Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

motorek do standarda
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1271
Strona 1 z 2

Autor:  crimen76 [ 13 paź 2010, 12:24 ]
Tytuł:  motorek do standarda

Witam
jak myślicie czy ten motorek nadaje się do standarda:
OS 0.21 RG-M
Dane techniczne:

Pojemność skokowa: 3.46cc (0.211 cu.in)
Średnica: 16.6mm (0,654 cala)
Skok tłoka: 16.0mm (0,630 cala)
RPM praktyczne: 3,000-25000 RPM
Moc wyjściowa: 1,7 @ 28.000 obr / min
Waga: 317g
rozmiar wału korbowego: 1/4-28
Paliwo 10% -30% Nitromethane z co najmniej 18% oleju.
Oczywiście gdyby mu nie dać nitro.
cena 185 dolarów w kanadzie(ciekawe ile w polsce)
http://leadingedgehobbies.com/oscommerc ... cts_id=593

Załączniki:
21RGM.jpg
21RGM.jpg [ 21.47 KiB | Przeglądane 10892 razy ]

Autor:  D-7 [ 13 paź 2010, 12:53 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

crimen76 napisał(a):
Witam
jak myślicie czy ten motorek nadaje się do standarda:
OS 0.21 RG-M
Dane techniczne:

Pojemność skokowa: 3.46cc (0.211 cu.in)
Średnica: 16.6mm (0,654 cala)
Skok tłoka: 16.0mm (0,630 cala)
RPM praktyczne: 3,000-25000 RPM
Moc wyjściowa: 1,7 @ 28.000 obr / min
Waga: 317g
rozmiar wału korbowego: 1/4-28
Paliwo 10% -30% Nitromethane z co najmniej 18% oleju.
Oczywiście gdyby mu nie dać nitro.
cena 185 dolarów w kanadzie(ciekawe ile w polsce)
http://leadingedgehobbies.com/oscommerc ... cts_id=593

Autor:  crimen76 [ 13 paź 2010, 13:08 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Dlatego napisałem gdyby mu nie dać nitro(OHNE NITRO)

przy asp też jest zapis o nitro
Cytuj:
ASP .21 MX - Charakterystyka :

* Tłumik i gaźnik w zestawie
* Paliwo : ok. 10% nitrometanu + nie miej niż 18% oleju (rycynowego lub syntetycznego)


a silniki te chodzą bez nitro
J a mam asp 15 lotniczy i też zalecane jest 10% nitro, a jak do tej poty chodzi u mnie bez nitro bez problemu.
pozdrawiam

Autor:  AndrzejC [ 13 paź 2010, 16:08 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Moim zdaniem ten motorek nadaje się. Nitrometan nie jest jakąś magiczną miksturą, która powoduje, że motorek pracuje ,albo nie pracuje. Wszystkie silniki będą pracowały bez nitra. Producenci zalecają użycie nitrometanu z wielu względów. Min dla polepszenia osiągów danego motorka.
Cala sztuka w tym,żeby wykorzystać moc silnika w sposób tradycyjny. Wg mnie pewnym utrudnieniem będzie wylot spalin z tyłu tego silnika. Jeżeli do tego motorka można dokupić rurę rezonansową( jeżeli nie ma jej w komplecie), to radzę dokupić.
Przy okazji moim zdaniem dobrze dobrana rura daje więcej niż dolewka nitrometanu. Widać to po pracy naszych poczciwych ASP. Jeżeli w ASP 21 wymienimy fabryczny tłumik i dodamy rurę rezonansową, to silnik ten zaczyna naprawdę porządnie pracować, ta sama łodka, w ktorej był wczesniej tłumik, zaczyna plynąć o wiele wiele szybciej i to wszystko dzieje się bez użycia nitrometanu, i nawet bez rasowania tego motorka. W ASP drzemie potencjał, który niektórym zawodnikom już pomalutku udaje się wykorzystywać. sam widziałem :D
A.C.

Autor:  Bartek [ 13 paź 2010, 20:40 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Możesz też zastosować długoskokową i 3 portową novarossi. Koszt ok 550 zł w Polsce. Chodzi bez nitra na 100% sprawdziłem w samochodzie samochodzie 0% nitra + 20% rycyny i chodziła bez najmniejszych problemów. Co ważne zbierała się z samego dołu.
Kolanko można zaadoptować z samochodu lub użyć oryginalnego novarossi przeznaczonego do hydro.

Autor:  KrzyśO [ 13 paź 2010, 21:59 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Witam was
Silnik OS wygląda bardzo dobrze i może się sprawdzić. Problemem mogą być części zapasowe (brak serwisu - przynajmniej ja nie znalazłem). W standarcie u juniorki z Wrocławia zastosowałem Nowa Rossi, trzy-portowy o długim skoku i sprawdził się rewelacyjnie (z rurą rezonansową i bez nitra). Cena samego silnika też w miarę przystępna 450 PLN (niestety goły silnik), części są dostępne w Polsce. Pojawiły się jednak głosy, że są to już silniki "niestandartowe" i też myślę że coś z tym trzeba zrobić. Nie zmienia to faktu, że silnik ten da się zastosować do STD (jeżeli nie zostaną zmienione przepisy w tym zakresie).
ozdrawiam
Krzysiek Ołbiński

Autor:  AndrzejC [ 13 paź 2010, 22:43 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

KrzyśO napisał(a):
Pojawiły się jednak głosy, że są to już silniki "niestandartowe" i też myślę że coś z tym trzeba zrobić. Nie zmienia to faktu, że silnik ten da się zastosować do STD (jeżeli nie zostaną zmienione przepisy w tym zakresie).

A co byś chciał z tym zrobić? I czy w ogóle należy coś zmieniać? Moim zdaniem nie. Nie ma definicji silnika standardowego , lub nie standardowego. W tym przypadku jest i powinna być dowolność wyboru. Nie można niczego zakazywać , lub nakazywać. Wiadomo powszechnie ,ze silniki super wyczynowe nie będą działały w łodkach STD. I każdy powinien mieć dowolność wyboru motorka, jaki chce zamontować. Z jednego choćby powodu : Jezeli dopuszczono różnorodność stosowanych silników to tak powinno pozostać, bo wszelkie nakazy zastopują moim zdaniem rozwój kategorii STD. Tak jak w wyczynie nikt nikomu nie narzuca konkretnych motorków , tak i w STD powinna być dowolność. Nawet po zastosowani silnika klasy Nova Rossi ,czy nnego nieco droższego niewiele się zmieni. Między ASP a NOVA ROSSI jest mała róznica w cenie zakupu. Przy całej sumie kosztów jest to na prawdę niewielka kwota. I co stoi na przeszkodzie, żeby stosować mocniejsze motorki? A ASP moim zdaniem jest w stanie dokopać "wypasionym" motorkom. Trzeba tylko do tego odpowiedniego podejścia. I oto w tym wszystkim chodzi. A wszelkie ograniczenia w przepisach, poza tymi które są wprowadzone, moim zdaniem są wystarczające. Wszelkie inne na pewno nie przyczynią się do rozwoju kategorii STD
A.C.

Autor:  Maruś [ 14 paź 2010, 01:36 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Witam.
Jest pewna różnica w określeniu do 10% nitra a w nakazie od 10 do 30%. W drugim przypadku producent konstruował motorek do paliwa z nitrem. Nabyłem motorek Hs i zadałem mu paliwo standardowe, nawet nie odpalił. trochę kichnął i to wszystko. dolałem do zbiornika trochę paliwa od mojej 7,5 i zmiana była natychmiast.
Marek

Autor:  piotr558 [ 14 paź 2010, 08:36 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

WITAM
Pływam w klasie standart dwa lata na silniku ASP 21 .w Schwed miałem założoną rure rezonansową jeszcze nie była zestrojona ale w momencie zestrojenia łódka pływa bardzo szybko.Podsumowując według mojej oceny dla klasy standart silnik ASP z rurą jest najlepszym rozwiązaniem.
Korzystając z okazji chciałem się zapytać użytkowników silników ASP czy kutremóś silnik się zatarł, urwał korbowód lub uległ innej awarji.

Pozdrawiam Piotr Gajek

Autor:  AndrzejD [ 14 paź 2010, 10:30 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Cały sezon, juniorka Weronika O. pływała na ASP i motorek dawał sobie radę z każdym innym.
Od pierwszej do ostatniej rundy była na podium.Ale to było w tym roku.Następuje jednak postęp w pozyskiwaniu coraz lepszych motorków,więc ASP choć dobrze przygotowany,chyba musi ustąpić miejsca np.Novarossi.Piszę chyba,bo jeszcze spróbujemy coś z niego "wycisnąć".
Pewnie że byłoby sprawiedliwie gdyby każdy pływał tylko na ASP.Szanse każdy miał by równe.ale przepisy tego nie regulują /a szkoda/i rzeczywiście idzie to w kierunku"wyczynu" :D .Ale,pływa się 15 min,lub 20.więc sztuką jest wygrać,a nie być najszybszym do pierwszej boji.
Silniczek po calym sezonie,nic nie stracił na swojej urodzie.Łożyska,tłok tuleja jak nowe,żadnego nagaru na tłoku!

Autor:  crimen76 [ 14 paź 2010, 12:33 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Witam
dzisiaj gadałem z przedstawicielem rossi w pile, ma motorek do standarda ale cena:
500zł motorek, 60 kolektor, 160 rura no i koło zamachowe ale on nie posiada.
http://allegro.pl/silnik-novarossi-n-21 ... 51725.html
tylko że idąc w tym kierunku ta klasa chyba nie robi się tania i dostępna dla wszystkich (przede wszystkim dla młodzieży i zaczynających po raz pierwszy przygodę z fsr- tak przedstawiała mi się ta klasa jak czytałem na forum o tej klasie gdy p. Andrzej ją promował wraz śp. p. Ludkiem)
Pozdrawiam(zaznaczam ja się nie wtrącam w sprawy sekcji)

Autor:  piotr558 [ 14 paź 2010, 19:12 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Witam
Ideom klasy STD było to że miała być TANIA ( w rozumieniu Bogusia około 1000 pln razem z radiem, gotowa do zatankowania i pływania). Ja jestem wierny tym samym zasada co Bohdan i całe dwa sezony pływałem na ASP i w 2010 r. byłem III w klasyfikacji generalnej.

Pozdrawiam
Piotr 558

Autor:  Bartek [ 14 paź 2010, 20:04 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

500 zł to i tak taniej niż OS Max.(z kolenakiem 560 zł a do os'a rurę też musisz dokupić). A koło z alu możesz kupić na ebay za ok 30 zł plus wysyłka. Zaletą Novarosii czy OSMax jest to, że np po jednym sezonie startów w FSR STD możesz zbudować model z przekładnią i pływać w kladie FSRV-3,5.


Rozwiązaniem dla klasy FSR STD mogłoby być ustalenie w przepisach " Tylko silniki z bocznym wydechem" i problem sam się rozwiąże. Bez oficjalnego promowania konkretnej marki.

Autor:  AndrzejD [ 14 paź 2010, 22:20 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

Stosując motorek ASP,plus rura rezonansowa i na śrubie 35 mm trzeba wiedzieć że łódka wraz paliwem powinna ważyć max 2100g.

Autor:  larith [ 15 paź 2010, 09:12 ]
Tytuł:  Re: motorek do standarda

piotr558 napisał(a):
WITAM
Pływam w klasie standart dwa lata na silniku ASP 21 .w Schwed miałem założoną rure rezonansową jeszcze nie była zestrojona ale w momencie zestrojenia łódka pływa bardzo szybko.Podsumowując według mojej oceny dla klasy standart silnik ASP z rurą jest najlepszym rozwiązaniem.
Korzystając z okazji chciałem się zapytać użytkowników silników ASP czy kutremóś silnik się zatarł, urwał korbowód lub uległ innej awarji.

Pozdrawiam Piotr Gajek


Co to za rura ? i gdzie ją nabyleś ? pochwaliśz sie ?:)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/