Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2009, 22:16 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Rozkręciłem ostatnio swój silniczek 7,5. i przy dokładniejszych oględzinach stwierdziłem przesunięcie osiowe górnej panewki na korbowodzie. Panewka trzyma się w korbowodzie dość mocno i nie ma luzów. Co koledzy proponują? Może wywiercić nowe otworki i już? Szkoda mi trochę tego korbowodu, bo poza tym defektem nic mu nie jest. Może ktoś miał już taki problem?
A.C.


Załączniki:
panewka.jpg
panewka.jpg [ 72.82 KiB | Przeglądane 11480 razy ]
panewka 2.jpg
panewka 2.jpg [ 88.49 KiB | Przeglądane 11483 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 22:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Andrzej ktoś już kiedyś opisywał taki problem i z tego co pamiętam wywiercił nowe otworki do smarowania :)

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 22:22 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Pamiętasz może, kto i gdzie o tym pisał?
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 22:32 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Właśnie próbuję sobie przypomnieć :)

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 23:35 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Tylko żeby nie było tak, że po odwieceniu nowych otworów panewka znów sie obróci


Ostatnio edytowano 17 gru 2009, 00:29 przez mike217, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 23:48 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Mike ja też tak obstawiam,
jak raz się obróciła i miał otwory to te drugie nic nie pomogą. Prawdopodobnie jest to wada kontsrukcyjna, jak już to bym zrobił nową panewkę i ja wprasował. Na tej bym nie pływał. Kiedyś był taki problem z panewkami w korbowodach od Valvoli.
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2009, 00:16 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Jak pisałem, pamiętam że ktoś miał taki problem i wiercił nowe otworki, jaki był efekt - nie wiem

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2009, 00:39 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Można wstawic zdjęcie sworznia? Chciałbym go zobaczyc, bo ta panewka ma dziwny pasek w śroku inny kolor. Czy ten korbowód jest prosty? Bo zdarzają się niestety krzywe nowe korby cmb.
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2009, 19:01 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym zrobił nową panewkę
Andrzej Lewandowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2009, 09:39 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Ja się na tym nie znam. Ale Andrzej na pewno sobie z tym poradzi.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2009, 00:14 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Niewątpliwie, na pewno sobie poradzę. Najlepiej wrzucę do tego motorka nowy wał i tyle. Ale nie o to tu chodzi. Jest problem i może warto się nad tym zastanowić?
Meniu powierzchnia wewnetrzna panewki nie budzi wg mnie zastrzeżeń. Sworzeń także jest w porządku.
Panewki chyba nie będę wymieniał. Czy są jakieś inne pomysły?
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2009, 10:05 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Wybrałeś jedną jedyną słuszną (według mnie) opcję.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2009, 12:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Jak nie będziesz wymieniał tej panewki to ona na 90% może się znowu obrócić i nie bedziesz już miał tyle szczęścia co teraz. W 3,5 wystarczyło 10 minut jak się panewka obróciła, aby wszystko się pourywało. Najlepiej ten wał zawieś gdzieś na pamiątkę i już do motorka go nie wsadzaj.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2009, 15:27 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
No niestety tak jest. W autku tez wymieniałem panewki i działały ok godzinę, później się obracały (średnio, co druga) pomimo ząbkowanego gniazda panewki i wcisku na - 0,03-0,04 mm., Ale w nowej korbie i to na górze..... CMB znowu zawodzi - taki przywilej monopolisty.. :-)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2009, 10:00 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Myślę że wciśnięcie nowej panewki powinno być poprzedzone poprawieniem otworu rozwiertakiem.Tam na pewno robi się jajo i nowa wciśnięta panewka nie będzie równo dolegała do gniazda.Takie korby wkładam do pudełka z napisem MUZEUM.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL