Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3171 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndrzejC [ 25 wrz 2017, 11:31 ] | ||
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo | ||
Wały zostały wstępnie spięte. Te większe już są wycentrowane i zaciśnięte . Gotowe do pracy. Te mniejsze czekają na wycentrowanie i zaciśnięcie. Szczegóły poniżej. A.C.
|
Autor: | marek żebrowski [ 25 wrz 2017, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo |
ładnie poczyściłeś |
Autor: | ADI [ 03 paź 2017, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo |
A moim zdaniem zardzewiałe wały to brak dbałości o motor i łódke. |
Autor: | AndrzejC [ 04 paź 2017, 09:27 ] | ||
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo | ||
Znam właściciela i wiem,że o motory dba. Moim zdaniem na taki stan składają się dwie rzeczy. Paliwo i nieodpowiednie środki do konserwacji silnika po biegu. Już pisałem wcześniej: mi kiedyś także wały korodowały, pomimo starannego obchodzenia się z motorkami. Może nie aż tak, ale nalot był. Po zmianie paliwa korozji nie ma. Do tego odpowiedni olej do konserwacji i problem zniknął. Od jakiegoś czasu mam podgląd na stan wałów w silnikach od różnych zawodników, bo je naprawiam, i widzę jak wyglądają wały , które pracują w silnikach różnych. Mogę stwierdzić, że jakość paliwa ma zasadniczy wpływ na stan wałów. I co najważniejsze: na dobrym firmowym paliwie wały pracują prawidłowo o wiele dłużej. Oczywiście bardzo duży wpływ ma systematyczna wymiana łożysk w silniku. Bo kto łożysk nie wymienia, ten ma awarie. Wały wycentrowane i spięte . A.C.
|
Autor: | ADI [ 04 paź 2017, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo |
No właśnie...paliwo, a jego po wyścigu nie powinno być w silniku, szczególnie przy nitro. Każde paliwo bez względu na klasę zawiera w sobie wodę bo chłonie ją z otoczenia. Przez długi czas miałem podobny problem w benzynie z wałami, teraz po każdym wyścigu wygrzewam silnik na bardzo wolnych obrotach do momentu aż zacznie parzyć w palce zalewam go odrobiną WD-40 i najzwyklejszym olejem silnikowym. Nie bez znaczenia jest też czysta łódka w środku pozbawiona wilgoci co bez problemu załatwia ręcznik papierowy. Wały po całym sezonie nie mają ani grama rdzy |
Autor: | AndrzejC [ 22 paź 2017, 12:52 ] | |||
Tytuł: | Re: Regeneracja wałów. Co znaczy dobre paliwo | |||
Wały po kilku naprawach mogą stać się lużniejsze. I żeby zapobiec niepożądanemu przesunięciu osiowemu można je zabezpieczyć spawaniem laserowym. Nie zawsze jest to potrzebne. Spawanie należy zastosować ( a przynajmniej ja to robię), jeżeli manometr prasy pokazuje, że czop wchodzi dość lużno do otworu w wale. Wyrażnie da się to wyczuć podczas wciskania. Po całej operacji łączenia wału należy wał jeszcze raz dokładnie umyć porządnie nasmarować, owinąć wał ręcznikiem papierowym i włożyć do szczelnego woreczka strunowego. Na pewno taka czynność będzie zapobiegać korozji naszych wałów jeżeli nie są używane. Tak samo robię z silnikami. Po wyjęciu z modelu po sezonie silnik jest dokładnie myty z zewnątrz i wewnątrz. Jeżeli nie wymaga dokładnego przeglądu, silnik jest dokładnie i obficie smarowany rzadkim olejem zawijany w ręcznik papierowy, następnie pakowany do dużego worka strunowego ( do nabycia np w Ikea). Następnie jest pakowany do fabrycznego pudełka z opisem co i jak w tym motorku było zmieniane. Zostawiamy motorek w suchym miejscu i czekamy na nowy sezon.... A.C.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |