Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 21:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 07 lis 2008, 02:18 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Odpowiedzi na zadane pytanie siłą rzeczy juz się nie doczekam..... Piszemy tu wyważeniu,o lekkich tłokach itp. A jak to się ma do Coxa ,albo McCoya? Ciężki stalowy tłok "symboliczne" wyważenie, stalowy korbowód bez panewki :shock: i DZIAŁA! Nic się nie rozlatuje, 40 tys obrotów wytrzymuje i im więcej nitro tym lepiej a i bez niego też pracuje. Co na to zwolennicy odprowadzenia ciepła z panewek. Zasady działania silnika Panowie są takie same. W kazdym silniku są identyczne. A mocy ten silniczek też w sobie troszkę ma :roll: A może CoX powinien się rozlecieć zaraz po odpaleniu ale o tym nie wie i pracuje dalej.Jak ten chrabąszcz co nie powinien latać a lata? Może ktoś odpowie na to pytanie?
A.C.


Załączniki:
coxik.jpg
coxik.jpg [ 66.8 KiB | Przeglądane 6339 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lis 2008, 07:14 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Sam sobie odpowiedziałeś Andrzeju. Chrabąszcz lata a nie powinien a COX chodzi chodź nie powinien, S.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lis 2008, 07:32 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Powiedzmy sobie szczerze żę Cox to legenda i wykonanie i dobór materiałów to kosmos tam... może poza tym plastikowym gaznikiem w niektórych wersjach. Nie słyszałem aby sie komuś cox zatarł rozleciał. w Zeszłym roku sprzedalem 3 takie silniki 0,8 były juz sporo uzywane a młodzi w bydgoszczy dalej mna tym lataja i mają frajde. Nitra nikt nie szczedził.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lis 2008, 17:23 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
No to józ słyszysz, u mnie na pracowni leży taki z urwaną stopką korby.
Z ta trwałoscią to wydaje mi sie czesciowo prawda z tej przyczyny ze jest to silnik do małych modeli, swobodnie latajacych, szybowców, pracując przez bardzo krótki czas,raczej dłużej leży on na pólkach nieużywany. Wątpie by wiekszość posiadaczy owego motorka przerobiło taki resurs godzinowy jak w ślizgach :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2008, 15:17 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 17 lis 2008, 15:12
Posty: 6
Hello, dobrą pracę silnika na części (patrz zdjęcia z butli!) Dlaczego wału korbowego nie jest zrównoważony? Tajne?
HW :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2008, 20:43 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
witam myślę że to jest też w temacie http://pagesperso-orange.fr/xavier.card ... st_US.html. trzeba wejść files > Crankshaft tool . pozdrawiam marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2008, 13:01 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Nasi koledzy z południa kombinują tak

http://www.modelistika.com/showthread.php?t=6543

Najlepiej wejsć na całe forum przez translator w googlach (tłumaczy z Bułgarskiego) to prawie jest po polsku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sty 2009, 22:20 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Czasami jak się człowiek nudzi to przychodza mu do głowy dziwne zachcianki. Mnie akurat zachciało się dowiedzieć jaki faktycznie jest luz (przestrzeń) pracy dysku.
Wziąłem takie narzędzie
Obrazek


pomierzyłem dwa silniki i wyszło mi tak:

grubość dysku 0.41mm
wpust w karterze (na foto) 3.51mm
wypust w deklu 2.87
wymiary w obu silnikach były identyczne
3.51 – 2.87 – 0.41 = 0.23 tyle luzu ma dysk (w sumie).
Mój dysk wypracował się trochę dziwnie, naostrzony nóż do pizzy

Obrazek



myślałem że to z powodu dużego luzu ale przy tej powierzchni to bardzo dobre pasowanie. Co koledzy na to. Zmniejszać ten luz czy nie?

Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 sty 2009, 07:40 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Można się pokusić i zmniejszyć do 0.15mm ale nie wiem czy to będzie lepiej. Podczas pracy akurat w tym miejscu jest tyle paliwa że bardzo dobrze uszczelnia tę przestrzeń pomiędzy dyskiem a resztą.Lepiej chyba nie ruszac. Może wypowiedza się inni koledzy to podejmiesz słuszną decyzję. Pozdrawiam S,G,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2009, 13:33 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 22 lut 2006, 19:07
Posty: 15
Czy ten dysk jest prosty?
Czy nie wcina się w karter na obwodzie? (duży luz, góra - dół, na zabieraku).
Pozdrawiam. Krzysztof Cieśla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2009, 20:47 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
na zabieraku jest ok nie wcina się nie wiem ile ma luzu ale minimalny wyczuwalny. ale jest krzywy (prześwit po przyłożeniu suwmiarki) a ile to może jutro wymyślę jak zmierzyć.
Dziękuje i pozdrawiam Marek Zelech

Ps Kupie dysk do 7,5 :D :D :D :D :D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2009, 22:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem luz jest dobry. Zmniejszenie tego luzu może spowodować zwiększenie oporów wewnęrznych silnika(zwiększy tarcie dysku o ścianę sinika i obudowy) taki stan jest bardzo niekorzystny dla pracy silnika. opory taki mogą spowodować mniejszą żywotność dysku i zabieraka Opory wewętrzne silnika bardzo osłabiają pracę i osiągi.
Niektórzy nie zdają sobie nawet sprawy z tego, ze motorek męczy się sam ze sobą. Szukają winy w łodce , świecy , stopniu sprężania itp. czasem wystarczy drobna kosmetyka, i motorek zaczyna zupełnie inaczej pracować. tego luzu ja bym nie zmniejszał. moje motorki mają podobny luz i jakoś im to w pracy nie przeszkadza. nie podoba mi się ten dysk. To wygąda na jakieś mechaniczne uszkodzenie.
Docent przeczytałem o Twoim sposobie wyważana wału. Czy mógłbyś dokładnie opisać jak to robisz?
A.C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2009, 15:04 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Temat juz troszke stary ale myśle że ciągle aktualny. Mojm skromnym zdaniem chyba "najbezpieczniejsze" rzeźbienie motorka to zmniejszenie masy ruchomej i wyważenie wszystkiego (tłok i korba w stosunku do wału) - co opisał D. Marles na swojej stronie i taka jest moja obserwacja motorków samochodowych. Silniki np.firmy RB , nawet 3 kanałowe potrafia się nieżle krecić , a przy tym mają moment od samego dołu. Po rozebraniu wygladają jak weberki 20 . Nawek kąty ssania wałów są mniejsze niż w weberce. Charakteryzuja się z ato wyskoka kulturą pracy i baaardzo spontanicznie reagują na gaz, nawet bez nitro. Osobiście zrobiłem tak 2 silniki. W obu wzrosły obroty. Jeden juz zabiłem ale drugi Nitrostar 21 bb ma się wyśmienicie. Na paliwie 10-25 %nitro (po ustawieniu sprezania oczywiscie) chodzi równo, szybciej nabiera obrotów i troszke wyżej się kreci.

Pozdrawiam B. Dzierbicki

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL