Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 00:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2008, 11:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Witam wszystkich.

Zdobywając kolejne porcje wiedzy :twisted: przydałaby mi się jeszcze informacja :

Jakie silniki, oprócz znanego już ASP będa nadawały się do klasy Standard - oczywiście warunek - aby były dostępne w sprzedaży ?

Wiem, że można przerabiać lotnicze wersje - ale pytanie, kto takimi przeróbkami się zajmuje ?

Myślę tu o nie pojedynczych sztukach - sądzę, że wielu adeptów byłoby zainteresowanych ( łącznie z grupą trzebnicką ).

Pozdrawiam
Piotrek Juniewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 15:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, jest internet, weż sobie wpisz w wyszukiwarkę nazwy najpopularniejszych w kraju marek silników z dopiskiem "marine" i napewno coś znajdziesz.Np OS max 3,5 wodny,jest dostepny w kraju,tylko trzeba poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 18:18 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Motorki wodne to umiem poszukać jeszcze w internecie. Bez przesady :?.

Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na moje pytanie - motorki do Standarda :?: .
Nie wszystkie silniki bowiem poprawnie pracują bez nitra ( problemy z regulacją, stabilną pracą, wchodzeniem na obroty itd. ) - a kupować silnik po to aby się przekonać, że trzeba go "utopić" w nitro, aby sprawował się jak należy, to moim zdaniem nie tędy droga.

Liczyłem raczej na podpowiedzi modelarzy, którzy pływali różnymi silnikami i na różnych paliwach ( a są na forum tacy ) i na bazie swoich doświadczeń by podpowiedzieli, że dany silnik miałby szansę stabilnie pracować na paliwie 80/20.


Pozdrawiam
Piotrek Juniewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 20:44 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Piotrek,
masz fajny silnik o.s. max, wejdz na stronke riku tam masz go. Odnośnie nitra to sądzę, że też dużą zależność mastopień spręzęnia do zastosowanego nitra w paliwie.

Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 21:56 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na moje pytanie - motorki do Standarda :?: .
Nie wszystkie silniki bowiem poprawnie pracują bez nitra ( problemy z regulacją, stabilną pracą, wchodzeniem na obroty itd. ) - a kupować silnik po to aby się przekonać, że trzeba go "utopić" w nitro, aby sprawował się jak należy, to moim zdaniem nie tędy droga.

Liczyłem raczej na podpowiedzi modelarzy, którzy pływali różnymi silnikami i na różnych paliwach ( a są na forum tacy ) i na bazie swoich doświadczeń by podpowiedzieli, że dany silnik miałby szansę stabilnie pracować na paliwie 80/20.



Co znaczy pojęcie "motorki do standarta"??Maja mieć boczny wydech, czy jak ?!
No cóż latałem i pływałem na "beznitrowym" od Sporta, Radugi,MDSa przez Supertigra, OPSa do CMB (żółtego) włącznie.

Każdy żarowiec będzie pracował prawidłowo i bez zaciec na paliwie FAI. :!:
To tylko kwestia ewentualnego ujęcia fabrycznej(zazwyczaj jednej z dwóch) podkładki pod głowicę i dobór odpowiedniej ciepłotą świecy.
Tzw. Problemy to się zaczynają, jak układ zasilania paliwem, łapie lewe powietrze, karter jest nieszczelny,tuleja "przepiłowana" itp. :idea:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 22:28 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Modelarzy startujących w klasie standard obowiązuje regulamin. W regulaminie ujęte są przepisy budowy modelu klasy standard , jak i przepisy regatowe dla tej klasy. Nietrudno się domyśleć, że w nazwie standard kryją się pewne ograniczenia, ( zgodne z przepisami Naviga ) bo taka jest idea tej klasy. " Co znaczy pojęcie - motorki do standarda" - są to silniki o pojemności nie większej niż 3,5 ccm, z zapłonem od świecy żarowej, pracujące na paliwie o składzie 80 % metanol i 20 % olej rycynowy ( czyli bez żadnych dodatków ). Napęd śruby umieszczonej pod dnem jednobryłowego kadłuba następuje bezpośrednio, czyli bez pośrednictwa reduktorów zwiększających, lub zmniejszających jej ( śruby) obroty. Nie wolno stosować zdalnie sterowanych klap na dnie modelu. Mogą być natomiast takie klapy regulowane mechanicznie przez zawodnika na brzegu. Ostatnie ( chyba ) ograniczenie dotyczy ilości serw w modelu - można użyć maksymalnie trzech serw. I to tyle.

Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2008, 22:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Witam.

O to już jest jeden ( MAX-21VZ-M ) pod lupą. Dzięki Meniu za info.

Przeglądam właśnie stronę Riku i widzę małego byka - można się naciąć. Silniczek MAX-81VR-M ABC
http://www.riku.pl/#product_cat:365|3136 ma podaną pojemność 3.01 ccm i wagę 914 gr. Ki diabeł ? Okazuje się, że wsiąkła cyferka 1. Powina być pojemność 13.01. Ale byłbym miał standardzika :lol: .


Elwis.
O właśnie taką wiedzę mi chodziło - to co przed chwilą napisałeś. Ja dopiero w tym raczkuję więc pytam - czasami może lakonicznie :D.
Dla mnie standardzik ( oprócz uwarunkowań technicznych ) - to między innymi warunek składu paliwa.
Już po kilku pływaniach na ASP widzę pewne niedogodności np. w regulacji. Dla porównania chcę odpalić ten motorek z dodatkiem nitro i zobaczyć praktycznie jaka jest różnica.

Miałem np. informację ( nie wiem, na ile prawdziwą ), że do CMB bez nitra nie mam po co podchodzić. Stąd też było moje pytanie, na który motorek w miarę dostępny w sklepach ( czy też u modelarzy - pośredników ) mogę skierować uwagę.

O doborze świecy już wcześniej poczytałem - więc wiem o co w tym biega. Ale o podkładkach pod głowicę - w tym temacie nie mam bladego pojęcia.
Może próby praktyczne porobię na ASP - jest gdzieś opis ( najlepiej ze zdjęciami ) na jakimś motorku ?
Rozumiem, że po odjęciu podkładki zwiększa się stopień sprężania i lepiej chodzi na paliwie bez nitro ?


Pozdrawiam
Piotrek Juniewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2008, 12:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
madmax napisał(a):
Witam.
O to już jest jeden ( MAX-21VZ-M ) pod lupą. Dzięki Meniu za info.


On kosztuje z przesylka prawie 1000 zl!!!
hmm...
Nie lepiej zainstalowac silniczek samochodowy za gora 500 i przerobic glowice??
Albo kupic cos chinskiego na ebayu. Za niewielkie pieniadze. Tak zrobilem i nie zaluje. Ci co widzieli jak ten silniczek pracuje przyznaja ze warto go w standarcie miec :)

Model z ponizszym silnikiem wygral w Bornym.
http://cgi.ebay.com/New-Vertex-CY-21-Ma ... 286.c0.m14

Motorek dziala poprawinie bez nitro. Zapala blyskawicznie. Ma wbudowana szarpanke wiec nie trzeba ciagnac za soba rozrusznika z ciezkim accu.
A jak dasz mu popic nitro do dopiero zaczyna szalec :twisted:
Uzywam swiecy OS A3 bez wzgledu na to czy plywam z nitro czy bez.
Docieralem go na paliwie z 15% nitro bo innego akurat nie mialem pod reka. Poczatkowo plywal na srubie 30mm i chodzil mocno przelany. Potem gdy sie dotarl zakladalem wieksze sruby.

pozdrawiam
Daniel

-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Ostatnio edytowano 13 paź 2008, 17:27 przez ami_n, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2008, 13:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Zapomnialem dodac ze do tego silniczka bedziesz musial zrobic kolo zamachowe no i dokupic samochodowy tlumik z kolankiem. Plastykowych tlumikow unikaj bo nie wytrzymuja 15 minut w lodkach :twisted:

pozdrawiam
Daniel

-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2008, 13:46 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Do Janka.
Przepisy w tej klasie mówią :
"Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standardowe tzn. alkohol metylowy i rycyna, w stosunku od 15 do 20% rycyny i 80- 85% metanolu. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa;"
Więc od 15% oleju.To ważna sprawa.
Pozdrawiam.
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2008, 14:01 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Uprzedzając ukazanie się ( prawdopodobnie w listopadowym Modelarzu ) obowiązującego w 2009 r Regulaminu, chcę poinformować, że paliwo standard ma skład: 80% metanolu i 20 % rycyny. Następna ważna sprawa : w biegach eliminacyjnych i w finale może startować po 12 zawodników.

Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2008, 15:32 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
A tak przy okazji mowy o regulaminie dla standardów.

Czy potrzebna jest licencja LOK dla standardów?
Czy na częstotliwości 35,xxx MHz można startować ?

Pozdrawiam
Piotrek Juniewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2008, 17:00 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
madmax napisał(a):
A tak przy okazji mowy o regulaminie dla standardów.

Czy potrzebna jest licencja LOK dla standardów?

NIE
madmax napisał(a):
Czy na częstotliwości 35,xxx MHz można startować ?

TAK


pozdrawiam
Daniel

-------------------------------
Dodaj nitro do standarta a pokaze co potrafi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2008, 18:47 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Licencja nie obowiązuje standartów?

Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2008, 18:52 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 26 sie 2007, 19:53
Posty: 306
Pasmo 35 MHz jest przeznaczone tylko dla modeli latajacych. Wiec biorac ta sprawe powaznie, w lodkach nie powinno sie tego pasma stosowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL