Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
motorek do standarda http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1271 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | crimen76 [ 13 paź 2010, 12:24 ] | ||
Tytuł: | motorek do standarda | ||
Witam jak myślicie czy ten motorek nadaje się do standarda: OS 0.21 RG-M Dane techniczne: Pojemność skokowa: 3.46cc (0.211 cu.in) Średnica: 16.6mm (0,654 cala) Skok tłoka: 16.0mm (0,630 cala) RPM praktyczne: 3,000-25000 RPM Moc wyjściowa: 1,7 @ 28.000 obr / min Waga: 317g rozmiar wału korbowego: 1/4-28 Paliwo 10% -30% Nitromethane z co najmniej 18% oleju. Oczywiście gdyby mu nie dać nitro. cena 185 dolarów w kanadzie(ciekawe ile w polsce) http://leadingedgehobbies.com/oscommerc ... cts_id=593
|
Autor: | D-7 [ 13 paź 2010, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
crimen76 napisał(a): Witam
jak myślicie czy ten motorek nadaje się do standarda: OS 0.21 RG-M Dane techniczne: Pojemność skokowa: 3.46cc (0.211 cu.in) Średnica: 16.6mm (0,654 cala) Skok tłoka: 16.0mm (0,630 cala) RPM praktyczne: 3,000-25000 RPM Moc wyjściowa: 1,7 @ 28.000 obr / min Waga: 317g rozmiar wału korbowego: 1/4-28 Paliwo 10% -30% Nitromethane z co najmniej 18% oleju. Oczywiście gdyby mu nie dać nitro. cena 185 dolarów w kanadzie(ciekawe ile w polsce) http://leadingedgehobbies.com/oscommerc ... cts_id=593 |
Autor: | crimen76 [ 13 paź 2010, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Dlatego napisałem gdyby mu nie dać nitro(OHNE NITRO) przy asp też jest zapis o nitro Cytuj: ASP .21 MX - Charakterystyka : * Tłumik i gaźnik w zestawie * Paliwo : ok. 10% nitrometanu + nie miej niż 18% oleju (rycynowego lub syntetycznego) a silniki te chodzą bez nitro J a mam asp 15 lotniczy i też zalecane jest 10% nitro, a jak do tej poty chodzi u mnie bez nitro bez problemu. pozdrawiam |
Autor: | AndrzejC [ 13 paź 2010, 16:08 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Moim zdaniem ten motorek nadaje się. Nitrometan nie jest jakąś magiczną miksturą, która powoduje, że motorek pracuje ,albo nie pracuje. Wszystkie silniki będą pracowały bez nitra. Producenci zalecają użycie nitrometanu z wielu względów. Min dla polepszenia osiągów danego motorka. Cala sztuka w tym,żeby wykorzystać moc silnika w sposób tradycyjny. Wg mnie pewnym utrudnieniem będzie wylot spalin z tyłu tego silnika. Jeżeli do tego motorka można dokupić rurę rezonansową( jeżeli nie ma jej w komplecie), to radzę dokupić. Przy okazji moim zdaniem dobrze dobrana rura daje więcej niż dolewka nitrometanu. Widać to po pracy naszych poczciwych ASP. Jeżeli w ASP 21 wymienimy fabryczny tłumik i dodamy rurę rezonansową, to silnik ten zaczyna naprawdę porządnie pracować, ta sama łodka, w ktorej był wczesniej tłumik, zaczyna plynąć o wiele wiele szybciej i to wszystko dzieje się bez użycia nitrometanu, i nawet bez rasowania tego motorka. W ASP drzemie potencjał, który niektórym zawodnikom już pomalutku udaje się wykorzystywać. sam widziałem A.C. |
Autor: | Bartek [ 13 paź 2010, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Możesz też zastosować długoskokową i 3 portową novarossi. Koszt ok 550 zł w Polsce. Chodzi bez nitra na 100% sprawdziłem w samochodzie samochodzie 0% nitra + 20% rycyny i chodziła bez najmniejszych problemów. Co ważne zbierała się z samego dołu. Kolanko można zaadoptować z samochodu lub użyć oryginalnego novarossi przeznaczonego do hydro. |
Autor: | KrzyśO [ 13 paź 2010, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Witam was Silnik OS wygląda bardzo dobrze i może się sprawdzić. Problemem mogą być części zapasowe (brak serwisu - przynajmniej ja nie znalazłem). W standarcie u juniorki z Wrocławia zastosowałem Nowa Rossi, trzy-portowy o długim skoku i sprawdził się rewelacyjnie (z rurą rezonansową i bez nitra). Cena samego silnika też w miarę przystępna 450 PLN (niestety goły silnik), części są dostępne w Polsce. Pojawiły się jednak głosy, że są to już silniki "niestandartowe" i też myślę że coś z tym trzeba zrobić. Nie zmienia to faktu, że silnik ten da się zastosować do STD (jeżeli nie zostaną zmienione przepisy w tym zakresie). ozdrawiam Krzysiek Ołbiński |
Autor: | AndrzejC [ 13 paź 2010, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
KrzyśO napisał(a): Pojawiły się jednak głosy, że są to już silniki "niestandartowe" i też myślę że coś z tym trzeba zrobić. Nie zmienia to faktu, że silnik ten da się zastosować do STD (jeżeli nie zostaną zmienione przepisy w tym zakresie). A co byś chciał z tym zrobić? I czy w ogóle należy coś zmieniać? Moim zdaniem nie. Nie ma definicji silnika standardowego , lub nie standardowego. W tym przypadku jest i powinna być dowolność wyboru. Nie można niczego zakazywać , lub nakazywać. Wiadomo powszechnie ,ze silniki super wyczynowe nie będą działały w łodkach STD. I każdy powinien mieć dowolność wyboru motorka, jaki chce zamontować. Z jednego choćby powodu : Jezeli dopuszczono różnorodność stosowanych silników to tak powinno pozostać, bo wszelkie nakazy zastopują moim zdaniem rozwój kategorii STD. Tak jak w wyczynie nikt nikomu nie narzuca konkretnych motorków , tak i w STD powinna być dowolność. Nawet po zastosowani silnika klasy Nova Rossi ,czy nnego nieco droższego niewiele się zmieni. Między ASP a NOVA ROSSI jest mała róznica w cenie zakupu. Przy całej sumie kosztów jest to na prawdę niewielka kwota. I co stoi na przeszkodzie, żeby stosować mocniejsze motorki? A ASP moim zdaniem jest w stanie dokopać "wypasionym" motorkom. Trzeba tylko do tego odpowiedniego podejścia. I oto w tym wszystkim chodzi. A wszelkie ograniczenia w przepisach, poza tymi które są wprowadzone, moim zdaniem są wystarczające. Wszelkie inne na pewno nie przyczynią się do rozwoju kategorii STD A.C. |
Autor: | Maruś [ 14 paź 2010, 01:36 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Witam. Jest pewna różnica w określeniu do 10% nitra a w nakazie od 10 do 30%. W drugim przypadku producent konstruował motorek do paliwa z nitrem. Nabyłem motorek Hs i zadałem mu paliwo standardowe, nawet nie odpalił. trochę kichnął i to wszystko. dolałem do zbiornika trochę paliwa od mojej 7,5 i zmiana była natychmiast. Marek |
Autor: | piotr558 [ 14 paź 2010, 08:36 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
WITAM Pływam w klasie standart dwa lata na silniku ASP 21 .w Schwed miałem założoną rure rezonansową jeszcze nie była zestrojona ale w momencie zestrojenia łódka pływa bardzo szybko.Podsumowując według mojej oceny dla klasy standart silnik ASP z rurą jest najlepszym rozwiązaniem. Korzystając z okazji chciałem się zapytać użytkowników silników ASP czy kutremóś silnik się zatarł, urwał korbowód lub uległ innej awarji. Pozdrawiam Piotr Gajek |
Autor: | AndrzejD [ 14 paź 2010, 10:30 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Cały sezon, juniorka Weronika O. pływała na ASP i motorek dawał sobie radę z każdym innym. Od pierwszej do ostatniej rundy była na podium.Ale to było w tym roku.Następuje jednak postęp w pozyskiwaniu coraz lepszych motorków,więc ASP choć dobrze przygotowany,chyba musi ustąpić miejsca np.Novarossi.Piszę chyba,bo jeszcze spróbujemy coś z niego "wycisnąć". Pewnie że byłoby sprawiedliwie gdyby każdy pływał tylko na ASP.Szanse każdy miał by równe.ale przepisy tego nie regulują /a szkoda/i rzeczywiście idzie to w kierunku"wyczynu" .Ale,pływa się 15 min,lub 20.więc sztuką jest wygrać,a nie być najszybszym do pierwszej boji. Silniczek po calym sezonie,nic nie stracił na swojej urodzie.Łożyska,tłok tuleja jak nowe,żadnego nagaru na tłoku! |
Autor: | crimen76 [ 14 paź 2010, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Witam dzisiaj gadałem z przedstawicielem rossi w pile, ma motorek do standarda ale cena: 500zł motorek, 60 kolektor, 160 rura no i koło zamachowe ale on nie posiada. http://allegro.pl/silnik-novarossi-n-21 ... 51725.html tylko że idąc w tym kierunku ta klasa chyba nie robi się tania i dostępna dla wszystkich (przede wszystkim dla młodzieży i zaczynających po raz pierwszy przygodę z fsr- tak przedstawiała mi się ta klasa jak czytałem na forum o tej klasie gdy p. Andrzej ją promował wraz śp. p. Ludkiem) Pozdrawiam(zaznaczam ja się nie wtrącam w sprawy sekcji) |
Autor: | piotr558 [ 14 paź 2010, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Witam Ideom klasy STD było to że miała być TANIA ( w rozumieniu Bogusia około 1000 pln razem z radiem, gotowa do zatankowania i pływania). Ja jestem wierny tym samym zasada co Bohdan i całe dwa sezony pływałem na ASP i w 2010 r. byłem III w klasyfikacji generalnej. Pozdrawiam Piotr 558 |
Autor: | Bartek [ 14 paź 2010, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
500 zł to i tak taniej niż OS Max.(z kolenakiem 560 zł a do os'a rurę też musisz dokupić). A koło z alu możesz kupić na ebay za ok 30 zł plus wysyłka. Zaletą Novarosii czy OSMax jest to, że np po jednym sezonie startów w FSR STD możesz zbudować model z przekładnią i pływać w kladie FSRV-3,5. Rozwiązaniem dla klasy FSR STD mogłoby być ustalenie w przepisach " Tylko silniki z bocznym wydechem" i problem sam się rozwiąże. Bez oficjalnego promowania konkretnej marki. |
Autor: | AndrzejD [ 14 paź 2010, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
Stosując motorek ASP,plus rura rezonansowa i na śrubie 35 mm trzeba wiedzieć że łódka wraz paliwem powinna ważyć max 2100g. |
Autor: | larith [ 15 paź 2010, 09:12 ] |
Tytuł: | Re: motorek do standarda |
piotr558 napisał(a): WITAM Pływam w klasie standart dwa lata na silniku ASP 21 .w Schwed miałem założoną rure rezonansową jeszcze nie była zestrojona ale w momencie zestrojenia łódka pływa bardzo szybko.Podsumowując według mojej oceny dla klasy standart silnik ASP z rurą jest najlepszym rozwiązaniem. Korzystając z okazji chciałem się zapytać użytkowników silników ASP czy kutremóś silnik się zatarł, urwał korbowód lub uległ innej awarji. Pozdrawiam Piotr Gajek Co to za rura ? i gdzie ją nabyleś ? pochwaliśz sie ?:) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |