Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 19:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2009, 22:31 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Jak w temacie co byście poradzili, jak zrobic zeby silniczek gasić dopływając do brzegu wiem ze mozna to zrobić przez zamkniecie całkowite przepustnicy (ale trochę się obawiam ze jak odpuszczę gaz na wodzie moze jakieś zakłucenie serwa powstanie i mi go zgasi na środku jeziorka) lub drugi pomysł zawór paliwa sterowany serwem (to wydaje mi się pewniejsze) ale gdzie w naszych sklepach kupię taki zaworek bo patrzę po sklepach internetowych i znalazłem tylko jeden ale dosyc drogi. Jeszcze nigdy nie widziałem na żywo jak taka łódeczka płynie bez dawania gazu i dlatego wolał bym przed dopływaniem do brzegu ją gasić a pozatym mam miedziany zbiornik i niewidać ile paliwka w nim jest więc po pierwszym krótkim pływaniu będę chciał zacumować i sprawdzić ile mi to spaliło i wyczuć ile na tym swoim zbiorniku popływam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2009, 23:13 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Nie stosujemy żadnych zaworków dodatkowych. Trzeba tak wyregulować gaz, że w momencie całkowitego cofnięcia drążka silnik pracuje na wolnych obrotach a dopiero przesunięcie „regulacji serwa” na nadajniku przesuwa dalej przepustnice i gasi silnik.
I najważniejsza chyba sprawa FSR-y gasną (z sobie tylko wiadomych przyczyn ) i zawsze trzeba mieć albo łódkę albo pływać w zasięgu wędki a drugie to że FSR-y nie potrafią (cecha konstrukcyjna) pływać wolno.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 11:06 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Marcin jak nie widziałeś jak pływa model klasy FSR wejdź na www.youtube.pl i wpisz w wyszukiwarkę FSR RC, wtedy zrozumiesz różnicę pomiędzy FSR a modelami do zabawy na wodzie. Jak wcześniej pisał Maruś one często gasną i nic na to nie poradzisz. Jak pójdziesz na wodę bez jakiejś łódki albo wędki to pewnie jesteś świetnym pływakiem :D gwarantuję ci, że przy pierwszym pływaniu łódka stanie na wodzie kilka razy. Jak nie wyregulujesz prawidłowo silnika łódka może nawet nie odpłynąć od pomostu. Jedyny znany wszystkim sposób na gaszenie łódki z aparatury bez komputera to, ustaw suwak trymera w pozycji max do dołu i tak samo drążek, wyreguluj cięgno gazu tak, aby gaźnik był całkiem zamknięty. Teraz jak pójdziesz na wodę podnieś trymer max do góry i silnik przy całkowicie zdjętym drążku gazu powinien chodzić na wolnych obrotach, w momencie podpływania do pomostu zdejmujesz trymer całkiem na dół i silnik powinien zgasnąć. Tyle teorii reszta to regulacja na wodzie. Życzę udanej zabawy

Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 12:23 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W zasadzie nikt tego nigdzie nie napisał: Co każdy młody FSRowiec mieć i widzieć powinien :D
Niektórym z nas wydaje się i mi także, że jak napiszemy, żeby robić tak czy inaczej to wszystko wydaje się jasne. A tu nie do końca tak jest. Są tacy koledzy jak widać na przykładzie Marcina,którzy tego wszystkiego muszą uczyć się jak dzieci alfabetu w szkole. I wiedzę to trzeba podawać im w małych porcjach. Nie wystarczy np powiedzieć: weż ze sobą wędkę nad wodę, bo adept może nie wiedzieć po co ta wędka , bo na ryby przecież nie idzie. Adeptowi trzeba wytłumaczyć po co jest ta wędka i co ma być na jej końcu. I z wieloma innymi sprawami jest podobnie. Dużo już zostało napisane na forach fsrowych o budowie działaniu i w ogóle o naszych łódkach. Trzeba tylko zadać sobie troszkę trudu i odszukać to co nas interesuje. Cieszyć może jedno, ze są koledzy, którzy cierpliwie udzielają odpowiedzi na najprostsze i czasem dziwne pytania. Jako jeden z gospodarzy tego forum mogę tylko podziękować :bravo: za cierpliwość takt niewyśmiewanie( z małymi wyjątkami :cry: ) młodych adeptów. I o to chodzi.
A wędka potrzebna jest do wyławiania z wody łodki która z własnej woli zatrzymała się z dala od brzegu. Wędkę taką ( jeżeli ktoś nie ma ) można kupić nawet na bazarku za, na prawdę niewielkie pieniądze razem z kołowrotkiem. nie musi to być jakiś super sprzęt, choć im lepszy kołowrotek tym dalsze rzuty będą. Na końcu dosyć grubej żyłki(0,3mm) ja przywiązjuję piłkę tenisową. Można ją przedziurawić i przciągnąć żyłkę przez środek. Taka piłka jest dosyć ciężka i pozwala na dalekie rzuty. Jak posługiwać się wędką wie chyba każdy. Dobrym patencikiem na to żeby żyłka nie ześliznęła się z łodki jest wkręcenie malej śrubki na przodzie kadłuba.
Nie wolno przywiązywać do wędki niczego ciężkiego metalowego ponieważ podczas rzucania można trafić łódkę i ją w skrajnym wypadku uszkodzić.
A.C


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 19:10 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
AndrzejuC az tak dokładnie to nie trzeba mi tłumaczyć a wędki nie będę musiał uzywac bo mam dwie łódki elektryczne i jeśli zgaśnie to sobię ją zholuję więc nie będę musiał machać kijem zadaje tyle pytań po to zebym wiedział wrazie potrzeby co i jak zrobić a co do zaworu zamykającego paliwo to widziałem u jednej osoby tu na forum taki zaworek dlatego o to pytałem
filmy na youtube też oglądałem chyba wszystkie jakie są z fsr ale nie widziałem takiego gdzie fsr plynie bez gazu do brzegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 21:22 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Marcin ten zaworek który widziałeś u kogoś w łódce to na 99% regulator paliwa (WR) i jego zadaniem jest zwiększanie lub zmniejszanie dawki paliwa jakie płynie do silnika ale nigdy go nie odcina, wr-y zazwyczaj są montowane fabrycznie w gaźnikach ale też zdarza się że są zamontowane osobno. Wracając do gaszenia silnika, to jest jak z samochodem, musisz tak wyregulować cięgno że łódka z całkiem zdjętym gazem płynie bardzo wolno, natomiast zdjęcie trymera całkiem w dół zadziała jak stacyjka w samochodzie - zgasi silnik. Jest to jedyny sposób na zgaszenie silnika żarowego - trzeba mu zamknąć gaźnik, nie ma innego wyjścia. Pozostałe sposoby na gaśnięcie są znane jedynie motorkowi :D czasami gaśnie ot tak sobie, bez powodu :rogal:
Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 23:20 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
Hallo Marcin,
zaworki do wylaczania doplywu paliwa do silnika zarowego sa raczej trudno dostepne i drogie, a wiec nie stosuje sie ich w modelach FSR. Jezeli juz to mozna je spotkac w modelach typu powerboat, ale sa tam glownie ze wzgledow bespieczenstwa. Modele typu powerboat so na ogol wielkie (nawet ponad 2 m) i bardzo drogie, tak ze jest obowiazkowe stosowanie systemow automatycznie wylaczajacych silnik w razie zaklocen albo awarii RC.
Dobrze wyregulowany model FSR plynie na biegu jalowym tak wolno ze mozna go raczej bez problemow zlapac. Oczywiscie gaszenie silnika przez calkowite zamkniecie przepustnicy tez jest pomocne bo inaczej ciezkogasic silnika po zakonczeniu plywania nawet jak sie model ma juz w rekach. Zwlaszcza w zakrytych lodkach dostep do gaznika jest dosc utrudniony, do tego dochodzi to ze silnik i wydech sa dosc gorace i mozna sie popazyc.Mam tu na mysli glownie V15.
Tak ze zrob tak ja radza koledzy i plynac w strone brzegu zmnieszaj gazaz do biegu jalowego, a kilka metrow od brzegu zgas silnik zamykajac przepustnice. Model doplynie rozpedem.

Pozdrowienia
Bolek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2009, 16:34 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Dzięki koledzy
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 16:15 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Marcin jeszcze jedno powinieneś wiedzieć FSR-y na wolnych obrotach nie potrafią długo płynąć (brak ciśnienia w zbiorniku) tylko tyle co maja paliwa w komorze pływakowej a jak jej nie ma (komory) to jeszcze szybciej gasną przy spadku ciśnienia w rurze wydechowej.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 21:38 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
Komory pływakowej nie mam, dziś odpaliłem pierwszy raz ten silnik który mam w łodzi żeby sprawdzić czy zapali co prawda bez chłodzenia ale na krótko i bez rury rezonansowej więc nawet nie podłączyłem przewodu od ciśnienia w zbiorniku i silnik pracował bez podłączenia tej rureczki sam zaciągał paliwo ze zbiornika czy na dłuzszą metę tak się nie da i by zgasł sam bez tego przewodu ciśnieniowego? czy takie komory pływakowe kupię w sklepach modelarskich czy mozna samemu coś zmątowac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 22:55 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
komora pływakowa wtakim modelu nie jest konieczna.Jeszcze kilka lat temu mało kto pływał z komorą,w więkrzości gażnik podłączony był bezpośrednio do zbiornika,ja osobiście pływałem bez ciśnienia,bo silnik pracował stabllniej i lepiej się regulował.Potem jeszcze robiliśmy próby pobierania ciśnienia z wylotu spalin z tłumika.Uważam,że do twojego pierwszego modelu z weberką wystarczy tylko dobrze wyregulować motorek i ewentualnie załozyć WRa,amodel naprawdę będzie bardzo dobrze pływał.Przecież za komuny był to szczyt marzeń nie jednego z nas.Jeszcze jedna uwaga,nie wprowadzaj tego silnika w zbyt wysokie obroty bez obciążenia,bo możesz stracić korbowód.
Pozdrowienia
Amdrzej Lewandowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 23:02 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
trochę wcześniej was wprowadziłem w błąd co do silnika cały czas myślałem ze tam będzie webra (sam juz niewiem dlaczego myślałem ze to taki motor) a jest to MDS 6,5


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 23:06 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem skąd wzięła mi się ta weberka ale z mdsem trzeba postępować tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 23:10 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
gdzie mozna kupić taki WRa i o ile moze to poprawić pracę silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2009, 23:25 
Offline
Ojciec Ludek - Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sty 2007, 22:34
Posty: 170
WITAM
Marciniex00
Powiem Ci jak to robiliśmy w czasach gdy nasze doświadczenie w walce z modelami
było znikome.
W przypadku braku możliwości pełnej regulacji obrotów silnika i związanymi z tym
problemami zatrzymania modelu blisko pomostu.
Wystarczy mieć pod ręką kawałek szmatki, rzucić ją na wodę i modelem wcelować
w nią.
Napewno silnikowi nic się nie stanie a anteną nadajnika ściągniemy model do pomostu.
Tak samo postępowaliśmu w przypadku braku sterowności modelu.
Ekipa wyławiająca modele podpływała do 'wariującego" modelu, jeden rzut i go mieli.
Jeżeli model zatrzyma się daleko od brzegu wystarczy: 4 butelki po Pepsi-Coli, pojemnik
po lodach, stare badziewne radio kupione za grosze.
Jak to zrobić, publikowałem pod hasłem LUDEK>PRO>STD.
Widzę że jesteś dobrym komputerowcem - znajdziesz bez trudu.
Ja oceniłem wartość takiego "pchacza" na ok. 40-50 zł.
Wypróbowałem to praktycznie i zapomniałem gdzie mam wędki.
Powodzenia
POZDRAWIAM
L U D E K


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL