Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 14:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01 kwi 2008, 00:14 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj zrobiłem miejsce w kadłubie w którym będzie się znajdował tłumik silnika.
Trzeba to zrobić przed oklejeniem dna ponieważ teraz jest łatwiejszy dostęp i możliwość obróbki z każdej strony.

Zaczęliśmy też przygotowywać się do oklejania dna kadłuba.
Już niedługo to nastąpi.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
otwór.jpg
otwór.jpg [ 87.78 KiB | Przeglądane 10774 razy ]
otwór2.jpg
otwór2.jpg [ 92.15 KiB | Przeglądane 10765 razy ]
otwór.3.jpg
otwór.3.jpg [ 89.57 KiB | Przeglądane 10761 razy ]
oklejanie.jpg
oklejanie.jpg [ 85.93 KiB | Przeglądane 10757 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2008, 10:38 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jakiś czas temu zabraliśmy się za oklejanie dna naszej łódki.
Do tego celu użyjemy sklejki 0.8mm.
Do dziobnicy dokleiłem kawałki balsy. Będzie do czego przykleić płaty poszycia.
Szczegóły na zdjęciach.

Po oklejeniu przypasowałem dławicę walu na gotowo. W tym ustawieniu będzie ona wklejona na stałe do kadłuba.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
oklejanie dna.jpg
oklejanie dna.jpg [ 101.74 KiB | Przeglądane 10628 razy ]
oklejanie dna2.jpg
oklejanie dna2.jpg [ 102.93 KiB | Przeglądane 10599 razy ]
oklejanie dna3.jpg
oklejanie dna3.jpg [ 104.34 KiB | Przeglądane 10575 razy ]
oklejanie dna4.jpg
oklejanie dna4.jpg [ 78.2 KiB | Przeglądane 10542 razy ]
oklejanie dna5.jpg
oklejanie dna5.jpg [ 80.44 KiB | Przeglądane 10532 razy ]
oklejanie dna6.jpg
oklejanie dna6.jpg [ 74.19 KiB | Przeglądane 10514 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, 21:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj wylaminowłem tylko przedzial silnika. użylem do tego tkaniny szklanej gr 110gr. w zupelności wystarczy. Jutro wklejam silnik.
c.d.n..
A.C.


Załączniki:
laminowanie.jpg
laminowanie.jpg [ 84.18 KiB | Przeglądane 10443 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2008, 00:01 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 10 maja 2007, 23:34
Posty: 1
Lokalizacja: WROCŁAW
Tematyka fsrów jest dla mnie nowa więc nasuwają mi się pytania:
- ile powinna wynosić głębokość wcięcia pod tłumik w wrędze nr 3
- czy często stosuje się w modelach "wyłamanie" zbędnych części wręg oraz czy jest to konieczne jeżeli tak to w jaki sposób to robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2008, 11:58 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Dziś wkleiłem łoże silnika do kadłuba.
Jest to jedna z najważniejszych czynności przy budowie.
Użyłem do tego specjalnie wytoczonej tulejki o wielkości sprzęgła, które będzie stosowane w tej łódce.
Wstępnie przykleiłem aluminiowe "talerzyki" do kadłuba żywicą szybkoschnącą (wcześniej je ponawiercałem, żeby klej wpłynął w otwory).
Po wyschnięciu przylaminowałem talerzyki paskami tkaniny.
Szczegóły na zdjęciach.
c.d.n...
------------
Wielkość wycięcia pod tłumik zależy od wielkości zastosowanego tłumika.
Trzeba to zrobić tak, żeby tłumik, albo rura rezonansowa nie dotykał do kadłuba. Należy zostawić wolną przestrzeń pod i obok tłumika. Tłumik podczas pracy mocno się nagrzewa i może przez to uszkodzić poszycie kadłuba.

Wyłamanie środkowej części wręg jest prostym sposobem na uzyskanie wolnej przestrzeni w przedziale silnika.
Przed złożeniem w całość szkieletu kadłuba należy ponacinać piłką odpowiednie wręgi, żeby potem łatwo było wyłamać zbędne elementy.
Na wcześniejszych fotografiach jest to pokazane.
A.C.


Załączniki:
wklejanie silnika.jpg
wklejanie silnika.jpg [ 90.14 KiB | Przeglądane 10314 razy ]
wklejanie silnika2.jpg
wklejanie silnika2.jpg [ 79.92 KiB | Przeglądane 10308 razy ]
wklejanie silnika3.jpg
wklejanie silnika3.jpg [ 87.82 KiB | Przeglądane 10303 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2008, 09:44 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nastąpiła mała przerwa w relacji, ale wszystko wraca do normy
W budowie nastąpiły pewne postępy.
Zrobiłem obudowę steru i wkleiłem wlot chłodzenia.
Wszystko to staram się robić w jak najprostszy sposób.
Dławica steru została wytoczona z jednego kawałka duralu.
Panewki z wałeczka teflonowego.
Oś steru zrobiłem z pręta śr. 4mm. Wlot wody zrobiony jest z kawałka mosiężnej rurki odpowiednio wygiętej i przyciętej.
c.d.n...
A.C.


Załączniki:
ster.jpg
ster.jpg [ 67.8 KiB | Przeglądane 10608 razy ]
ster2.jpg
ster2.jpg [ 73.53 KiB | Przeglądane 10605 razy ]
ster3.jpg
ster3.jpg [ 81.32 KiB | Przeglądane 10607 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 16:36 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 16 maja 2008, 16:33
Posty: 2
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam!
Jest to mój pierwszy post więc się przedstawię: mam na imię Tomek i modelarstwem szkutniczym interesuje sie od niedawna.
Jeśli można to proszę o przesłanie panów na e mail :arrow: ragipl@wp.pl
EDIT: Ooo przepraszam dopiero teraz przeczytałem, że plany są na papierze :oops: Mam jeszcze jedno pytanie: czy przedział silnika musi być wylaminowany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 18:34 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witaj Tomek
jeśli byś chciał zbudować model ślizgu FSR-V-3,5 standart, którym można już wystartować w zawodach ogólnopolskich, to plany na papierze możesz otrzymać od Andrzeja C. Pisz na Jego pw.
Przedział silnikowy laminujemy przede wszystkim dlatego , aby zabezpieczyć drewnianą (sklejkową) konstrukcję modelu przed wodą i paliwem

Pozdrawiam - Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 09:55 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 16 maja 2008, 16:33
Posty: 2
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam!
Jaka żywica została użyta do wylaminowania przegrody silnika?
Czy silnik można zamontować na aluminiowym łożu jakie jest stosowane w samolotach? Czy jeśli silnik byłby zamontowany na takim łożu to czy można umieścić go w poziomie i połączyć z wałem przez kardana? Po co jest to sprzęgło(jak już pisałem jestem początkujący :oops: )?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 12:03 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Na wszystkie Twoje pytania, znajdziesz odpowiedzi na tutejszym forum, lub na forum FSR Polska - http://www.fsrvho.fora.pl/. Na naszym forum np. przy relacji z budowy modelu FSR V-7,5 ; a na FSR Polska w opisie budowy modelu (modeli) FSR V 15. Opisy są wyczerpujące, jasne, zwięzłe i na temat. A każdy krok przy budowie modelu ilustrowany jest zdjęciami. Można oczywiście dodatkowo, również spojrzeć na opisy budowy modeli pozostałych klas. W tej trudnej dyscyplinie modelarstwa , wiedzy nigdy za dużo. Czego więcej trzeba nawet początkującemu modelarzowi?
Jeśli chciałbyś poszerzyć swoje wiadomości, to pomogą Ci w tym adresy do stron modelarzy polskich i zagranicznych ( patrz linki na stronie http://www.fsrv.wroclaw.pl/ )

Od przyszłego tygodnia zamierzam kontynuować opis budowy mojego egzemplarza modelu AJAKS, klasy FSR 3,5 standart.

pozdrawiam - J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 cze 2008, 20:33 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 24 paź 2007, 15:55
Posty: 3
Lokalizacja: Prudnik
Jakie warunki należy spełnić aby otrzymać plany? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 cze 2008, 22:02 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
napisz na priwa do Andrzeja.C. a napewno ci je wysle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 cze 2008, 08:01 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli ktoś jeszcze chce żeby mu wysłać plany to proszę o kontakt na priv.
Wyślę wszystkim plany w jednym terminie.
Chciałbym pójść na pocztę jeden raz a nie chodzić tam dla każdego z osobna.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2008, 10:49 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 23 cze 2008, 10:47
Posty: 1
Lokalizacja: Braniewo
Witam. Czy mógłby ktoś przesłać mi te plany na adacho000@interia.pl.[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2008, 01:45 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ukazał się 11 numer Modelarza.
I co w nim jest? Ano jest!
Pan Janeczek WRESZCIE zaczął pisać :bravo: :bravo:
Na 26 stronie jest pierwszy artykuł z cyklu jak zabudować Standarda, właśnie tego którego powolutku buduję ja,m a Jan już budowę jego ukończył.

Tego co jest w artykule nie będę opisywał.
Każdy sobie przeczyta jak kupi ten numer Modelarza. Od siebie dodam, że artykuł jest napisany przez Fachowca na wysokim poziomie.
No i wreszcie mamy w Modelarzu coś o FSRach.
Myślę ,że na tym jednym cyklu się nie skończy, czego nam i Autorowi życzę
Pozdrowienia dla wszystkich Standardowców :D
A.C.


Załączniki:
Ajaks.jpg
Ajaks.jpg [ 81.93 KiB | Przeglądane 10141 razy ]
Ajaks2.jpg
Ajaks2.jpg [ 102.08 KiB | Przeglądane 10140 razy ]
Ajaks3.jpg
Ajaks3.jpg [ 98.09 KiB | Przeglądane 10137 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL