Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 09:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, 23:13 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj Też sobie popracowałem... :lol:
Z uwagi na to ,że na razie mam łódkę w dwóch częściach, więc korzystam z tego i montuję wstępnie te detale ,które po sklejeniu będą trudne co montażu i nie będą przeszkadzać .
Nie montuję jeszcze niczego na stałe, bo im więcej przestrzeni w kadłubie tym lepiej. Zrobiłem dziś mocowanie pokrywy radia i samą pokrywę przedzialu radia będzie uszczelniony uszczelką neoprenową przyklejoną do kadłuba. Opiszę to w momencie klejenia.
Dzięki za słowa uznania i za krytykę też :wink:
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
mocowanie pokrywy.jpg
mocowanie pokrywy.jpg [ 81.69 KiB | Przeglądane 7914 razy ]
widok ogólny.jpg
widok ogólny.jpg [ 83.67 KiB | Przeglądane 7913 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2007, 00:16 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2007, 16:34
Posty: 40
Lokalizacja: Wrocław
AndrzejC napisał(a):
uszczelką neoprenową przyklejoną do kadłuba


Czym ona się różni od innych uszczelek oprócz tego że musi być odporna na olej i na główny składnik "naszego" paliwa...?

Pozdrawiam! T.B.

_________________
Już Niedługo: FRS-V 3,5ccm STANDART


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2007, 11:27 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Witam, mimo, iż nie zajmuje sie tego typu modelami,obserwuje z zaciekawieniem tą budowe, modelarstwem zajmuje sie ładnych kilkanaście lat i powiem, że przyjemnie patrzeć na tak czysto wykonaną pracę. czekam na jakieś klejenia. Mam pytanko gdzie można kupić aluminiowe przeguby kulkowe?? potrzebuje do modelu klasy mono 2.

pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2007, 01:29 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj zrobilem sobie podstawkę pod serwo od gazu wyłącznika i wskażnika napięcia. Za bardzo nie będę się rozpisywał jak to zrobilem ,bo tym już było.
W tej łódce zastosuję wyłącznik prądu firmy Robbe. Wielki jest, drogi jak diabli! ale mniejsza... ma jeden plus mozna do niego podłączyć dwa niezależne zasilania, co ja w tym stateczku uczynię. Myślę, że uchroni mnie to od przykrych niespodzianek z prądem :D Juz mi się zdażyło ,że przegrałem wyścig przez prąd :( A to kabelek się urwał lub zwyczajnie prądu zabrakło...
Łodka jest spalinowa ale bez pradu niestety nie pojedzie :shock: !
Do sterowania gazem i paliwem zastosuję w tej łódce serwa niskie Hiteca . Może nie mają najwyższych parametrów ale są niskie i łatwo je zamontować w przedziale. Szczegóły na zdjęciach.
c.d.n...
A.C.
___________________________________________________________
Michał. W tym stateczku zbyt wiele klejenia nie będzie :shock: Jak widać wszystko staram się łączyć meczanicznie. Klejenie ograniczam do minimum.
W tym stateczku już coś przykleiłem :lol:
Co do przegubów to określ dokładnie o co Ci chodzi bo nie do końca rozumiem. Czy chodzi Ci o snipki?


Załączniki:
widok z boku.jpg
widok z boku.jpg [ 92.74 KiB | Przeglądane 7831 razy ]
widok ogólny.jpg
widok ogólny.jpg [ 120.87 KiB | Przeglądane 7828 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2007, 13:17 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Witam chodzi mi o takie kulkowe przeguby, takiejak używacie do łączenie ciegną np steru z jego orczykiem, tyle ,że szukam metalowych, gdzies tam u WAs na foto widziałem.

pozdrawiam Michał

Pol 744


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2007, 16:16 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 09 gru 2007, 17:33
Posty: 7
Lokalizacja: Bełchatów
Czy orczyk od mechanizmu klapy nie jest za blisko od ścianki rufy? Może to tylko takie złudzenie na zdjęciach, ale wydaje się, że ruch ramienia będzie mały. Opis budowy super, zamierzam w swojej łódce zastosować wiele Pańskich rozwiązań.
Pozdrawiam
gedore


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2007, 22:57 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
mike217 napisał(a):
Witam chodzi mi o takie kulkowe przeguby



http://www.rcskorpion.pl/product_info.p ... cts_id=774

Obrazek

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2007, 10:33 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj też sobie popracowałem przy łódce. :D
Zrobiłem do końca podstwkę pod serwo sterujące regulatorem paliwa.
Na tej podstawce jest też umieszczony transponder AMB (służy do zliczania okrązeń w czasie wyścigu). Niczego jeszcze nie przyklejam na stałe do kadłuba. Do mocowania detali uzywam gdzieniegdzie śrubek plastikowych ponieważ nie rdzewieją i są lżejsze od metalowych.Skoro łódka ma być mocno wyczynowa to tu też może zaoszczędzę nieco na wadze :D może niewiele ale zawsze...
c.d.n...
___________________________________________________________________

Ten orczyk twraz jest zaduży i będzie zmniejszony dokładne pasowania będę robił po wklejeniu na stałe do kadłuba. Stanie się to wtedy gdy skleję górę z dołem. Już niedługo to zrobię.
A.C.


Załączniki:
podstawka serwa paliwa.jpg
podstawka serwa paliwa.jpg [ 119.71 KiB | Przeglądane 7730 razy ]
widok ogólny.jpg
widok ogólny.jpg [ 110.41 KiB | Przeglądane 7727 razy ]
Komentarz: To są plastikowe śrubki wykonane przez PROFIL SERVICE z Łodzi są idelanie zrobione i są bardzo mocne.
śrubki.jpg
śrubki.jpg [ 78.33 KiB | Przeglądane 7726 razy ]
waga1.jpg
waga1.jpg [ 84.96 KiB | Przeglądane 7728 razy ]
waga2.jpg
waga2.jpg [ 86.92 KiB | Przeglądane 7728 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 sty 2008, 22:20 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Urlopik się skończył :cry: i czas wracać do pracy.
Dziś nareszcie znów sobie popracowałem przy łodce :lol:
Zrobiłem wstępnie słupki na których będzie mocowany będzie zespól napędowy do kadłuba. Zrobiłem je z aluminiowego profilu zamkniętego.
Sposób ten stosuję już od długiego czasu i sprawdził się w praktyce. przygotowalem też rurki na wał .
c.c.n....
A.C.


Załączniki:
slupki2.jpg
slupki2.jpg [ 108.11 KiB | Przeglądane 7608 razy ]
słupki.jpg
słupki.jpg [ 113.58 KiB | Przeglądane 7606 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06 sty 2008, 00:42 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisaj zrobilem dlawicę wału i wmontowalem ją wstępnie do kadluba.
Sposób wyknania widać na zdjęciach.
W rurce stalowej o śr 10mm i wewn 8mm zostały wywiercone cztery otwory pod gwint M4. po nagwintowaniu wkręcilem w te otworki długie sruby i po ustawieniu ich przylutowalem je srebrem do dlawicy.System ten stosuję od dawna i uważam ,że mocowanie dławicy do kadłuba w taki sposób jest proste dokładne, bardzo mocne i umożliwia szybką wymianę całej dławicy dorażnie na zawodach nawet bez klejenia. Umożliwia też dokladne ustawienie dławicy w stosunku do zespołu napędowego co jest wg mnie największą zaletą tego rozwiązania. Trzeba uważać ,żeby nie wkręcić śrubek za głęboko. Po przylutowaniu należy otwór wewnętrzny dławicy z tyłu rozwiecić rozwiertakiem( w moim przypadku śr 8mm)
systemik ten można stosować w zasadzie do każdej łodki.
Od góry wzmocnilem całość płytką laminatową 1,5mm
Do przymocowania do kadłuba zastosowalem od spodu rozwiercone i przegwintowane nakrętki kołnierzowe M3 a od góry kolnierzowe nakr.M4.
Wszystko to będzie przyklejone i zalaminowane do kadluba po ostatecznym zmocowaniu.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
wiercenie.jpg
wiercenie.jpg [ 65.77 KiB | Przeglądane 7550 razy ]
gwintowanie.jpg
gwintowanie.jpg [ 78.37 KiB | Przeglądane 7546 razy ]
przed spawaniem.jpg
przed spawaniem.jpg [ 75.36 KiB | Przeglądane 7545 razy ]
po spawaniu.jpg
po spawaniu.jpg [ 77.4 KiB | Przeglądane 7548 razy ]
gotowa dławica.jpg
gotowa dławica.jpg [ 74.66 KiB | Przeglądane 7546 razy ]
widok z góry.jpg
widok z góry.jpg [ 118.18 KiB | Przeglądane 7546 razy ]
dlawica 2.jpg
dlawica 2.jpg [ 78.77 KiB | Przeglądane 7547 razy ]
dlawica 3.jpg
dlawica 3.jpg [ 84.58 KiB | Przeglądane 7550 razy ]
łodka dziś.jpg
łodka dziś.jpg [ 94.71 KiB | Przeglądane 7546 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06 sty 2008, 14:04 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
AndrzejC napisał(a):
... Zrobiłem je z aluminiowego profilu zamkniętego.
...
A.C.


Mam pytanie. Czy obróbka profili była ręczna dostępnymi narzędziami, czy też na frezarce ?

Jeżeli ręczna - to zdrać Andrzej tajemnicę, jak ci się udało zrobić tak ładne łuki na zakończeniach profilii ? Jakich narzędzi użyłeś ?
P.S. Siedzę właśnie przy podobnych profilach w innej mojej konstrukcji i mam dylemat, jak je tak ładnie wykończyć :?: :?

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 sty 2008, 01:04 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziś też sobie popracowałem... :lol:
pomęczyłem się z pasowaniem zespołu napędowego i walu. Jest to bardzo ważna czynność przy budowie, i należy to spasować bardzo dokładnie!! Od dokładności tego pasowania będą zależeć osiągi naszego stateczka. Można wszystko w łódce zrobić idealnie, ale jeżeli to pasowanie spartolimy, to można zapomnieć o szybkim pływaniu!!! Nie może być tak ,że zrobi się to tak aby ,aby. i jakoś to będzie bo gumowe sprzęgło zniweluje niedociągnięcia. Otóż NIE ZNIWELUJE! I opory zostaną! Często na zawodach widać jak niektóre łódki na wodzie strasznie się męczą i nie mogą płynąć szybciej choć mogłyby. To właśnie złe spasowanie układu napędowego powoduje olbrzymie opory i "para idzie w gwizdek" :roll:
Do spasowania użyłem tulejki o odpowiednich rozmiarach szczegóły na zdjęciach.
c.d.n...
__________________________________________________________________

Madmax zrobienie takich łuków i otworów jest bardzo proste. Wystarczy do tego tokarka. Ale można to zrobić tylko na któtkich odcinkach profilu. Jutro pokażę to na zdjęciach.
A.C.


Załączniki:
pasowanie.jpg
pasowanie.jpg [ 111.84 KiB | Przeglądane 8105 razy ]
pasowanie2.jpg
pasowanie2.jpg [ 74.95 KiB | Przeglądane 8104 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 sty 2008, 01:07 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziśiaj zrobiłem nowe tylne (a właściwie przednie) słupki mocowania przekladni. Wczoraj je troszkę za mocno spiłowalem i nie bylo to dobre.
Poprawilem i efekty widać. Wpasowałem też wzmocnienia słupków. Te pręciki bardzo wzmocnią silę zamocowania zespolu do kadłuba.
_______________________________________________________________

Na zdjęciach pokazałem jak bez uzycia frezarki zrobić jednakowe słupki oraz ich wykończenie. Jest to może wbrew sztuce toczenia, ale się sprwadza
c.d.n...
A.C.







:lol: :lol: ! Należy to robić bardzo ostrożnie bo element toczony może zostać wyrwany z uchwytu.
c.d.n... :lol: :lol:


Załączniki:
rama.jpg
rama.jpg [ 109.93 KiB | Przeglądane 8014 razy ]
wzmocnienie.jpg
wzmocnienie.jpg [ 103.19 KiB | Przeglądane 8014 razy ]
efekt końcowy.jpg
efekt końcowy.jpg [ 77.42 KiB | Przeglądane 8011 razy ]
profile.jpg
profile.jpg [ 68.47 KiB | Przeglądane 8006 razy ]
profile2.jpg
profile2.jpg [ 68.35 KiB | Przeglądane 8007 razy ]
toczenie.jpg
toczenie.jpg [ 93.62 KiB | Przeglądane 8000 razy ]
toczenie2.jpg
toczenie2.jpg [ 90.7 KiB | Przeglądane 8001 razy ]
toczenie3.jpg
toczenie3.jpg [ 83.95 KiB | Przeglądane 7999 razy ]
efekt końcowy.jpg
efekt końcowy.jpg [ 77.42 KiB | Przeglądane 7998 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 sty 2008, 19:36 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Dzięki Andrzej za fotki.
Już wiem o co chodzi :D.

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 sty 2008, 21:21 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 13 lut 2006, 23:50
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
To nie jest wbrew sztuce toczenia, a wręcz przeciwnie. To jest zastosowanie tokarki do frezowania w przypadku braku frezarki, z zastosowaniem freza "jednoostrzowego' i stanowi znajomość warsztatu podsawowej obrobki skrawaniem. ( na foto tokarko-frezarka ZUCH z uchwytem 3204-80 ?)
Pozdrawiam
Mechanik


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL