Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 12:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2008, 10:04 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Marek. Twój sposób polega na docieraniu tulei. Moim zdaniem takie docieranie zmniejsza warstwę chromu i powoduje,że tuleja ma mniejszą żywotność. Moim zdaniem docieranie tłoka jest lepszym rozwiązaniem. Ja do tego docierania używam najdrobniejszego papieru jaki udało mi się znaleźć. Po pierwszym pływaniu
rozbieram motorek i wtedy na tłoku wyraźnie widać w którym miejscu tłok najmocniej trze po tulei .Jeżeli silnik jest dalej "twardy" i nie chce wchodzić na obroty i szybko " puchnie", to żeby przyśpieszyć proces docierania (o ile zachodzi taka potrzeba)można dotrzeć tłok mechanicznie. Powierzchnia tłoka nie jest nie jest jednym równym cylindrem. I nie może być ponieważ silnik by nie pracował. Należy więc docierać tylko wąski pasek ok 4-5mm od górnej krawędzi tłoka. Ja to robię na specjalnym sworzniu w tokarce. Trzeba to robić bardzo ostrożnie. metoda jest nieco pracochłonna ponieważ po każdym szlifowaniu należy dokładnie myć tłok z resztek mazi oleju i opiłków. nafta do mycia jest idealna ponieważ dobrze rozpuszcza olej. Samo docieranie należy robić krótko i cześciej je powtarzać,żeby nie "przepiłować". Nie trzeba się specjalnie bać ,że średnica tłoka będzie owalna w stosunku do tulei, ponieważ tłok po takiej operacji i tak jeszcze się musi dotrzeć w tulejce w czasie pracy. Po jakimś czasie kiedy silnik pracuje już optymalnie,jeżeli go znów rozłozymy to widać jak tłok się ładnie ulożył w tulei. Do docierania tłoka z tuleją wg mnie należy mieć nieco doświadczeń z silnikami i początkujący wg mnie w ogóle nie powinni tego robić . Jeżeli ktoś już ma taki problem , to powinien skonsultować się z kimś bardziej doświadczonym. Tych doświadczonych jak widać nie brakuje i na tym forum jak i na forum vho :D . Każdy pomoże.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 12:26 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze jedna uwaga odnośnie docierania tulei. Wrzystkie cylindry silników spalinowych podlegają podczas obróbki wykańczającej honowaniu,jest to między innymi celowe nadanie poprzecznych rys,które mają za zadanie zatrzymanie oleju właśnie na ściankach cylindra,który ma także znaczenie podczas docierania silnika. Jeżeli potraktujesz tuleję takim docierakiem to nie dość że ją wypolerujesz to w dodatku zmiejszysz i tak bardzo cienką warstwę chromu.
Pozdrawiam
Andrzej Lewandowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2008, 10:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jedna z firm produkujących silniki modelarskie zaleca używanie papieru ściernego do tzw honowania. Myślę,że to nie jest zły sposób na poprawę pracy silnika .zawsze troszkę oleju zostanie między tłokiem a cylindrem. Idealnie gładka powierzchnia tulei wcale nie jest do końca dobrym rozwiązaniem.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL