Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 16:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 05 maja 2008, 23:33 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Dzięki uprzejmości kolegi... otrzymałem formę do... FSR std.

Metodą podciśnieniową został wykonany kadłub do klasy std.
Konstrukcja opiera sie na kombinacji gealcoat+interglas 163g/qm +coremat+interglas 163g/qm.
Laminat typu sandwitch wykonany powyższa technologią charakteryzuje się ogromną sztywnością i bardzo niską masą - ok.300g.
Planuję całkowitą masę modelu z silnikiem MVVS na max.1500g.

Będę relacjonował postępy w budowie.

Obrazek

Obrazek

Poszukuję rury rezonansowej do silnika 3,5ccm - jeżeli któryś z kolegów posiada takie ustrojstwo to bardzo proszę o kontakt.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 maja 2008, 21:44 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
witam odnosnie rury to p.B.Ludkowski ma nowe rury za atrakcyjne pieniazki kupowalem sam wiec polecam
pozdr.Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 maja 2008, 20:58 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
hallo,
pytanie do login:
do kadluba FSR35 co bys zastosowal:
Variant 1: Sphere .Core 3mm lub 6mm,
2. czy tez LANTOR COREMAT XM 2 lub 4 mm
jako okladziny tkanina 80 +163 i 280 g/m2.

Pozdrowienia Bolek
Event. Prosze o numer tel. to mozna by to omowic dokladniej-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 maja 2008, 22:18 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Zastosowałbym Lantor SORIC SF 3-4mm.
Pamietaj, że okładziny powinny byc symetryczne tzn. z takiej samej gramatury.
Chodzi o uniknięcie karbu naklejonego.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 17:32 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
skorupy do sprzedania

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=363698469

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 20:41 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
hi login,
co mowi twoje doswiadczenie na nastepujacy uklad warstw w kadlubie do FSR35 :
1. Gelcoat,
2. Tk. szklana 163 g7m2
2. Tk. carbon /kevlar 210 g7m2
3. Coremat 2mm
4. Tk. szklana 163 g7m2
5. Tk. szklana 280 g7m2

Wykonanie przy pomocy podcisnienia
Pozdrowienia
Bolek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 22:42 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Czy to ma być puszysta kołderka czy kadłub wyczynowy?
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 14:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
login napisał(a):


czyzby kolega naogladal sie 15-tek w akcji i troche mu zapal przeszedl do standartow??

Standarciarze pokazcie sie (troche bylo was malo we Wroclawiu) Mam nadzieje ze wkrotce sie to poprawi i troche wiecej stateczkow poplynie. A tak swoja droga nie moglbyby te standarty plywac krotsza trasa?? np po trojkacie. Zwykla trasa jest za dluga na takie predkosci i jest troche malo emocji. :zygi:

Mam nadzieje ze zdaze ze swoja lodeczka (standart rzecz jasna) do Slesina to moze bedzie o jedna lodke lepiej niz we Wroclawiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 19:39 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
hallo Marek,
czemu klderka?
Ale nie przejmuj sie, Laminat z przekladkowy z corematem bylby za ciezki (1120 g/m2), wiec chyba zostane przy tradycyjnym ukladzie laminatuo grubosci ok 1.5 mm. Najpierw jednak musze wykonac probki.

Pozdrowienia
Bolek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 13:02 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Żeby coremat miał właściwą wytrzymałość trzeba go przesączyć wg norm a to daje jak napisałeś bardzo dużą wagę (no może w pompie się zgniecie i trzeba mniej żywicy ale w takim razie po co coremkat).
W mojej 35-26 dno wykonane jest w pompie tak: najpierw 3X 163
potem kewlar z aramidem
i potem na koniec1X 163
ma to grubość 0,6-0,8mm sztywne (od węgla w redanach) jak diabli, a po doklejeniu pokładu i wręg wychodzi konstrukcja kratowa na pewno wystarczająco sztywna.
Gdyby Zaraza nie była robiona tak jak opisałem powyżej to we Wrocławiu po kolizji wyławiał bym ja sitkiem.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 15:19 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
ami_n napisał(a):
login napisał(a):


czyzby kolega naogladal sie 15-tek w akcji i troche mu zapal przeszedl do standartow??

Standarciarze pokazcie sie (troche bylo was malo we Wroclawiu) Mam nadzieje ze wkrotce sie to poprawi i troche wiecej stateczkow poplynie. A tak swoja droga nie moglbyby te standarty plywac krotsza trasa?? np po trojkacie. Zwykla trasa jest za dluga na takie predkosci i jest troche malo emocji. :zygi:

Mam nadzieje ze zdaze ze swoja lodeczka (standart rzecz jasna) do Slesina to moze bedzie o jedna lodke lepiej niz we Wroclawiu.


haha!!!
szykuję takiego standarta że... az strach...
Będzie to model w wersji kompakt wykonany w technologii kosmicznej...
Jak zrobię to się pochwalę...

P.S.

Technologia Waszych 35 jest bardzo dobra ale dośc stara...
Jeżeli chcecie miec łodki klasy hi-end to trzeba sie zastanowic nad aramidowym Web'em...

Pytanie do Bolka: czy ogólna masa laminatu z przekładką coremat'ową jest faktycznie nie do przyjęcia?
Przecież teoretycznie 1qm laminatu na np.interglas'ie 280g/qm wynosi 560g...
Pytanie do Marusia... jak wygląda tkanina ke(v)wlarowo - aramidowa?

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 18:14 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
oczywiście pomyłka kevlar to aramid miało być węglowo-kevlarowa
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 20:15 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
hallo Login,
ciezer corematu 2 mm przesyconego wlasiwie zaywica wynosi wg. producenta 1120 g7m2 . Plus okladziny lacznie ca. 2000 g/m2.dpowiadalo by to czterem warstwom tkaniny 280 g/m2. Sadze ze wytrzymalosc (NIE sztywnosc)i udarnosc tego systemu tj 4 tkanin bedzie wieksza zwlaszcza ze mozna zastosowac dodatkowo warstwe tkaniny weglowej 280 g/m2.
Oczywiscie optymalnie bylo by zastosowac sandwich z aramidowego plastra miodu (aramid honeycomb) o grubosci np 2mm,ale to nadaje sie lepiej do elementow o duzej powierzchni i lagodnych krzywiznach np skrzydlo lub kadlub do duzego modelu latajacego- W przypadku kadluba do FSR trzeda by wszyystkie redany i kanty wypelniac. Eventualnie mozna by waykonac tak fragmenty pokladu.

Pozdrowienia
Bolek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 23:40 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Chłopaki, i tak jak Was dobrze trafię moim nowym czołgiem, to wjadę do środka jak w masełko... hihihi :):):)
O cholerka, zapomniałem, że to nie ta klasa... aszkoooda... może zróbcie jakąś 15-tkę?

Do zobaczenia w Ślesinie.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL