Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

FSRV7,5 Budowa
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=505
Strona 13 z 13

Autor:  AdamC [ 05 lut 2014, 21:51 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Andrzej, zycze ci powodzenia z ta lodka w Belchatowie. Tam nie bedziesz mial konkurencji.
Wszyscy beda w Dessau.

PS:Sorry , ale musialem to napisac, bo tak mi palcami krzywilo.

Autor:  AndrzejC [ 06 kwi 2014, 10:37 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

W "polityce" cisza przed burzą, a koledzy budują :D My też. Oto nowa BOUDICCA. Wczoraj o 23,55 praca została ukończona. idziemy uczyć obydwie lodki, pływać :jajcarz: Do pierwszych zawodów ( dla nas), w Sztutgarcie, parę dni zostało :)
A.C.

Załączniki:
boudicca 2014.jpg
boudicca 2014.jpg [ 306.6 KiB | Przeglądane 11131 razy ]

Autor:  Pavel [ 23 maja 2017, 15:58 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Dzień dobry Panie Andrzeju.
Po pierwsze brawa na stojąco za styl wykonania łódki. Naprawdę, robi wrażenie.

Po drugie po przeczytaniu opisu budowy Pana modelu pojawiły się u mnie następujące pytania:
- jaki jest symbol handlowy żywicy 3M którą Pan stosuje? W opisie podaje Pan tylko klej 410.
- gdzie Pan się zaopatruje w rurki na dławicę i wały napędowe? W marketach typu OBI, Praktiker i t.d rurki są owszem, ale ze szwem spawalniczym. Wały natomiast nie są jakieś specjalne tylko drut zwykły fi5, w miarę prosty.
- można zobaczyć zdjęcia palnika, którego Pan używa do lutowania srebra? Jakimi elektrodami Pan lutuje?
- śruby napędowe z Wrocławia: kto je sprzedaje?

Ponieważ również zauważyłem w wątku komentarze Pana Piotra, to na deser pytanie również do niego: jakie są szanse nabycia tych zaawansowanych konstrukcyjnie elementów, jak w łódce Pana Andrzeja (mechanizm steru, obsada łożyska dławicy, kolektor wydechowy)?

Pozdrawiam.

Autor:  AndrzejC [ 23 maja 2017, 18:00 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Pavel napisał(a):
Dzień dobry Panie Andrzeju.
Po pierwsze brawa na stojąco za styl wykonania łódki. Naprawdę, robi wrażenie.

Po drugie po przeczytaniu opisu budowy Pana modelu pojawiły się u mnie następujące pytania:
- jaki jest symbol handlowy żywicy 3M którą Pan stosuje? W opisie podaje Pan tylko klej 410.
- gdzie Pan się zaopatruje w rurki na dławicę i wały napędowe? W marketach typu OBI, Praktiker i t.d rurki są owszem, ale ze szwem spawalniczym. Wały natomiast nie są jakieś specjalne tylko drut zwykły fi5, w miarę prosty.
- można zobaczyć zdjęcia palnika, którego Pan używa do lutowania srebra? Jakimi elektrodami Pan lutuje?
- śruby napędowe z Wrocławia: kto je sprzedaje?

Ponieważ również zauważyłem w wątku komentarze Pana Piotra, to na deser pytanie również do niego: jakie są szanse nabycia tych zaawansowanych konstrukcyjnie elementów, jak w łódce Pana Andrzeja (mechanizm steru, obsada łożyska dławicy, kolektor wydechowy)?

Pozdrawiam.

Dziękuję za pochwałę... :D
W odpowiedzi na zapytanie Kolegi informuję, że nie używam żywicy 3M. Używam tylko kleju, który jest bardzo dobry do naszych celów, a i to oszczędnie ponieważ jest bardzo drogi i w zasadzie można użyć tańszych klejów np POXIPOLU, ale tylko do wstępnego klejenia. W naszych łódkach wszystkie detale wklejone do kadłuba muszą być przylaminowane tkaniną szklaną i żywicą epoksydową.

W rurki na dławice zaopatruję się w hurtowni metali. U nas we Wrocławiu jest CENTROSTAL i tam kupuję rurki i pręty na wały. a początek pręty stalowe z tej firmy wystarczą. Później trzeba szukać wałów z wyższej półki mocno utwardzanych. takie pręty można kupić u zawodników na zawodach. Są drogie , ale warte swojej ceny.

Palnik do lutowania można nabyć w firmie która rozprowadza narzędzia dla jubilerów. Jest problem z gazami, bo dla porządnego lutowania srebrem trzeba użyć czystego tlenu i tu jest problem. Najpierw trzeba poszukać jakiejś niedrogiej małej butli z tlenem z możliwością napełniania, porządnego reduktora, a później myśleć o lutowaniu srebrem czy mosiądzem
Używam prętów srebrnych lub mosiężnych w otulinie które można nabyć w firmach z zaopatrzeniem dla spawaczy.

Śrub napędowych z Wrocławia już niestety nie ma ponieważ Kolega Władysław który wykonywał je najlepiej na świecie, umarł. I nikt nie podjął się dalszej produkcji ponieważ taka produkcja nie jest prostą sprawą.

Odnośnie detali wykonywanych przez Kol. Piotra, to uważam,że są to elementy wykonywane na najwyższym światowym poziomie przez Fachowca modelarza dla modelarzy. Ja lepszych detali nigdzie nie widziałem i tylko tych używam do naszych łódek.
O sposobie nabycia to z Panem Piotrem bezpośrednio :D .
A.C.

Autor:  Pavel [ 24 maja 2017, 08:57 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Witam.
Mógł by Pan pokazać Pana osprzęt (butle, reduktor i t.d.) do lutowania srebrem? Lub podać symbole handlowe, jeżeli te rzeczy są po prostu do kupienia gdzieś tam...

Autor:  AndrzejC [ 24 maja 2017, 14:57 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Te rzeczy są do kupienia np w Krakowie.
http://www.technika.krakow.pl/index.php ... -lutowania
Ceny bardzo przystępne.
Mojego palnika nie da się kupić ponieważ kiedyś zostało wyprodukowane kilka sztuk i już dawno są u ludzi.
Te z Krakowa także są dobre.
Butlę z tlenem można kupić na Allegro ale jest problem z napełnianiem.
A.C.

Autor:  ADI [ 24 maja 2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Od kilu lat lutuje srebrem przy użyciu zwykłego palnika z Obi na propan-butan (palnik bezpośrednio przykręcany do butli) Temperatura jest w zupełności wystarczająca do naszych celów, bez problemów polutowałem wał, ster, rure

Autor:  AndrzejC [ 24 maja 2017, 22:40 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Jest i nie jest. Zależy co chcesz polutować. Jak zaczniesz używać palnika tlenowego to zobaczysz w czym rzecz i poznasz co miodu smak :) D naszych celów w 90 %tach to i zwykła mocna lutownica wystarczy.
A jak chcesz czyściutko, bez naprężeń i powyginanych detali porządnie i mocno jak Pan Bóg przykazał to trzeba porządnego palnika tlenowego i temperatury. Nie musi być duży. Może być malutki, ale musi porządnie grzać.
A.C.

Autor:  Pavel [ 26 maja 2017, 22:02 ]
Tytuł:  Re: FSRV7,5 Budowa

Panie Andrzeju, w jaki sposób Pan uformował mieszankę żywicy, aerosilu i talku np. maskując śruby M4 trzymające dławicę?

Czy ma Pan może więcej fotek modelu Roberta S. z Warszawy? Zwłaszcza chciał bym poznać w jaki sposób zrobił on obsadę łożyska na dławicy, od strony silnika.

Gdzie można dostać tą białą uszczelkę, którą używa Pan do uszczelniania komory z odbiornikiem i serwami?

Strona 13 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/