Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 19:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 wrz 2008, 17:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Udalo sie!
Model wystartowal w Bornym i zajal pierwsze miejsce w sobotnim wyscigu. Szkoda ze musialem wracac i nie wystartowalem w niedziele.
Moj model byl zdecydowanie szybszy od pozostalych co pozwolilo PO JEDNYM BIEGU zostac II VICEMISTRZEM w klasie standart senior :)
Fajnie tak pierwszy raz i zaraz tytul. Spodobalo mi sie i chyba bede startowal czesciej ;)
A tak na powaznie to nasunelo mi sie pytanie. Dlaczego by nie wystartowac w klasie 3.5 z tym modelem? Przyznam ze na paliwie do standartow nie pokazuje wszystkich swoich walorow. Byl zdecydowanie szybszy od innych standartow ale silnik nie wkrecal sie dobrze na obroty i plywal niemrawo (przynajmniej dla mnie).
Mysle ze powinienem wystartowac z nim w zwyklym 3.5 i wlac paliwko z nitrometenem 15-20% i zalozyc wieksza srube. Modelik pokazalby dopiero co jest wart!
Robilem testy z takim paliwem i plywa to obiecujaco.
http://www.youtube.com/watch?v=nSBC1gqwpPY
Mam swiadomosc ze zdobycie mistrzostwa w przyszlym roku w klasie 3.5 nie przyjdzie mi tak latwo ale jestem dobrej mysli :)

Tak wiec, drzyjcie 3.5-kowcy za rok startuje w 3.5 :)
pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2008, 17:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Witaj kolego,
zapraszamy Ciebie w klasie 3,5 v jeśli masz ochotę się pościgać.

Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2008, 16:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Moj model w czasie jednego wyscigu spalil okolo 350 ml standartowego paliwa 80/20. Przypomne ze motorek pracowal 15 minut praktycznie caly czas na wysokich (jak na silnik bez nitro) obrotach. Podejrzewam ze mial okolo 15000 obrotow. Moze mniej?
Pomyslalem ze ta informacja moze sie przydac dla wszyskich budujacych model i rozwazajacych zainstalowanie zbiornika z jakiejs butelki. Mialem zainstalowany zbiorniczek z pojemniczka po mydle w plynie o objetosci 500ml i jak widac taka pojemnosc w standarciku zdecydowanie wystarcza.

Mam takie pytanie do startujacych w innych klasach ile pala wasze motorki? No i co tam lejecie :)


podrawiam
Daniel

-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2008, 18:25 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
Witam,

moja piętnastka spala podczas finału(30 minut) około 3,6 litra paliwa. Leję "tam";

EDL 9%
Klotz 6%
Rycyna 3%
Nitrometan 10%
Metanol 72%

Pozdrawiam S.Cz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2008, 20:38 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Hejka,
moja 3,5 spala 30 minut 1,5 litra paliwa

skład: nitro 30%, olej 18%, 52% metanol

Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 paź 2008, 20:46 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Moja 15 w tym sezonie:
5% EDL
5% Klotz
10% Rycyny
20% Nitro
a od nowego sezonu:
9% EDL
5% Rycyny
4% Klotz
20% Nitro
Spalanie EVO 3,3L-3,5L, RS 3,8L :D

Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2008, 21:42 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Dzieki za odpowiedzi dotyczace paliwa. Hmmm... Moze wleje wiecej niz 15% nitro?
Puki co w ostatnim modelarzu znalazlem ciekawy artykul na temat doboru swiec do silnika. W zeszlym tygodniu pojechalem do sklepu i zaopatrzylem sie w game od zimnej do goracej i jak bedzie chwila wolna i statek w jednym kawalku to bede testowal. Wczesniej plywalem na zimniejszej swiecy ale silnik chodzil tak sobie. Teraz mysle ze moze jeszcze nie byl dobrze dotarty i stad byly te problemy.
Pomalowalem wreszcie kadlub. Narazie tylko podkladem ale lepsze to niz nic :)
Obrazek

Dostalem pytania na priva dotyczace silnika i kola zamachowego.
Wymiarow kola dokladnych nie posiadam ale pomierzylem to suwmiarka i wyszlo ze srednice 30mm Wykonalem kilka fotek mam nadzieje ze beda pomocne. Wal do tego silniczka pochodzi od samochodu dlatego gwint jest krotki i trzeba kombinowac.
Obrazek

Obrazek
Nakretki przyspawam i nie bedzie problemu z wykreceniem silnika. Obracaja sie teraz :)

Obrazek
Mam nadzieje ze to wystarczy.


pozdrawiam
Daniel
-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2008, 23:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Daniel.
Mam pytanko:
Chłodzenie do głowicy silnika sam wykonywałeś ? Możesz coś więcej opisać co i jak ?

Dopisano:
Jeżeli chodzi o nakrętki - założ samohamowne. Ja u siebie pozakładałem i żadna mi się nakrętka tego typu do tej pory sama nie odkręciła.

Pozdrawiam
Piotrek Juniewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lis 2008, 21:20 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
madmax napisał(a):
(...)Chłodzenie do głowicy silnika sam wykonywałeś ? Możesz coś więcej opisać co i jak ?

Nie musialem. Ten motorek jest sprzedawany zarowno z glowica samochodowa jak i wodna.
Sprzedaje je jeden gosc z Singapuru na ebayu.
madmax napisał(a):
Jeżeli chodzi o nakrętki - założ samohamowne. Ja u siebie pozakładałem i żadna mi się nakrętka tego typu do tej pory sama nie odkręciła.

One sie same nie odkrecaja ale jesli chcialbym wykrecic motorek z loza w modelu to jesli zaczna sie obracac to go nie odkrece :). Puki co musze odkrecac cale loze co jest troche klopotliwe.
Kupilem na allegro taki stop co potrafi lutowac aluminium i z jego pomoca zablokuje nakretki.

Widzialem na innym watku ze mozna podrasowac motorek frezujac rowki naokolo tloka. Ten motorek juz taki rowek fabrycznie ma. :rogal:

pozdrawiam
Daniel
-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2009, 16:17 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Znalazlem dwa filmiki z testow mojego standarcika. Nagrywane we wrzesniu 2008.
http://pl.youtube.com/watch?v=A4fTZzbBbEw
http://pl.youtube.com/watch?v=RwOWW8WfgRE

pozdrawiam
Daniel

FSR 3,5 STD + nitrometan
http://pl.youtube.com/watch?v=nSBC1gqwpPY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2009, 13:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Wreszcie lod ustapil!!! :rogal:
Znalazlem fajne miejsce do plywania. Dojazd po plytach betonowych wiec nie trzeba myc samochodu po powrocie. Wczoraj byla calkiem fajna pogoda i postanowilem ze spoznie sie do pracy i pojde troche poplywac.
Filmik z plywania (2,4MB):
http://158.75.63.35/slizg2/pic/18032009.mp4

kodeki do filmu do sciagniecia tutaj:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
http://www.free-codecs.com/FFDshow_download.htm

Nie wysylalem na youtube bo jakosc strasznie sie pogarsza przy kolejnej konwersji.

pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2009, 18:09 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Kolejny filmik (ten dosc ciezki bo 4MB)
http://158.75.63.35/slizg2/pic/21032009.mp4
Mysle ze plywa niezle jak na model bez przekladni. Popedzalem go paliwkiem 15%nitro. Jutro testy z 25%. Mam nadzieje ze nie odleci :) . Narazie plywam ze zwyklym tlumikiem przede mna jeszcze testy z rura rezonansowa. Moze bede mogl zalozyc wieksza srube? Mam cala game do testow :twisted:
Troche wialo i przy bocznym wietrze wywrocilem sie dwa razy. Troche lekki ten model (2kg z paliwem). Zaczyna latac.
Obrazek


Dzis zapisalem sie na zawody w Zninie w klasie FSRV 3.5. Nie jestem pewien czy bede mogl wystartowac tym samym modelem w dwu klasach i dlatego zrezygnowalem ze startu w STD.

Zobaczymy jak wypadne na tle waszych wypasionych modeli z przekladniami :wow:

pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2009, 22:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Gratuluacje z okazji rozpoczęcia sezonu, u nas we Wrocławiu jeszcze za zimno. Łodka skończona ( prawie) ale nad wodę nie odważyliśmy się jeszcze pójść.
Myślę,że w 3,5 senior możesz popływać :D
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2009, 14:10 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Zapraszamy do klasy 3,5 v


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 kwi 2009, 00:34 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
ami_n napisał(a):
Troche lekki ten model (2kg z paliwem).


...w 1990 roku modele F1V15 (np."chińczyk" kolegi Krzyśka M.) z silnikiem PICCO 80 i paliwem ważyły ok 1850g...

Faktycznie "lekki" ten Twój model...
NIE TĘDY DROGA aby model był ciężki -naucz model pływać bez zbędnego "betonowania" i wklejania ołowiu... To trudne ale możliwe!

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL