Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 09:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2009, 12:23 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Juz czas wodowac swój pierwszy model spalinowy nie jest to rewelacja bo jest w nim stary MDS 6,5 cm chciałbym sie dowiedzieć jak wyregulować taki silnik ma on dwie śruby do regulacji 1 to wkrecana iglica 2 to chyba dysza w którę to wchodzi ta iglica po przeciwnej stronie tak mi sie wydaje chyba ze się mylę, od czego zacząć taką regulacje ? Zamierzam model postawic na wodzie przywiącać go i zacząc regulowac (zastanawiam sie tylko czy w otwory do chłodzenia śruba bedzie naganiac wodę sama czy lepiej podłaczyc te chłodzenie z jakiejs bańki wyrzej ustawionej) czym zacząc regulować ? jek powinien wyglądać proces takiej regulacji ? słyszałem ze musi byc tak ustawiony zeby trochę dymił wtedy jest dobre smarowanie. Czeka na wasze podpowiedzi
Pozdrawiam
a to moje łudeczki Mono 2 i FSR


Załączniki:
HPIM3436.JPG
HPIM3436.JPG [ 761.61 KiB | Przeglądane 5231 razy ]
HPIM3438.JPG
HPIM3438.JPG [ 889.15 KiB | Przeglądane 5231 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 18:18 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Koledzy nikt niewie jak ten stary motorek ustawic podpowiedzcie chociaż jak powinien wyglądać proces takiej regulacji czym najpierw kręcić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 19:12 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 09 kwi 2007, 21:02
Posty: 39
Lokalizacja: KIELCE
1.Na pracującym silniku powoli otwierasz przepustnice do maksymalnego otwarcia gardzieli gaźnika.
Silnik może gasnąć lub "mieć czkawkę" ale ważne żeby udało ci się utrzymać jego pracę przy maksymalnym otwarciu gaźnika.
2. Jeśli silnik pracuje przy maksymalnym otwarciu - zaczynasz regulować ilość paliwa - tą czarną iglicą przy wężyku.
Robisz to powoli - na słuch. Zacznij powoli domykać paliwo (wkręcasz iglice) i słuchaj do którego momentu obroty rosną.
Jeśli zaczną spadać delikatni odkręć iglice żeby znów uzyskać maksymalne obroty. (najlepiej zacząć tą regulacje mając iglicę
odkręconą na około 3 - 3,5 obrotu - jako pozycje wyjściową)
3. Po wstępnym wyregulowaniu paliwa - zabieramy się za ilość powietrza. Dodając gazu (otwierania gardzieli gaźnika)
silinik powinien płynnie wchodzić na obroty. Jeśli gwałtownie gaśnie - odkręć o 1/4 obortu iglice powietrza (ta srebrna)
Potestuj kilka razy az uzyskasz płynne przyśpieszenie. Jeśli podczas dodawania gazu masz wrażenie że silnik się "zapowietrza"
czyli chwile pracuje bardzo nierówna a następnie wchodzi na obroty - zamknij o 1/4 obrotu iglice powietrza - wykonaj kilka prób
by uzyskać płynne przyśpieszenie.

Powodzenia

Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 20:33 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Marcin, po pierwsze jak motor jest niedotarty to nie wkręcaj go na wysokie obroty na pomoście, bo poleci zaraz korba (znam to z doświadczenia, zajeździłem kilka tych MDS-ów). Po drugie, Mariusz podał Ci słuszne wskazówki tylko unikaj wkręcania motorka na wysokie obroty na pomoście, bo żaden tego nie lubi. Rób wszystko małymi kroczkami, odpal motorek na minimalnym gazie poczekaj chwile aż troszkę się zagrzeje odłącz Żarkę i jeżeli motor nie zgaśnie dodaj lekko gazu i do wody, powoli dodając gazu obserwuj, co się dzieje, jeżeli motor nagle zgaśnie to prawdopodobnie ma za mało paliwa i trzeba go troszkę dodać (około pół obrotu) Natomiast, jeżeli gaz będzie już otwarty na max a motor się nie wkręca i strasznie kopci to jest go za dużo.

Jeżeli motor jest niedotarty analogicznie, wyreguluj tak, aby chodził i nie gasł w połowie gazu i na wodę, i tak min 30min nic więcej w tym czasie nie rób. (Jeżeli nie Wiesz czy motor jest dotarty popatrz na tłok, jeżeli jest opalony od gazów to motrek już chodził, natomiast, jeżeli tłok jest czysty i błyszczący motor jest nowy i trzeba go docierać)

I tyle teorii, jeżeli masz dobrze dobraną rurę, świecę i śrubę to sobie poradzisz. Ciężko jest to wytłumaczyć poprzez forum, dlatego pewnie nikt nie kwapi się do odpowiedzi na Twoje pytanie, najlepiej poprosić o pomoc kogoś, kto się na tym zna.

Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 22:12 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
dzieki jutro będę postępował według waszych wskazówek, mam jeszcze pytanko po czym poznac czy rura rezonansowa jest odpowiednio dobrana?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 22:17 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Z tego co widze to jakaś samoróbka, ustaw na początek 26,5cm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2009, 22:22 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Marcin, gaźnik od Twojego motorka, o ile masz oryginalny, jest do kitu. Poszukaj na allego lepszego gaźnika, być może pasował będzie gaxnik od MVVSa 6,5 a na pewno pasuje gaźnik od starej Webry .Ruski gaźnik rozlatuje się blyskawicznie po kilku odpaleniach silnika. I jest tez bardzo trudny do regulacji.
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 kwi 2009, 21:48 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Koledzy dziś próbowałem go ustawić no i już rozumię o co w tym chodzi tylko czasem troszkę na maksymalnych obrotach miał jakby małą czkawke moze to być spowodowane tym ze model był przywiązany w małym oczku wodnym niewiele wiekszym od niego i mielił w miejscu tą wode ? jak bedzie płynoł to są trochę inne opory czy powinno byc wszystko idealnie nawet jak go przywiąrzemy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 kwi 2009, 22:36 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Puść go swobodnie na wodę, jak nadal będzie mu się czkało na pełnym gazie odkręć troszkę paliwa

Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2009, 17:25 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
napewno tak zrobie tylko trochę zapracowany teraz jestem ale mam nadzieję ze mu czkawka minie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 kwi 2009, 00:45 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
MARIUSZ napisał(a):
Po wstępnym wyregulowaniu paliwa - zabieramy się za ilość powietrza. Dodając gazu (otwierania gardzieli gaźnika) silinik powinien płynnie wchodzić na obroty. Jeśli gwałtownie gaśnie - odkręć o 1/4 obortu iglice powietrza (ta srebrna)Mariusz


...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL