Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 09:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 02 gru 2009, 17:21 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć Tomek. W autkach te silniki na tym sprężaniu jezdzą bez problemu na 25% nitro, na świecy np novarossi 6. Nie sa to silniki CMB i mają one stałe wymiary jeśli chodzi o wysokość tuleji, tłoka czy głowicy. Kiedyś pomierzyłem kilka takich silniczków i wszystkie były w tolerancji 1-2 stenych mm. Najpierw wymienimy świecę i ustawimy mieszankę a potem bedziemy myśleć co ze spreżaniem, najwyżej je pomierzę. OS No 8 to dnadaje się do OS'ów lotniczych a nie do silników które się krecą ponad 30000 obr/ min.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2009, 17:28 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Bartek świece OsMax nie nadają się do łódek, zresztą do autek też nie :( Założenie takiej świecy do łódki musi się skończyć jej uszkodzeniem, one raczej są wyłącznie do różnego rodzaju latadeł i to o nie zbyt wysilonych motorkach.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2009, 17:50 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
:)


Ostatnio edytowano 04 gru 2009, 12:50 przez krzysiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2009, 22:03 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
:-)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Ostatnio edytowano 02 gru 2009, 22:31 przez Bartek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2009, 22:05 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Adrian, Ty to wiesz, ja to wiem no i Daniel też już sie dowiedział. :-) Do 15%nitro novarossi zaleca świecę 6. Głowica niestety zwykła - ogólnie w autach off-road (ten silnik jest do tego dedykowany) świece turbo mają tylko topowe silniki.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 17:09 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Bartek napisał(a):
Adrian, Ty to wiesz, ja to wiem no i Daniel też już sie dowiedział. :-) Do 15%nitro novarossi zaleca świecę 6. Głowica niestety zwykła - ogólnie w autach off-road (ten silnik jest do tego dedykowany) świece turbo mają tylko topowe silniki.


Fajnie,
Mam jeszcze zimna swiece osmax R5.
Jutro jak nie bedzie za zimno i nie bedzie padac no i jak znajde chwilke to sprobuje na niej poplywac. Jak i ta swieca odpadnie to trzeba bedzie cos zamowic.

Troche sie zdziwilem gdy zdjalem glowice z silnika. Byla od srodka przykopcona i jakby piaskowana. Wieczorem postaram sie wkleic fotki. Mam wrazenie ze to na skutek uszkodzonej swiecy ale mimo wszystko to dziwnie wyglada.

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 18:20 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
kolego uszkodzona świeca i ubogie paliwo jest skutkiem tego co napisałeś. Powiedz ile oleju masz w paliwie i jakiego?

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 19:31 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
adam napisał(a):
kolego uszkodzona świeca i ubogie paliwo jest skutkiem tego co napisałeś. Powiedz ile oleju masz w paliwie i jakiego?

Meniu

Paliwo to samochodowy bigbank 15 procent nitro. Jest tam okolo 10 procent oleju wiec rozrobilem to z 1 do 10 z rycyna. W rezultacie powstalo cos okolo 13 procent nitro i 19 procent oleju.

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 21:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
No właśnie "około 10% oleju"....."coś około 13% nitro i 19% oleju" Daniel w łódkach nie da się robić na "coś około" różnica 2-3% oleju w paliwie ma znaczny wpływ na pracę i osiągi silnika. Zwłaszcza gdy dodajesz rycyny która powyżej 5% w paliwie się nie spala i zakleja wszystko wokoło. Inną sprawą jest dolewanie oleju do gotowego paliwa samochodowego, po co ?? Te paliwa i tak mają więcej procent oleju i mniej nitro niż podaje producent. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zrobienie go samemu, taniej i wiesz co lejesz :chinczyk:

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 22:28 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
ADI napisał(a):
No właśnie "około 10% oleju"....."coś około 13% nitro i 19% oleju" Daniel w łódkach nie da się robić na "coś około" różnica 2-3% oleju w paliwie ma znaczny wpływ na pracę i osiągi silnika. Zwłaszcza gdy dodajesz rycyny która powyżej 5% w paliwie się nie spala i zakleja wszystko wokoło. Inną sprawą jest dolewanie oleju do gotowego paliwa samochodowego, po co ?? Te paliwa i tak mają więcej procent oleju i mniej nitro niż podaje producent. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zrobienie go samemu, taniej i wiesz co lejesz :chinczyk:

Adi,

samochodowe paliwa mają około 10-11% oleju. Znam juz kolege ktory na tym paliwie uszkodzil 2 silniki

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2009, 22:34 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Meniu dlatego są samochodowe a nie łódkowe :jezyk:

Inną sprawą jest to że, do zabawy autkiem wystarczy byle jakie paliwo byle miało trochę nitra oleju i metanol i w sumie mało ważne w jakich proporcjach. Generalnie pojedzie na prawie wszystkim :) łódka już nie koniecznie

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2009, 09:48 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
To się Adi mylisz, ostatnio chcieliśmy z Mackiem pojeździc autkiem, wlałem paliwo co mi zostało z ME i wiesz co, wał się rozpuścił :D . A dokładnie wypełnienie wlotu (taka mała pomarańczowa gumka) rozpadła się na części i zablokowała kanały/tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2009, 10:52 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
To się samo rozpada z czasem, pamiętasz Adam miał kiedyś podobnie z NovaRossi :rogal: podobno trochę w tym rozpadaniu pomaga WD ale ile w tym jest prawdy to nie wiem :)

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2009, 14:20 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Sylikon którym jest wypełniony wał rozpuszcza i WD 40 i benzyna ekstrakcyjna. Silnik samochodowy nie pojedzie na byle czym. No chyba że chcesz się pobawić, ale łodki w STD też popłyna na byle czym, zależ od stopnia wysilenia silnika. Aby dobrze ustawic silnik musisz mieć dobre paliwo, na byle jakim albo motorek nie ma mocy albo się grzeje (i z tego powodu do aut daje się mało oleju - mniej się grzeje - dziwne ale tak jest)


Daniel Meniu ma racje - silnik chodził zbyt ubogo, na co zwracałem ci już uwagę. (mniej więcej taka zasada jak regulujesz samolot jak silnik w powietrzu nabierze obrotów to mieszanka jest za uboga dlatego przy regulacji na ziemi ustawiasz go troszkę bogaciej, a najlepiej po prostu zamontuj WR bo to przydatne urządzenie. Inną drogą, sprawdzimy tez sprężanie i ustawimy je na 9,5-10:1 bo daniel się zarzeka że więcj nitro niż 15% lać nie będzie

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2009, 15:13 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Bartek, sprecyzuj może określenie "bogata", bo wydaje mi się, że używasz go w innym znaczeniu, niż uczyłem się o tym na termodynamice... :lol:

Pozdrówka.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL