marcinx00 napisał(a):
jestem z okolic warszawy i sklepów mam sporo do okoła, ale myślałem ze silniki samochodowe nie za bardzo będą sie nadawały do łodzi chociaż tu chyba tylko chodzi o te chłodzenie a co sądzicie o zamontowaniu sprzegła jak w samochodach rc ? czy lepiej bezpośredni naped na wał? Ile litrów mozna wypalic na silniczku spalinowym zanim będzie trzeba go wymieniac albo naprawiać ?
Otoz silniczki samochodowe trzeba do pracy w lodkach troszeczke przygotowac.
Trzeba przerobic glowice lub czasem tylko wymienic radiator na taki chlodzony woda.
W moim modelu mam silniczek ktory od samochodowego rozni sie tylko glowica.
Zreszta, popatrz na te silniki:
http://cgi.ebay.com/VERTEX-18-VX18-NITR ... 7C294%3A50i ten:
http://cgi.ebay.com/New-Vertex-CY-18-Ma ... ccessoriesRoznia sie niewiele
Przy modelach slizgow zwykle stosuje sie przekladnie. Wieksza sruba ma wieksza sprawnosc i lodka plywa szybciej. Niestety przekladnia kosztuje i to niemalo.
Na pocieszenie jest klasa STD. Tu plywamy bez przekladni. Wprawdzie predkosci male i emocji niewiele ale jest tanio
Czytalem gdzies ze silniki do samolotow sa projektowane do okolo 100h pracy.
Mysle ze w lodkach wytrzymuja max polowe tego gdyz zwykle pracuja na pelnych obrotach.
pozdrawiam
Daniel
FSR 3,5 STD + nitrometan
http://pl.youtube.com/watch?v=nSBC1gqwpPY