Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 19:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 03 cze 2016, 09:09 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Stałem się posiadaczem testera paliwa firmy CMB, który został dopuszczony do oficjalnych pomiarów paliwa na zawodach pod względem zawartości nitro metanu w paliwie.
Po paru próbach na paliwach o różnym składzie mogę stwierdzić,że tester działa i jest dokładny.
Najpierw sprawdziłem paliwo do STD 0% tu tester się nie sprawdzi ponieważ przy małej ilości nitrometanu po prostu tonie jak kamień. Nie wykryje małej ilości nitra w paliwie. Tu trzeba będzie nadal sprawdzać spektrometrem.
Następnie zanurzyłem tester w czystym nitrometanie. W ogóle nie chciał się zanurzyć całkowicie. Maksymalne zanurzenie widać na zdjęciu.
kolejny test: paliwo 30% robione przeze mnie 8%oleju KLOTZ, 3% EDL 5% oleju rycynowego. pływak zanurzył się, ale nie na tyle, zeby wskazać ,ze paliwo jest zgodne z przepisem. To paliwo wg ma zbyt dużą ilośc nitrometanu co wykazał test.
Następnie sprawdziłem paliwa firmowe na których niektórzy z nas używają. MECCAMO FSR 25% i 15%.
Trochę się bałem, ze pływak wskaże za dużo nitra. Na szczęście nic takiego się nie stało. Pływak zanurzał się całkowicie , choć nie tak szybko jak przy 0%. Paliwo MECCAMO jest zgodne z normą. Nie trzeba się bać, że zostanie wykazana za duża ilość nitrometanu przez tester.
Jezeli ktoś z kolegów będzie chciał sobie sprawdzić swoje paliwo, to ja tester będę miał w Jaworze i na innych imprezach. Myślę,że można by zacząć sprawdzać paliwo na większych zawodach, tak jak to robimy w STD.
Tester wg mojej oceny jest dokładny. Wykrywa zwiększoną ilość nitrometanu, choć wg mnie 1, czy 2% ponad normę może nie wykazać
A.C.


Załączniki:
Komentarz: Tester CMB
IMGP9464.JPG
IMGP9464.JPG [ 4.44 MiB | Przeglądane 7620 razy ]
Komentarz: test paliwa 30%
moim zdaniem wskazuje na za dużą zawarość nitra

IMGP9460.JPG
IMGP9460.JPG [ 3.86 MiB | Przeglądane 7620 razy ]
Komentarz: Czysty nitrometan
IMGP9461.JPG
IMGP9461.JPG [ 3.94 MiB | Przeglądane 7620 razy ]
Komentarz: Test MECCAMO FSR 25%
IMGP9462.JPG
IMGP9462.JPG [ 3.8 MiB | Przeglądane 7620 razy ]
Komentarz: Test MECCAMO 15%
IMGP9463.JPG
IMGP9463.JPG [ 4.12 MiB | Przeglądane 7620 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2016, 00:17 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
Andrzej zgodnie z zamieszczonym zdieciem twoj.test dowodzi ze w tym paliwie niema prawie oleju ten cypelek na gorze jest znacznikiem.tolerancji oleju.Oczywiscie mowa o paliwie Meccamo bo to ktore zrobiles sam 16% oleju pokazuje.ok


Załączniki:
navigacmbnitrotester.jpg
navigacmbnitrotester.jpg [ 131.38 KiB | Przeglądane 7561 razy ]

_________________
Z pozdrowieniami modelarskimi
Grzegorz Hucher
POL-401
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2016, 10:07 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Cypelek jest granicą. Ale pływak jest poza tolerancją bo jest wynurzony bardziej niż pokazuje rysunek. Im mniej nitra, tym pływak jest bardziej zanurzony. Sam mieszałem paliwo, więc jestem pewny jego składu. Pływak wykazuje zwiększoną ilośc nitra bo się nie zanurza. I to paliwo jest poza normą.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2016, 22:18 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
No własnie 25% nitra wyznacza górna krawędz plywaka ma byc na równo z lustrem paliwa i to jest max nitra dopuszczony przez navige w przypadku obu paliw Meccamo jest zatopiony czyli jest paliwo w normie lecz niezgodne z tym co pisze na kapsłu w przypadku tej 15% moze byc zatopiony a nawet powinien bo jest mniej środka wypierajacego czyli nitra który posiada duży cieżar własciwy,natomiast w przypadku 25% powinien plywac na równo z lustrem paliwa a tak nie jest.Wiec albo pływak oszukuje albo Meccamo, i nie to żebym sie czepiał ale probuje zrozumiec ideologie tego przyzadu.

_________________
Z pozdrowieniami modelarskimi
Grzegorz Hucher
POL-401


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL