Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 08:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 03 wrz 2008, 00:13 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Mniej więcej to na gotowo będzie wyglądać tak

Obrazek
i tak


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 07:19 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
KOLEGO Marku Ja też uwazam za zaszczyt ,że mogę zwracać się do Ciebie per "kolego" :D :D .Wrocław to raczej poułdniowy zachód ale to jest najmniej ważne.
Mam parę pytań co do tej Twojej pracy. Pierwsze: jak działa Twój mechanizm regulacji klapy i drugie: dlaczego obsada steru ma taką dużą średnicę? Czy możesz pokazać elementy składowe Twojego steru i regulatora klapy. To z czego zbudowana jest sama klapka jest sprawą drugorzędną. Ja nie używam podczas budowy żadnych wypełniaczy i stosuę tylko samą żywicę i płótno. W relacji z budowy mojej łódki widać to wyraźnie. Jedynym wyjątkiem jest uszczelnienie przedziału radia.
Ale o tym jeszcze napiszę w swojej relacji.
Co z Basią?
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 10:24 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Co do obsady steru to im jest większa tym siły działające na ster (nawet te ekstremalne) rozkładają się na większą powierzchnię styku z dnem i łatwiej zalaminować na monolit z dnem. W szkole cos mówili o kwadracie odległości ramienia siły ale jóż nie bardzo pamiętam i na moje oko robię tak
Mechanizm klapy i steru działa już w Zarazie 2 cały sezon bez awarii i konserwacji to znaczy że się sprawdził a fotki pokażę jak znowu w TV będą jakieś miernoty. Klapę odlałem z żywicy z mikrobalonem bo się nie rozlewa i i bardzo łatwo formować „grubość” jak ze szpachli a do tego jest 3razy lżejsza i wystarczająco wytrzymała

Jeszcze raz popatrzyłem na mapę Polski i wg mnie Wrocław leży na północnym zachodzie ale to chyba zależy do mojego punktu widzenia, a ja mam własny z goła inny i nie muszę się z pisanymi na forum zgadzać ani polemizować. O. :mrgreen:
Maruś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 10:37 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze jedno
Planuję założyć dodatkowy silnik pod spodem Zenoacha to ten na foto MVVS 3,5 i poszukuje bardzo pilnie wodnego garnituru do niego.



Obrazek


A poważnie to będzie motorkiem w Standardzie (już w Bornym mam nadzieje) w jednym ze stateczków którymi będzie pływał Adam i Wojtek juniorzy z Krakowa
Bardzo proszę o pomoc PILNE
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 10:50 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Marek nic nie obiecuje, poszperam dzisiaj w modelarni może coś sie znajdzie
Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 11:12 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
Maruś,

narysuj mi tę głowicę i podeślij rysunek, po powrocie z Dingden mogę ją dla Ciebie wytoczyć :D . Myślę że w ten sposób zdążycie na Borne.

Pozdrawiam S.Cz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 wrz 2008, 21:39 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Już dziękuje za głowice i koło zamachowe części znaleźli koledzy z Tych. W poniedziałek pojadę, i odbiorę a przy okazji popływam z nimi.
Teraz jeszcze poszukuję rury rezonansowej i kolektora ale ten to łatwo mogę zrobić to mały problem gorzej z rurą.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 wrz 2008, 08:37 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Napewno gdzieś mamy rure MDS-a tylko trzeba bedzie jej poszukać
Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 wrz 2008, 15:28 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Będę bardzo wdzięczny jeżeli udało by się znaleźć na poniedzialek
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2008, 20:44 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Nie podziękowałem a to nie ładnie
Bardzo dziękuje kolegom z Tych mam już wszystko
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2008, 20:48 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Nie zapłaciłem rachunku za kablówkę i miałem czas popracować w modelarni i oto wyniki



Obrazek

nic z kosmicznej technologii a wręgi są duże, a waga jak widać, wewnątrz pianka 3mma na zewnątrz po 2X163 płótno szklane
Myślę że wytrzymałość kilkakrotnie większa niż potrzeba i bardzo wygodne w montażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2008, 21:53 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Cos podłubałem i wyszło mi tak że rura będzie zamocowana jeszcze nie wiem jak ale np. opaskami przez silikon na „sztywno” do wręgi i rufy oraz podparta (zamocowana) w przedniej najcieńszej cześci.




Obrazek



Obrazek



i aby się nie wyrywała muszę jakoś połączyć miękko z kolektorem wydechowym który jest całkiem twardo przykręcony do cylindra. Tego tutaj nie widać bo będzie inny kolektor.



Obrazek


Potrzebuje wykonać łączenie i amortyzację w brakujące miejsce ale trzeba pamiętać że jest to silnik benzynowy
Może ktoś ma jakiś pomysł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2008, 22:03 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
A tutaj moje sprzęgło. Szarpanka w tym silniku była stara (taka zamontował Czech) a do tego widziałem kolegów z Tychów „przy pracy” więc sznurek poszedł do kosza a wytoczyłem koło pasowe. Docelowo założone ono będzie (na ciasny wcisk) na części sprzęgła tej od strony silnika


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2008, 22:25 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze raz waga. Jak zapytałem pewnego kolegę czemu stosuje do pobierania wody chłodzącej za śrubą takie „wypasione” kosteczki z otworami i króćcami na które dopiero zakłada się silikon odpowiedział że dla zmniejszenia wagi. Na innych zawodach pękł mu ten silikon w przedziale elektroniki.

Obrazek

Obrazek

tutaj jest dokładnie taki sam odcinek rurki (już wyprofilowanej i przyciętej do mojego modelu) mosiężnej cienkościennej (OBI) i na drugim zdjęciu tyle samo centymetrów rurki silikonowej do której trzeba doliczyć jeszcze wagę tej kosteczki. Jeszcze jeden aspekt. Strumień wody od śruby nie jest niestety prosty lecz zawirowany i ja montując rurkę w tył i w lewo wykorzystuje też to zawirowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lis 2008, 00:04 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Czesc troszeczke szkoda że pozbyłes sie szarpaczki.W tym silniku co masz to szarpaczka nigdy mi sie nie posypała a jeżdze na tym silniku juz kilka lat w aucie.Niesttety w silnikach wodnych jest inna i czesto sie sypie(wymaga dopracowania).Co do połączenia to mam w takim silniku dwa oringi w obudowie i chłodzone wodą.A co do tego kułeczka do palenia to powinienes lepiej dac je z tyłu niz z przodu bo jak widze jest dość małe i może rozrusznik miec problem z pociągnięciem go a ten silniczek ma duże spręzanie cisnienie często wykazywało ok 10 atmosfer a to spory opór z tyłu mogło by miec wieksza średnice a co a tym idzie prxekładnia będzie większa i rozrusznik będzie miał lżej.Bardzo sie ciesze że powstaje kolejna 35 tylko tak dalej.
POZDRAWIAM ARTUR FEDOR


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL