Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 23:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 02 lut 2011, 12:51 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
witam
w związku z tym, ze będę dorabiał głowice i koło zamachowe do zakupionego silnika
http://www.rcwroblik.pl/Silnik+spalinow ... 01,i2.html
mam parę pytań:
- jaką szerokość i głębokość kanału zrobić w głowicy
- jaka wysokość(grubośc) powinna mieć głowica
- jakie wymiary koła zamachowego dać do tego silnika
- czy koło lepiej zrobić z mosiądzu czy aluminium?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lut 2011, 13:42 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Głowicę do tego silnika możesz kupić tu:
http://www.virtualvillage.com/water-coo ... 0-041.html
na pewno będzie pasowała. Musisz tez kupić dolną część Wg mojej oceny nie opłaca się takiej głowiczki wykonywać we własnym zakresie, Jest też problem z wykonaniem gwintu na świecę..
Możesz tez spróbować zamówić taką głowice i koło zamachowe u sprzedawcy silnika. O ile pamiętam, to w tej firmie zajmują się także przeróbkami silników na wodne.
Koło zdecydowanie z duralu. Jezeli chodzi o wymiary to podam Ci to wieczorem
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lut 2011, 18:52 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Dziekuje , czekam na wymiary.
U wróblika jest silnik SH taki:
http://www.shengines.com/TECHDATA_PT006A.htm
wodny bez koła ale z szarpanką w cenie 339zł(na razie nie go na stronie) ale ma się pojawić lada chwila.
Ja go już zamówiłem.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lut 2011, 22:23 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Poniżej podaję zewnętrzne wymiary koła. wymiary wewnętrzne musisz sobie dobrać sam, łącznie ze stożkiem.
A.C.


Załączniki:
koło zamachowe.jpg
koło zamachowe.jpg [ 80.37 KiB | Przeglądane 6133 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2011, 10:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Jakbyś miał problemy z wytoczeniem

http://cgi.ebay.pl/Option-21-25-28-Class-Engines-FLYWHEEL-7mm-CONE-Titian-/320462655866?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4a9d10117a



Pozdrawiam
Bartek

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2011, 11:07 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Dzięki za pomoc
Z kołem nie będzie problemu, tokarz polecony, mówi że koło to mały pikuś do wytoczenia. :lol:
Czy odpalaniem na szarpance jest tak:
że ciągnę za sznurek i heja.
Czy są jakieś zasady. Do tej pory nie miałem silnika z szarpanką i nie widziałem go, więc stąd moje pytanie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2011, 14:52 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Teoretycznie tak powinno być: ciągniesz i hejaa... Ale w praktyce lepszy jest rozrusznik i pasek klinowy.
Szarpanki fabryczne sa bardzo zawodne, zwłaszcza w małych motorkach. I co zrobisz jak Ci się ten sznurek urwie? I co wtedy?
Mi raz się urwał. Uwazam, że że takie rozwiazanie w łodkach ( małych) nie jest najlepsze.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2011, 15:10 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Do silnika od razu zakupiłem tylni dykiel, w razie czego. I wtedy zrobię na rozrusznik :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2011, 21:31 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Panie Andrzeju
Duraluminium PA6?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 lut 2011, 01:50 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Tylko to małe piwo to niech wypije po toczneiu koła. Pamietaj ze koło powinno być idelanie równe i tak samo równo powinno siedzieć na jeszcze równiejszym stożku. Bicie koła to straty mocy i wiecznie sypiące się łożyska.
A koło szkóly sa 2 lekkie lub cięzsze.. Materiał to PA6 lub PA9 (7075 T6)

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL