Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

Aktualne przepisy FSR STD
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2003
Strona 1 z 1

Autor:  AndrzejC [ 28 gru 2012, 21:13 ]
Tytuł:  Aktualne przepisy FSR STD

Aktualne przepisy budowy i startowe.
Jako,ze nie każdy zagląda na oficjalną stronę więc przepisy pozwoliłem sobie skopiować i zamieścić je na tej stronie Jako wątek globalny ,żeby były łatwe do odszukania dla wszystkich.
A.C.


[b]Obowiązuje od 01.01.2012
Przepisy budowy oraz przepisy startowe
Klasy Polskie
Klasa V 3,5 „Standard”
PRZEPISY STARTOWE KLASY FSR - V 3,5 STANDARD
1. Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR-V, dopuszczalne jest
rozegranie wyścigu na trasie krótszej. W przypadku zmiany trasy powinno
to być podane do wiadomości w informatorze zawodów.
2. Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi:
- eliminacje 15 minut
- finał 20 minut
Czasy wyścigu dla biegów bez finału wynosi:
- dwa biegi po 20 minut
3. Zawodnik na wezwanie sędziego musi udostępnić paliwo do testów na
obecność substancji niedozwolonych.
4. Pozostałe przepisy startowe są takie same jak dla innych klas FSR-V
i umieszczone na stronie NAVIGA.
PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR - V 3,5 STANDARD:
Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące
kryteria:
1. Pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5 ccm.
2. Zapłon wyłącznie żarowy.
3. Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować
przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub
zmniejszających obroty śruby napędowej.
4. Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt
i rodzaj tłumiku jest dowolny. Dopuszczalne natężenie dźwięku to 80 dB.
5. Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standardowe tzn. alkohol
metylowy i rycyna. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników
paliwa.
Zmiana Uchwała zarządu sekcji z dnia 5.04 2016
"Dopuszczamy oprócz Rycyny stosowanie innych olejów smarnych w paliwie modeli klasy Standard."
Nadal obowiązuje bezwzględny zakaz stosowania NITROMETANU
Inne punkty regulaminu nie ulegają zmianie.
6. Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk.
7. Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie
przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane
statycznie.
8. Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody.
9. Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych
pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba.
10. Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem
modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.).
11. Pozostałe przepisy budowy modeli są takie same jak dla innych klas FSRV,
ogłoszonych na stronach NAVIGA.
[/b]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/