Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 14:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2013, 01:01 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
No dobrze, obiecałem, że pokażę co zrobiłem, więc pokażę.
Jeżeli chodzi o chłodzenie w takiej łódce jak AJAKS, to moim zdaniem należy to zrobić najprościej jak się da.
Więc ja wygiąłem kawałek mosiężnej rurki bez żadnych wkładów dremelków cyny itp.
Wygiąłem jak się dało , odpowiednio przypasowałem i weszło.
Naprawdę dobrym sposobem jest podgrzanie rurki w miejscu gięcia ( ale tylko w tym miejscu) i wyginanie delikatnie, z tzw czuciem. DZIAŁA :) Pan JAN napisał, że jedno zdjęcie, to więcej niż 1000 słów i się z tym zgadzam.

Więc dziś będzie więcej zdjęć :D
W moim AJAKSIE robota posunęła się do przodu:
Zostały przyklejone burty,
zrobiłem cięgła do gazu i paliwa,
wylutowałem wstępnie kolektor wydechu,
przygotowałem do zamontowania regulator paliwa,
wylaminowałem pokrywę rury rezonansowej wyciąłem ramkę pod "szybkę" radia i samą szybkę
I wykonałem uchwyt do podnoszenia łódki, który w tym miejscu aż się prosi o zastosowanie .
Szczegóły na zdjęciach.

Rurka od chłodzenia będzie oczywiście odpowiednio przycięta przy dnie, ale to później się zrobi.
Stan na dziś:
To co widać na ostatnim zdjęciu+ wyszpachlowane redany i wszystkie nierówności oraz załatane wstępnie wszystkie dziurki po szpilkach. Z uwagi na to, że koncepcja się nieco zmieniła, więc zakleiłem otwory w kadłubie , które kiedyś zrobiłem.
W tej łódce rura będzie zamocowana w przedziale, a nie tak jak to miało być wstępnie.
O samych bowdenach jeszcze napiszę osobno
A.C


Załączniki:
Ajaks 1.jpg
Ajaks 1.jpg [ 102.72 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
ajaks budowa2.jpg
ajaks budowa2.jpg [ 112.72 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
ajaks budowa 1.jpg
ajaks budowa 1.jpg [ 116.86 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks bowdeny 1.jpg
Ajaks bowdeny 1.jpg [ 63.28 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks chłodzenie 2.jpg
Ajaks chłodzenie 2.jpg [ 156.31 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks chłodzenie 3.jpg
Ajaks chłodzenie 3.jpg [ 88.2 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks bowdeny 1.jpg
Ajaks bowdeny 1.jpg [ 63.28 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks bowdeny 2.jpg
Ajaks bowdeny 2.jpg [ 73.97 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks bowdeny 3.jpg
Ajaks bowdeny 3.jpg [ 92.93 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks bowdeny 4.jpg
Ajaks bowdeny 4.jpg [ 103.17 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks uchwyt1.jpg
Ajaks uchwyt1.jpg [ 113.72 KiB | Przeglądane 11491 razy ]
Ajaks dziś.jpg
Ajaks dziś.jpg [ 121.09 KiB | Przeglądane 11491 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2013, 13:01 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
Prace naprawdę posunęły się daleko :tak: Interesują mnie te przejścia dla bowdenów :?: Można to gdzieś kupić :?:

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2013, 18:23 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Może i można to gdzieś kupić, ale ja nie wiem gdzie.
Ja takie elementy wykonuję sobie sam Patent podpatrzyłem kiedyś u Franka D-7 z Hanoweru ( przy okazji pozdrawiam ) i stosuję go od dawna.
Wg mnie najlepsze i najprostsze rozwiązanie to jest .
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2013, 21:29 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
a ja po prostu wklejałem kawałek rurki o średnicy wewnetrznej takiej jak zewnętrzna przewodu ot i cała filozofia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2013, 09:47 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Ja zaś wykorzystałem oprawki metalowe do LED - idealnie pasują do gotowych bowdenów linkowych.

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2013, 12:13 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
No nie powiem , łódka robi wrażenie, dobry kawał stolarki :D.
Bardzo sprytnie rozwiązałeś odwieczny problem wieszania „śmieci” na sterze. Wystarczyło tylko rurkę z chłodzenia wystawić centymetr z dna i już nic na ster nie chwycisz. Genialne :lol:
pozdrawiam tomek
ps.wybacz moją upierdliwość ale nie umiałem się powstrzymać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2013, 19:03 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Widzę , że jak zwykle, Jesteś niezwykle spostrzegawczy :jajcarz: . Ale nie wiesz nawet ile radości sprawia mi robota.
Wreszcie jakaś odmiana.
Drewno. A nie ciągle w kółko laminaty i laminaty.

Co do chłodzenia, to jest ono zrobione specjalnie po to ,żeby jednak woda przez chłodzenie popłynęła.
Ten silnik jest niedotarty i do tego w tej chwili mocno spasowany. Więc łódka nie będzie zbyt szybko pływała. i to się tyczy tak mojego , jak i Piotrowego AJAKSA. Zresztą to się tyczy każdego STD na początku.
Chłodzenie ma być sprawne. a parę razy zdarzyło się, że woda płynąć nie chciała, więc niejako wymuszam to chłodzenie.
Jak łódka zacznie pływać szybko , to rurka zostanie odpowiednio ścięta. A jak to ktoś napisał: łatwiej kijek pocienkolić, niż go później pogrubolić :lol:
Jeżeli chodzi o chłodzenie w moich łódkach wyścigowych, to nic nie wystaje z kadłuba, płytka chłodzenia w dnie jest polerowana, otwory wlotowe także, wężyki doprowadzające wodę do silnika są z teflonu o odpowiedniej średnicy. Nawet końcówki w silniku są gładzone.
Karter co jakiś czas jest czyszczony z kamienia i brudu... Mało? Moim zdaniem wystarczy. Ale na tym polega wyczyn....
W STD wystarczy na początek, jak chłodzenie będzie z lekka wymuszone, i tego się trzymajmy
O bowdenach napiszę osobno.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2013, 18:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziś trochę o cięgnach będzie. "Popychacze" w naszych łódkach, jak nieraz zauważyłem, traktowane są przez wykonawców, troszkę lekceważąco. I zdarza się to dość często. Sam kiedyś robiłem je z tego, co mi pod rękę popadło. a to kawałek drutu, a to jakaś linka... A popychacz to bardzo ważna sprawa I jedna z tych rzeczy, które najczęściej zawodzą :placzek: Pierwsza, podstawowa sprawa, że popychacz MUSI być precyzyjny tzn absolutnie bez luzów wzdłużnych. Uzyskać to można w jedyny możliwy sposób, czyli dobierając średnicę popychacza do wewnętrznej średnicy pancerza.I wcale nie jest to takie proste. Od długiego już czasu ja osobiście stosuję we wszystkich moich łódkach, stalowe linki i rurki od pneumatyki, które można nabyć w sklepach specjalistycznych handlujących pneumatyką.I obowiązkowo należy dobrać średnicę rurki do posiadanej linki. Linki dostępne w sklepach ,pomimo, że teoretycznie są jednej średnicy (np 1,6 mm) to i tak minimalnie się różnią średnicą. W sklepie przeważnie, dostępne są wężyki pneumatyczne z różnych materiałów np z poliuretanu, PCV lub (najlepsze i najdroższe) z teflonu. I one także różnią średnicami zwłaszcza wewnętrznymi. W praktyce idąc do firmy po rurkę biorę ze sobą kawałek linki i na miejscu dobieram wężyk do linki. Przy większych łódkach cięgła wykonuję z dwóch rurek plastikowych i linki. O tym można poczytać w moich relacjach o łódkach V i O 7,5.W małych modelach wystarczy jedna rurka. Sama linka powinna być nowa, i najlepiej jakby była nierdzewna, choć to nie jest aż tak bardzo konieczne.Nie używam żadnych cięgieł plastikowych dostępnych w sklepach modelarskich ponieważ one nie do tego służą. Żaden producent plastikowych cięgieł nie brał pod uwagę,ze mogą one pracować w takich "reżimach" jakie są w naszych FSRach. Te plastikowe nawet z drucianym rdzeniem w środku, porostu pękają w środku kruchego pancerza. Te "sklepowe" niech służą tam gdzie powinny. Nasze muszą być o wiele bardziej niezawodne... :) I ZERO luzu, ale tak,żeby linka w pancerzu przesuwała się miękko i bez większych oporów. Jeżeli opór będzie za duży, to serwo na początku da sobie z nim radę, ale jeżeli później linka w którymś miejscu lekko zardzewieje, to serwo możemy spalić dość szybko :roll: I co niektórzy przekonali się o tym dość boleśnie :wow: I nie jest to wina serwa, o czym niektórzy biadolili, że producent kiepski,że prąd do kitu itp :? 90% przypadków uszkodzenia serwa na popychaczach leży po stronie "zawodnika". Sam kiedyś zapłaciłem "frycowe" to wiem :)
Dokładne spasowanie linki i rurki pozwala także uniknąć stosowania dodatkowych uszczelnień w postaci różnych gumek, harmonijek itp. Wystarczy trochę dobrego smaru w momencie montażu popychacza i będzie dobrze. Woda nie popłynie już tamtędy :) Następny problem to taki,że popychacz może po prostu się urwać. I dzieje się to w jednym miejscu przy zakończeniu gwintu na elemencie wkręcanym w snapa. Ja poradziłem sobie z tym w ten sposób, jak na zdjęciach powyżej. ten element wykonuję z długiej śrubki o odpowiednim gwincie i kawałka rurki mosiężnej. rurka zaciskana jest na części gwintowanej i na samej lince. sposób stosowany w rowerach czy motocyklach itp. NIEZAWODNY. Trzeba pamiętać ,że te nasze popychacze pękają od drgań, które generuje silnik, więc muszą być wykonane naprawdę solidnie. Najlepsze snapy wg mojej oceny produkuje firma PROFIL SERWICE z Łodzi i choć tu musiałem zastosować inne, to i tak nic tego nie zmienia :D Sposób montażu w kadłubie też jest pokazany powyżej. Można oczywiście zastosować inne sposoby, ale mi osobiście ten na zdjęciach najbardziej odpowiada :D Może ktoś oczywiście mieć swoje doświadczenia z popychaczami ale to jego doświadczenia, moje są takie ,jak to opisałem. Ten post nie jest bezpośrednio o budowie , ale jeżeli się komuś przyda ,to co napisałem to będzie dobrze :jajcarz:
A.C

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 kwi 2013, 14:01 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
Może jakaś mała aktualizacja :oczko: w trawie piszczy , że model nabrał kolorów :rogal:

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 kwi 2013, 22:42 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
A, nabrał :D Pomalowałem na czerwono, ponieważ, moja łódka nie bardzo nadawała się, żeby ją pomalować bezbarwnym. Troszkę się zakurzyła i nie chciało mi się odnawiać powierzchni. łatwiej było pomalować :placzek: . Pozostało jeszcze położyć jedną warstwę lakieru. A w środku już zostało wykonane mocowanie zbiornika ,pokrywa radia, kolektor wydechowy i mocowanie rury.
Kiedyś o tej porze już bylismy po pierwszych treningach, a teraz mamy piękną zimę tej wiosny, więc na razie zdjęcia na śniegu można robić :jajcarz: i na treningi jeszcze poczekać :smutny: .
A.C.


Załączniki:
Ajaks dzisiaj.jpg
Ajaks dzisiaj.jpg [ 85.48 KiB | Przeglądane 11256 razy ]
mocowanie zbiornika.jpg
mocowanie zbiornika.jpg [ 88.5 KiB | Przeglądane 11256 razy ]
podstawa zbiornika.jpg
podstawa zbiornika.jpg [ 103.98 KiB | Przeglądane 11256 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2013, 22:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
I wreszcie budowa TEGO AJAKSA została ukończona. dziś o godzinie 19 08. To była chyba najdłużej budowana łódka w całej mojej modelarskiej historii 5 lat :jajcarz: ... Tak myślę, że dobrze się stało, że jej w międzyczasie korniki nie zjadły :lol:
Ale w tym sezonie już na pewno popłynie... Parę zdjęć jeszcze dodam niedługo
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2013, 08:26 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
AndrzejC napisał(a):
Ale w tym sezonie już na pewno popłynie... Parę zdjęć jeszcze dodam niedługo
A.C.

Kilka fotek by się przydało wrzucić :oczko:

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2013, 10:00 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
No to parę zdjęć. Łódka jeszcze nie pływała. Popłynie w sobotę :D
A.C.


Załączniki:
Ajaks WR.jpg
Ajaks WR.jpg [ 161.43 KiB | Przeglądane 10854 razy ]
Ajaks detale 1.jpg
Ajaks detale 1.jpg [ 171.61 KiB | Przeglądane 10854 razy ]
Ajaks detale 2.jpg
Ajaks detale 2.jpg [ 180.89 KiB | Przeglądane 10854 razy ]
Ajaks detale 3.jpg
Ajaks detale 3.jpg [ 309.38 KiB | Przeglądane 10854 razy ]
Ajaks detale 4.jpg
Ajaks detale 4.jpg [ 102.92 KiB | Przeglądane 10854 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2013, 10:31 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009, 13:07
Posty: 197
Lokalizacja: Rozterk, opolskie
Super stokrotki :rogal: Pozostało tylko życzyć stopy pod kilem :oczko:
Pozdrawiam Piotrek :palacz:

Taka mała foteczka :palacz:
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek :rogal:

_________________
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić, bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić"

Pozdrawiam Piotrek
POL 505


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2014, 17:31 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 14 lip 2014, 15:19
Posty: 38
Witam,

Chciałbym trochę odświeżyć temat, bo projekt bardzo mi przypadł do gustu.
Jak to się mówi to jest to czego szukałem, a w moim przypadku od dłuższego czasu po głowi mi chodziła budowa od podstaw łódki która będzie spełniała następujące kryteria:
    1. Chcę ją od podstaw zbudować samodzielnie z użyciem drewna + laminowanie
    2. Ma być szybka, co i frajda była większa
    3. Ma pływać maksymalnie długo.

Z pierwszymi dwoma nie było większych problemów bo możliwości jest sporo, gorzej było z czasem ponieważ w tematyce RC siedzę od niedawna i początkowo szukałem czegoś pod silnik elektryczny. Jednakże w tym przypadku czasy pływania nie przekraczają 10-15 minut chyba że ma się ze sobą arsenał lipoli.

Stąd też poszukuję planów tej zacnej konstrukcji. Wiem że były publikowane w Modelarzu z 2009 roku i jeśli ktoś posiada plany i mógłby mi je użyczyć, odsprzedać byłym wdzięczny i zrewanżował się relacją z budowy :)

pozdr
Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL