Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 20:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 paź 2010, 12:43 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Piotr 558 napuisał
Cytuj:
Pływam w klasie standart dwa lata na silniku ASP 21 .w Schwed miałem założoną rure rezonansową jeszcze nie była zestrojona ale w momencie zestrojenia łódka pływa bardzo szybko.

a możesz podać:
- na ile cm ją zestroiłeś
- jaki kolektor zastosowałeś tzn. sam robiłeś a może kupiłeś gotowy jakiś ew. cena
- i jaka rura gdzie ją zakupiłeś no i może cena.
po prostu na wiosnę na pewno będę musiał zmienić motorek, bo części do webry nie mam(wczoraj przyszła paczka z używaną ale tylko łożyska się nadają reszta lipa, wiec nie będę kupował z allegro na części bo to loteria a nowa raz była za 300zł) wiec zbieram informacje co kupić i jak cenowo to będzie) asp wychodzi najtaniej ale nie ma rury i kolektora.
Ciekawe czy od mojej webry by się nadał kolektor możesz podać wymiary okna wylotowe spalin w asp?
a może jakieś fotki?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2010, 13:03 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W każdej dziedzinie powinna istnieć możliwość rozwoju. W klasie STD także. Po pytaniach zadawanych na tym forum, także tych które zadawane są na priwie, można wyciągnąć jeden wniosek. Koledzy młodzi stażem ( ale niekoniecznie wiekiem),często nie mogą sobie poradzić z najprostszymi motorkami. Przechodził przez to każdy za nas, Niektórzy już bardzo dawno i niektórzy zapomnieli jak to było. Teraz jest prościej , jeżeli chodzi o nabywanie silników każdy może sobie kupić to co chce. Ale niekoniecznie nabycie w miarę "wypasionego" silnika do klasy STD przyniesie porządany skutek, bo im mocniejszy silnik tym większe trudności przy jego obsłudze i potrzeba większej wiedzy o eksploatacji motorków. O ile słabszy silniczek taki jak np ASP, AQUA czy podobny, może wybaczyć pewne braki w umiejętnościach, tak NOVA ROSSI na pewno ich nich wybaczy. I moim zdaniem każdy nowicjusz powinien zaczynać od tych najprostszych motorków, bo nawet jak coś popsuje, to strata będzie niewielka, i może się nie zniechęci. Ale jezeli popsuje silnik droższy, to zniechęci sie na pewno. Ale też apetyt rośnie w miarę jedzenia, i ten kto przeszedł pierwsze kroki w STD , a nie czuje się na siłach przejść do tzw "wyczynu" powinien mieć możliwość dalszego rozwoju, użytkując mocniejsze motorki. Więc ewentualne ograniczenia w tym temacie, uwazam za niezbyt fortunne.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2010, 13:15 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Panowie,
Chęć wygrywania jest w każdym z nas. Więc jeśli można coś udoskonalać to starajcie się to robić. Jeśli ktoś nie ma pojęcia o regulacji silnika i budowie ślizgów itp to nie ma różnicy jaki tam będzie silnik. Z tego co mi wiadomo to w ASP wykręca się iglica od WR podczas pracy. Niestety jak ktoś tego nie wie to nie da rady nic uregulować.
Rada: pytać starszych wyjadaczy o pomoc na pewno pomogą.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2010, 21:38 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Rura w moim standarcie jest od MDS 3,5cmm (radziecki silnik).
Długość rury jet ustawiona na 26,5 =27cm jak doradził mi weteran modelarzy Jan Sewerniak.
Kolektor frezowałem i zespawałem na srebro sam,trzeba pamiętać że w kolektorze wydechowym jest gwint M2,5 jeśli ktoś nie ma takiego gwintownika to można przerobić na M3 ale trzeba rozwiercić otwory korpusu silnika na fi 3,2mm.
Po przeczytaniu wypowiedzi Andrzeja D.zważyłem swój stateczek,cały gotowy do pływania warzy 1600g. bez paliwa,zbiornik paliwa ma pojemność 350ml.

Pozdrawiam Piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 lut 2013, 18:50 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Odswiezę temat.
Jak się okazuje, nadal są trudności z dopasowaniem silnika dołódki kl STD. Pomimo tego,ze na rynku modelarskim, w ofercie niemal kazdego sklepu są silniki3,5 cm, to jednak jest z tym problem ,jak się okazuje. największą trudność sprawia to,ze najczęściej motory sprzedawane są w wersji innej niż wodna. Z podstawowym silnikiem ASP21, który jest najbardziej optymalnym motorkiem, są problemy z dostępnością. MVVS nie produkuje 3,5, WEBRA jak się wydaje splajtowała... Więc trzeba ratować się winny sposób. Na rynku jest dość duży wybór silników 2,5 i 3cm przeznaczonych do napędu modeli ślizgów. Tu mamy dość duży wybór: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/S ... owe-wodne/ Nie wiem czy pamiętacie, jak Ś.P. BOHDAN, pływał na silniku AQUACRAFT 18. silniczek sprawował się doskonale. Moim zdaniem, jest on niedoceniony, i jako pierwszy silnik do pierwszego modelu jak najbardziej sie nadaje. O tym silniku poczytać można więcej tu: viewtopic.php?f=2&t=743 Sam taki motorek testowałem i mogę powiedzieć ,ze jest ok
Co do silników samochodowych, to jest ich tak wiele,że wystarczy zajrzeć do pierwszego sklepu modelarskiego. ja mam pewne doświadczenia z silnikiem samochodowym FORCE21. do kupienia np tu: http://www.conrad.pl/Silnik-spalinowy-F ... 83_1210011
Na rynku jest wiele klonów tego silnika pod różnymi nazwami. a w sklepach internetowych na ebayu można dość łatwo znaleźć do niego niedrogo głowicę wodną. sam zresztą taka kiedyś nabyłem bez większego problemu. Koło zamachowe nie jest zbyt trudne do wytoczenia, imamy dość mocny silnik, za nieduże pieniądze,który bardzo dobrze pracuje bez nitrometanu (sprawdziłem osobiście). Jeżeli ktoś ma problem z narysowaniem koła zamachowego to rysunki mogę wykonać a na podstawie rysunku, każdy tokarz za niewielkie pieniądze takie koło wytoczy.
Dobrym źródłem zakupu silników ,są także aukcje internetowe, sam w ten sposób nabyłem swoje MVVSy za bardzo przyzwoite pieniądze, i o wiele mniejsze od ceny sklepowej. nawet dziś prawie nowy MVVS został sprzedany za 140 zł. Cena jak na silnik w idealnym stanie, chyba nie najwyższa :D Tak,ze okazje zdarzają się dość często :)
Co do pozostałych podzespołów także są one do nabycia w sklepach ,zwłaszcza we wspomnianym http://www.modele.sklep.pl/ Także firma PROFIL SERVICE z Łodzi także posiada wszystko co potrzebne do budowy łódki. Trzeba tylko poszukać, tego co potrzeba...:oczko:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lut 2013, 10:15 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Do tego można też dodac (moin zdaniem powinna dac radę) 3 kanałowa Novarossi . Wsadziłem taką koledze do autka trrugy i docierałem ja bez nitra. Chodziła bez problemów dobrze się regulowała i ładnie odchodziła z niskich obrotów. Silnik ten występuje w wersji wodnej i kosztuje ok 500 zł. Jedynym minusem są drogie części, ale korbowód np pasuje od silnika Hyper 21 8p (koszt 65 zł w Polsce). Po dobraniu rury i śruby powinna całkiem nieźle pływać w klasie std

PS. W wersji samochodowej można kupić ten silnik z szarpanka i gaźnikiem o mniejszym przelocie (regulowanym od 6 - 8,5 mm o ile dobrze pamiętam)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lut 2013, 17:27 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
a ja tak sobie myślę że starsza brać modelarska mogłaby zerknąć do schowków i poszukać przydziałowych , nikomu niepotrzebnych 3,5 sprzed 20 czy więcej lat , które niejednokrotnie leżą jeszcze w orginalnych pudełkach :D a wiem że tak jest :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lut 2013, 18:54 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Jakby ktos był zainteresowany:
http://allegro.pl/silnik-spalinowy-mvvs ... 94289.html
Myślę,że nawet jak ten wał jest ułamany , to i tak do łódki się nada. A wygląda dość dobrze. I trzeba się spieszyć z licytacją
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 lut 2013, 12:18 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
przypadkiem znalazłem taki motorek: http://www.funrcboats.com/ProductInfo.a ... 2100P60HOS
Myślę, że też by się sprawdził w STD.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2013, 22:01 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Niestety discontinued. Teraz GO engines robi silniki o pojemności 4,6 za 250-300 zł z wysyłką

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL