Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
FSRV7,5 Budowa http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=505 |
Strona 12 z 13 |
Autor: | Elwis [ 27 mar 2008, 10:56 ] |
Tytuł: | |
Wiem, ale ..chodziło mi łódkę ta którą pan buduje. |
Autor: | henvis [ 27 mar 2008, 13:07 ] |
Tytuł: | |
adam napisał(a): Zastanawiam sie czemu nie wyjorzystujesz dobrego patentu na wlaczanie radia jaki stosuje Marles?
Jest to wylacznik w oslonie gumowej montyowany na zewnatrz. Meniu Wlasnie tez zadawalem dla siebie takie pytanie... te wylaczniki podpatrzylem nie u Marlesa, lecz w radiach wojskowych z okresu II Wojny Swiatowej (oni nadal ich uzywaja) Tych z pokrywami powstrzymalo chyba to, ze przy jej zdejmowaniu, trza odlaczac kable lub odkrecac wylacznik? Ja go uzyje na pewno! |
Autor: | ami_n [ 27 mar 2008, 17:46 ] |
Tytuł: | |
mike217 napisał(a): a ja jako obserwator czytam sobie to forum i tamto...(...)
... to jest wlasnie to co mnie zniechęca do FSR.. atmosfera.. E... W kazdej grupie jezdzacych latajacych czy plywajacych zawsze pojawia sie jakies nieporozumienia i zlosliwosci. Jestesmy ludzmi i takie rzeczy zawsze beda sie pojawiac (statystyka). Olej to i buduj ludke dla siebie dla wlasnej satysfakcji. Jestem pewien ze znajdziesz sobie podobnych na tym czy innym forum. Tylko Ty decydujesz. Nie musisz wszyskim podawac reki, najwazniejsza jest radocha z wlasnorecznie zbudowanej ludki i spotkania kilku maniakow nad jakims bajorkiem Uszy do gory. pozdrawiam Daniel |
Autor: | tinek [ 29 mar 2008, 12:31 ] |
Tytuł: | |
Super seriál _________________ Tinek http://www.fsr.cz http://arrowshark.fsr.cz http://shop.fsr.cz |
Autor: | AndrzejC [ 01 kwi 2008, 23:20 ] | ||||||
Tytuł: | |||||||
Zrobiłem jeszcze parę końcowych elementów które są nieodzowne przy budowie. Do fabrycznego zbiornika dorobilem odpowietrzenie i dyszę dopływu"ciśnienia" w jednym. ważne jest ,żeby zrobić to dokładnie i szczelnie. wyknałem też smarowanie osi i łożysk przekładni oraz mocowanie filtra paliwa Jeżeli już o filtrze to powinien on być dość duży i powinien filtrować paliwo bez oporów i dokładnie. Jutro ta łódka będzie skończona Choć pracy nad nią będzie jeszcze bardzo dużo.... c.d.n... -------------------------------------- Elwis łodka (ta) ma srodek ciężkości mniej więcej 400mm od rufy. Nie stosuję wyłączników hermetycznych bo uwazam ,że nie ma takiej potrzeby a w tej łodce zastosowałem wyłącznik do którego można podłączyć dwa zasilania,(było już o tym) a to wyklucza stosowanie czegoś innego A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 04 kwi 2008, 23:06 ] | ||||
Tytuł: | |||||
Dzisiaj wybralismy się na pierwsze pływanko naszą nową łodeczką. Z reguły pierwszy trening polega na sprawdzeniu dzialania poszczególnych zespołów w łódce. I nie inaczej było tym razem. Wyszly pewne niedociągnięcia w montażu. trzeba skorygować ustawienie wału napędowego, poprawić instalację paliwową. Mialem dzis pecha bo spalilo mi się serwo od klapy i to w polożeniu dolnym. Troszkę sobie popływałem ale nie za wiele. Pierwsze koty za płoty Jutro następny trening. Pewne rzeczy poprawilem Muszę zacząć się spieszyć,bo pierwsze zawody już w przyszlym tygodniu! c.d.n... A.C.
|
Autor: | AndrzejC [ 06 kwi 2008, 12:36 ] | ||||||
Tytuł: | |||||||
Wczoraj byliśmy potrenować po raz drugi. Po poprawieniu nedociągnięć łodka zaczęła zupełnie inaczej pływać. na pierwszym treningu silnik zle pracował i ciągle mial za malo paliwa. Przyczyną jak się okazalo był za duży plywak w zbioniczku wyrównanwczym po zmianie wszystko wróciło do normy. Po wyregulowaniu gaznika i odpowiednim ustawieniu długłości rury rezonansowej motorek "zagadał" i łodka pokazala co potrafi . Myślę ,że w stosunku do porzedniej plywa lepiej i lepiej zchowuje się w zakrętach. Prędkość też jest 'słuszna" sprawdzalem GPSem i radarkiem. Nowa łódka jest dużo lżejsza od poprzedniej i to min powoduje wzrost prędkości. Trzeba ją też było jeszcze doważyć z lewej burty bo nieco ją kołysało przy dużej prędkości. Na zdjęciach pokazałem jak zabezpieczam odbiornik przed wodą. Wkładam go w balonik zaciskam małą opaską odbiornik wkładam w kawałek rękawa służącego do ochrony przed chłodem rur wodociągowych. Ma to eliminować drgania dzialające na odbiornik. To samo robię z zasilaniem, ale baterii nie wkladam w balon ponieważ wg mnie nie ma takiej potrzeby. W wolne miejsca w przedziale radia wciskam sciśnięte kawałki ręcznika papierowego które mają potrójne zadanie. Absorbują wilgoć, utrzymują odbiornik i zasilanie na swoim miejscu i nie pozwalają na przemieszczanie się ich w przedziale, oraz tlumią drgania. Może nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale idealnie spełnia swoje zadanie. Taki sposób zabezpieczenia stosuje bardzo wielu zawodników. W czasie kiedy poprawiałem ustawienia dokleilem do kadłuba podkład z pianki pod zbiornik. Lepiej,żeby zbiornik nie stykał się bezpośrednio z kadlubem i podkład pod nim jest rodzajem izolacji. c.d.n... ------- Teraz coś o akwenie na którym testujemy nasze łodki. Mamy niedaleko Wroclawia wspaniale miejsce tak do treningów jak i organizowania imprez. Piaskownia skladająca się z trzech dużych stawów z idealnym podejściem do wody z każdej strony to marzenie każdego modelarza. A do tego jeszcze to ,że wędkarze "moczykije" nie mają tam nicdo gadania i to my modelarze mamy tam więcej do powiedzenia ,jest idelaną sytuacją Możemy pływać kiedy chcemy, jak chcemy i gdzie chcemy (jeden stawek jest wyłączony) ale pozostale są dla nas. Właściciele terenu są nastawieni bardzo pozytywnie i pozwalają na nasze pływania bez ograniczeń. Trzeba tylko dbać o czystość. Na zdjęciu widać kawałek jednego stawu na krórym ja najbardziej lubię plywać. Łodkę można puszczać z samochodu (jak widać) Zawody będą na drugim (większym). Dzisiaj postaram się zamieścić parę zdjęć okolicy. A.C. A.C.
|
Autor: | madmax [ 06 kwi 2008, 13:02 ] |
Tytuł: | |
Andrzej. Zdradź, gdzie dokładnie jest ten akwen ? Pozdrawiam Piotrek |
Autor: | krzysiek [ 06 kwi 2008, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Chrzastawa, i ma też tę zaletę, że nie ma fali. A po drodze można łódkę polakierowac |
Autor: | Artur_Dzierzecki [ 06 kwi 2008, 20:45 ] |
Tytuł: | |
krzysiek napisał(a): Chrzastawa, i ma też tę zaletę, że nie ma fali.
A po drodze można łódkę polakierowac Nawet proszkowo |
Autor: | Elwis [ 06 kwi 2008, 22:45 ] |
Tytuł: | |
Cyt"W wolne miejsca w przedziale radia wciskam sciśnięte kawałki ręcznika papierowego które mają potrójne zadanie. Absorbują wilgoć, utrzymują odbiornik i zasilanie na swoim miejscu i nie pozwalają na przemieszczanie się ich w przedziale, oraz tlumią drgania. Może nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale idealnie spełnia swoje zadanie." Proponuje użyć podpaskę,lub tampaxa,oszczedzi to wyciagania po wyscigu "srajtaśmowej" mazi. |
Autor: | AndrzejC [ 06 kwi 2008, 23:36 ] |
Tytuł: | |
Temat akwenu na którym trenujemy przeniosę do wątku Wrocław 2008. Tam zamieszczę zdjęcia i opis. __________________________ Elwis w mojej łódce nie ma wody w przedziale radia. papier wkładam profilaktycznie dlatego żeby po ewentualnym rozszczelnieniu radia dopłynąć do pomostu. ,żadnej "bryi" w mojej łodce nie ma, bo i skąd? Nie napisalem Tego wcześniej, ale przed pierwszym pływaniem bardzo dokladnie sprawdzam szczelność przedziału. Robię to w następujący sposób: W pojemniku rozcieńczam wodą trochę płynu do naczyń( dobry jest KOP ULTRA) i pedzlem nanoszę tą miksturę na wszelkie łączenia klejone i uszczeki a także na wyjście steru, klapy, chłodzenia itp następnie dyszę pistoletu do przedmuchwnia wkładam do otworu wyłącznika i pompuję sprężone powietrze do przedziału. Trzeba to robić ostrożnie bo można coś uszkodzić wystarczy niewielkie ciśnienie. po takim dzialaniu wszystkie niedoróbki wychodzą jak na dloni. W miejscu nieszczelności widać bąble powietrza. I z doświadczenia wiem ,że to wcale nie spod pokrywy czy z niszczelnego steru one wychodzą. Głównym miejscem nieszczelności jest wręga przedziału radia. W tej łódce też musialem poprawiać klejenie w jednym miejscu, Przy takim dzialaniu papier raz włożony może tam zostać dość dlugo. a po wyjęciu może jeszcze posłużyć do czyszczenia np przedzialu silnika, czego tapaxem czy inną podpaską zrobić się nie da, choć tu nie bedę się spieral, i uważam,że tak tampxy jak i prezerwatywy powinny być używane zgodnie z przeznaczeniem c.d.n... A.C. |
Autor: | AndrzejC [ 01 maja 2008, 11:29 ] |
Tytuł: | |
W trakcie pływania wychodzą różne drobne mankamenty. Od jakiegoś czasu regulator paliwa w moim gażniku zaczął bardzo ciężko się obracać. Przyczyną tego są uszczelki na iglicy regulującej dopływ paliwa. Reagują z paliwem i przez to "puchną" . Nie pomaga intensywne obracanie regulatora. Pomogła wymiana iglicy na inną. problem zniknął. Nie wiem czy ktoś jeszcze miał ten kłopot. sprawa dotyczy nowych silników. Myślę,że uszczelki zastosowane w tych gaznikach należy wymienić choć nie zawsze musi to być potrzebne. Uczulam na ten problem ponieważ ma to duży wpływ na pracę silnika. A.C. |
Autor: | AndrzejC [ 17 lis 2008, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: FSRV7,5 Budowa |
Po całym sezonie porozkręcalem łodkę na części i zacząłem ją przygotowywać do nowego sezonu. Z uwagi na to,że Koledzy pieknie dyskutują o łozyskach na wale, więc i ja obejrzałem dokladnie swoją dławicę i porównałem ją z poprzednią łódką. Nasunął mi się jeden wniosek. Po doświadczeniach z całego roku ,muszę stwierdzić,że rozwiązanie w starszej lodce było wg mnie lepsze. Przed ostatnimi zawodami wymieniłem łozysko na wale na nowe i wystrczyly jedne zawody ,żeby zaczęło sie zacierać. W starym rozwiązaniu gdzie nie było kontry na wale i wał pracowal suwliwie w łożysku ,taki problem nie istnial. Łożyska wymieniałem raz w sezonie i wszystko bylo dobrze. Teraz muszę wymieniać łożysko częściej. Natomiast lepszym rozwiązaniem jest nowe mocowanie obsady łożyska na wale. Ten sposób mocowania jest wg mnie idealny. W starej łódce obsada łożyska , była mocoawna do dławicy na dwa robaczki zaciskające. Po jakimś czasie robaczki te powodowały wgniecenia w rurce dławicy ,co mogło powodować "bicie" oprzez utratę osoiwości układu.W nowym sezonie usunę ten pierścień z robaczkiem i wlożę tam łożysko o wewnętrznej średnicy równej średnicy walu. Kiedyś byla na ten temat ostra dyskusja. W tej chwili wiem po porownaniu obu rozwiązań ,że to stare jest lepsze. to o czym piszę jest zilustrowane wyżej w poście o montowaniu dławicy. A.C. |
Strona 12 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |