Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 17:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lut 2009, 00:02 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Koledzy dziś odebrałem to co kupiłem czyli fsr prawie 1 metr długości i potzrebuje troche wiedzy od was

1 za śrubą napedową są wloty do chłodzenia silnika czy nie przeszkadza jak one wystają troche z kadłuba wiadomo ze poto zeby lepiej łapać wodę ale w mono miałem je na równo z dnem i też łapało wodę

2 jakich wymiarów powinien być ster do kadłuba 1 metrowego ? bo ten co jest jakiś mały mi sie wydaje

3 po co jest też chłodzenie przy kolanku dochodzącego do rury wydchowej ?

4 Jest tez przed śrubą napedową rurka która swój początek ma w środku kadłuba przy końcowej ściance jakie jest jej zadanie ? czy śruba wytwarza jakieś podciśnienie i przez tą rurkę wyciąga wode która dostaje sie do kadłuba ? czy jest ona nie potrzebna?

5 mam zbiornik paliwa zrobiony z miedzi chyba ktoś sam go robił czy lepiej wymienić na jakis plastikowy bo w tym nawet nie widać ile paliwa mam

6 czy rura wydechowa powinna mieć w sobie jakieś kanały czy jest to pusty przelot?

7 silnik który jest tam zamontowany to 6,5 cm jakiś rosyjski MAC a nie jak do tej pory myślałem ze bedzie tam webra co to za motor ? jakie paliwo kupić do niego ?

8 w wale napedowym przy śrubie mam od spodu mały otwór i widac przez niego jak wał sie obraca czy powinienem to czymś zatkać czy słuzy to do smarowania wału ? i moze być odetkane?

9 Ile czasu mozna pływać jednorazowo na takim silniku który mam zeby go odrazu nie zepsuć ?

10 czy kupię u nas gdzieś śruby napedowe na wał 5 mm?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 00:55 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2006, 22:03
Posty: 51
Cytuj:
1 za śrubą napedową są wloty do chłodzenia silnika czy nie przeszkadza jak one wystają troche z kadłuba wiadomo ze poto zeby lepiej łapać wodę ale w mono miałem je na równo z dnem i też łapało wodę

W sumie sam sobie odpowiedziałeś, wystają by chwytać lepiej wodę, w zależności od skuteczności chłodzenia można sobie pozwolić na zrównanie z dnem, nie przeszkadzają a pomagają.

Cytuj:
2 jakich wymiarów powinien być ster do kadłuba 1 metrowego ? bo ten co jest jakiś mały mi sie wydaje

Zrób zdjęcie, podaj wymiary, ocenimy.
Cytuj:
3 po co jest też chłodzenie przy kolanku dochodzącego do rury wydchowej ?

W miejscu kolanka możemy sie spodziewać wysokiej temperatury, jeśli masz w tym miejscu łączenie kolanka z rurą chłodzenie zapobiega szybkiemu uszkodzeniu s(y/i?)likonu.
Cytuj:
4 Jest tez przed śrubą napedową rurka która swój początek ma w środku kadłuba przy końcowej ściance jakie jest jej zadanie ? czy śruba wytwarza jakieś podciśnienie i przez tą rurkę wyciąga wode która dostaje sie do kadłuba ? czy jest ona nie potrzebna?

Zgadza się, za rufą wytwarza się podciśnienie które wysysa wodę która dostanie się do wnętrza kadłubu, mozna tez zastosować boczny otwór przez który woda wylewa sie na zakrecie ( siła odsrodkowa)

Cytuj:
5 mam zbiornik paliwa zrobiony z miedzi chyba ktoś sam go robił czy lepiej wymienić na jakis plastikowy bo w tym nawet nie widać ile paliwa mam

To zalezy juz od Twoich upodobań, i chęci :)
Cytuj:
6 czy rura wydechowa powinna mieć w sobie jakieś kanały czy jest to pusty przelot?

Rura REZONANSOWA - w pewnej jej części znajduje się stożek zwężający, któremu zawdzięczamy własnie te właściwosci rezonansowe, w dalszej czesci moze znajdowac się tłumik.
Cytuj:
8 w wale napedowym przy śrubie mam od spodu mały otwór i widac przez niego jak wał sie obraca czy powinienem to czymś zatkać czy słuzy to do smarowania wału ? i moze być odetkane?

W pochwie wału napędowego powinieneś mieć króciec przez który przed kazdym startem będziesz mógł wstrzyknąc olej. Co do tego otworku to się nie wypowiem, nie miałem z tym doczynienia.
Cytuj:
9 Ile czasu mozna pływać jednorazowo na takim silniku który mam zeby go odrazu nie zepsuć ?

Trudne pytanie, nie ma określonego czasu jednorazowej pracy silnika, (chyba ze bedzie to kilkanaście godzin :)) silnik ma stałą temperaturę pracy więc raczej nie ma róznicy między 5-tą minutą a 29-minutą. Wszytko zalezy od jego odpowiednego użytkowania.
Cytuj:
10 czy kupię u nas gdzieś śruby napedowe na wał 5 mm?

Kupisz, i nie będziesz miał z tym problemu, wał 5mm jest takim "standart(d)em", internetowe sklepy modelarskie lub u Pana Ludkowskiego.

Jeśli gdzieś coś napisałem źle to mnie poprawcie :wink:
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 11:02 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W rzeczy samej, napisałeś Tomek idealnie :tak: Nic dodać,nic ująć.
A silnik, Marcin, masz radziecki. Nazywa się MDS 6,5 i niestety jest on dość trudny w eksploatacji a także zawodny i podatny na uszkodzenia. Zwłaszcza gaźnik i korbowód.
Żeby porządnie wyregulować, a nawet uruchomić ten motorek trzeba mieć dużo samozaparcia i trochę doświadczeń. Ty, jak widzę ich jeszcze nie nabyłeś, więc posłuchaj mojej rady którą już w kilku miejscach Ci napisałem. Kup sobie lub sam zbuduj coś prostego .i naucz się tych FSRów Masz na tym forum tak dużo różnych postów na temat budowy i zdjęć ,że nawet jeżeli nic o tym nie wiedziałeś to i tak na podstawie tych artykułów łódkę zbudujesz bez problemu. Jesteś zalogowany na wszystkich forach Fsrowych i szkutniczych, więc tym bardziej nie będziesz miał problemu. :D
Poświęć troszkę wolnego czasu na to co zostało napisane bo wiele odpowiedzi na Twoje pytania zostało już udzielonych wcześniej i to wielokrotnie. W zasadzie nie ma potrzeby opisywać tego jeszcze raz.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 11:36 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
MDS 6,5 silnik jest 25 lat stary projekt, trudno będzie uzyskać części zamiennych, można zbudować drewniany cokół i umieścić silnik do pokazu :mrgreen: :mrgreen:


Frank


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 16:16 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 25 gru 2008, 18:15
Posty: 55
Czy to jest ten model? http://allegro.pl/item537206301_fsr_6_5 ... awody.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 16:40 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2006, 20:41
Posty: 120
Lokalizacja: Hannover
Będziesz na "Allegro / Ebay" bardzo stare modele są dobre modele wykorzystane w celu znalezienia lepszej konkurencji z bezpośredniego kontaktu z uczestnikami


Frank


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 21:16 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
tak to ten kupiłem z allegro wydaje mi sie ze nie przepłaciłem za niego jedynie serwa do wymiany i parę poprawek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, 21:26 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Koledzy a jakie paliwo kupić do tego silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2009, 12:48 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 25 gru 2008, 18:15
Posty: 55
Kup samochodowe z 10% nitro minimalnie. Tak mi sie wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2009, 15:27 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
kupiłem dziś 5% nitro powiedzieli w sklepie że powinno styknąc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2009, 17:36 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 25 gru 2008, 18:15
Posty: 55
A jaką masz świece?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2009, 14:24 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
tzn ? czy do róznej zawartości nitra muszą być rózne świece?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2009, 14:31 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 25 gru 2008, 18:15
Posty: 55
Tak. Do 5% nitro to chyba ciepła powinna byc. Niedawno był artykuł o świecach w modelarzu. Ja używam 10% nitro i świece mam zimną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2009, 14:52 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
a jakie sa oznaczenia tych świec po czym poznać czy jest zimna czy ciepła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2009, 15:32 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 25 gru 2008, 18:15
Posty: 55
Świece zimne są najczęściej czarne, ale nie jestem pewien. Spytaj właściciela.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL