Kanały w cylindrze juz pasują do karteru.
Minimalnie podniesione (ok 1mm) kanały w tulei.
Wypolerowany korbowód jest mocniejszy. (działanie karbu)
Po demontażu sworznia zawsze wymieniam zabezpieczenia (Segery)
Powiększono średnicę gardzieli i wypolerowano.
Wypolerowano "dekiel" karteru i założono grubszy o-ring zapewniający szczelność skrzyni korbowej.
Cylinder z karterem poskładano z użyciem specjalizowanego do takich celów produktu anaerobowego firmy marston-domsel.
Pod głowice zastosowano dodatkową podkładkę celem zmniejszenia stopnia sprężania. Dzięki temu silnik będzie m.in. poprawnie pracował na paliwie z nawet 15% dodatkiem nitrometanu.
Oprócz w/w czynności wykonano dodatkow nastepujące zabiegi:
-polerowanie wnętrza wału korbowego
-powiększenie "fazki" na końcu kanału wału korbowego
-"zatępienie" krawędzi tłoka w celu uniknięcia nadmiernego "zbierania" chromu z tulei i polepszenia parametrów klina smarnego.
- powiekszenie otworów smarujących w stopie korbowodu.
- wymiana łożysk.
Należałoby także wymienić wszystkie śruby ponieważ oryginalne są wykonane z... "gównolitu"... ale to już zadanie dla właściciela tego motorka dla którego wykonałem ten symboliczny "tuning".
Wszystkie wymienione tym wątku czynności wymagają doświadczenia, umiejętności oraz posiadania odpowiednich narzędzi!!!
Wykonane przez mało doświadczonego modelarza spowodują niechybnie nieodwracalne uszkodzenie silnika.
Dlatego jeżeli nie posiadasz doświadczenia, narzędzi itd. nawet nie próbuj zabierać się za takie roboty!!!