wędką z piłeczką tenisową na końcu żyłki, i albo się zaczepi albo nie. Ta śrubka z przodu uniemożliwia ześlizgnięcie się żyłki . Zaczep jest pewny! jeśli tylko uda się trafić piłką nad za łódką to ją mamy. Proste i skuteczne. :D
Patencik podpatrzyłem u kol. Franka Wernera z Hanowera (D7) :lol: :wink: . I stosuję go od dawna w swoich łodkach :tak: (myślę ,że kol.Frank nie pogniewa się ,że upubliczniłem Jego rozwiazanie)
Zamocowałem też zbiornik przy pomocy nitonakrętek aluminiowych i śrubek plastikowych M4 takie mocowanie stosuję od jakiegoś czasu i się sprawdziło. jako podstawy użyłem kawałka listwy do chowania przewodów elektrycznych. jest odporna na paliwo i wystarczająco wytrzymała ,żeby utrzymać zbiorniczek No i wszystko to niewiele waży :lol: Budowanie jakichś specjalnych " schowanek' na ten zbiorniczek we wrędze uważam za niepotrzebną pracę i utrudnieinie. do mocowania na podstawie slużą dwie opaski i to wystarcza. Proste i skuteczne :lol:
c.d.n...
_________________________________________________________
Panie Janeczku.Miałem na myśli Drogę na pudło a nie do" pudła" :lol: :wink:
Bo do niego dla niektórych droga szybka i bez problemów :shock: :lol: :lol: Lecz na pudło to już niekoniecznie :lol:
Pozdrawiam
Andrzej


Załączniki:
śrubka.jpg
śrubka.jpg [ 70.21 KiB | Przeglądane 6225 razy ]
mocowanie zbiorniczka.jpg
mocowanie zbiorniczka.jpg [ 92.56 KiB | Przeglądane 6226 razy ]
mocowanie zbiorniczka.1.jpg
mocowanie zbiorniczka.1.jpg [ 76.98 KiB | Przeglądane 6222 razy ]
mocowanie zbiorniczka2.jpg
mocowanie zbiorniczka2.jpg [ 110.34 KiB | Przeglądane 6223 razy ]
mocowanie zbiorniczka4.jpg
mocowanie zbiorniczka4.jpg [ 98.87 KiB | Przeglądane 6220 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, 00:32 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj też sobie popracowałem, choć krótko :lol:
Przykleiłem wstępnie dławicę wału i podstawę obsady łożyska klejem epoksydowym 3M 410 . Dodatkowo uszczelniłem otwór zabarwioną żywicą. przed klejeniem wszystkie elementy umyłem ,a powierzchnię kadłuba zmatowiłem. Przygotowałem sobie pole do ostatecznego zalaminowania dławicy do kadłuba.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
klejenie_wa_u_2_192.jpg
klejenie_wa_u_2_192.jpg [ 131.5 KiB | Przeglądane 6142 razy ]
klejenie_wa_u_358.jpg
klejenie_wa_u_358.jpg [ 118.82 KiB | Przeglądane 6142 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, 16:05 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2007, 16:34
Posty: 40
Lokalizacja: Wrocław
Co to jest ta czerwono krwista maź?

_________________
Już Niedługo: FRS-V 3,5ccm STANDART


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, 17:38 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Przecież jest opis do zdjęć - barwiona żywica.

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sty 2008, 23:58 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 04 lut 2007, 20:58
Posty: 26
Lokalizacja: Chełm
panie Andrzeju mam takie małe pytanko jaki barwnik pan dodaje do żywicy . Chodzi mi i nazwę produktu

_________________
FSR V 3,5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 01:09 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziś też sobie popracowałem :D
Zalaminowałem na gotowo dławicę wału i wyszedł mi piękny mały obrusik :wink: :lol: użyłem do tego taśmy od Havla bo się bardzo dobrze przesącza zywicą. pociąlem ją na małe kawalki i przesączylem je żywicą epoksydową, bo tylko takiej używam do klejenia tej łódki. wlaminowałem też przednią wręgę. Do tego celu tez uzyłem tasmy. Szczegóły na zdjęciach. Do zamkniętego przedziału przed przednią wręgą nie daję zadnego wypełniacza w postaci pianki , styropianu czy jeszcze czegoś, ponieważ uważam ,że w takiej łodce wszelkie wypełniacze nic nie dają. Ani nie tłumią hałasu , ani drgań i nie wplywją na pływlność łódki. przy rozszczelnieniu tego przedziału łodka nie zatonie ,więc wg mnie wkladanie tam czegokolwiek mija się z celem.

c.d.n...
____________________________________________________________
Jako barwnika uzyłem pigmentu do epksydu(w proszku) który kupiłem też u Havla ale nie do końca jest on czerwony wg mnie jest brązowy p(podobno psty pigmentowe mają lepsze kolory),ale nie miałem czasu szukać innego barwnika(bardziej czewonego) więc użylem tego.
A.C.


Załączniki:
laminowanie dławicy.jpg
laminowanie dławicy.jpg [ 105.98 KiB | Przeglądane 6593 razy ]
laminowanie dławicy.2jpg.jpg
laminowanie dławicy.2jpg.jpg [ 120.41 KiB | Przeglądane 6590 razy ]
laminowanie dławicy.3jpg.jpg
laminowanie dławicy.3jpg.jpg [ 127.34 KiB | Przeglądane 6589 razy ]
laminowanie wregi.jpg
laminowanie wregi.jpg [ 128.95 KiB | Przeglądane 6590 razy ]
laminowanie wregi.2pg.jpg
laminowanie wregi.2pg.jpg [ 116.63 KiB | Przeglądane 6588 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 10:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj nie będzie o mojej łółdce :lol: .
Chwaliliście budowę mojego stateczka , więc teraz ja pokażę ,że inni też potrafią robić porządne stateczki :lol: :lol:
Odwiedziłem w Warszawie Roberta S .popstrykałem parę zdjęć i proszę:
Czyściutka .profesjonalnie wykonana łódeczka z "patencikami". Podoba mi się sposób budowy łoża do silnika. Proste mocne i lekkie. Wymagało i owszem wykonania pracochłonnych foremek ale chyba się opłaciło. Robercik niczym się zbytnio nie chwali. robi swoje łodeczki jak potrafi :lol: , A jak widać na zdjęciach robi to wspaniale!!
A.C.


Załączniki:
IMGP0227.JPG
IMGP0227.JPG [ 82.48 KiB | Przeglądane 6482 razy ]
IMGP0228.JPG
IMGP0228.JPG [ 86.83 KiB | Przeglądane 6480 razy ]
IMGP0233.JPG
IMGP0233.JPG [ 85.13 KiB | Przeglądane 6480 razy ]
IMGP0234.JPG
IMGP0234.JPG [ 100.35 KiB | Przeglądane 6479 razy ]
IMGP0236.JPG
IMGP0236.JPG [ 90.32 KiB | Przeglądane 6476 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 10:21 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
A tu mamy szczegóły wykonania łoża pod silnik CMB15 RS z laminatu węglowego. Zrobił je Robert S. z Warszawy.
Wzorcem i modelem bylo oryginalne stalowe łoże wykonane gdzieś na wschodzie. Po wylaminowaniu wyszło to co widać na zdjęciach.
Choć dla niektórych waga łodki nie ma zanaczenia , to to łoże jest lżejsze od oryginalnego o 16 dkg a to wg mnie bardzo dużo, a jest tak samo mocne jak oryginał
A.C.


Załączniki:
IMGP0237.JPG
IMGP0237.JPG [ 74.99 KiB | Przeglądane 6464 razy ]
IMGP0238.JPG
IMGP0238.JPG [ 73.36 KiB | Przeglądane 6463 razy ]
IMGP0239.JPG
IMGP0239.JPG [ 74.75 KiB | Przeglądane 6460 razy ]
IMGP0240.JPG
IMGP0240.JPG [ 76.11 KiB | Przeglądane 6459 razy ]
IMGP0244.JPG
IMGP0244.JPG [ 90.25 KiB | Przeglądane 6459 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL